Maandlasten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Maandlasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 12:13

het leven wordt steeds duurder en de maandlasten drukker steeds zwaarder op het inkomen.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Hoe kun je bezuinigen in je prive sfeer?
Welk ziekenfonds is goedkoper?
Waar krijg je de meeste rente op je spaarrekening?
enz enz
Zijn er sites hierover?

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:00

Wij gaan tegenwoordig veel vaker naar de Aldi dan eerder. Veel producten zijn net zo goed als in de duurdere supermarkt alleen kosten ze een stuk minder.
Verder koop ik weinig nieuwe kleren.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:06

Wij kopen tegenwoordig ook bijna alles bij de Aldi. Dat scheelt echt in prijs. Op een volle kar boodschappen ben ik dan al gauw 10 euro of meer goedkoper uit.
Mijn verzekering is in verhouding minder duur geworden dan anderen, dus daar blijf ik lekker zitten (OZ verzekeringen, Breda).
Wij laten de auto wat vaker staan en ik bezuinig vooral op mijn eigen pleziertjes. Ik koop dus weinig nieuws voor mijzelf en ook hebben we afgelopen jaar kerst over geslagen.
De rente op spaarrekeningen daar heb ik nog niet eens over nagedacht, maar is ook de moeite waard om op te letten...
Ik ben ook veel meer gaan letten op de uitverkoop. Ik koop vrijwel niks in het seizoen, maar sla mijn slag zodra de prijzen dalen.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:09

Hmmm ik heb wel wat ideeen maar die staan me niet aan. zucht... zoals 1 paard verkopen en een kleinere auto gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:19

Aldi, C-1000 en op de markt mijn groente, fruit, kaas. geen nieuwe schoenen en winterkleren gekocht. Goed de reklamekrantjes napluizen.

In het weekend verse broodjes of een gebakje en een zak chips, valt het niet zo op dat ik zuiniger leef. BV in de pasta doe ik minder gehakt en een extra blik gepelde tomaten. Ik kijk heel bewust naar de produkten en laat vaker iets liggen, omdat ik nog steeds omreken.

Pas de drempel bij de voordeur geisoleerd, scheelt ook weer in de kou en dus stookkosten. Met creatief zijn, kom je een heel eind en is ook nog leuk.

Niet geprijsde artikelen die bij de kassa ineens achtelijk duur zijn, neem ik niet. Neem de negatieve reakties die je soms dan nog krijgt op de koop toe. (BV gebak bij de conmar wat in de reklame was, zag bij de kassa dat het al 3 dagen oud was, hoefde het dus niet meer, want vond het toen ineens vet te duur)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 13:22

Dat is drastisch merilyn Scheve mond dat zou ik nog maar even uitstellen Tong uitsteken

Bij de rabobank doe ik aan telesparen maar internetsparen geeft een hogere rente. Dus ik ga internet bankieren....ja *LOL* echt waar ik ga met de tijd mee Haha!

En voordeelnummer bij KPN op de kleintjes letten Tong uitsteken

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:42

tele2 is ook een optie Knipoog
Wij hebben tele2 omdat we veel mobiel bellen, en je bent echt gewoon veel minder kwijt, alleen je blijft wel aan de kpn abo kosten vast zitten Scheve mond
Onze telefoonrekening ging van 80 euro naar 30 euro...dus dat scheelt heel erg veel!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 00:06

Haha, eigenlijk moet ik nu ook keihard bezuinigen maar ipv daarvan ga ik een zadel kopen. Heb nieuwe rijlaarzen en moet een compleet wedstrijd tenue aanschaffen. Gaat niet echt goed met mijn spaarcentjes nu Boos! Hihi

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:16

EERst; ik heb mezelf inflatie-compensatie- opslag geregeld, maar dat is misschien wat makkelijker voor iemand die bij Papa werkt, als iemand die een 'echte' baan heeft Haha!

Verder; we letten idd veel meer op de uitgaven. Gaan aanzienlijk minder uit eten. Halen diepvries-pizza ipv pizza van de pizzaria. Eten vaker "restjes" (onder het motto Laat de koelkast je verrassen). Aldi kan op onze wekelijkse komst rekenen (en [naam verwijderd] laat de prullaria die ze daar verkopen LIGGEN), en we hoppen van de ene supermarkt naar de andere vanwege de aanbiedingen. Best een leuke activiteit als je tijd hebt en krent bent.
Kleding kocht ik altijd al alleen in uitverkoop.

Ik zou niet weten waar we echt substandtieel op zouden kunnen bezuinigen...tja, ziekenfonds opzeggen, dat zou echt schelen....maar of dat nou verstandig is....
Die klootviolen zijn wel dik 30 euro duurder geworden per maand.....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:24

Misschien is óverstappen van ziekenfonds een optie? Trias is (voor mij iig) een hele goede. Ook qua prijs én qua service!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:41

Wij doen ook de meeste boodschappen bij de Lidl, lekker goedkoop.
Verder fiets ik veel, ook naar mijn werk. Das bijna 1,5 uur fietsen per dag en dus nog goed voor de lijn ook Haha!
Ik koop erg weinig voor mezelf, een paard is nou eenmaal duur en het laatste wat ik wil missen.