wie weet wat over inductiekookplaten

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

wie weet wat over inductiekookplaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 00:32

Na een brand in de keuken wil ik geen vlammen meer. De oplossing lijkt inductie even snel als gas, maar heel veilig. Maar waar ik ook zoek alleen reclame, maar geen mogelijkheid tot vergelijken. En waar het beste kopen??
Inbouw.nl heeft mooie aanbiedingen, maar is dat te vertrouwen???
Heeft iemand ervaringen met induktie en welk merk???
Wie kan mij aan bruikbare gegevens helpen???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:00


ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 01:03

Thanks, ik wil je wel leren koken hoor, heb chefkoks in mijn familie!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 08:57

hoe gaat het met jou trouwens? Een beetje van de schrik bekomen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 09:19

Prima hoor bedankt Lielle. De verzekering was gelukkig ruimhartig en mijn gezicht is al bijna weer helemaal goed. Van mijn rechterhand is nu ook het verband af en dat hersteld ook snel. Ik heb heel veel geluk gehad.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:37

Gelukkig maar, het is toch heel vervelend.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:54

Mijn ouders hebben inductie, ik weet het merk niet (maar hij is ook al eem aar of 8 oud), en dat bevalt uitstekend. Veiliger (al wordt de plaat wel heet door de hete pan), makkelijk te stellen en vooral erg snel.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 09:57

Dank Miran, maar de laatste jaren is inductie erg veranderd. Misschien krijg ik nog reacties van mensen die vrij recent +/- 1 jaar inductie hebben aangeschaft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:18

Ik heb de mijne een maand of twee terug gekocht, het is een Siemens met één ronde uitbreidzone en één ovalen uitbreidzone. De mijne werkt heel snel, je hebt onmiddelijk 100% vermogen. Ze zijn vrij makkelijk in inderhoud ook, al zie je na langdurig gebruik van die schrapertjes wel krassen ..... het is en blijft een intensief gebruiksvoorwerp! Bedenk wel goed als je voor INDUCTIE gaat je kookpotten moet hebben die magneten aantrekken, anders werkt het niet! Heb je gewone potten ga je beter voor Vitrokeramisch!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:42

sarabande schreef:
Dank Miran, maar de laatste jaren is inductie erg veranderd. Misschien krijg ik nog reacties van mensen die vrij recent +/- 1 jaar inductie hebben aangeschaft.


Wat zou er veranderd moeten zijn aan hetgene dat ik vertel?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 10:50

Mijn zusje had ze ook van pakweg 8 jaar oud en die heeft ze door gas vervangen omdat ze te langzaam zouden zijn. De nieuwere zijn zoals door Sonja hierboven beschreven. Heel snel en direkt koud als je de pan eraf haalt. Ik woon op het platteland en heb geen gasaansluiting en ben nu doodsbang voor butagas geworden. Ik wilde nooit elektrisch omdat je dat niet direkt te dimmen of verhitten is. Vandaar mijn vraag over de nieuwe generatie inductieplaten

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:05

Die inductie van mijn ouders is echt veel sneller dan gas (heb ik thuis). Bij mijn ouders kan ik er met een keteltje water koken bij blijven staan, thuis kan ik rustig een minuut of 10 op de bank gaan zitten. Die inductie is denk wel 5 keer sneller. Ik denk dat ze gewoon een verkeerd merk had ofzo.
Inductiekookplaten worden van zichzelf niet heet, maar worden wel warm van de pan met kokend water die erop staat. Hetzelfde idee als dat je een hete pan op het aanrecht zat, dan wordt het aanrecht ook warm. Dit heeft enkele seconden nodig om weg te trekken, maar dat lijkt me dat dat nu ook nog is. Ze adverteren wel dat de plaat meteen koud is, maar dat deden ze toen ook al.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 11:07

O hartelijk bedankt, zo kom ik mooi aan informatie. Wat is het merk dat jouw ouders hebben????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 11:28

Zal ik van de week even nakijken.

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 12:43

sarabande schreef:
...en direkt koud als je de pan eraf haalt.


Dat is dus niet waar. Bij het verwarmingsproces van de pan wordt inderdaad de plaat zelf niet (ver)warm(d). Echter de pan die dus wel warm wordt geeft zijn hitte ook af naar de plaat waarop die wordt verwarmd. De plaat is dus na het koken wel degelijk heet!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 12:47

Ja zie je dat zei een verkoper van een bepaald merk. Toen dacht ik dan kan mijn Duitse Dog zijn kop niet verbranden als ie even nieuwsgierig is Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:00

BartVB schreef:
:D Verder zelf redelijk weinig ervaring mee. Ik neem aan dat het zetten van thee en het koken van een eitje me niet kwalificeert als iductiekookexpert? Haha!


hier nog 1 Knipoog

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:57

wij hebben afgelopen zomer een hele nieuwe keuken in laten bouwen, met inductie. Mn moeder had geen zin meer in t lastige schoonmaken met gaspitten en heeft dus veel informatie opgevraagd overal en tot t besluit gekomen dat inductie wel wat voor ons was Lachen En terecht, het werkt echt super. Ontzettend snel (water koken bijv) en heel makkelijk. Kinderslot erop voor de extra veiligheid. Plaat is wel heet nadat je erop hebt gekookt maar dat wordt aangegeven per "pit" om t zo maar te zeggen. Dan verschijnt er nl een H (van Heet Haha! ) naast de tiptoesten van die pit. Geen idee eigenlijk hoe snel dat weer verdwijnt Verward
Maar ik vind t zeker een aanrader, lekker makkelijk koken zo

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 14:07

Hebben jullie die info nog Maaike???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:33

Zou ik niet weten, moet ik dan even aan mn moeder vragen. Maar kan best zijn dat ze die niet meer heeft hoor, ik heb echt geen idee. Ik ga t wel voor je vragen dan hoor je t zo snel mogelijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-03 14:41

thanx

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:54

nog even een kleine toevoeging :
induktieplaten vreten stroom !
er moeten meestal 2 nieuwe groepen worden bijgemaakt.
wij hebben al jaren een induktieplaat en willen niet anders meer.
die van ons heeft vier platen met een tiptoetsbediening met 12 standen
en ingebouwde kookwekkers op de bovenste 2 platen.
het voordeel is dat je er heel lang iets op kunt laten sudderen op bijvoorbeeld stand 2 en je heel snel iets aan de kook brengt op stand 12.
op het moment dat er iets overkookt en er teveel vocht op de plaat komt hij automatisch afslaat.
die van ons is een jaar of 4 oud, was toen rond de 5000 gulden maar we willen niets anders meer.
enne allemaal nieuwe pannen kopen !
heb geen idee wat voor merk wij hebben, ik dacht een atag.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:09

Mijn vriendin heeft er ook een in haar nieuwbouw. Ze is er helemaal blij mee maar moest inderdaad ook allemaal nieuw pannen hebben. Ik ben nog met een magneet de pannen op mijn zolder afgegaan maar helaas. Ik zou het ook best ooit willen. Toen ze net op de markt waren hadden sommige vrienden van mij ze ook al en toen heb ik er ook een paar keer mee gekookt. Vooral het schoonmaken is ideaal.

Jouw angst ken ik Sarabande maar ik ben er inmiddels gelukkig weer vanaf. Het moet slijten en dat kost tijd.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:28

ik heb t gevraagd, maar we hebben hier thuis verder niets meer aan informatie helaas.... Succes ermee verder in ieder geval Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-03 22:17

Maar waar hebben jouw ouders dan voor gekozen?? ik zoek eigenlijk een soort van marktonderzoek??? of ervaringen met een bepaald merk??

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie