Moeilijke keuze, stoppen met school...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Moeilijke keuze, stoppen met school...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 01:27

Moeilijk om ergens mee te beginnen, want ik weet niet waar ik mee moet beginnen.

Ik denk erover om met de opleiding die ik nu volg (VRPC-> vormgeving) te stoppen, ik weet het eigenlijk wel zeker want door mijn vele ziek zijn en soms ook nog eens geen zin hebben omdat de opleiding toch niet zo is als ik me voorgesteld had, blijf ik volgens mij wel zitten.
Ik heb me voorgenomen om deze week of volgende week dat op school te zeggen en dingen daarvoor te regelen, even met mijn mentor te praten en nog iemand die me wou proberen te helpen (omdat ik zoveel ziek ben, heb ik veel gemist en zou ik dat ook wel blijven doen) en misschien het tegen mijn klas te vertellen, al heb ik daar helemaal geen zin aan, want het was niet echt een topklas ofzoiets, ze komen er toch vanzelf wel achter.

En deze week een keer naar het uitzendburo te gaan, voor werk tot de zomervakantie.

Maar dan komt de keuze, wat ga ik doen na de zomervakantie?
Dat weet ik nog niet precies en dat is dus juist het probleem.

Daarbij ben ik dan 20 en moet voor de zoveelste keer in de 1e van het MBO beginnen.
Dit komt doordat ik op de mavo een keer ben blijven zitten in de 3e doordat ik teveel ziek was (dus pas met 17 van de MAVO af), na de MAVO ben ik begonnen met SPW, 1e jaar heb ik net niet gehaald doordat ik teveel ziek was en halverwege de 2e keer ben ik gestopt omdat het me totaal niet meer leuk leek en dit jaar ben ik dus begonnen met de VRPC en daar ga ik dus ook mee stoppen.
Maar wat dan?
Werken lijkt me niks en zal ook niet gaan, dus ook geen optie.
Ik wil wel gewoon op school blijven, welke dan ook...

Ik denk toch richting de dieren, dierenverzorging ofzo.
Maar wel iets waar je later wat aan hebt, niet alleen geld verdienen, maar zelf ook leuk vinden, en dus dan echt contact hebben met dieren, niet alleen het spul erom heen.
Paarden denk ik niet aan, ten eerste moet je maar eens werk vinden, dan zul je waarschijnlijk al die klusjes doen waar je het juist niet voor hebt gedaan en goed verdienen zul je waarschijnlijk ook niet.
Eerder huisdieren en dan vooral honden en katten.

Dierenartsassistente is me iets te dokterachtig, maar wat wel?
Ik zoek iets waar je echt contact hebt met dieren, niet alleen de rommel opruimen enzo, maar dat heeft ook met het nivo van de opleiding te maken.
Zoiets als in een dierenasiel, alleen zul je daar vrijwel alleen vrijwilligers tegenkomen en van vrijwilligerswerk kan ik niet leven (doe ik nu al, als begeleiding bij een gehandicaptenmanege), of iets van een kinderboerderij of dierentuin, alhoewel ik denk dat het daar ook weer omgaat om allles erom heen en niet dat contact met de dieren die ik zoek.

Daarbij zal ik waarschijnlijk voor zo'n opleiding naar een AOC moeten, en daar kom ik dan aan met mijn 20 jaren.
Naast MBO opleidingen, is het voornamelijk gewoon een middelbare school (VMBO), en ik vind het, nouja, niet echt top dat ik weer met 12 jarigen op 1 school zal komen te zitten.
Maargoed, daar gaat het niet om, en dat zal vast wel loslopen.

Maarja, dan weet ik dus nog niet wat ik precies wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:37

Waaom doe je eerst eens niet een goede beroepskeuzetest, zodat je weet waar je interesses en (on)mogelijkheden liggen? Je mentor/decaan/studiebegeleider kan je daaraan helpen.
Wederom stoppen met je studie heeft gevolgen voor de rest van je carrière, omdat elke PZér die je in de toekomst tegenkomt, z'n vraagtekens bij jouw studiegedrag zal zetten. Dus da's wel iets om rekening mee te houden.