Discussie... Beatrix vraagt AOW aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:22

Ho, ho, Beatrix werkt al jaren keihard voor haar pensioen en gaat ook door met dat keihard werken. Ze betaalt daarbij ook nog eens belasting en doet afdracht voor de AOW, dus heeft ze dat weer dubbel en dwars verdiend, aangezien ze er zelf voor betaald heeft.

gelijke monniken, gelijke kappen dus. Als Jan met de pet AOW krijgt, krijgt ook Hare Majesteit dat. Het is HAAR EIGEN GELD!! Helemaal niet ons geld dus.

Wie komt er trouwens op het idee dat koningin van Nederland zo'n begerenswaardige baan is? Het is ontzettend moeilijk en ze doet het ook nog eens ontzettend goed. Loon naar werken..

Overigens is het koningshuis zo duur nog niet. Een president is vele malen duurder, alleen al omdat je dan een heel verkiezingscircus moet aanzwengelen. Zo'n president heeft dan weer alles nodig dat de koningin ook nodig heeft....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:24

Dat kan je niet vergelijken Joost, dat hele systeem is anders.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:26

Idd, je moet ook niet uit het oog verliezen dat we een hele familie onderhouden.......Ik wijs verder op de democratische legitimatie die een gekozen president wel heeft! En zoals ik net ook al zei, laat ze lekker gewoon leven......Claus heeft gezegd dat als we de monarchie willen afschaffen, de leden van het koninklijk huis niet op de barricaden zouden gaan om het instituut als zodanig te beschermen......Ik wil ze dus alleen maar helpen Knipoog
Ze wordt schromelijk overbetaald(door de nederlanders) maar werkt wel hard.......Die AOW heeft ze in mijn ogen dus niet zelf verdiend, maar goed.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:57

Het kan dan misschien wel om een principe gaan, maar denk je dat jij het merkt in je portemonnee als Beatrix haar AOW zou weigeren? Ik ben alleen maar blij dat ze het aan goede doelen geeft!

Ze had het ook aan kunnen vragen zonder dat openbaar te maken!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:00

Ludo schreef:
Het kan dan misschien wel om een principe gaan, maar denk je dat jij het merkt in je portemonnee als Beatrix haar AOW zou weigeren?

Nee, eigenlijk niet maar ik vind dat ze al betaald wordt door de belastingbetaler. Je hoeft toch niet twee keer geld te innen? Ik vind haar positie niet vergelijkbaar met die van gefortuneerde 65 plussers....

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:00

Ik zit mij ook regelmatig af te vragen of het nu niet eens tijd wordt om afscheid te gaan nemen van onze zogenaamde monarchie?
Ten eerste is het natuurlijk niet democratisch. Maar er zijn nog meer dingen die mij storen.
Even een kleine opsomming:
-beatrix krijgt een uitkering van zo'n slordige 1,47 miljoen per jaar en is daarmee de rijkste vorstin ter wereld met haar 7 miljard gulden.
-het koninklijk huis heeft 6 paleizen, waar in totaal 6 (!) mensen wonen. maak dan van een paar paleizen een daklozenopvang ofzo.
-het koninklijk huis heeft allerlei privileges, zoals het jagen op bepaalde diersoorten waar anderen volgens de wet niet op mogen jagen.
-de koningin heeft toch wel wat macht in nederland: ze mag wetsvoorstellen weigeren en ze heeft een aardige vinger in de pap bij de formatie van het kabinet.

Trouwens men moet het lijden van koninklijke figuren niet overdramatiseren! Die mensen hebben af en toe best een lekker leventje hoor..
Geef ze hun vrijheid maar terug wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door marel op 23-01-03 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:02

amen!!!! Je doet die mensen er geen plezier mee, waarom het instituut dan in stand houden?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:07

Billy schreef:
Tsssk,
Ik denk dat jullie niet eens weten hoeveel werk Beatrix verzet.
Het koningshuis is denk ik een van de beste reclame's voor Nederland. De Koningin onderhoudt contacten over de hele wereld, legt staatsbezoeken af ed.


Als die representatieve functie van het koningshuis echt zoveel waarde heeft, laat dan in ieder geval elke burger zelf bepalen hoeveel hij/zij daarvoor over heeft.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:10

marel"]
[quote="Billy schreef:
Tsssk,
Ik denk dat jullie niet eens weten hoeveel werk Beatrix verzet.
Het koningshuis is denk ik een van de beste reclame's voor Nederland. De Koningin onderhoudt contacten over de hele wereld, legt staatsbezoeken af ed.


Als die representatieve functie van het koningshuis echt zoveel waarde heeft, laat dan in ieder geval elke burger zelf bepalen hoeveel hij/zij daarvoor over heeft.
[/quote]

idd, gewoon een referendum, maar ik denk dat het grootste deel van de Nederlanders wil dat het koningshuis blijft.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:20

Dat weet ik wel zeker, maar als die mensen zelf nou beslissen of ze verder willen..........
En een referendum over voortzetting meteen koppelen aan de bijdrage die "we" ervoor over hebben! Mij lijkt persoonlijk een half miljoen euro meer dan genoeg. De rest van de familie zorgt uiteraard voor zichzelf, bespottelijk dat die mensen ook een veel te hoge vergoeding ontvangen......en ja ik weet dat een vd leden van het koninklijk huis voor dat geld van ons communiceert met de bomen.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:32

ruiterinrust schreef:
en ja ik weet dat een vd leden van het koninklijk huis voor dat geld van ons communiceert met de bomen.....


idd Haha!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:34

ruiterinrust schreef:
amen!!!! Je doet die mensen er geen plezier mee, waarom het instituut dan in stand houden?



vreselijk mee eens, met al dat geld kan men een heeeeeleboel goede dingen doen