Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 18:59

Verderop in mij straat wonen twee dames (in 1 woning) die beide in bezit zijn van een auto
Het lijkt wel of deze dames voor het raam liggen loeren,wanneer zij geen plekje precies voor hun deur hebben!
Gaat de auto weg die op dat plekje staat,komt gelijk een van de dames naar buiten om de auto weer voor hun eigen deur te zetten!
Deze dames zijn zo ziek,dat ze zelfs met de bus of fiets naar het werk gaan om hun plekje te behouden!
Het mooiste is nog dat soms in het weekend een huurauto hebben om hun eigen auto te kunnen laten staan!
Vaak gebeurde het ook als ze weg moeten dat een van de dames vrienden of familie belt om op bezoek te komen,dan gaat een van de dames pas weg als het bezoek aan komt om hun plekje zolang bezet te houden tot dat zij terug komen!
Zodra zij dan terug komt word er waarschijnlijk gebeld als ze er bijna is,het bezoek stapt dan in de auto,en rijd pas weg zodra de dame weer aan komt rijden en weer op haar plekje kan staan!
Dit heeft bijna een jaar geduurd,nu hebben de dames de oplossing gevonden...........zij hebben beide een 2e oud (sloop)autootje gekocht,die ze nu gebruiken om de plekken bezet te houden voor als de dames op pad willen!
Hun buren zijn nu gedwongen de auto verder op in de straat te parkeren,en krijgen scheve gezichten van de mensen die daar normaal parkeren! Maar de dames hebben samen ondertussen 4 plaatsen in hun bezit!
Op zich wel een slim idee,zo ben je goedkoper uit dan dat je een prive-parkeerplaats zou moeten kopen of huren!
Nu kost het ze wegenbelasting en hooguit een tank benzine per jaar!
Maar hoe zielig kan je zijn,zij willen niets van buren weten die hier over klagen en politie doet er niets aan ze betalen tenslotte wegenbelasting!!!!

Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:01

Jezus zeg, dat vind ik echt stom, kun je dit niet bij de gemeente doorgeven?

Irma_Maandag

Berichten: 2215
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:06

In de steden kun je je eigen parkeerplaats kopen voor een "prikkie"; voor "slechts" €35,000 kun je er bijvoorbeeld eentje in Nijmegen kopen... pas nog gezien....jeezus, wat een bedragen voor een stuk blik...

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:07

Zo die hebben blijkbaar echt geen leven :S
Gelukkig zijn ze hier in de straat nog niet ZO erg

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:12

wat een imbecielen zeg!
met de bus gaan omdat je plekje anders weg is... Misselijk

te triest voor woorden. Koe

Alabaster

Berichten: 1157
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:13

Tjee joh wat een rare mensen heb je toch. Ik zou bijna zeggen is dat niet familie van de H mannetjes Clown
Als ze dan toch een keer verkassen van plek, zou ik er een oude caravan neerzetten ofzo iets.... beetje lol maken mag toch.

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:16

Ongelofelijk, dit is toch te absurd voor woorden! En ik maar denken dat de mensen die bij ons verderop in de straat wonen, al panisch zijn over hun parkeerplekje Nagelbijten / Gniffelen Daar mag van hen ook niemand staan, maar als ze weg zijn, probeert iedereen natuurlijk zijn auto daar te parkeren, om hen te pesten Tong uitsteken Zij zitten ook voor het raam te wachten tot die auto weg is om hun auto te verzetten, maar zover als in dit verhaal gaan ze niet Nagelbijten / Gniffelen

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:17

Ik zou een héle grote steen zoeken Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:27

Tja, ik heb ook van die buren al slaan ze weliswaar niet zo ver door als bij jou...
Maar idd als er iemand weggaat die op 'hun' plaatsje staat dan
komt 1 van hen naar buiten gerend om de auto voor de deur te zetten.
Tja, je zal maar geen leven hebben denk ik dan...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 19:29

Ik zal het nog leuker maken ...de dames hebben gepresteerd 3 auto's van 3 maart tot aan 14 juni geen meter te laten rijden!
Aangezien de bussen staakte zijn ze gaan fietsen of met andere meegreden,daarna is auto nr 4 gekomen !
Dat is bijna drie en halve maand Bussen fietsen en carpoolen!
Wat moet je dan in godsnaam met een 4e auto ?

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:32

ROFL Huilen van het lachen Je zou maar zo'n leven hebben !
Best grappig om dat te zien , ofniet ? Wel sneu dat die mensen zo zijn..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:33

Hihi op zich herken ik wel iets in dit verhaal.

Wij hebben hier ook een megaparkeerprobleem, en veel mensen in de straat hebben 2 auto's en zetten m voor neer , ondanks dat ze achter ook een parkeerplek hebben. Achter mijn huis is geen parkeerplaats. En ik heb een behoorlijk nette auto op het moment, ik vind het ook niet prettig om hem midden op straat te zetten, want dat moet als er verder geen plek is.

Zodra ik zie dat iemand weggaat, dan zet ik m ook op dat vrije plekkie neer Bloos

Maar goed, als ik op een goede parkeerplek sta ga ik niet van mijn reet af om de auto op "mijn plek" te parkeren Haha!

Maar ik kan me er wel dood aan irriteren.
Zo kunnen mijn ene buurman en ik onze auto op een dubbeltje parkeren, en sommige mensen hier in de straat kunnen helemaal niet parkeren, en gaan dan zo staan dat er ipv 3, net 2 auto's kunnen staan. Dat vind ik gewoon vreselijk irritant, zet m dan een meter verder neer, zodat er 3 kunnen staan.
Mijn buurman en ik kunnen er zelfs 3 grote stations kwijt.
Terwijl andere buurtbewoners er hooguit twee panda's kunnen parkeren Huilen van het lachen

Mensen die standaard dom parkeren, willen we ook nog wel eens met zijn tweeen goed klem zetten ghehehe

dan hebben we eerlijk gezegd wel schik Bloos


Ehm dus ja .. ben ik ook zo erg als de vrouwen van TS ?

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:43

Pfff... parkeerproblemen... ik ken het..

Onze huizen zijn vrij smal, maar wel breed genoeg om er voor elk huis 1 auto te parkeren.. dan zou je denken logischer wijs elk gezin 1 auto voor de deur.. beetje rekening houden met elkaar..!

Nu heb ik aan beide zijde buren met allebei 2 auto's.. die ze het liefst ook allebei bij hun voor de deur zetten.. waardoor er dus idd ook onderling irritaties ontstaan.

Ik kan me dus ook kapot ergeren aan onze buren. Niet zozeer dat ze voor mijn deur gaan staan, maar soms wel zo kort op elkaar dat het enige vakkundigheid vraagt om in te parkeren.

Nu is dat voor mij niet zo'n probleem, ik parkeer mijn station overal tussen , maar mijn buurvrouw is dus niet zo handig..
Nu heeft ze weer vol tegen mijn trekhaak aan gezeten, omdat ze niet kan parkeren (ik hou mijn bumper wel in de gaten!).

Ik heb voor mezelf zoiets van.. er kan 1 auto voor de deur.. zet die andere dan ergens anders.. hou rekening met elkaar, zo voorkom je irritaties..
Kijk visite of zo maakt me echt niet uit, snap ik zelf ook wel.. maar steevast elke keer de auto van je buren die in de weg staat... GRRRR

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:58

Zo gaat het hier in de straat overigens verder ook, mensen zijn te beroerd om een stukje verder te lopen en parkeren hem, jawel, dan maar bij óns op de stoep, terwijl er tegenover parkeervakken zijn... Er zitten inmiddels al hele kuilen in de weg waar die auto's altijd staan en ze staan dusdanig op de stoep dat mijn oma in haar scootmobiel er nauwelijks langs kan. Maar vriendelijk vragen heeft geen enkel nut, ik woon in een buurt dat als je klaagt, dan kun je ineens een kras op je auto verwachten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:08

Mijn overburen hebben ook een sloopauto gekocht zodat de buurman zijn werkbus niet voor hun huis kan zetten Haha!

Girley_
Berichten: 4421
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Overal en nergens ;)

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:12

oh my god get a life! ben ik effe blij dat we die troubles hier niet hebben! kan hier altijd een plekje vinden...

druppeltje

Berichten: 1923
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:18

Ik herken het ook. Ik woon midden in het centrum en ze halen hier alleen maar parkeerplaatsen weg in plaats van dat ze bijbouwen. Vergunning geeft de gemeente niet uit met als gevolg dat ik met een beetje pech m'n auto een kwartier verder op moet parkeren.

Mijn auto staat soms (bijna altijd) vrij aso op de stoep enzo. Tsja sorry, maar overdag doet iedereen hier boodschappen en 's avonds komen de mensen parkeerplekken bezetten om in restaurantjes te komen eten of in het hotel hier tegenover te slapen.

Maar ik erger me dan inderdaad rot aan van die mensen die zo heerlijk dubbel parkeren of aan die irritante 45km per uur wagentjes (sorry als ik iemand beledig) die dan zo heerlijk 2 plekken bezet houden.

Maar die dames in het verhaal vind ik wel erg overdreven, triest als je zo wilt leven....

En ja, we zijn op zoek naar een ander huis Haha!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:52

ik zou als ik jou was even nachecken of die 2 sloop auto's wel APK gekeurd zijn.. want volgens mij mogen ze dan niet op de openbare weg staan

weet het niet zeker hoor maar er staat me er iets van bij...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:58

LimaMambo schreef:
ik zou als ik jou was even nachecken of die 2 sloop auto's wel APK gekeurd zijn.. want volgens mij mogen ze dan niet op de openbare weg staan

weet het niet zeker hoor maar er staat me er iets van bij...


Ja ja dat hebben buren al gechecked op www.rdw.nl kan je dat checken!

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:04

Volgens mij kan je ook een klacht in dienen bij gemeente of politie, het is namelijk een parkeerplaats en geen 'opslagplaats' / 'staanplaats'
Wel een beetje zielig hoor zo van die dames! Moet er stiekem wel een beetje om lachen.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:07

Danicque_ schreef:
Ik zou een héle grote steen zoeken Nagelbijten / Gniffelen

ik dacht t jij zei t Nagelbijten / Gniffelen

wij hebben hier voor een walgelijk busje voor de deur gehad, we hebben toen een klacht ingediend want dame woont hier niet, nu staat ie hier tegenover, dag en nacht, 1x in de maand probeert ze ermee te rijden en hoe... hij valt nog net niet uit elkaar, een klacht indienen kan dus wel... wie niet waagt..

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:09

spijkers achter de banden leggen Duivel

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:13

LimaMambo schreef:
spijkers achter de banden leggen Duivel


Dan kan ie helemaal niet weg, en zit je er nog meer mee opgescheept Ach gut

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:18

eempiej schreef:
LimaMambo schreef:
spijkers achter de banden leggen Duivel


Dan kan ie helemaal niet weg, en zit je er nog meer mee opgescheept Ach gut



neee want dan moeten de banden verwisseld worden Duivel
en vrouwen kunnen zoiets meestal niet dus zal die toch weg moeten Tong uitsteken

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Parkeerplaatsen zijn niet te koop....dan maar op deze manier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:18

*Tamara* schreef:
ik woon in een buurt dat als je klaagt, dan kun je ineens een kras op je auto verwachten ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Goh Tam dat had ik niet verwacht daar
Ik woon juist in een door sommigen 'achterbuurt' of 'volksbuurt' genoemde wijk maar bij ons gebeurt dat niet zo vaak al die haat en nijd...
Bij ons is er soms ook geen plek meer omdat de ouderen steeds meer verdwijnen en er jongeren met 1 of meer auto's en een groep vrienden/bezoekers met auto's komen wonen, dan moet ik hem soms een straat verderop zetten.
Gelukkig gebeurt dat zelden.

TS zijn ze nog apk gekeurd ook?? Hoe lang nog?? Duivel Die dames zijn echt ziekelijk zeg Ach gut

Mystica schreef:
Mijn overburen hebben ook een sloopauto gekocht zodat de buurman zijn werkbus niet voor hun huis kan zetten Haha!

Ik snap dat niet, of je nou tegen een lelijke sloopauto aankijkt of de buurman zijn bus Verward