Cohen for M president

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:47

kaj schreef:
Youngster: de hypotheekrenteaftrek afschaffen was alleen bedoeld voor hogere inkomens. Kan niet zeggen dat ik daartoe behoor en zo denk ik dat de meeste jongeren daartoe nog niet behoren.

De hypotheekrenteaftrek is ooit bedacht als een verkapte subsidie voor huizenkopers. Mensen die dus eigenlijk de draagkracht net niet hadden om een huis te kopen, konden dat via de renteaftrek net wel. Als de hypotheekrenteaftrek afgeschaft zou worden, zou dat een effect hebben op de onderste laag van de bezitters, namelijk die mensen die het zonder aftrek net niet redden. Die huizen komen weer in de verkoop etc. Alleen het vastgoed van de hogere inkomens blijft waar het is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:23

Pipo"]
[quote="kaj schreef:
Overigens vind ik de heer Marijnissen erg onsymphatiek na de debatten en over de heer Balkenende zullen we het maar helemaal niet hebben... Lips are sealed


Hmm, persoonlijk vind ik Wouter Bos nou ook niet echt symphatiek. Hij maakt vele beloftes, die hij nooit waar kan maken. Daar wint hij kiezers mee!

En ik vind het heel vreemd dat Cohen niet in debat wil.
[/quote]

Inderdaad, meneer Bos maakt beloftes die hij niet waar kan maken, en het ook niet zal doen.. Wij hebben als kiezer er volgens mij recht op om te weten hoe meneer Cohen over een aantal zaken denkt..Mocht PVDA nu de grootste worden, krijgen we een minister-presitent waarvan we niet weten hoe hij allerlei dingen gaat oplossen bv om maar eens wat te noemen de Wachtlijsten.. ik weet ook wel dat hij goede dingen heeft gedaan, maar om zo'n man een land te laten leiden.. Verward

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:32

Ik persoonlijk ben wel blij met Cohen als kandidaat voor het p-schap. Als het Jeltje was geworden, dan was ik waarschijnlijk alsnog een zwevende kiezer geworden, met die vrouw heb ik dus echt niks.
En idd het is een lijstrekkersdebat en Job Cohen is geen lijsttrekker, zo simpel is dat. Volgens mij krijgen Balkenende en Zalm het een beetje benauwd.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:36

Volgens mij stem je nog steeds op een partij en niet alleen op de mogelijke ministerpresident.
Het is altijd al een lijsttrekkersdebat geweest en niet een premierkandidaatdebat.
Het leek ook weinig mensen vorig jaar te interesseren wie de kandidaat van de lpf zou zijn na de dood van p.f.
Waarom nu dan zo'n ophef?

Als iedereen nou gewoon gaat stemmen wat hij wil en iedereen ook elkaar in z'n waarde laat dan zien we vanzelf wat eruit komt.

Zo ik ga maar eens naar mijn werk!
Vanavond lees ik wel weer bij.....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:09

kaj schreef:
Volgens mij stem je nog steeds op een partij en niet alleen op de mogelijke ministerpresident.


maar je houdt dat wel in je achterhoofd, ik zou niet op een partij stemmen die de grootste zou kunnen worden en waarvan de mogelijke mp me niet aan staat.

ik vind die pogingen van Zalm en Balkende om een mp-debat te houden echt puur iets om te zieken, wat zijn die diep gezonken zeg, triest.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:13

Ik zal nooit en te nimmer voor de PvdA stemmen!

Wouter Bos is een vreemde vogel. Beloofd van alles, maar volgens mij gaat er geen fluit van terecht komen.

Maar goed, ik stem ook geen CDA, als de VVD namelijk niet voldoende stemmen heeft dan gaan ze toch samen met PvdA.. Ik ga dus VVD of LPF stemmen..

Maar daar denk ik nog 2 daagjes overna..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:24

Wat ik erg vreemd vind is dat Cohen eerst burgemeester is geworden omdat hij meer tijd met zijn (zieke) vrouw wilde doorbrengen. Maar nu zich wel kandidaat wil stellen als premier. Het lijkt me dat dat juist een functie is waarbij je helemaal nooit meer thuis bent. Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:26

Hij zei dat hij liever burgemeester wilde blijven, maar omdat er een dringend beroep op hem werd gedaan vond hij dat hij het niet kon maken om nee te zeggen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:35

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden maar hij zal wel handelen in het landsbelang ofzo.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:37

Ik denk het.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:50

Lovely"]
[quote="kaj schreef:
Youngster: de hypotheekrenteaftrek afschaffen was alleen bedoeld voor hogere inkomens. Kan niet zeggen dat ik daartoe behoor en zo denk ik dat de meeste jongeren daartoe nog niet behoren.

De hypotheekrenteaftrek is ooit bedacht als een verkapte subsidie voor huizenkopers. Mensen die dus eigenlijk de draagkracht net niet hadden om een huis te kopen, konden dat via de renteaftrek net wel. Als de hypotheekrenteaftrek afgeschaft zou worden, zou dat een effect hebben op de onderste laag van de bezitters, namelijk die mensen die het zonder aftrek net niet redden. Die huizen komen weer in de verkoop etc. Alleen het vastgoed van de hogere inkomens blijft waar het is.
[/quote]

Dat klopt niet helemaal. De huizenbezitters die al een huis hebben gekocht zullen hun hypotheekrente kunnen blijven aftrekken. Het gaat om de mensen die nĂ¡ verandering van dat stelsel een huis kopen boven de 5 ton. Die kunnen hun hypotheekrente niet aftrekken.

Job Cohen; ben ik wel blij mee als hij het wordt. Balkenende gedraagt zich momenteel als een klein kind en ik denk dat hem dat zeker stemmen gaat kosten.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:01

Ik ga voor CDA-PvdA-(d66, als ze genoeg stemmen krijgen). Liever PvdA, GL, SP, maar dat is niet haalbaar.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:06

Ben je er al uit op wie je gaat stemmen, Kayla?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:08

Ik stem zoals het er nu uitziet VVD en ik hoop dan dat PvdA en CDA er niet gaan uitkomen samen.
PvdA en VVD zal niet samen gaa, dus dan krijgen we CDA en VVD en wanneer ze dan net geen meerderheid hebben pakken ze gewoon de LPF erbij, dat moet een meerderheid maken.

Willen we de economie van Nederland verder het slob in helpen moeten we vooral de ondernemer goed ontmoedigen met Links! Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:08

Nee, erg he Verdrietig . Ik zweef nog (mooi uitzicht trouwens )

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:14

Ik weet het ook nog niet, maar zweven is best prettig, ook al kon ik me daar niets bij voorstellen bij de voorgaande verkiezingen. Ik wist altijd wel op wie ik zou gaan stemmen. Nou ja, nog 2 dagen...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:15

ik stem hier op denk ik:

Afbeelding

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:16

lis schreef:
Ik weet het ook nog niet, maar zweven is best prettig, ook al kon ik me daar niets bij voorstellen bij de voorgaande verkiezingen. Ik wist altijd wel op wie ik zou gaan stemmen. Nou ja, nog 2 dagen...


Ik ook, GL.
Maar nu twijfel ik tussen SP, GL, zelfs PvdA (tactisch).

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:16

*LOL* goed idee.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:22

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:26

Sjuimpje schreef:
Ik stem zoals het er nu uitziet VVD en ik hoop dan dat PvdA en CDA er niet gaan uitkomen samen.
PvdA en VVD zal niet samen gaa, dus dan krijgen we CDA en VVD en wanneer ze dan net geen meerderheid hebben pakken ze gewoon de LPF erbij, dat moet een meerderheid maken.

Willen we de economie van Nederland verder het slob in helpen moeten we vooral de ondernemer goed ontmoedigen met Links! Frusty


Erg goed verwoord, en precies de reden waarom ik ook vvd ga stemmen!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:30

Sjuimpje schreef:
Ik stem zoals het er nu uitziet VVD en ik hoop dan dat PvdA en CDA er niet gaan uitkomen samen.
PvdA en VVD zal niet samen gaa, dus dan krijgen we CDA en VVD en wanneer ze dan net geen meerderheid hebben pakken ze gewoon de LPF erbij, dat moet een meerderheid maken.

Willen we de economie van Nederland verder het slob in helpen moeten we vooral de ondernemer goed ontmoedigen met Links! Frusty


Inderdaad, ik ga ook voor de VVD, maar sjuimpje heeft helemaal gelijk, ze zijn er nu achter dat straks een half miljoen nederlanders de dupe worden van de PVDA als die zijn plannen doorvoert, die half miljoen mensen krijgen straks dus nog meer kosten, jaja, heel eerlijk verdeelt door meneer Bos.. Lips are sealed

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:31

Nee de VVD verdeelt alles eerlijk Lips are sealed

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:32

Kayla schreef:



lijst ratelband is ook een goed alternatief *LOL*

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 15:33

Afbeelding