Geregistreerd Partnerschap wel of geen feest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Geregistreerd Partnerschap wel of geen feest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:39

Wat hebben jullie gedaan met het geregistreerd partnerschap?

Waarschijnlijk gaan mijn vriend en ik geregistreerd partnerschap aangaan (of hij moet nog op de knieen gaan). Samenlevingscontract zitten me nog teveel haken en ogen aan namelijk.

Maar wat is gebruikelijk? Ik ga in elk geval geen trouwjurk aandoen, wel netjes gekleed natuurlijk. Daarbij lijkt het me raar om een groot feest te doen terwijl we waarschijnlijk in de toekomst willen trouwen. Waarschijnlijk zal ik daarom ook liever kiezen voor het gratis half uurtje bij het gemeente huis. Misschien wel met ouders, broers en zussen en goede vrienden gaan eten? en/of daarna nog een feest geven als het huis klaar is en tevens vermelden dat we geregistreerd partnerschap aangegaan zijn?

Maar goed wat hebben jullie gedaan? misschien kan ik hier wat ideen mee opdoen.

IKbenEllen

Re: Geregistreerd Partnerschap wel of geen feest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:49

Ik denk dat het net is hoeveel waarde je aan het huwelijk hecht. Volgens mij wil jij ooit nog een keer trouwen met heel de rimram er omheen. Dan zou ik dit GP gewoon zien als een formaliteit, en er geen grote poespas van maken Knipoog
Misschien idd etentje met directe familie ofzo. Of met een groepje leuke mensen waar je heel veel mee hebt Haha! Haha! Haha!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:10

idd als je zeker weet dat je nog wilt gaan trouwen zou ik dit indd lekker simpel laten Lachen gewoon met je dierbaren uit eten of een buffet regelen bij je thuis, eventueel wat grotere taart erbij en op die manier het lekker vieren Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:32

Ik heb het heel simpel gehouden. Geen feest of etentje oid. Het is voor ons echt een formaliteit geweest Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 13:08

Ach ja ik moet eerst maar een afwachten wat mijn vriend wilt, misschien heeft hij wel een heel ander idee of zo. Ik heb in elk geval wel besloten dat als we geregistreerd partnerschap doen ik in elk geval niet in dagelijkse kloffie daar ga staan en dus wel echt nette kleren ga kopen hiervoor. Ach en de rest zie ik wel. Maar ben wel benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:51

Wij krijgen in diezelfde week de sleutel van het huis (GP is voor ons ook een formaliteit voor het huis).. op de dag dat we gaan GP-en komt familie BBQen in het nieuwe huis. En dan alleen ouders/broers/zussen&aanhang dus geen tantes en ooms enzo

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:17

wij zullen binnenkort ook wel gaan voor een huwelijk/geregistreerd partnerschap. (we zijn nog niet helemaal uit wat het gaat worden) maar er wordt geen feest gegeven. Als we iets doen, doen we dat voor onszelf en niet voor een feest. Maar begin volgend jaar zal er ook een kindje komen en dan geven we tzt wel een tuinfeest en dan gooien we alles op een grote hoop.