Het gezeur van de ouders van m'n vriend

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Het gezeur van de ouders van m'n vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 08:05

Gistermorgen heb ik gereden in de manege. Dus ik ben niet naar de kerk geweest. Ik zou om half 1 m'n vriend ophalen voor het eten.
Zo gezegd zo gedaan. Bij ons is het op zondagmorgen vrij rustig in de manege, en dus konden we de paarden even laten uitrennen. Daarna gereden. Ik stap er niet graag direct op na 5 dagen op stal.

Dus kom ik bij de ouders van m'n vriend (waar hij zolang was) om hem op te pikken. Krijg ik toch een donderpreek van z'n pa: een christelijk iemand gaat niet op zondag rijden, hoort in de kerk te zitten enz. En ik had op z'n minst met m'n vriend nog moeten koffiedrinken. Je hoeft hier voorlopig niet weer te komen enz.

Ik moest voorlopig maar niet weerkomen en maar buiten op m'n vriend gaan staan wachten (m'n vriend was naar de bank gelopen vlak voordat ik kwam om geld te halen en heeft hier dus niets van meegekregen).
Ik was me toch kwaad, zei direct, is best, ik laat me niet de les lezen.

Ik ben ook niet gek, waarom kun je niet christelijk zijn zonder precies eht gewenste gedrag van je toekomstige schoonouders te vertonen?
Ik zei het later tegen m'n vriend, en hij zei dat z'n pa wel weer bij zou draaien. Verder hebben we het er niet meer over gehad.
Ik zit gewoon met een gevoel van wat zal ik doen? Z'n pa heeft mij wel beledigd!!!! en ik heb geen zin om volgende week weer zo'n donderpreek te krijgen. ik heb m'n vriend al gezegd dat ik eerst excuses van z'n pa wil en anders kom ik niet weer. Maar ik weet ook dat z'n pa dat nooit zou doen.
Ik ben geen CDA-stemmer (CU mag van z'n pa ook nog wel), dus ik weet zeker dat ik daar ook nog ene donderpreek van ga krijgen als het op verkiezingen komt. Ik had eigenlijk gisteren die discussie al verwacht, maar zover is het niet gekomen.
Mijn mening wordt gewoon niet gerespecteerd en ik ben er al zo vaak tegenin gegaan, gisteren was ik behoorlijk brutaal, maar ik voel me absoluut niet schuldig. Zijn ouders vinden het belachelijk als je op vakantiegaat met een reisorganisatie die op zondag reist (bijv. gogotours wintervakanties, BETER UIT is wel weer goed, maar mij te duur en geen skipas op zondag), je gaat zelf ook niet op zondag reizen (ze hebben eht m'n ouders kwalijk genomen dat die op zondag uit Tjechie zijn teruggekomen. Dit omdat ze de afgelopen zomer voor overstromingen wegmoesten, maar volgens de ouders van m'n vriend hadden ze maar een dag moeten wachten.), je stemt alleen CDA (alle andere partijen zijn slecht), je gaat op zondag zeker niet rijden of andere sporten beoefenen, je moet gewoon naar de kerk (m'n zusje is vaak bij haar vriend en gaat dan niet, nou dat nemen de ouders van mijn vriend m'n ouders kwalijk). Z'n pa had al eens gezegd dat hij mijn vader niet snapt dat hij in de kerkenraad blijft terwijl ik op zondag wel eens ga rijden.

Het is ene lang verhaal geworden, maar alle frustraties komen boven. Ik word er niet goed van, m'n vriend vindt het raar dat ik niet graag meer bij z'n ouders eet. enz. Maar ik voel er neits voor om een mening opgelegd te krijgen, en om me te laten beledigen.


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 08:23

Als ik dit mailtje zo lees snap ik echt niet wat die ouders bezielt. Vraag me af of ze wel goed bij hun hoofd zijn. Ik vind snap dat als je christelijk bent dat je dan bepaalde regels hebt, maar ik vind niet dat zijn ouders iedereen erbij moeten betrekken. Als ik jou was zou ik zijn ouders gewoon een keer de waarheid vertellen en als dat niet helpt dan zou ik (als ik jou was) met je vriend gaan praten en hem vertellen hoe je erover denkt, mocht dat niet werken dat zou ik het uitmaken, ik zelf zou namelijk zo niet kunnen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 08:27

Ik vind het echt erg overdreven van die oders hoor. Ik kende een dominee van een christelijke kerk met paardrijdende kinderen maar die mochten op zondag ook gewoon de onderlinge wedstrijdjes meerijden.
En christelijk zijn is toch niet alleen maar anderen veroordelen maar juist ook openstaan voor anderen?
Lijkt me niet leuk zulke schoonouders.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 08:39

Volgens mij zijn zij een beetje doorgeslagen in hun geloof. Moet je elke week naar de kerk om een goed gelovige te zijn? Die mensen hebben duidelijk geen enkel respect voor jou of voor anderen.
Ik krijg hiervan het idee dat je het alleen goed doet als je net zo bent als zij...
Ik denk toch dat de enige oplossing is om met die mensen te gaan praten. Misschien kun jij aangeven dat je wel respect hebt voor hun manier van leven, maar dat jij het nu eenmaal anders aanpakt. En dat dat jou niet tot een minder mens maakt...
Hoe staat je vriend in dit verhaal? Begrijpt hij jouw standpunt wel, of heeft hij eigenlijk dezelfde mening als zijn ouders?

* To Belg, or not to Belg *

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:03

Lijkt me idd niet echt gezellig om bij deze mensen te gaan eten. Hoe staat je vriend tegenover de houding van zijn ouders naar jou toe? Ik heb wel eens eerder gereageerd op jouw berichten en weet hoe je je voelt. Ook ik kom uit een niet christelijk gezin en mijn man wel, eigenlijk is bij ons dat niet zo'n groot probleem maar meer de manier waarop mijn man, en ik ben daar de aanleiding van, betrokken is bij zijn gezin. En met name onze paardenhobby in het algemeen. Het heeft een jaar of 12 geduurt maar we zijn nu tot de conclusie gekomen dat we maar zo min mogelijk met elkaar moeten omgaan. Niet echt hoopvol dus, maar we voelen ons in ieder geval wel een stuk prettiger.
Ik hoop voor jullie dat je schoonouders jullie met wat meer respect gaan behandelen want daar heeft iedereen recht op wel of niet christelijk.
Misschien een idee om je schoonouders erop te wijzen dat er in de bijbel staat dat je een ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden?!?!?
Veel succes en groetjes Gamble.

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:07

De ouders van jouw vriend hebben letterlijk het recht niet om jou en jouw ouders aan te spreken op jullie gedrag. Als ze enig respect en begrip voor de medemens zouden hebben, dan zouden ze deze opmerkingen niet hoeven maken. Ik kan me herinneren uit een oudere topic dat je graag op zondag rijdt, omdat dat voor jou 1 van je enige vrije dagen is. Zondag is voor veel christenen voor de ontspanning, paardrijden zie ik als ontspanning. Hoeveel mensen gaan op zondag wel niet een rondje wandelen? Jij gaat paardrijden. Als ik eerlijk ben, denk ik dat je duidelijker en sterker in je standpunt moet gaan worden: bemoei je er niet mee. En als ze je dan niet willen zien, omdat je tegen hun wensen ingaat, dan niet. Dan kan je ook niet dat gezeur aan je hoofd krijgen als je toch gaat rijden. Durf voor jezelf op te komen, maar doe het op een fatsoenlijke manier. EN wat ze hebben gezegd over je ouders, aaai, als mijn schoonouders dat hadden gedaan....
Je schoonouders willen respect voor hun geloof, maar de reclame zegt niet voor niets: eerst zaaien en dan oogsten.

Succes ermee, en houdt ons op de hoogte! Laat je in ieder geval niet ondersneeuwen, zelfs niet als je vriend de andere kant kiest!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:23

mmm... alleen CDA is goed? Als ik het zo lees zijn ze meer thuis bij de meer gereformeerde partijen die ons land rijk is.
Het is hun goed recht om niet op zondag te reizen, te rijden of weet ik het wat niet te doen. Dat ze graag zien dat hun zoon een relatie heeft met iemand die diezelfde principes heeft is ook hun goed recht. Maar, net zoals zij van jou verwachten dat jij hun principes respecteert, moeten zij ook jou en jouw principes respecteren.

Wat ik mis in je verhaal is je vriend, het lijkt er op dat hij niet echt weet wat hij er mee aan moet. En dat is logisch: kiest hij voor jou dan is hij zijn ouders kwijt, kiest hij voor hen dan is hij jou kwijt. Misschien wat erg zwart/wit, maar ik denk wel dat hij het zo ongeveer voelt. Misschien is een goed gesprek tussen jullie twee geen slecht idee als jullie plannen hebben die verder gaan, want ook al heb je geen relatie met zijn ouders, je krijgt ze er wel bij cadeau!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:29

Dit kan voor flinke problemen in je eigen relatie gaan zorgen want deze ouders zullen er alles aan doen om een vinger in de pap te houden en dat gaan behoorlijke ergenis geven.
Als je vriend niet achter je staat is het onbegonnen werk. Maar het kan heel goed dat hij niet beseft hoe erg jij er mee zit. Spreek hem er eens op een rustig moment op aan. Dus niet als je helemaal opgefokt bent omdat je net weer de volle laag hebt gekregen.

Wij hebben ook een dominee in de vriendenkring maar die zegt altijd dat hij juist op zondag werkt want hij krijgt betaald om op zondag te preken Knipoog

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:57

Wat denk je dat een dominee verdient als hij zondags in de kerk staat te preken?
En dat terwijl je volgens hen op zondag niet mag werken. Schijnheilig

Als het op de verkiezingen komt, zou ik gewoon zeggen: 'Dat houd ik liever voor mezelf.' als ze vragen op wie je stemt. Dat gaat toch uiteindelijk niemand wat aan.

komt je vriend wel een beetje voor je op dan?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:04

Tja Germie... ik ken het probleem. Ook ik was (ben) het kind van een zeer religieuse vader (m´n moeder niet!). Ook ik mocht op zondag geen dingen doen die geld kosten (ijsje eten, naar het zwembad enz.).
Ik heb altijd geleerd, dat zondag de "rustdag des Heeren" was. Het is moeilijk om te bepalen hoe veel problemen ik met m´n vader daarover zou hebben gekregen, wat hij stierf toen ik 14 was, maar dát er problemen waren gekomen, weet ik wel zeker!
Goh... moeilijk om je een raad te geven! Het idiote is, dat je het de man nog niet eens zo heel erg kwalijk kan nemen, het hoort bij z´n geloof en daarmee bij z´n hele levensinstelling!
Natuurlijk moet hij respekteren dat jij wel eens een hele andere visie op het leven en de kerk kan hebben, als hij. Ik denk dat je het gewoon even moet laten rusten! Ik weet niet hoe oud jij en je vriend zijn?? Misschien neemt zijn vader jullie relatie gewoon ook nog niet (zo heel erg) serieus??
Ik wens je iig veel sterkte ermee!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:27

ik denk toch dat je er meer met je vriend over moet hebben. hij zal een sterker standpunt in moeten nemen want in jouw geval zou ik een beetje het gevoel krijgen dat er met me wordt gedold (no offence). "hij draait wel weer bij" wordt er gezegd, maar een maandje geleden was het toch ook wat? ik zou eens spijkers met koppen slaan en uit dat cirkeltje stappen.

verder denk ik dat de beste ouders eens zelf het nieuwe testament moeten gaan lezen in plaats van enkel en alleen naar de dominee te luisteren en blindelings doen wat die zegt. en dan heb ik het oa. over de rode draad in het NT: "wat u niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet".

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:33

Ik denk ook dat "bijdraaien" van zijn ouders onvoldoende is. Ik zou daar ook niet mee akkoord gaan. Je moet je vriend nu gaan dwingen om een duidelijker standpunt in te nemen. Ik zou daar zondags nooit meer naartoe gaan, want als je het wel doet, WEET je dat dit ooit nog eens zal voordoen. Daar kun je de klok op gelijk zetten.

De hond is de betere mens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:22

Wat een ............ zijn van die zelfde lui die op zondag de koeien met een volle uier laten staan.
Fijne actie's zijn zulke, jij mag toch doen wat je wilt. Ik hoop dat het uitgesproken word, zulke zaken kunnen op den duur erg zwaar op een relatie gaan wegen.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:27

Jeetje, wat komt me dit bekend voor, zeg!
Bij mijn ex-vriendje thuis zijn ze ook christelijk en in het begin zat ik daar niet zo mee (ik heb zelf namelijk geen geloof).
Later begon het me toch te benauwen, als ik dingen op zondag deed.
Als ik op zaterdag een wedstrijd had gehad werd er altijd vol enthousiasme naar gevraagd hoe het was gegaan, maar als ik op zondag een wedstrijd had gehad, dan werd er niet tot weinig over gesproken.

Ik vind dat die ouders hun mening over het geloof niet aan jou mogen opdringen.
Jij bent zelf christelijk, maar op je eigen manier.
En ik vind dat je dat niet hoeft te veranderen voor een ander
Je gelooft zoals jij dat wil.

Ik denk dat het probleem bij je vriend is, dat ie het moeilijk vindt om voor jou op te komen, omdat ie zijn ouders niet voor de kop wil stoten.

Moeilijke situatie, ik wens je heel veel succes!

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:37

Hoe lang heb je die vriend al dan? Neem namelijk aan dat het niet de eerste keer is dat je op zondag gaat rijden?? En dan wat dat stemmen betreft: dan kan je volgens mij beter helemaal niet zeggen waarop je gaat stemmen. Volgens mij heb je wat dat betreft een soort recht dat je dat niet openbaar hoeft te maken, dus hoef je het ook niet tegen die vader te zeggen als je dat niet wilt.
Als hij dan begint te roepen dat je dat vast niet wilt omdat je "fout" stemt, dan kan je je gewoon beroepen op dat recht en dat je het uit principe niet wilt vertellen. Scheelt je misschien een preek.
Maar dan nog zit het niet goed. Zijn ouders hebben je maar te respecteren zoals je bent. En je in ieder geval in je waarde laten. Ze hoeven het niet met je eens te zijn, maar dat hoeven ze (nou ja, in dit geval zijn vader) niet op zo'n manier kenbaar te maken.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:51

Het zal je "schoonouders" maar wezen!!

En trouwens waar bemoeien ze zich mee!!
Dat hun zo pietje precies zijn is best maar daarom hoeven ze zich niet te bemoeien met jouwn zaken.
Jij moet zelf weten wat je op zondag doet....dat hun trouwe kerkgangers zijn is allemaal best maar jij bepaalt toch wel zelf wat je doet en wat je zelf belangrijk vind.

Jij moet leven met je vriend en niet met zijn ouders en dat zou ik ze ook heel erg duidelijk maken.
Ik vind wel dat je vriend het voor je op moet nemen!!
Hij neemt jou zoals je bent en dat die ouders daar problemen mee hebben is dan wel erg jammer voor ze.

Ze zijn wel erg ouderwets hoor........tegenwoordig steld het niet echt heel erg veel meer voor of het nu zondag is of niet.

Ik zou het zijn ouders toch heel erg duidelijk maken hoe jij er over denkt en dat jij jouwn eigen leven bepaalt.
En dat jij doen moet wat jou het beste lijkt.

Ik zou het echt wel aan ze laten merken dat ik van dat soort preken niet gedient ben.

En dan zou ik ze ook vertellen dat het niet netjes hoe ze zich bemoeien met jouwn leven.
En dat het ze helemaal niet aangaat waarop je stemt.

Veel sucses.

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:57

corina schreef:
Ze zijn wel erg ouderwets hoor........tegenwoordig steld het niet echt heel erg veel meer voor of het nu zondag is of niet.


Is in ons opzicht wel zo natuurlijk, maar het is natuurlijk een opvatting van hun en die dien je dan ook weer te respecteren, dus met dat argument zou ik niet aankomen. Voor de streng gelovigen maakt het ook tegenwoordig nog zeker wel uit of het zondag is of niet.
Ik ben gelukkig gezegend Schijnheilig met ouders die niet zo zijn Knipoog.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:03

Als argument bedoel ik het ook niet..........maar voor mezelf zou ik er niet veel op uit doen.
En ik zou wel degelijk vertellen hoe ik er over denk en dat ik me gekrenkt voel door hun reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:27

Een geloof = een geloof. Maar ik ben (en blijf) van mening dat je van een geloof geen levenswijze mag maken puur en enkel om het feit dat het te wankel is. Kom op we leven in 2003 alweer. De wetenschap heerst, mensen zijn zelfbewuster geworden én individualistischer. Je hoeft je niet meer aan iets op te hangen om gerespecteerd te worden.
Snap je het nog? Nee Haha! dat hoeft ook niet hoor maar jij veroordeelt hun toch ook niet omdat ze geloven???

(gewijzigd: spelfoutje weggehaald!)

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:49

Ik heb de reacties niet allemaal gelezen, maar als ik me niet vergis hebben jullie dit probleem al vaker gehad...Lachen (of is dat hierboven ook al gezegd Verward )
Probeer het op te lossen en laat je niet gek maken, het is jouw leven en niet dat van hen...!
Ik krijg regelmatig reacties als ik op zondag werk dat dat zondig is...moet je eens raden wie dat zeggen *LOL* Mensen die net hun tank vol hebben gegooid en koekjes hebben gekocht...Tong uitsteken Moeten ze me natuurlijk ook niet aan het werk zetten als ze er zo tegen zijn hè, dat vind ik gewoon een beetje hypocriet Haha! (toevallig hadden we het hier vandaag op school nog over Lachen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:50

duh neem mijn schoonouders dan....die zijn RK..

Geen broek aan op zondag en al helemaal geen spijkerbroek...
staluitmesten op zondag....mocht nog net zonder commentaar de paarden voeren...
Met de hond naar cursus op zondag...nog net de doodstraf niet gekregen

het enige wat ik altijd terug zei was: ach is het zondag, ben ook altijd met de dagen in de war...en voor de rest reageerde ik gewoon nergens op...

maar het kan nog erger...
wij gaan altijd om het jaar op 2e paasdag een nieuwe (andere) auto uitzoeken (waarom weet ik niet, maar is gewoon zo) Je komt alleen op zo'n idee als je uit een asociaalgezin (ieder gezin dat niet volgens een geloof leeft) komt...
Onze kids zijn niet gedoopt, hoe ik hun dat aan kon doen, wat de buren wel niet zouden zeggen....
Onze kids gaan naar de openbare school, tjee, mijn schoonmoeder kreeg bijna accuut een hartverzakking..niet dopen was al niet te accepteren (godsdienst zouden ze wel leren op school...) maar naar een aso-school laten gaan....
enzo kan ik uren /dagen door gaan...

en over principelen kan ik ook boeken over schrijven...(uit ervaring doordat we een secretariaat hebben)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:57

Ik vindt het aardig l*llig hoe die schoonouders reageerden. Duidelijk gebrek aan respect voor anderen.

Pik het vooral niet van hun. Ik vindt dat als de een geen respect heeft voor jou en je geloof ect, dan hoef jij ook geen respect te hebben voor die ander

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:03

Geloof me, er zijn geen ergere mensen dan mensen die fanatiek geloven. Klinkt heel erg of ik die mensen over een kam scheer, en misschien is dat ook wel zo, maar vaak zijn die fanatiekelingen walgelijke mensen die niet realistisch meer kunnen denken doordat ze gehersenspoeld zijn met hun geloof Lips are sealed .

Voor de duidelijkheid: ik zeg neit dat alle gelovige zo zijn, maar de fanatieke zeer zeker wel!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:09

Steef schreef:
Geloof me, er zijn geen ergere mensen dan mensen die fanatiek geloven.
bizar zinnetje steef *LOL*

Amor Vincit Omnia

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:33

Fanatiek geloven hoeft het probleem niet zo te zijn. De problemen ontstaan als 'die mensen' hun denkbeelden en levenswijze aan een ander gaan opdringen. Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat jij je absoluut niet thuisvoelt bij de ouders van je vriend, Germie. En voor je vriend moet het helemaal ellendig zijn om tussen zijn ouders en zijn vriendin in te staan. De hoop dat die mensen ooit zullen bijdraaien hoef je IMO niet te hebben, die hebben altijd zo geleefd en zullen echt niet ineens openstaan voor 'vrijere' denkbeelden. Ik denk dat het belangrijk is dat je zelf voet bij stuk houdt: JIJ leeft zoals jij leeft en daar hebben zij niets over te zeggen, ondanks dat je de vriendin bent van hun zoon. Ik neem aan dat je vriend ook volwassen genoeg is om zijn eigen gang te gaan, hoewel elke keer gedonder thuis over dit soort dingen je ook de keel uit gaat hangen. Een hele moeilijke kwestie, ik mag me gelukkig prijzen dat ik niet in jouw schoenen sta...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Buxy, Chonelly, darkangel23, Esther, gigil, Googlebot, IASCrawler, Ineke2, janna, Julimy, NinaCharlie, Paulaa_, RenskeFrea, Rooss_24, stoeltafel en 82 bezoekers