Mijn pup vreet de kattenbak leeg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Mijn pup vreet de kattenbak leeg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 15:28

Ik heb een goor probleem, we hebben sinds half December een puppie en die heeft nogal een nare gewoonte die ik maar niet afgeleerd krijg....hij vreet de drollen uit de kattenbak Misselijk
Ik probeer zo veel mogelijk de katten in de gaten te houden om direkt de drollen eruit te scheppen maar meestal is de pup mij voor, hij ligt op wacht in de buurt van de kattenbak en zodra een van de katten is geweest duikt hij er meteen in!
Een deurtje voor de opening is geen optie omdat een van mijn katten blind is en hij dan niet meer op de bak durft.
Wie is hier honden expert en kan mij vertellen waarom mijn pup dit doet? komt hij soms iets te kort? en wat kan ik er tegen doen?
Mijn pup stinkt nu echt Misselijk dus snelle reacties zijn erg welkom zodat ik weer frisse lucht krijg Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:35

Je hond doet dit omdat hij een tekort heeft aan bepaalde stoffen. Wat geef je hem te eten?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 16:01

Dat doet hij niet alleen door een tekort hoor. Heel veel honden die ik ken (inclusief een van mijn honden) zien het als een lekkernij. Tja, je moet er maar van houden Misselijk

Af te leren is het niet echt, kan je de kattenbak niet op een plaats zetten waar de hond er niet bij kan?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:22

Mij is verteld dat het een tekort is aan amoniak (o.i.d.)
Wij hebben de tip gekregen om onze hond pens en eierkoeken te geven, daarvan is het al een stuk minder geworden.
Het enige wat hij nog eet is paardenmest Lips are sealed

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:27

Ik dacht dat het ging om een tekort aan eiwitten. Heb het ooit moeten leren, maar ben het uiteraard weer vergeten Nerd
Maar als ze het eenmaal uitgevonden hebben, is het idd soms moeilijk af te leren. Mijn hond heeft het ook een tijdje gedaan. Toen ik ander voer ben gaan geven, is hij er wel mee opgehouden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:47

onze pup doet het ook!!
echt vies gewoon!paar keer boos op haar geworden en nu laat ze het wel uit haar hoofd!maar de kattenbak staat in de garage en om daar te komen moet ze eerst 2 deuren openmaken, dat kan ze dus ook!maar dan zien/horen we als ze opweg is naar de kattenbak en roepen we haar terug

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:17

Flinke tik op zijn neus als je hem betrapt, en als hij het laat goed belonen, als het een pup is, heb je meer kans om hem het nog af te kunnen leren

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 22:40

Blijft een rot probleem hoor.
Ik geef hem gewoon puppie brokken van Bonzo/Friskies volgens de DA is dat goed, misschien moet ik toch maar op ander voer overstappen maar daar heeft de DA dus weer voor gewaarschuwd omdat het een kruizing is tussen een Appenzeller sennenhond en een Labrador en de Labrador schijnt niet goed tegen verandering van voer te kunnen en erg gevoelig op de darmen te zijn (hij heeft inmiddels ook al een darminfectie achter de rug) Maar ja, misschien toch maar heel geleidelijk proberen.

De kattenbak op een andere plaats kan ook niet want ik zou hem dan alleen maar omhoog kunnen zetten en 1 van mijn katten is blind en kan de bak alleen maar op de grond vinden......

Boos worden op hem heeft ook geen nut, ik heb hem een paar keer op heterdaad betrapt en hem een fikse tik op zijn neus gegeven, dan raakt hij dus direkt in speel modus een tik heeft voor hem dus een andere betekenis. Nu pak ik hem meteen in zijn nekvel zoals mama hond dat ook doet en dat vind hij niet leuk, dan piept hij en verstopt zich onder de tafel, lijkt dus effect te hebben.....voor een kwartiertje, dan vis ik hem weer uit de bak Frusty
Ik denk dat ik toch maar het voer ga veranderen enne, pens, mogen puppies van 3 maanden dat al hebben?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 22:46

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, maar geef je hem alleen brokken? Helemaal geen vlees? Bij ons is geadviseerd om de eerste maanden vooral vlees te geven (vraag me ook niet waarom) en daar zit ook pens is meestal (bij ons dan).

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 23:09

Ja, alleen maar brokken.
Ik gaf hem ook vlees, blikvoer voor puppies dus en daar heeft hij die darminfectie aan overgehouden (volgens de DA dus he) ik moest daar meteen mee stoppen omdat het niet goed was voor puppies (wat ik vreemd vind want het is toch puppie voer) en ook niet goed voor zijn gebit.... Nadat wij stopte met het blikvoer is de infectie ook snel verdwenen hoor maar ja ook een spuit en wat pilletjes gehad dus waar het nou precies door over is gegaan....ik ben nu dus erg voorzichtig met het geven van blik.
Maar in de tijd dat wij hem ook blik voerde vrat hij de kattenbak nog niet leeg, zou best eens daar door kunnen komen..........

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:11

Niet alleen onza pup doet het, de andere honden hebben ook nog weleens de neiging ! De pup doet het dan veel vaker maar toch!
Echt zo ranzig !
Echt iets tekort komen ze niet, ze zullen het wel lekker vinden Boos!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:11

Ik heb het dan niet over blikvoer, maar diepvries vleesplakken (van Rodi o.i.d.)
Onze hond eet bijvoorbeeld echt geen blikvoer, maar wel diepvries plakken Lachen
Puppyvoer heeft onze hond nooit gehad.
Heb het er anders eens over met je DA, of vleesplakken wel zonder risico's gegeven kunnen worden.

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:09

Onze hond doet dat ook. Als we thuis zijn valt het nog mee. Ze weet dat ze het niet mag. Maar als we weg zijn dan duikt ze met haar neus de kattebak in , en begint dan te smullen Misselijk . Ze neemt ze ook mee naar de bank en eet ze daar op. Dus vinden wij nog weleens kattendrollen door het huis. Ze is al een paar keer van voe verandert en nog doet ze het. Onze hond thuis haalde vroeger de kattendrollen uit de zandbak en uit de tuin.Waardoor het komt weet ik ook niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:26

Die van mij doet dat af en toe ook...maar tegenwoordig alleen als wij de deur uit zien Tong uitsteken Jaja, hartstikke slim...en dan nog via een test achter het feit komen dat ze een IQ van een visstick blijkt te hebben. Nou, dat klopt dus niet

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 00:34

Haha!! Het iq van een visstick, die is goed, zou je toch denken dat ze dom zijn maar die pup van onz is echt ontzettend slim Haha!

Misschien moet ik idd. die plakken van Rodi eens proberen, zal de DA eens vragen.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 00:42

Yucca is ook erg slim. Ze kan erg dom de hoek uitkomen...en af en toe doet ze ook wel stomme dingen, maar ze is in feite gewoon erg eigenwijs, lomp, maar wel erg intelligent en heeeeel stiekem Tong uitsteken
I love her Lovers

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:06

Als ik dit zo lees dan krijg ik het idee dat je pup probeert zijn dikke-darmflora op gang te krijgen. Hij probeert door kattendrollen te eten, bepaalde darmbacterien binnen te krijgen in zijn dikke darm die later een bijdrage kunnen leveren in een goede vertering in de dikke darm. Geef je pup eens per week een compleet-diepvries-versvleesmaaltijd met o.a. pens. Daarnaast kun je gewoon een droge brok geven (zolang deze maar 'compleet is). Als diepvriesversvleesmaaltijd kun je bijvoorbeeld energique, rodi of duck nemen.

het is voor een pup heel belangrijk om die darmflora op te bouwen. Droogvoer of blikvoer krijgt dat niet of nauwelijks voor elkaar.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 01:08

Gewoon wat meer gespitst zijn op poep in de bak en er snel uitscheppen. Onze hond doet het ook nog steeds, ze vind het lekker, vooral de verregende kattehopen in de tuin. Ze vind vers uitgekotste kattekots ook lekker, handig dan hoef ik het niet op te rapen! Misselijk Haha!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 01:08

Haha! Haha! Krezip is precies het zelfde, gedraagt zich vaak erg dom maar hij is het niet!!! Gewoon erg slim dat hij zich zo dom en lomp kan gedragen als hij nu maar eens stopte met dat smerige gedoe........

Vanavond was ik hem aan het uitlaten en in de berm tegenover ons huis gaat hij altijd steevast zitten poepen. Vandaag liep hij wel erg lang te snuffelen en met zijn neus diep in het gras op 1 bepaalde plek.....gatver Misselijk liep hij zijn eigen hoop van die middag op te eten......ik wordt wel lichtelijk onwel van hem hoor!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 01:38

Maarten schreef:
Als ik dit zo lees dan krijg ik het idee dat je pup probeert zijn dikke-darmflora op gang te krijgen. Hij probeert door kattendrollen te eten, bepaalde darmbacterien binnen te krijgen in zijn dikke darm die later een bijdrage kunnen leveren in een goede vertering in de dikke darm. Geef je pup eens per week een compleet-diepvries-versvleesmaaltijd met o.a. pens. Daarnaast kun je gewoon een droge brok geven (zolang deze maar 'compleet is). Als diepvriesversvleesmaaltijd kun je bijvoorbeeld energique, rodi of duck nemen.

het is voor een pup heel belangrijk om die darmflora op te bouwen. Droogvoer of blikvoer krijgt dat niet of nauwelijks voor elkaar.


Hee Maarten, jij bent een echte hondenkenner toch?
Dus ik mag een pup dat wel geven? Dan gaat hij meteen 1x per week aan de Rodi, zag ik toevallig bij de supermarkt liggen, lekker makkelijk hoef ik niet naar de dierenwinkel Haha!
Maar ik ga morgen meteen een maaltijd voor hem kopen, wat zal hij smullen!!

Bedankt voor het advies!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 10:43

Veulens eten ook de mest van hun moeder of andere paarden om andere elementen in hun systeem te brengen, van pups is het vast het zelfde. Hoe zielig het ook mag klinken, maar wil je het echt tegengaan, doe 'm dan buiten de etensuren een muilkorf aan (je kan het als straf gebruiken, betrapt, wel, dan gaat ie aan) ... wie weet leert ie het zo niet af.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 11:14

Hee Sonja, hihi, vind ik wel een beetje een heftige remedie Haha! Maar als het met het voer niet lukt zal ik het misschien wel eens proberen....