Glaasje-draaien, zin of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAstrid

Berichten: 2992
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:57

_Nancy schreef:
Glaasje draaien nog nooit geprobeerd.. wel zien gebeuren..
Het was op vakantie in Tunesie..

Onze vrienden groep dacht leuk te zijn en wilde dus glaasje draaien..
Een vriendin van mij, toen, wilde het wel doen, zij had immers ervaring, zei ze..

Nou alles klaar gezet, ik wilde er niet bij zijn.
Maar het ook weer niet missen dus stond ik van ong. 50 meter toe te kijken..
Eigenlijk zag ik niks, maar ik vroeg om verslag later bij iemand anders.

Die vertelde me:
Ze heeft een aantal dingen gevraagd.
Ze is zelfs zo stom geweest, om te vragen hoe oud ze zal gaan worden..
De geest zei dat ze niet ouder zou worden als 20..
Iedereen heel hard lachen, niemand die het geloofde.

Nu is het meisje inmiddels 19 en wordt in november 20..
Ik weet niet of ze het zich nog herinnert die avond, maar ik zou m toch flink knijpen als het daadwerkelijk zal gebeuren..

Het is afwachten, ik vind het wel eng.. Ik zou zoiets nóóóóóit doen.. en raad het iedereen af!!


Wow, dat is echt best raar... Ik ben toch best benieuwd naar hoe het zal verlopen..

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:09

brr, daar moet je nu echt niet mee liggen 'spelen' hoor!
heb het vroeger ook eens gedaan, als we op kamp gingen (toen was ik een jaar of 13)
En toen zei 'het' dat mijn vriendin moest uitkijken waar ze liep, en niemand snapte er iets van tot ze de volgende dag over een trapje viel en heel haar kin openlag Verward nu ja niet grappig dan hoor! ik was die volgende avonden zó verschrikkelijk bang en toen we het haar vader vertelde, vertelde die ons ook een verhaal nadat we een urenlange preek gekregen hebben over dat we zoiets niet mochten doen!
zijn verhaal:

Toen hij ongeveer 20 jaar was, was hij geesten gaan oproepen bij wat vrienden.
En die avond gebeurde er eigenlijk niets, ze kregen niet echt een antwoord en dachten dus ook geen succes te hebben (ze waren met 3) totdat in het midden van de nacht ineens het licht aanging, niet iets ergs dus gewoon licht terug uit gedaan.
maar na enkele minuten sprong de TV op zonder geluid, ook weer de tv afgezet en waren ze terug gaan slapen. Toen ze de volgende ochtend wakker werden stond de kast die tegen de muur stond helemaal omgedraaid met de laden naar de kant van de muur. En het ergste is, het was zo'n zware kast dat ze die niet met 2 konden optillen en verschuiven, enkel met 3 (waardoor het dus niet mogelijk was dat 2 vrienden even een grapje gingen uithalen)
Of het waar is wat die vader ons toen vertelde weet ik niet, maar hij was wel ontzettend en oprecht bezorgd toen wij het hem vertelde, dat zag je in zijn ogen en aan de manier hoe hij reageerde.
BRRR voor mij nooit meer hoor Bloos

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:13

Dan denk je nog wel 100x na

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:19

Allereerst, ik heb er niks mee en wil er ook absoluut niks mee hebben.
Het is voor mij gewoon iets onbekends en gezien de verhalen die je van anderen hoort/leest ga, wil en denk ik er absoluut niet aan om hier mee te gaan rotzooien of wat dan ook.

Máár Vork
Wat ik hier dan toch vaak lees 'Begin er nooit aan enz. Zelfs bij een ervaren iemand kan het zelf nog mis gaan'.
Wat ik me dan toch afvraag .. Hoe komt die 'ervaren' iemand dan toch aan ervaring ?
Dan ben je er toch zelf ooit een keer als onervaren mee begonnen ?
Nagelbijten / Gniffelen
Of zie ik het nu verkeerd Clown ?

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:23

ik geloof er wel heel erg in, geesten en alles. en hierbij gebeuren ook echt enge dingen. maar ik wil er niets mee te maken hebben mij te eng Knipoog

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:07

[gast1122] schreef:
Allereerst, ik heb er niks mee en wil er ook absoluut niks mee hebben.
Het is voor mij gewoon iets onbekends en gezien de verhalen die je van anderen hoort/leest ga, wil en denk ik er absoluut niet aan om hier mee te gaan rotzooien of wat dan ook.

Máár Vork
Wat ik hier dan toch vaak lees 'Begin er nooit aan enz. Zelfs bij een ervaren iemand kan het zelf nog mis gaan'.
Wat ik me dan toch afvraag .. Hoe komt die 'ervaren' iemand dan toch aan ervaring ?
Dan ben je er toch zelf ooit een keer als onervaren mee begonnen ?
Nagelbijten / Gniffelen
Of zie ik het nu verkeerd Clown ?


hmmm .. I see your point Bloos
Misschien dat er iemand met ervaring, hier even op kan antwoorden ? Haha!
Ben benieuwd...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:11

[gast1122] schreef:
Wat ik hier dan toch vaak lees 'Begin er nooit aan enz. Zelfs bij een ervaren iemand kan het zelf nog mis gaan'.
Wat ik me dan toch afvraag .. Hoe komt die 'ervaren' iemand dan toch aan ervaring ?
Dan ben je er toch zelf ooit een keer als onervaren mee begonnen ?
Nagelbijten / Gniffelen
Of zie ik het nu verkeerd Clown ?


Wat een dooddoender voor een dergelijke discussie, ik kan het gewoon niet anders formuleren. Met dezelfde argumenten komen ze ook als het over het inrijden van paarden gaat (of het maakt niet uit welke taak je onder de knie wilt krijgen).

Je kunt onervaren beginnen aan het inrijden van het paard (met of zonder begeleiding) en daar verkloot je in het minst erge geval het paard mee, in het ergste geval kost het je je eigen leven.

Bij het oproepen van energien/entiteiten heb je niet alleen jezelf, maar ook de mensen in je omgeving, of de personen die na jouw in een huis komen te wonen. Ze gaan niet meer weg, je kunt ze niet wegsturen. Onervaren personen die het hebben kunnen leren en ook kunnen navertellen zonder dat ze gillend gek worden, hebben begeleiding gehad van ervaren personen, en ook hulp bij dergelijke sessies van ervaren personen. Deze ervaren personen hebben een andere feeling voor dit soort dingen dan jij of ik. En heel vaak zijn er meerdere ervaren personen bij dergelijke sessies, die allemaal hun handen vol hebben als het echt eens serieus uit de hand mocht lopen.

Nogmaals, niet aan beginnen. En al denk je zelf dat je er mee om kunt gaan, vraag er dan begeleiding bij, maar doe het niet op een vrijdagavond met een groepje vrienden omdat het een leuk tijdverdrijf is en goedkope en griezelige entertainment, of omdat je gewoon nieuwsgierig bent.

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:26

Maar, euh, wat kunnen ze je eigenlijk 'aandoen'?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:28

Ze zeggen dat je bezeten kan worden door een geest.. Dus een geest kan jou lichaam binnendringen.

Moet je even zoeken op google Knipoog

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:31

Ik heb het 2 jaar geleden een keer gedaan met een groepje vriendinnen, gebeurde eigenlijk helemaal niets bijzonders (behalve dat het mistig werd buiten, maar goed dat was in december, dan kan je dat weer wel verwachten). En er is nog steeds niets bijzonders gebeurd. Geloofde er toen niet in en geloof er nog steeds niet in, ben daar te nuchter voor denk ik. Huilen van het lachen

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:32

@ Cassidy ; dit is helemaal niet aanvallend bedoelt, mijn excuses hoor

Heb er zelf niks mee en moet er niks van hebben, heb ik bovenstaand ook al duidelijk getypt.
Wilde hier mijn vraag gewoon eens stellen, omdat ik me dat dan juist weer wel afvroeg.
Maar hee, het is me duidelijk Knipoog!
Laat ik me hier verder ook maar niet meer mee bemoeien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:33

Wat je met dergelijke sessie oproept zijn niet de fijnste entiteiten. Ze kunnen je de rest van je leven blijven achtervolgen, je geen rust meer gunnen. Er kunnen voorwerpen door de lucht vliegen, ramen ontploffen, objecten verplaatst worden. Je zou bijv. een soort duw kunnen krijgen als je bovenaan de trap staat zodat je van de trap afvalt, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ze kunnen wel degelijk heel hardhandig worden, zonder dat je je er ook maar tegen kunt verweren. Ze zijn in staan om je te bezeren tot bloedens toe, zonder dat jij ook maar iets ziet, of zonder dat jij ook maar iets aan ziet komen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:36

^^ Maar of het allemaal waar is? Knipoog

xxxdonja

Berichten: 2651
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: www.bokt.nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:37

Ze vinden het toch niet erg hé, als je over geesten leest? Clown Nagelbijten / Gniffelen

Clauwtje

Berichten: 1150
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Brielle

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:38

Glaasje draaien kan echt heel gevaarlijk zijn. Dus ik zou het maar gewoon niet proberen Clown

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:38

Vanwege entiteiten heb ik laatst een medium over de vloer gehad, ze vroeg of ik ooit hier had glaasje gedraaid? Ja zei ik toen,NIET DOEN zij ze toen.Het kon wel maar dan ergens anders bv buiten.

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:39

Mijn moeder heeft het vroeger wel eens gedaan, is 2x fout gegaan. Zal het verhaal wel even vertellen Knipoog

Mijn moeder leerde net haar ex kennen en ze wilde weten hoelang haar 'vriend' toen zijn rijbewijs had. Het antwoord met glaasje draaien klopte terwijl niemand wist hoelang hij eigenlijk zijn rijbewijs had. Mijn moeder geloofd hier wel in, en haar vriend toen niet en daarom vroeg ze met glaasje draaien iets wat niemand wist en het antwoord klopte waardoor der vriend zelf helemaal wit werd Dromen

Mijn tante heeft het vroeger ook 1x gedaan. Het is al een angsthaas maar dit durfe ze wel en deed het uit nieuwsgierigheid. Ze vroeg wanneer de wereld verging en op dat moment werd de 'geest' boos en alle kaarten die op tafel lagen vielen eraf. Klinkt allemaal ongeloofwaardig maar ik was er zelf niet bij maar zelf geloof ik er een beetje in, klinkt allemaal zo spooky en dat vind ik wel intressant Knipoog

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:39

@ Cassidy ; intressant eigelijk dat jij erzoveel vanaf weet Ja
Zelf wel eens wat meegemaakt dan ?
Want meestal lees je verhalen van Jan alleman, mij hoor je ook absoluut niet beweren of het wel of niet waar is.
Ik verdiep me er totaal niet in, hoef en wil het gewoon niet weten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:39

Somebitch schreef:
^^ Maar of het allemaal waar is? Knipoog


Dus indirect verklaar je iedereen die dergelijke dingen persoonlijk heeft meegemaakt (en nee, daar hoor ik gelukkig niet onder) voor leugenaar?
Als het een enkeling is, zou het misschien kunnen. Maar er zijn teveel mensen die dergelijke dingen tegelijkertijd zien gebeuren. En daar komt dan ook echt geen trucage aan te pas.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:41

[gast1122] schreef:
@ Cassidy ; intressant eigelijk dat jij erzoveel vanaf weet Ja
Zelf wel eens wat meegemaakt dan ?
Want meestal lees je verhalen van Jan alleman, mij hoor je ook absoluut niet beweren of het wel of niet waar is.
Ik verdiep me er totaal niet in, hoef en wil het gewoon niet weten.


Ik heb het niet meegemaakt, maar heb erover gelezen. Ook de verhalen van Jan Alleman. Die, als het ze vaker voorkomen en iedere keer hetzelfde patroon (met variaties daarop) volgen, beslist geen hersenspinsels of fantasie zijn. Ja, ik geloof erin, en nee, meer hoef ik er niet van te weten.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:41

Cassidy schreef:
Somebitch schreef:
^^ Maar of het allemaal waar is? Knipoog


Dus indirect verklaar je iedereen die dergelijke dingen persoonlijk heeft meegemaakt (en nee, daar hoor ik gelukkig niet onder) voor leugenaar?
Als het een enkeling is, zou het misschien kunnen. Maar er zijn teveel mensen die dergelijke dingen tegelijkertijd zien gebeuren. En daar komt dan ook echt geen trucage aan te pas.

Nee hoor, maar ik heb zelf een stuk of 5 keer glaasje gedraait Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

Dus? Omdat jij 5x het geluk hebt gehad en jullie er allemaal zonder kleerscheuren en blijvende gevolgen vanaf zijn gekomen, is het ineens niet waar?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

Ik zeg niet dat het niet waar is..

Ik vraag me gewoon af of het wel waar is Knipoog

En dat zal nooit iemand kunnen bewijzen.. Tot je het zelf meemaakt. Knipoog

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:43

Dat is waar maar moet je het dan gaan doen of blijven doen om een keer iets mee te maken?

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:44

@ Cassidy : okee Ja
Persoonlijk vind ik internet daar gewoon een beetje een te onbetrouwebare bron voor Knipoog
Ik bedoel, iedereen kan zo maar wat neertypen.
Tegenwoordig kun je al heel wat met een PC doen, video's/foto's bewerken enz.

Maargoed, ik vind het erg zat voor de mensen die het dus wel meegemaakt hebben en het minder goed is afgelopen.

Laat even duidelijk zijn ; ik beweer niet dat het niet kan, maar ook niet dat het wel kan Knipoog
Ik ben gewoon neutraal Clown