Ik heb mijn stem uitgebracht! Jij ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik heb mijn stem uitgebracht! Jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 16:29

Vandaag is het zover... we mogen weer stemmen. Ik was zowiezo al van plan dit te gaan doen, maar hoorde op de radio en televisie dat de opkomst tot nog toe ontzettend laag is.

Ik ben in ieder geval één van die opgekomenen. Haha!
Heb jij je stem ook uitgebracht? Of ga je dat nog doen?
En zo niet? Waarom niet?


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:30

Ik ga nog, vanavond, denk dat een hoop werkende mensen dat doen. 2 stuks zelfs. Mijn moeder kan niet en heeft mij gemachtigd.

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:31

Ik ga ook vanavond.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:34

Ik ga ook vanavond na mijn werk maar ben nog steeds zwevende tussen 2 partijen. 1 is puur strategisch en de ander heeft mijn voorkeur.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:35

ik heb gestemd... 2x zelfs.... Haha! (1x voor mijn bejaarde buurman die in het ziekenhuis ligt)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:37

Ik ga straks ook nog, was vanmorgen te laat wakker om nog te stemmen voordat mijn trein zou gaan. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:40

Ik ga straks ook maar eens, had geen zin om vanmorgen voor school nog te gaan Gaaaap

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:40

Yep, ben ook al geweest. Het was ontzettend rustig bij ons... of zou dat nou komen omdat het in een bejaardentehuis was? Tong uitsteken Vorige keer was leuker.... toen mocht ik 3 keer stemmen voor mezelf, mijn vader en mijn tante Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:45

Ik ben vorige keer gegaan, toen woonde ik nog in Helmond. Nu ben ik verhuisd, maar staat de stemkaart nog op t adres in Helmond. Ik had ten eerste geen tijd om daar na mn werk nog helemaal heen te gaan, ten tweede ben ik mn stemkaart kwijt Sigaar en ten derde ben ik een erg zwevende kiezer. Vorige keer had ik partij A, via Stemwijzer, en nu bijwijze van spreken partij Z, ze staan helemaal tegenover elkaar... Ik vond dit nogal vreemd, weet niet zo goed wat ik nou had moeten stemmen. Bij elke partij had ik wel een cruciaal punt waarvan ik dacht, Neeeee, dat kan bij mij niet door de beugel!

Nouja, we zien wel welke partij wint, ik verwacht PvdA of CDA.....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:46

Me moeder gaat na der werk,
Me vader heeft haar gemachtigd, aangezien hij nu niet in Nederland is,
Denk dat het vanavond drukker zal zijn!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 16:52

Ik ben rond half 12 vanmorgen geweest en het was al druk hier in Krommenie, ben benieuwd hoe de opkomst hier uiteindelijk is.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 16:58

Hier in Drachten.. (althans op het stembureau waar ik heen moest) was het ook ontzettend druk. Er waren genoeg wachtenden voor mij. Zal denk ik vanavond de uitslagen op de voet volgen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:08

Ik ga ook vanavond pas. Maar over die lage opkomst gesproken: ik zag net op het rtl4 nieuws dat de opkomst tot nog toe nog hetzelfde was als op 15 mei dus niet echt laag.

Hoop dat het vanavond niet al te druk is. Heb geen zin om in de rij te staan met allemaal van die betweters die het de hele tijd over politiek hebben.
En dan heb je af en toe toch echt de neiging om ze te gaan verbeteren.....
Haha! Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:11

Ik ben vanmorgen geweest Haha! Geen kip te bekennen bij ons Haha!

Maar ik heb dus al gestemd ja Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:13

Ik ben vanochtend wezen stemmen voordat ik naar mijn werk vertrok, stembureau zit toch op de weg (min of meer). Ik was er om 08.45 en ging er om 09.15 uur weg Frusty . Ik woon tenslotte in het groene graf van NL en al die bejaarden, compleet met rollator of rolstoel zijn niet van de snelsten . Ik heb de vorige keer al voorgesteld of ze geen regels konden instellen: alles boven de 50 na 10-en stemmen.... En die meneer die mijn stemkaart aannam kon er niet om lachen, en werd zelfs boos Verward .

Haha!

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:22

de bejaarde mevrouw voor mij kreeg t voor elkaar om op 5 knopjes tegelijk te drukken. ik was toen ik binnenkwam de enigste na haar maar toen ik wegging stonden er al een stuk of 7/8 te wachten.
vrouwtje bleef ook nog eindeloos staan achter t apparaat. Nouja ik heb gestemd iig.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 17:30

Ik ga vanavond samen met mn ouders gezellig stemmen Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:00

Ik ga vanavond als Michel ook thuis is stemmen.
Ik heb tot nu toe alle keren dat ik mocht stemmen gestemd.
Ik weet ook al wel wat ik ga stemmen, dus het indrukken van het juiste knopje zal wel snel gebeurd zijn.

Op mijn werk werd er al volop verteld waar ze op gestemd hadden. (Natuurlijk op een partij waar het onderwijs hoog bij op de lijst staat). Maar ik heb niet zo'n behoefte om te vertellen op welke partij ik stem. ik vind dat je voor je zelf moet bepalen welke partij jij denkt dat het beste is. En dat mag je best privé houden.

Vorig jaar kreeg ik van een hoop leerlingen te horen op wie hun ouders gestemd hadden. Ze waren een beetje aan het "opscheppen" tegen elkaar, mijn mama heeft dat gedaan en mijn papa dat. Maar ze hadden geen idee wat het nu eigenlijk betekende als hun ouders voor een bepaalde persoon hadden gekozen. Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:29

Toen ik er heen ging zweefde ik nog maar ben uiteindelijk geland op Marijke Vos van Groen Links, veel bedenktijd had ik niet meer want ik was gelijk aan de beurt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:47

Ik ben geweest om half 8, geen kip te bekennen daar, ik was nummer 3 ofzo die stemde.

:evaw:

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 18:50

Ben een uurtje terug geweest. Ik was bijna meteen aan de beurt, niet echt druk hoewel het wel af en aan blijft lopen.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:15

Ben vanmiddag geweest, en ik was er zo weer weg, het was heel rustig. Maar ze waren toch tevreden over de opkomst hier, dus het valt mee!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:18

Ben rond een uurtje of 5 samen met mijn moeder geweest.
Wij moeten altijd stemmen in een bejaardentehuis.
Was bijna geen kip te bekennen, voor ons was er iemand en toen we terugliepen naar de auto kwam er nog iemand aangelopen...
Niet erg druk iig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:31

Ik ben om half 6 gaan stemmen. Er was maar 1 iemand voor mij maar daarna werd het "druk". Er kwamen bijna tegelijkertijd een stuk of 10 mensen binnen.
Ik heb tot nu toe nog nooit het stemmen overgeslagen maar heb wel voor de 3e keer een andere partij uitgekozen om mijn stem op uit te brengen.
Omdat Maurice in A'dam zit heeft hij mij een volmachtiging gegeven. Eigenlijk ben ik het niet eens met zijn keuze waar op hij wilde stemmen maar ik heb het toch maar braaf gedaan als was de verleiding wel groot om toch even snel een andere knop in te drukken Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:31

Ik ben tegen half vier geweest. Het was niet druk zeiden ze bij het stemlokaal. Tenminste, geen rijen maar een constante toeloop...

* To Belg, or not to Belg *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, amaniblauw, Appeltje00, Lous en 166 bezoekers