Huis gekocht, hoe zit dat met gas/water/licht/internet/telef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Huis gekocht, hoe zit dat met gas/water/licht/internet/telef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:03

Hoi,

Eind augustus krijgen wij de sleutel van ons huisje Haha! We gaan samenwonen en hebben beide nog nooit eerder uit huis gewoond zeg maar. Nu kregen we een brief van de makelaar met kopie van het contract enzo en daar stond in: 'Denkt u aan de nutsbedrijven'... daar dachten we inderdaad niet aan .Toen mijn ouders dit huis kochten ging dat allemaal automatisch, maar toen had je nog maar 1 aanbieder per gebied. Nu kan je natuurlijk uit een heleboel dingen kiezen.

Hoe moet dit? Moet ik ze gewoon bellen en zeggen dat wij per die datum gas/wat/licht willen? En wanneer moeten we bij de KPN gaan aangeven dat wij er wonen? En wanneer moet ik mijn internet/telefonie abonnement gaan afsluisten.

Kortom, wat nu Clown ?

rossebol

Re: Huis gekocht, hoe zit dat met gas/water/licht/internet/telef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:05

Ik weet niet precies hoe het gaat met koophuizen maar volgens mij hetzelfe als met huren.
Je kunt hier gewoon voor bellen en het allemaal aangeven.
Volgens mij kan je het zelfs allemaal via internet regelen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:10

je kan het beste gewoon even bellen hun vertellen wel hoe het in zijn werk gaat. Weet alleen wel dat je gas enz op tijd moet regelen wij hebben de eerste 7 maanden geen rekening gehad met gevolg dat we alles in 1x moesten betalen. En we hebben er een hoop gezeik mee gehad iedere week bellen enz

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:12

Gas/water/licht is handig om te hebben vanaf het moment dat je de sleutel hebt, ik weet niet of je nog moet klussen? Maar dan is het handig als je die drie dingen hebt Knipoog Even de Eneco of Nuon bellen om te vragen hoe het in z'n werk gaat...

Telefonie kun je bij de KPN regelen, maar je kunt natuurlijk ook zo'n internet-telefonie-televisie-pakket ergens vandaan trekken.. Zul je dus even een prijsvergelijk moeten maken, kijken wat je wilt.. Maar het afsluiten gaat heel makkelijk hoor, je hebt nu nog geen abonnementen dus er hoeft ook niets opgezegd te worden.. Gewoon even naar de betreffende instantie bellen, zij kunnen je wel verder helpen denk ik Lachen

Wel spannend, samenwonen.. Blijf je in Ridderkerk?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:30

Ja Ja In Bolnes Haha!

Ik ga wel even bellen Ja

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:41

Zoek een beetje op het internet rond wat jou een goede aanbieder lijkt en dan kan je bij hen een contract afsluiten per ingang van een specifieke datum. Het is vaak ook mogelijk om het contract over te nemen van de mensen van wie je het huis koopt.

Voor internet geldt hetzelfde, in de regio Rotterdam kan je via Eneco internet en televisie/radio krijgen in een pakket.

Het lijkt lastig, maar dat valt best mee Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:48

Inderdaad, wij hebben toendertijd de Eneco en de UPC van de vorige bewoner over genomen.. Leuk, betaal je voor tv terwijl je ruim een jaar geen tv hebt Knipoog Is wel allemaal goedgekomen hoor.. Het lijkt inderdaad ingewikkelder dan dat het is Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:50

Ik heb Eneco en Oasen al gebeld, valt inderdaad best mee Haha!