Glaasje-draaien, zin of onzin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia_

Berichten: 748
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:13

Janientje schreef:
claudia23 schreef:
ik heb het 1x gedaan en nooooit meer weer...

Ik ga het hele verhaal hier niet ophangen, maar heb wel geleerd met dit soort dingen nooit te sollen..


Ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig... Bloos

Ikzelf heb het nooit gedaan en ga dat ook niet doen, ik heb al genoeg meegemaakt om het zo maar te zeggen Knipoog


Hij staat op de eerste pagina Knipoog
Heb zelf ook wel een paar van die dingen meegemaakt alleen was dat niet met glaasje draaien.
(Wat ik dus ook echt nooit ga doen Nagelbijten / Gniffelen )

kaill87

Berichten: 536
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: ergens in Nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:14

@ horsydude : EN ?? waarom begint sommige nou weer gelijk met slotjes te gooien ?
ALs je het hier niet leuk vind ga je toch in die andere links kijken ?
@ lindake : tsjah nieuwsgierigheid blijft toch in de mens zitten. Het kan goed gaan of flink fout. Wie niet luisteren wil moet maar voelen misschien.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:15

Zelf nooit gedaan, ben ik te schijterig voor Huilen van het lachen

Heb wel 1 keer in mn eentje geprobeerd mn beschermengel op te roepen, maar dat is niet gelukt (weet nog steeds niet of ik daar blij mee ben of niet Tong uitsteken )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:15

Of je er in geloofd, of niet. Het is geen "wereld" waar je mee speelt. Ten eerste zou je het al niet mogen doen puur uit respect voor "de andere wereld". Ten tweede is het gewoon gevaarlijk. En mensen die onder de auto in liepen enz zijn vaak broodje aap verhalen en verhalen om mensen bang te maken. Maar het is wel degelijk gevaarlijk. Je weet niet wat je op je hals haalt. Als je onervaren bent kan je het niet correct afsluiten. Dat is zelfs voor ervaren personen moeilijk. Gewoon niet aan beginnen. Het zijn geen dingen die je "voor het leuke" eens test...

Je kan je een hoop negatieve energieën op de hals halen, en die zullen er niet voor zorgen dat je sterft of onder de auto loopt, maar die kunnen je zeker wel een hels leven geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:16

kaill87 schreef:
@ horsydude : EN ?? waarom begint sommige nou weer gelijk met slotjes te gooien ?
ALs je het hier niet leuk vind ga je toch in die andere links kijken ?


Laat HorsyDude nou de starter van dit topic zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:16

Een keer is genoeg...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-06-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:17

Ok ok ok, laat maar open dan! Duizend maal excuses voor het ongemak! Cassidy had gelijk!

kaill87

Berichten: 536
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: ergens in Nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:18

Haha niet eens op gelet.. Maar toch is het beter om dit topic open te laten, gezien jou redenen cassidy Lachen
Horseydude : 1000 maal excuses aanvaard hoor hihi

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:19

lindake schreef:
daNiielle_ schreef:
Ik vind de verhalen leuk om te lezen, en ik hoop dan ook dat het niet gelogen is. Zelf doen..nee daar heb ik het lef niet voor... Huilen van het lachen


Ik vind die verhalen niet leuk om te lezen en ik vind het jammer dat er nog altijd mensen zijn die dergelijke dingen doen .
En ik hoop van harte dat alles gelogen is *LOL*. Maar dat zal wel niet...


Nee oke, maar de verhalen zoals 'Die is aan het vissen in duitsland', daar kan ik wel om lachen. Als het tenminste echt waar is..
De dingen dat mensen overleden zijn, nee dat is niet grappig.

Meisje uit mijn klas heeft meerdere keren geprobeert contact te maken met geesten, het is volgens mij nooit gelukt.

kaill87

Berichten: 536
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: ergens in Nl

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:25

Ik zal ook nooit zeggen dat iemand het wel moet doen, ik heb het wel ooit een paar keer gedaan, gelukkig is het bij mij nooit uit de hand gelopen. Maar ik realiseer me wel dat het ook fout had kunnen gaan.

Mistie
Berichten: 977
Geregistreerd: 17-03-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:29

Is dat filmpje eng? want ik durf hem niet aan te klikken Clown

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 14:31

Mistie schreef:
Is dat filmpje eng? want ik durf hem niet aan te klikken Clown

helemáál niet. Je ziet alleen 2 mensen rond een tafel zitten met een glas ondersteboven op een bord....... heb het filmpje al gezien maar volgens mij is het gewoon 100000% FAKE!

xAstrid

Berichten: 2992
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:35

diega schreef:
Ik heb het ook eens gedaan, we waren met een stel meiden en die wilde dat. Ikzelf dacht toen al gelijk " o, nee he". Maar je laat je opnaaien en wil dan niet flauw overkomen dus okee dan maar.
Briefjes geknipt, daar letters op geschreven deze in een cirkel gelegd, borrelglaasje neergezet.
Iedereen met z'n vinger erop, je kent het wel en zeggen: " geest......ben je daar.
Ik voelde me niet op mijn gemak en voelde als het ware de sfeer in de kamer veranderen en ja hoor glaasje gaat schuiven richting de JA. Terwijl dat gebeurde begon mijn arm te tintelen beginnend bij mijn vinger en oplopend richting elleboog. Daar vertelde ik niets van aan de anderen, zodra het glaasje bij de JA aangekomen was begonnen die andere meiden te gillen en sprongen op. Dus dat was het dan.
Op weg weer naar huis op de fiets heb ik me de hele tijd onbehaagelijk gevoeld ook toen ik thuis was, heb mijn schooltas op een stoel gezet en ben wat drinken in gaan schenken. De tas viel met een keiharde klap op de grond, ik schrok me kapot. Ik dacht " dat kan niet", die tas stond zo dat hij echt niet kon vallen. Ben daarna weken echt bang geweest, bv als ik alleen thuis was.
Dit is zo'n 22 jaar geleden gebeurd maar ik weet het nog als de dag van gisteren, zeker ook die tinteling in mijn arm, echt eng.
Dus ik raad je aan om het echt niet te doen !!



Heb je dat ooit nog wel eens aan die vriendinnen vertelt? Van die tintenlingen? Bloos!

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:36

Mij ook niet gezien.. Vraag me al genoeg af..
Overigens van geloven of niet geen idee, denk het wel vooral na het verhaal Amityville horror..
Denk dat het wel degelijk waar is , zijn ook regelmatig reportage's over op tv geweest ..
Zou het niet willen meemaken echt niet.. Mijn moeder zei altijd :"Doe het niet!! ". Zij heeft het 1maal gedaan maar wil er niet meer over vertellen dan :"Doe het niet".

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:38

Brrr krijg er nu al de kriebels van! Zou het echt nóóit doen. Bloos

Ik geloof dan wel niet in geesten, maar dan nog..ben een beetje een bangerik Haha!

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:25

Hier thuis hebben ze het weleens gedaan volgens mij. Geen slechte geesten ofzo, maar er schijnen wel goede antwoorden gegeven te zijn op zo'n bord.

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:29

Nee nooit verteld, ook niet van de tas en natuurlijk al helemaal niet dat ik daarna weken niet lekker in m'n vel zat als ik s'nachts bijvoorbeeld naar de wc moest, of alleen thuis was, je bent dan 14 en wil geen "watje" gevonden worden. Zij vonden het allemaal wel lollig, alhoewel ze meteen stopte toen het glaasje bij JA stond.


daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:40

Misschien het topic doorlezen Chiqa? Dan zie je ook dat het al bekend was.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:51

@ Chiqa, topic het beste openlaten. Als er gereageerd wordt in een ouder topic komt daar geheid een slotje op, en als jij links hier neerzet gaan de meesten dat niet doorlezen.

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:58

Ik vind het toch lief van Chiqa om de links te zetten Lachen. Misschien vind iemand het hier toch interesant om door te nemen. Maar een slotje hier vind ik ook onnodig.

mirjamvdkamp
Berichten: 461
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:00

vind het onzin, nooit aan beginne

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:09

Cassidy schreef:
@ Chiqa, topic het beste openlaten. Als er gereageerd wordt in een ouder topic komt daar geheid een slotje op, en als jij links hier neerzet gaan de meesten dat niet doorlezen.


Nee dat bedoel ik niet wil alleen maar zeggen dat er al méér dan genoeg ervaringen over zijn verteld.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:23

Er kan niet genoeg over verteld worden, er kan niet genoeg gewaarschuwd worden om dit NOOIT maar dan ook NOOIT zelf te gaan doen. En zo lang er nog steeds pubers rondlopen die het een stoer tijdverdrijf vinden, zijn deze waarschuwingen meer dan op hun plek.

Als je wilt griezelen, ga een horrorfilm bekijken, maar ga geen glaasje draaien!

Anoniem

Re: Glaasje-draaien, zin of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:37

Wij hebben zo'n speciaal oproep bord en ik moet zeggen dat bord roept me heel hard en mijn nieuwschierigheid wordt steeds groter maar ik blijf te bang voor wat ik niet weet Bloos