muizen doodmaken om aan de fret te geven...?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:16

Zelf doodmaken zou ik ook niet kunnen maar je raakt wel gehard als je op een boerderij woont. De katten grijpen vaak een muis en dat is maar goed ook want muizen kunnen flinke schade aanbrengen.
Helaas is het de muis achter de computer gelukt om de pindakaas van de val te likken zonder dat de val is afgegaan Scheve mond


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 13:46

Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:03

ik ga al ongeveer tien jaar met fretten om en zoiets heb ik nog nooit gehoord. het is gewoon niet verstandig om vlees aan je fret te geven alleen als je ermee gaat jagen!!!!!!!! Dit is echt heel pervers. groetjes Stephanie

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:30

Waarom koop je geen voer van een goede kwaliteit? Lijkt me erg sterk dat ze daar kanker van krijgen.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:16

Lindy"]
[quote="Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.
[/quote]

Ik bedoelde niet dat ze wilde muizen aan de Fret moest geven want die kunnen ziekte's bij zich dragen maar ik bedoelde meer een muis een muis is en het dus net zo erg voor de muis in de muizenval is als voor de muis die wordt gedood zodat hij opgevoerd kan worden.
Mijn katten eten wel de muizen op met als gevolg dat ik heel vaak moet ontwormen want ze worden besmet door de muizen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:21

Lindy"]
[quote="Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.
[/quote]

Dit klopt helemaal! Helaas kan ik het leren, want ik moet al die cyclussen voor m'n studie kennen... Saai!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:49

Eerst dacht ik dat dat al zielig was een muisje dood maken, mar ga maar eens stage lopen bij een fokzeugen bedrijf, daar gaat het er pas hard aan toe. En als de fret het beestej doodmaakt is het ook lang niet altijd meteen dood.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 19:35

Percy"]
[quote="Lindy"][quote="Percy schreef:
Eigenlijk zie ik het verschil niet zo tussen de "wilde" muis in een muizenval of een gefokte muis die doodgemaakt wordt.


Wilde muizen kun je beter niet aan fretten geven omdat die schadelijke parasieten bij zich kunnen dragen.Als je zelf muizen fokt voor de fret,mogen die ook niet in aanraking komen met wilde muizen.
[/quote]

Ik bedoelde niet dat ze wilde muizen aan de Fret moest geven want die kunnen ziekte's bij zich dragen maar ik bedoelde meer een muis een muis is en het dus net zo erg voor de muis in de muizenval is als voor de muis die wordt gedood zodat hij opgevoerd kan worden.
Mijn katten eten wel de muizen op met als gevolg dat ik heel vaak moet ontwormen want ze worden besmet door de muizen.
[/quote]

Oh zo,ik begreep het een beetje verkeerd.
maar daar ben ik het wel mee eens.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-03 19:39

Miran schreef:
Waarom koop je geen voer van een goede kwaliteit? Lijkt me erg sterk dat ze daar kanker van krijgen.


Ja,mijn fret krijgt nu voer wat de beste samenstelling heeft,en dan valt dat idd wel mee,maar het verteringsstelsel van een fret is eigenlijk voor geoon vlees gemaakt,en een fret zal van elke soort brokjes eerder tumoren krijgen dan van vlees,omdat vlees altijd beter is,ook beter dan brokjes die wel goede kwaliteit zijn.
(Als je je er in gaat verdiepen welke samenstelling van dingen een fret het beste kan hebben,schrik je je rot,zoveel rommel is er dan op de markt.)

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 11:18

Ik zou het zelf niet kunnen, als zo'n muisje me dan aan kijkt dan ooooh.. *snif* Haha! kan ik het niet over m'n hart verkrijfen hoor! nee dan moet ik het me vader laten doen ofzo.. maar dan nog! Ik ben benieuwd wat je besluit te doen..!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 11:32

sl0wm0ti0n schreef:
Ik ben benieuwd wat je besluit te doen..!


Ik ga het wel een keer probeen,maar nu nog niet.
Ik krijg binnenkort nl een parkietje,en mijn moeder vind dat niet zo heel leuk,omdat ook ik ook al vier cavia's,een hond,een paard,twee muizen en een fret heb.Maar dat parkietje mag er nog wel bij,maar als ik nu ook weer over muizen begin,slaat ze misschien een beetje door,en mag ik helemaal niks meer,snap je? Knipoog
Eerst de parkiet erbij,dan nog even wachten en dan ga ik eens een muis kopen voor Kaylee.
Maar die twee muizen die ik nu heb,zijn ook gekocht als frettenhapje...
Knipoog

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 12:20

Lindy, het verteringsstelsel van een kat is ook gemaakt voor vers vlees en niet voor brokjes, en toch worden veel katten hardstikke oud. Ook een paardenmaag is niet gemaakt voor brokken maar voor gras.
Voor katten is er ook ongelooflijk veel rommel op de markt, kijk maar eens hoeveel mensen een supermarktmerk (Whiskas enzo) voeren, en toch worden die katten ook oud, zonder problemen.
Je moet het verder zelf weten, met muizen zal je de fret iig goed voeren, maar ik geloof niet dat je met brokken een dier tekort doet, dus waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan nodig is?

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 20:34

Fff iets heel anders, moeten fretten niet met zijn 2en zijn. Dat dacht ik altijd. En iedereen die ik ken heeft er ook 2. Ok ken er niet veel maar toch.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 21:08

XoNo schreef:
Carina, dan heb jij toch onopgevoede fretjes Onze fret en vorige fretten gingen altijd super goed om met katten en andere dieren, en ik ken ook geen andere fretten die katten molesteren.


De kat werd agressief naar ze, alleen de fretten waren met z'n tweeen... Maar, hij heeft het overleefd. Toch gek, een luie kat kan dan ineens heeel hard rennen Schijnheilig

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, furious, Googlebot, iphyn, Kieffertje, Mo_86, OmgiliBot en 194 bezoekers