Het nut van bellen voor info over vacature?

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

germie

Het nut van bellen voor info over vacature?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-03 12:51

IK bel altijd netjes als er ergens een interessante vacature is. Ik verwijs daar op de standaardmanier naar in een brief.

Maar nu sprak ik gisteren iemand (die zelf de sollicitanten uitzoekt voor gesprek) die zei dat het onzin was om te bellen, je vergroot je kansen er niet mee. Omdat vaak mensen van PZ de vragen moeten beantwoorden en iemand anders de brieven en CV's bekijkt en beoordeeld.
PZ noteert vaak niets van die telefoongesprekken.

Is dit waar? Dus dan bel ik soms wel 3 keer voor niets (is de betreffende persoon telkens niet bereikbaar)
Of noteren veel bedrijven wel iets van de gesprekken?

Lopen jullie ook tegen deze problemen op: te technisch en te beta (ja, dat kan ook nog met IT en chemie, al kijk ik erg breed, ben niet vakgebonden ofzo), te jong (24), te weinig ervaring(moet je wel ergens op kunnen doen), te hoog opgeleid voor de lagere functies (ik zou met WO te ambitieus zijn voor bijv. een MBO functie, bij voorbaat al, zonder mij gesproken te hebben). Maar voor de HBO en WO-fucnties heb je dan weer te weinig ervaring.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:37

Ik heb een tijdje recruiting gedaan en ik hield dat idd absoluut niet bij, tenzij het een **kel (m/v) was.

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:08

Ik sluit mij hierop aan. Bij ons wordt precies hetzelfde gedaan... helaas maar waar soms.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie