Wie heeft de gouden tip tegen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Wie heeft de gouden tip tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:26

Vliegen in huis. Clown

Ik woon op een stal dus vliegen zijn in overvloed aanwezig.
Nou hebben we op stal allerlei leuke dingen tegen vliegen maar ik zie het niet zo zitten om met een vliegenlint in m'n appartement te gaan zitten.
Ik doe al elke dag stofzuigen, laat nooit een bord met kruimels of een vies mes oid liggen, en de vuilnisbak is afgesloten.
Mijn raam staat wel een stukje open en daar hangen dan luxaflex voor. Een vliegenrooster voor dat raam hangen is niet mogelijk helaas.

Ik ben nu elke dag bezig met ze doodmeppen en dan met stofzuiger opruimen maar word dat ook een beetje zat.
Zag in de winkel zo'n zelfde apparaatje als dat je voor muggen hebt, die een of andere geur verstuift? Zijn hier mensen bekend mee?
Of weet iemand nog een handig huis-tuin-en-keuken-middeltje?

Help. No Cheer

kehdra

Re: Wie heeft de gouden tip tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:30

Blauwe muren,. dat is het enigste wat enigssinds helpt, als al die andere dingen niet lukken/kunnen. (muggen houden niet van blauw)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:31

Boterhamzakjes gevuld met water ophangen [weerspiegeling schrikt af]

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:32

Dat apparaatje waarover je vertelt, hebben wij ook eens gehad. Bij ons werkte het niet.

Wat wel werkte was zo'n zonnetje dat je op de ruit kan plakken. Het is minder lelijk als een vliegenplakker. De vliegen eten ervan en dan vallen ze dood. regelmatig de vensterbank stofzuigen is wel een goed idee. Als je katten hebt, zou ik wel oppassen met dit spul.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:32

ja dat klopt lizzle! kan je niet gewoon horren overal plaatsen? ben je in een keer van al het gedonder af..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:34

kehdra schreef:
Blauwe muren,. dat is het enigste wat enigssinds helpt, als al die andere dingen niet lukken/kunnen. (muggen houden niet van blauw)

Mijn hele huis is blauw en toch heb ik er last van Huilen van het lachen ( en echt serieus flinke blauwe muren! )

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:36

@ Lizzle: Dat was ik inderdaad vergeten! Dat werkt goed ja. Maar moet ik die voor/boven m'n raam hangen? Want als ik ze aan het plafond hang en die vliegen schrikken ervan ( Clown ) dan kunnen ze wel schrikken maar denk niet dat ze zo snel de weg naar buiten vinden door die luxaflex en kleine stukje open raam?

@Visje: Dat zonnetje zal ik eens naar zoeken, weet je ook waar dat te krijgen is?

@ Kehdra: Denk niet dat m'n baas er zo blij mee is als ik de muren ga verven helaas..

@ Sjapaz: Hor bij m'n deur zal nog kunnen, maar die heb ik niet zo vaak open. Voor het raam gaat echt niet. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:36

Zakjes water idd Ja

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:38

Wij hebben bij elk raampje een hor, maar die krengen komen blijkbaar met 10-tallen teggelijk binnen als iemand de deur binnenstapt.
Zo'n geurtje (ik neem aan zo'n ding wat je in het stopcontact doet, en wat dus dodelijk is voor muggen?) hebben wij ook gehad maar hielp beperkt. Het sloeg meer op mijn longen. Clown

Kenissen van ons sprayden hun huis gewoon in met Veerust, hielp heel goed. Maargoed, nog liever vliegen dan die zooi in huis Misselijk

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:41

Je kunt ook horren die met een soort klittenband vastzit voor de ramen doen. Dan zit het dus direct aan het kozijn en deze kun je dan zelf op maat knippen. Gamma enz heeft die wel.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 17:43

Zammie schreef:
Je kunt ook horren die met een soort klittenband vastzit voor de ramen doen. Dan zit het dus direct aan het kozijn en deze kun je dan zelf op maat knippen. Gamma enz heeft die wel.

Dat ga ik ook eens proberen i.c.m die zakjes water. Dat moet toch lukken zou je denken.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:47

zon vliegenvanger zak van de boerenbond.. even water erbij.. hang em buiten(bij je achterdeur of zo) op, en alle vliegen gaan daarheen ipv naar binnen

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:53

Wij hebben in de kantine in de manege bakjes met gele korrels staan, helpt heel goed. Watvoor spul het is weet ik niet, maar misschien zou je dat uit kunnen zoeken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:00

zo elektrische blauwe lamp misschien?

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:11

Je hebt zo van die 'lampjes' en als ze ertegen vliegen krijgt je als geluid : ptchhhhh Levend geroosterd Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:18

plotie schreef:
Je hebt zo van die 'lampjes' en als ze ertegen vliegen krijgt je als geluid : ptchhhhh Levend geroosterd Haha!

Hier ook zo'n lampje, ideaal!!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:19

Leonoor schreef:
plotie schreef:

Hier ook zo'n lampje, ideaal!!!!

Heb je dat in huis hangen? Lijkt me niet zo lekker.. Of valt het mee?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:21

Met dat electroding aan de gang (knettert lekker en gaat na een tijdje stinken) of ze opzuigen met de stofzuiger. Dan heb je ze zo te pakken. Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:21

WendyK schreef:
Wij hebben in de kantine in de manege bakjes met gele korrels staan, helpt heel goed. Watvoor spul het is weet ik niet, maar misschien zou je dat uit kunnen zoeken.

dat hebben wij ook!
werkt super!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:22

Haha ja dat opzuigen lukt me niet, daar moeten ze eerst dood voor zijn. Of iig half dood.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:22

Rytm schreef:
Heb je dat in huis hangen? Lijkt me niet zo lekker.. Of valt het mee?

Vliegen overal zijn veel minder lekker. Ding hangt er al ruim een jaar en ik heb er totaal geen last van. Katten ruimen vervolgens de gegrillde lijkjes wel op Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:23

Vrienden van ons wonen op een boerderij en die hebben altijd van die plak strips op de ramen. Die moet je aan de bovenkant van de ramen plakken, vliegen kruipen altijd omhoog en komen op de (giftige)strips. Werkt als een tierelier, wel 20 dode vliegen op een dag. Nadeel is dat ik vermoed dat ze alleen in Duitsland verkrijgbaar zijn, hier aan de grens niet zo'n probleem, maar dat wordt wat lastiger als je wat verder in Nederland woont. In Nederland mag je vast geen giftige strips ophangen Slapen .

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:29

Rytm schreef:
Haha ja dat opzuigen lukt me niet, daar moeten ze eerst dood voor zijn. Of iig half dood.

Oh ik zuig ze zo uit de lucht hoor. Komt er eentje toevallig langszoemen, huppa! Doei, doei No problemo. Moet zeggen dat het nog best een leuke bezigheid is ook. Moet je er daarna wel een prop indoen want anders komen ze er weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:32

Die gele korrels is sexuele lokstof, de vliegen wippen zich vervolgens dood!!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 18:39

suleilitha schreef:
Die gele korrels is sexuele lokstof, de vliegen wippen zich vervolgens dood!!!

Wat een dood sterf je dan. Huilen van het lachen

@Redrumfox: Ik ga het nog eens proberen. Ja