Uhuu,....???
Hoe zo,.
Het zou spoken bij ons in het dorp,..Ja tuurlijk

Daarna weer telefoon mijn ma,..alle auto's zijn stuk gehageld????????
Toen mijn schoonouders,..kom naar huis!
Dus wij als een gek omgedraaid en naar huis naar de paarden!!
Daar aan gekomen waren ze zeik nat Riebar stond de pompen naar adem,..
Alles wat helemaal over de zeik,..dus maar even rustig laten staan de hagel was tog al over,..
echt in de buurt komen bij ze kon ik niet.
Even snel naar huis nou daar was van de achter tuin niet veel meer over,..
Alle planten kapot,..zelfs de prullebak deksel zaten de gaten in,..
Maar snel weer naar stal,..weer naar de paarden gekeken,...de paarden zitten onder de bulten,..
Riebar is het ergste die heeft echt kneuzingen en liep zo belabberd.
Toen de dierenarts maar gebeld wat ik er mee aan moest.
Dek op lekker warm houden vooral niet op stal anders word ze alleen maar stijver,.
De rest had een gevoelige rug dus deze week een weekje vakantie voor het stel en maar veel wandelen.
Vanmorgen vroeg kon je goed zien dat ze allemaal toch best stijfjes lopen,..
en fiks onder de bulten zitten! Man wat een bui hagel in 10 min kan aanrichten!!
Op stal dakplaaten kapot,..dekens die dreven een zadel zeiknat,..thuis de zolder vol water en het dakraam kapot
de tuin is echt niks meer van over,..Maar goed dat is materiaal en kan wel weer vervangen worden.
Heb meer zorgen om mijn oude dame die vreselijk stijf is en kreunt bij elke pas,..en laat vanmiddag toch de
dierenarts komen. De rest van de paarden is stijf en heeft ook wel bulten maar staan er vrolijk bij en ravotten gewoon
lekker met elkaar.
Hebben jullie hagel gehad?
En hoe is het met jullie paarden?
Op de terug weg naar huis kon je goed zien dat het echt plaatselijke buien zijn geweest,..
Mijn ouders hebben alle twee de auto vol deuken, kozijnen kapot en water schade,..
Nou ik ga zo naar stel ben benieuwd wat de dierenarts er vanmiddag van gaat zeggen,..
Wat foto's die we voor de verzekering moesten maken:

Zo groot waren de hagel stenen

Ga vanmiddag op stal maar is foto's maken,.