Hoe draad in naaimachine? *Eindelijk GELUKT*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:03

Mijn moeder doet altijd dekens en transportbeschermers op de naaimachine (niet de dikke winterdekens, hoewel ze nu een nieuwe machien heeft end ie kan het wel aan, maar sluitingen doet de schoenmaker), dus het zou niet zo heel gek zijn als Sjuim het kon, maar Sjuim kennende... Schijnheilig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:51

Okee de gouden tip Haha!
Als de machine de draad niet pakt en jij zegt dat je het goed gedaan hebt, is het dus de draadspanning. In dit geval denk ik dat het dus om de onderdraad gaat. Hoewel je de bovenspanning ook lekker kan vernaggelen...
Probeer eens of je met het schroefje op het spoeltje het veertje strakker kunt zetten, zo strak dat je nog wel de draad er makkelijk uit kunt trekken en je iets weerstand hebt. Misschien zit het probleem daar dan...
Volgens mij zit er vast wel een spannend schroevendraaiertje bij die naaimachien waarmee je dat kunt ... Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 22:54

Katrien...ik heb de foto nog een keertje goed bekeken. Moet de spoel niet 90 Graden gedraaid worden? Zodat je het clipje met de rechterhand vasthoudt als je de spoel erin stopt? Clipje openbuigen, vasthouden en erin stoppen.

Volgens mij zit de spoel verkeerd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 08:43

Jullie hebben niet goed opgelet hoor!!!

Ik heb hier pas nog een topic neergezet over shabrack upgrading, daar ben ik van de week mee begonnen,
ik heb een glimmend randje langs de biezen van 2 saaie shabracken gemaakt, bij eentje zat er ook geen klitteband aan de lussen dus dat heb ik ook gelijk verholpen.

Jaja,
een blutte kat maakt rare sprongen!

Verder probeer ik mijn mooiste spullen altijd zelf te repareren,
onze zadelmaker is zo'n rauwdouwer en dan krijg je je spullen helemaal kapot gestikt terug.
Bij een oude neusriem niet zo erg, maar bij vrij nieuwe deken van 260 euro Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:57

Cassidy schreef:
Katrien...ik heb de foto nog een keertje goed bekeken. Moet de spoel niet 90 Graden gedraaid worden? Zodat je het clipje met de rechterhand vasthoudt als je de spoel erin stopt? Clipje openbuigen, vasthouden en erin stoppen.

Volgens mij zit de spoel verkeerd!



Euhhhh, ik snap het niet geloof ik Bloos Misschien is dat hét wel maar hoe kan ik hem er nou met mijn rechterhand in drukken en als ik hem 90 graden draai, zit hij dan niet scheef?

Alle naaimachine experts bedankt voor jullie hulp!!! Ik wil net als Sjuim aan schabrakupgrading doen (vooral klittebandjes) dus ik moet het ooit toch kunnen snappen?

Als ik het morgen nog niet kan ga ik naar de winkel om te vragenof ze het me daar kunne laten zien (wel hopen dat ze daar nog zo'n oud beestje hebben staan Knipoog ).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:32

Laat je het ons wel weten wat het is geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 11:51

Cassidy schreef:
Laat je het ons wel weten wat het is geweest?


Ja natuurlijk! Ik zit nu nog verdwaasd naar het speoltje/hulsje te kijken Verward Hoe kan ik die nou 90 graden draaienen dan met mijn rechterhand beethouden en terug in de machine stoppen? *zucht* Ikben hier echt niet voor in de wieg gelegd

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:37

Katrien schreef:
Ja natuurlijk! Ik zit nu nog verdwaasd naar het speoltje/hulsje te kijken Verward Hoe kan ik die nou 90 graden draaienen dan met mijn rechterhand beethouden en terug in de machine stoppen? *zucht* Ikben hier echt niet voor in de wieg gelegd


Nee, het spoel zit goed. Ik vraag me alleen af HOE je precies die draad door het spoelhuisje hebt lopen... kun je zien wat er gebeurt als je de machine open hebt staan en je draait aan het wiel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:18

Het onmogelijke is gebeurd: ik heb het voor elkaar gekregen. In de winkel hadden ze me het nig uitgelegd maar dat was hetzelfde als ik al had begrepen.
Vandaag de draad er nog eens opnieuw ingedaan en "floeps"daar kwam de onderdraad naar boven Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:46

En nou noooooit meer de onderdraad eruit halen Knipoog *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:52

Sjimmy schreef:
En nou noooooit meer de onderdraad eruit halen Knipoog *LOL*


ha ha, kom jij hem dan opniuew vullen als hij op is? Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 23:59

Ja, restje draad laten zitten, spoel eruit halen, opwinden en uiteindes aan elkaar knopen, draad weer naar boven halen en verder gaan Knipoog