niet meer welkom...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

niet meer welkom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 16:47

4 jaar geleden ging ik voor het eerst dansen (iets wat ik al heel lang wou)
geweldig vond ik het!
Op een dag zag ik daar een leuke jongen lopen.
Helemaal m'n ding! Bloos
Al gauw werd duidelijk dat hij dansleraar was en een relatie had... Maar ja kijken mag toch??
Ik danste toen in een andere groep en kreeg les iemand anders.
En het dansseizoen vloog voorbij.
Het jaar daarop begonnen ze met een nieuwe dansgroep en ben ik overgestapt naar een ander niveau.
Kreeg toen dus wel 2uur les van die leuke jongen!
Gevoelens waren er steeds en het klikte erg goed tussen ons, maar ik respecteerde z'n relatie en het kwam absoluut niet in me op om daar tussen te komen. Er lopen ten slotte nog zoveel jongens rond! Knipoog
Samen met een vriendin bleef ik al eens wat langer hangen, soms op vraag van hem en soms zomaar... Het was altijd lachen geblazen, maar we praatten ook over serieuzere dingen.
Ook het 2e dansseizoen zat er al snel op...Op naar het volgende dansseizoen!

De sfeer zat er goed in en we maakten zoals altijd veel plezier!
Net zoals het vorige jaar ging het jaar weer snel voorbij.

Net voor de slotshow kreeg ik opeens mailtjes van hem...
Ook gingen we vaker samen wat drinken en vroeg hij me mee naar de cinema(samen met nog andere vrienden van ons)
Dat z'n relatie niet meer ok was had ik allang gemerkt, maar ik bemoeide me er niet mee.
Vrienden heb je nooit genoeg dacht ik toen gewoon.
Tot hij de avond na de slotshow me vroeg om met z'n 2tjes iets te gaan drinken.
Ik twijfelde, ik had tenslotte gevoelens voor hem, maar dacht waarom niet. Z'n vriendinnetje was er niet en ik dacht dat hij gewoon zin had ik een leuke babbel.
Tot hij me die avond bekende al langer gevoelens voor me te hebben.
Wat er toen door me heen ging kan ik niet omschrijven.
Gevoelens van 3 jaar eindelijk beantwoord!
Kort daarna verbrak hij z'n relatie en waaren wij een koppel.
Z'n ouders waren ervan op de hoogte, iedereen wist het... behalve z'n ex (wat ik begrijpelijk vond, ze zat in de examens en ik wou niet dat ze omwille van ons niet zou slagen)
Het ging super tussen ons, nog nooit had ik zo'n gevoelens voor iemand en alles was gewoon té mooi om waar te zijn.
Behalve dat hij nog een reis van 3 weken naar Amerika had geboekt samen met haar en nog andere vrienden.
Hij wou thuis blijven voor me, maar ik vertrouwde hem en liet hem gaan...
Kort voor z'n vertrek komt hij met de mededeling dat hij wat tijd nodig had om alles wat te verwerken.
Die 3 weken dat hij op reis was hoorde ik niks van hem en ik wist eigenlijk al genoeg, z'n terugkomst bevestigde m'n vermoedde.
Hij is zaakvoerder, zij geeft er les. Ze kennen elkaar al 11 jaar waarvan ze 3 jaar een koppel waren, hij kon haar niet kwetsen en wou z'n zaak niet op het spel zetten.
Tja daar stond ik dan, zomaar ineens aan de kant gezet zonder verdere uitleg.

Hij verzekerde me wel dat ik nog steeds welkom was, ook van z'n ouders kreeg ik te horen dat ik terug mocht gaan dansen.
Maar ik was toen te hard gekwetst en had de moed toen niet.

Nu een jaar later wil ik graag terug starten in september en krijg ik te horen dat ik niet meer welkom ben via zijn mailadres.

Wat zouden jullie doen?
gewoon in september teruggaan of toch eerst even aankloppen bij de ouders (is ook hun zaak)

Solaria_Liz

Re: niet meer welkom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:54

Ik zou gewoon terug gaan. Je was in het begin welkom en opeens niet meer? Ik zou als ik jou was gewoon aanmelden en als je niet welkom bent, de reden vragen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:56

misschien is hij gewoon bang weer verliefd te worden als hij je weer regelmatig ziet en wil hij het daarom niet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:57

oef meis wat naar zeg, ik zou zelf om de eer aan mezelf te houden een andere dansschool zoeken. en je gewoon helemaal niet meer daarin te mengen.... maar het blijft een K situatie....

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:01

Tja. Wat een vervelende situatie zeg!
Ook al zou je lak aan hem hebben, ik geloof niet dat je er dan nog met een plezierig gevoel heen gaat.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:05

Als het voor jou niet te moeilijk is, gewoon teruggaan. Lachen

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:10

Ik persoonlijk zou kiezen voor een andere dansschool Ja

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 17:57

Een andere dansschool is misschien een optie
maar dan moet ik wrs alleen gaan..
Daar ken ik zoveel mensen ondertussen en die snappen al helemaal niet waarom ik niet meer kom dansen.
Ook geven ze op andere dansscholen weining cursussen voor volwassenen of maar 1x per week.
Uiteindelijk verliest hij niks en zij ook niet, ik ben en hem kwijt en het dansen en m'n sociale leven daar ...
In september is het sowieso opendeur en daar ga ik met een aantal vriendinnen naartoe (als ik durf Bloos )
Ik wil niet weer de dupe zijn van iemand en wil laten zien dat ik wel beter ben dan dat!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:04

idd zou gewoon naar de opendeuravond gaan en desnoods hun vertellen dat je graag terug wilt komen en dat je niet tussen hun in zultkomen..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:06

Ik vind niet dat je je hoeft te verontschuldigen..
Jij bent niet degene die hun uit elkaar heb gedreven, hij heeft zelf die keus gemaakt om haar aan de kant te zetten.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:10

Ik herken me in die mate in je verhaal dat ik met een jongen wedstrijden danste, we kregen wat en toen ging ie vreemd en ging de relatie over. Maar wilde wel graag wedstrijden blijven dansen en niet mijn hele sociale leven en mijn passie opgeven voor hem. Dus ik heb doorgezet en dat was vreselijk moeilijk, maar omdat jij niet met hem danst lijkt het me al minder lastig. Ik zou gewoon weer opnieuw inschrijven, hij heeft geen geldige reden lijkt mij om je de toegang te weigeren (als ie bang is voor wat hij zelf gaat voelen, tsja pech!) en weer lekker gaan dansen!

Overigens wil ik wel even benadrukken dat jij netjes hebt gehandeld door je niet met hun relatie te bemoeien, hij is dus volledig verantwoordelijk voor het feit dat ie zijn ex aan de kant heeft gezet voor jou Lachen

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:46

Tamara schreef:
Ik herken me in die mate in je verhaal dat ik met een jongen wedstrijden danste, we kregen wat en toen ging ie vreemd en ging de relatie over. Maar wilde wel graag wedstrijden blijven dansen en niet mijn hele sociale leven en mijn passie opgeven voor hem. Dus ik heb doorgezet en dat was vreselijk moeilijk, maar omdat jij niet met hem danst lijkt het me al minder lastig. Ik zou gewoon weer opnieuw inschrijven, hij heeft geen geldige reden lijkt mij om je de toegang te weigeren (als ie bang is voor wat hij zelf gaat voelen, tsja pech!) en weer lekker gaan dansen!

Overigens wil ik wel even benadrukken dat jij netjes hebt gehandeld door je niet met hun relatie te bemoeien, hij is dus volledig verantwoordelijk voor het feit dat ie zijn ex aan de kant heeft gezet voor jou Lachen

Dat moet inderdaad nog moeilijker zijn dan gewoon les krijgen.
Ik heb hem nu een jaar niet meer gezien of gehoord dus echt verwerkt heb ik het nog niet.
Ik weet niet hoe ik me zal voelen als ik weer les van hem krijg, maar ik denk dat ik me iig een pak beter zal voelen dan dat ik nu alles heb opgegeven voor hem Knipoog

Ik heb wel de indruk dat zij veel in de pap te brokken heeft en zij mij wel de schuld geeft van de hele situatie... Maar met haar heb ik verder niks te maken vind ik

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:47

Nee inderdaad, je hebt de goede keuze gemaakt denk ik. Lachen

Zijn er eventuele andere dansscholen waar je heen kan?

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:55

Oamaru schreef:
Nee inderdaad, je hebt de goede keuze gemaakt denk ik. Lachen

Zijn er eventuele andere dansscholen waar je heen kan?

ik heb er tot hiertoe in de buurt nog geen gevonden waar ze die cursussen geven voor volwassenen
en ik zie me niet direct tussen de jeugd staan Clown

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:58

Tsja, wat kan zij nog doen dan? Ze kan het niet leuk vinden, maar jij bent gewoon een betalende lesklant dus ze kan je gewoonweg niet de toegang ontzeggen om zoiets persoonlijks. Of de sfeer met haar er gezelliger op wordt, valt te bezien maar als ik het zo hoor heb je veel om voor te gaan, dan maken die 2 mensen weinig uit lijkt mij! Lachen

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 22:16

Tamara schreef:
Tsja, wat kan zij nog doen dan? Ze kan het niet leuk vinden, maar jij bent gewoon een betalende lesklant dus ze kan je gewoonweg niet de toegang ontzeggen om zoiets persoonlijks. Of de sfeer met haar er gezelliger op wordt, valt te bezien maar als ik het zo hoor heb je veel om voor te gaan, dan maken die 2 mensen weinig uit lijkt mij! Lachen

dat is waar ik ga nog steeds voor de mensen en het dansen daar, niet voor hem of haar Knipoog
zij zit toch meestal aan de kant of is er niet bij, ik zit lekker bij het volk te kletsen over koetjes en kalfjes Pling
6 en 7 september opendeur, ik kijk er al naar uit!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:58

brief geschreven...

Omdat ik echt van plan ben naar de opendeur te gaan, maar hen niet voor een voldongen feit wil zetten, heb ik een brief geschreven.

Heb erin gezet dat ik niet begrijp waarom ik niet meer welkom ben en dat ik het erg jammer vind omdat dansen toch een soort passie is.
Indien ze een goede reden hebben waarom ik niet meer welkom ben, zou ik die graag willen weten en zou ik ook graag hebben dat hierover gepraat wordt. (Ik weet namelijk niet wat er voor de rest nog allemaal gezegd is...)
En tenslotte zijn we toch allemaal volwassen mensen, niet?

Ik denk dat ik er zo hard mee in m'n maag zit omdat het seizoen steeds dichterbij komt...

Zo dat moest er even uit Knipoog

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:26

Goed dat je een brief hebt geschreven, mischien krijg je nu wat uitleg.
En hopelijk kan je gewoon terugkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:11

idd goed gedaan! ben erg benieuwd naar hun 'goede' reden......

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:00

Heel goed gedaan Ja Nu kunnen ze er ook niet meer onderuit om echt een goeie reden te noemen en kunnen hopelijk eventuele lastige dingen uit de weg geruimd worden voordat het seizoen weer begint Lachen