Glaasje-draaien, zin of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:43

claudia23 schreef:
Samen met een stelletje vriendinen ooit gedaan op nicht haar kamer...Om een lang verhaal kort te maken we waren bezig met betreffende geest "vragen te stellen".Vervolgens vlogen 4 boeken van de boekenkast af, en spatte de lamp uiteen. Glaasje waar we mee aan het draaien spatte uit een, met als gevolg kapotte vingers, en raam wat ineens zomaar open waaide..

Vriendin heeft in dat huis waar we dit gedaan hebben regelmatig last gehad van onverklaarbare dingen, zoals radio die ineens uit of aan gaat, tv die van hard ineens naar zacht gaat, objecten die verplaatst zijn .

Ik ben er tijdens het vallen vd boeken weggerend gegaan want toen werdt het mij al te gortig, maar als ik zie in wat voor een angst mijn vriendin naderhand geleefd heeft...nee ik doen het nóóóóit meer weer, en kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik toen zo nieuwsgierug was...Nu 12 jaar later moet ik er nog vaak aan terug denken..


Jeetje, dat lijkt me idd echt heel eng. Ik hoor er wel vaker zulke verhalen over, brr.
Ik wilde het al nooit doen, nu weet ik het zeker. Knipoog

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:47

Serieus Anthea, wat dan?

Ik ben er ook als de dóód voor, voor zulke dingen, en ik ga het dus ook never nooit proberen ook niet.

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:50

Claudienee schreef:
Serieus Anthea, wat dan?

Ik ben er ook als de dóód voor, voor zulke dingen, en ik ga het dus ook never nooit proberen ook niet.


Wat bedoel je, 'wat dan'? Haha!

Er zijn tijden dat je er niks van merkt, maar ook tijden dat je de hele tijd iemand op de trap hoort lopen, keukenkastjes, etc. Lachen Maargoed, zolang die geest zich niet laat zien mag die van mij. Clown

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:51

Bedoelde van, leg eens uit Tong uitsteken

En ik zou echt hélemaal gek worden, als ik al denk dat ik iets zie of hoor kom ik daar écht niet meer in de buurt, maak ik mezelf helemaal gek!
Heb een keer een week op de kamer van mn broertje geslapen uit angst Nagelbijten / Gniffelen

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:53

Ik moet zeggen ik ben wel geïnteresseerd in dit soort dingen. De verhalen boeien me, ik vind het 'leuk' om te lezen.
Maar om het zelf te doen... Nee, bedankt.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:29

Mij zie je het ook nooit doen. Het is veel te gevaarlijk.
Ik heb eens geesten opgeroepen met een vriendin.
jaren daarna had ik last van onverklaarbare dingen zoals midden in de nacht gerommel op me kamer. Veel wakker worden, iemand op de trap horen lopen, lampen die knipperen.

Ik doe dit nooit meer.

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:56

Eng! Heb je daar nog steeds last van dan ?

Annetje_
Berichten: 500
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:15

Pfft, daar hoef je ok echt niet bij mij mee aan te komen. Soms denk ik al dat ik dingen hoor ofzo, of schrik ik wakker haha, en dan lopen echt de rillingen over m'n rug haha. En dat terwijl mijn ouders al bjna 30 jaar in dit huis wonen, ik heb gewoon teveel ghost hunters gezien hoop ik.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:22

Het is gewoon iets erg doms om te doen.

Ik zou het zelf dan ook nooit doen, er gebeuren in mijn huis al genoeg onverklaarbare dingen zónder dat ik daar ook nog eens bij ga glaasje draaien.... Lachen

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:42

Ik heb het ook eens gedaan, we waren met een stel meiden en die wilde dat. Ikzelf dacht toen al gelijk " o, nee he". Maar je laat je opnaaien en wil dan niet flauw overkomen dus okee dan maar.
Briefjes geknipt, daar letters op geschreven deze in een cirkel gelegd, borrelglaasje neergezet.
Iedereen met z'n vinger erop, je kent het wel en zeggen: " geest......ben je daar.
Ik voelde me niet op mijn gemak en voelde als het ware de sfeer in de kamer veranderen en ja hoor glaasje gaat schuiven richting de JA. Terwijl dat gebeurde begon mijn arm te tintelen beginnend bij mijn vinger en oplopend richting elleboog. Daar vertelde ik niets van aan de anderen, zodra het glaasje bij de JA aangekomen was begonnen die andere meiden te gillen en sprongen op. Dus dat was het dan.
Op weg weer naar huis op de fiets heb ik me de hele tijd onbehaagelijk gevoeld ook toen ik thuis was, heb mijn schooltas op een stoel gezet en ben wat drinken in gaan schenken. De tas viel met een keiharde klap op de grond, ik schrok me kapot. Ik dacht " dat kan niet", die tas stond zo dat hij echt niet kon vallen. Ben daarna weken echt bang geweest, bv als ik alleen thuis was.
Dit is zo'n 22 jaar geleden gebeurd maar ik weet het nog als de dag van gisteren, zeker ook die tinteling in mijn arm, echt eng.
Dus ik raad je aan om het echt niet te doen !!

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:41

Ik ben er echt veeeeel te nuchter voor. Als er een geest recht voor me zou staan en die zou beweren dat die een geest is zou ik eerst es nagaan wat ik die dag allemaal heb gegeten en of het niet bedorven was Clown .

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:49

Heb het wle vaker gedaan..

Ook in een leegstaand huis 's nachts.. Nergens geen geest te bekennen hoor.

Janientje

Berichten: 934
Geregistreerd: 28-05-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:58

claudia23 schreef:
ik heb het 1x gedaan en nooooit meer weer...

Ik ga het hele verhaal hier niet ophangen, maar heb wel geleerd met dit soort dingen nooit te sollen..


Ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig... Bloos

Ikzelf heb het nooit gedaan en ga dat ook niet doen, ik heb al genoeg meegemaakt om het zo maar te zeggen Knipoog

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:03

Ik geloof er eerlijk gezegd absoluut niet in.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:12

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-08 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

x__beauty

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:13

ik durf niet te zeggen of ik het geloof of niet,

maar ik wil het in ieder geval nooit doen! Lachen

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:17

Heel simpel, of je het nu onzin vind of niet, gewoon niet doen! Afblijven van die handel!!!

x__beauty

Berichten: 267
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: brabant

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:23

lindake schreef:
Heel simpel, of je het nu onzin vind of niet, gewoon niet doen! Afblijven van die handel!!!

inderdaad, ;d

kaill87

Berichten: 536
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: ergens in Nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:05

Ik had hier al gereageerd maar wilde nog iets kwijt.
Toen ik dus met een grote groep ging glaasje draaien waren er ook mensen bij die het vaker hadden gedaan en volgens hun ook enge dingen hadden meegemaakt. Ik geloofde hun verhalen niet zo, we waren allemaal pubers en die gasten bleven er mee door gaan dus als het zo eng was geweest waren ze wel gestopt dacht ik.
Hun hadden het ook over beschermengelen, dus aantal mensen hadden gevraagd wie hun beschermengel was. Mijn vriend had ook een zogenaamde beschermengel ; T9 heette die geloof ik.
Enkele dagen later vroeg mijn vriend waar zijn beschermengel was. Toen kregen we zo dom antwoord dat ik gelijk wou stoppen. Ze was namelijk aan het vissen in DUitsland ! Zal het nooit vergeten, ik heb zoo hard gelachen !
Ik geloof wel dat als je het echt goed doet dat je wel geesten op kan roepen maar met een groep gasten die er alleen de lol van inzien geloof ik er niet veel van eerlijk gezegd.
Ik hoor ook van veel mensen dat ze een "goede" of "kwade" geest gesproken hebben, nu heb ik ooit op internet ergens gelezen dat de goeie geesten niet eens komen en alleen de kwade geesten opgeroepen kunnen worden.
Geen idee of het klopt eigenlijk...

DvdKloof

Berichten: 528
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: 's Gravenpolder

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:07

je hebt van die mensen die strikt volhouden dat geesten e.d niet bestaan.. totdat je ze in een spookhuis zet Clown

nee maar ik denk dat glaasje draaien best gevaarlijk is, je weet niet wat er kan gebeuren.
ik ben als de dood voor geesten.. bah nee mij hoef je me dat niet te laten doen!
ik geloof er wel in dat er geesten zijn.. maar laat die maar aan Gene Zijde Knipoog

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:07

kaill87 schreef:
Ik had hier al gereageerd maar wilde nog iets kwijt.
Toen ik dus met een grote groep ging glaasje draaien waren er ook mensen bij die het vaker hadden gedaan en volgens hun ook enge dingen hadden meegemaakt. Ik geloofde hun verhalen niet zo, we waren allemaal pubers en die gasten bleven er mee door gaan dus als het zo eng was geweest waren ze wel gestopt dacht ik.
Hun hadden het ook over beschermengelen, dus aantal mensen hadden gevraagd wie hun beschermengel was. Mijn vriend had ook een zogenaamde beschermengel ; T9 heette die geloof ik.
Enkele dagen later vroeg mijn vriend waar zijn beschermengel was. Toen kregen we zo dom antwoord dat ik gelijk wou stoppen. Ze was namelijk aan het vissen in DUitsland ! Zal het nooit vergeten, ik heb zoo hard gelachen !
Ik geloof wel dat als je het echt goed doet dat je wel geesten op kan roepen maar met een groep gasten die er alleen de lol van inzien geloof ik er niet veel van eerlijk gezegd.
Ik hoor ook van veel mensen dat ze een "goede" of "kwade" geest gesproken hebben, nu heb ik ooit op internet ergens gelezen dat de goeie geesten niet eens komen en alleen de kwade geesten opgeroepen kunnen worden.
Geen idee of het klopt eigenlijk...


ROFL ROFL ROFL

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:08

Ik vind de verhalen leuk om te lezen, en ik hoop dan ook dat het niet gelogen is. Zelf doen..nee daar heb ik het lef niet voor... Huilen van het lachen

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:09

Laatst bijgewerkt door CoonArt op 29-06-08 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:12

daNiielle_ schreef:
Ik vind de verhalen leuk om te lezen, en ik hoop dan ook dat het niet gelogen is. Zelf doen..nee daar heb ik het lef niet voor... Huilen van het lachen


Ik vind die verhalen niet leuk om te lezen en ik vind het jammer dat er nog altijd mensen zijn die dergelijke dingen doen .
En ik hoop van harte dat alles gelogen is *LOL*. Maar dat zal wel niet...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:13

@ Horsedude. Het zijn al wat oudere topics, kans is groot dat, als je daar gaat reageren, er een slotje op komt.
Ik zou dit topic openlaten, en hopen dat lezers de moeite nemen om ook de oudere topics door te nemen (wat niet altijd gedaan wordt).

Nog een filmpje over glaasje draaien met waarschuwingen om het vooral niet zelf te doen.

http://nl.youtube.com/watch?v=_mP6DRDYWg4
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-08 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt