kindervrij (anders dan kinderloos)/ feest voorbij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:29

Ik hoef niet perse kinderen, maar zie het absoluut niet als een last als ik ze wel zou hebben. Ik zou er eerst wel heel goed over nadenken, maar dat zullen velen doen.
En dan de vraag of ik een goede ouder zou zijn. Mijn moeder zei laatst nog: "Als jij je kinderen opvoedt zoals je paarden dan komt het wel goed ze".
Dus ik denk dat dat opvoeden wel gaat lukken.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 10:37

joostvangestel schreef:
Mensen die van te voren aanvoelen dat ze liever geen kinderen hebben en dus er bewust voor kiezen om die verantwoordelijkheid niet aan te gaan, zijn imo prijzenswaardig. Ongelukkige ouders maken ook ongelukkige kinderen, wat dus helemaal niet goed is voor kinderen.


Dat bedoelde ik met mijn uitspraak op pag. 1 over ongewenste kinderen. Ik zie ook liever dat mensen niet voor kinderen kiezen als ze er niet achter staan, dan dat ze (door omgevingsfactoren? druk van anderen?) toch kinderen gaan krijgen die niet gewenst zijn. Ongewenst kind zijn (en daarnaar behandeld worden) lijkt me een van de ergste vormen van kindermishandeling.

Citaat:
Als je een opmerking van iemand anders krijgt, dan sta je vrij om te doen met die opmerking wat je wil. Als je je eraan stoort, is dat je eigen keuze.


Dat vind ik wel een hele gemakkelijke manier om beledigende opmerkingen etc. goed te praten: het probleem bij de ontvanger leggen en niet bij de zender. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 10:58

runningkawa"]
touwens ff bijvoegen.
Hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
Het klinkt erg lomp, maar wat kun je nu doen met een baby?
Zelf vind ik een kind tussen de 2 en 4 jaar het leukst.
je kunt er wat mee doen.

Natuurlijk zal dat bij een kind van jezelf heel anders aanvoelen, dat begrijp ik ook wel.
Maar nee, ik ben blij met de pil Haha!
[/quote]
ZUCHT! Alweer herkenning! Mij doet een baby ook niets. Meestal tenminste. Kinderen kunnen me wel raken hoor. Ik zat in de auto en naast mij voor het stoplicht stopte een auto met zo'n klein engeltje achterin dat mij aankeek en heel lief naar mij lachte. Dan lach ik terug natuurlijk.

Ik snap van leerkrachten geheel dat ze wensen dat sommige ouders geen kinderen kregen. Ik zie wel eens ouders die kinderen heel veel vrijheid geven. MAar de reden van die vrijheid is geen liefde, dat is onverschilligheid!!!!!!!!!!! Om er maar effe van af te zijn. Dat vind ik verschrikkelijk. Zo reed ik ooit met de auto door de edisonstraat, dat is een rosse buurt in Eindhoven. HEt was 22.00 uur en het schemerde (inde zomer). Over de stoep huppelde een klein meisje vrolijk van een jaar of 10. Ik vroeg me af wat dat kind daar nog deed in haar eentje en hoewel ze zich nergens van bewust was, had ik medelijden met haar. Vroegen die ouders zich dan niet af waar ze uithing? Maakten ze zich dan niet ongerust over haar? Vonden ze het dan niet erg als haar iets overkwam?
Voor mij is dat onbegrijpelijk. Zie je, ik heb soms een hekel aan kinderen maar ik ben geen kinderhater. Ik vind het vreselijk als ze te kort wordt gedaan. Ik zou zoiets als kindermishandeling in mijn omgeving nooit toestaan. Ik sta zelfs niet in wat ik zou doen met een mishandelende vader of moeder.

[quote="Sypheron"]
[quote="Tigger"]Ik zeg altijd: Ik ga er niet voor aan het werk, ik blijf gewoon voorbehoedsmiddelen gebruiken, mocht het dan toch onverhoopt gebeuren. Dan zal het wel zo moeten zijn.
Maar zelf zou ik er niet voor kiezen.
[/quote]

Zou je dat wel prettig vinden? Als je een kind op de wereld brengt, wat een 'ongelukje' was? Ik denk niet dat het kind er blij mee zal zijn als die er later in zijn leven achterkomt... Ik respecteer je mening over kindervrij blijven natuurlijk, maar deze redeneringen vind ik altijd erg krom Scheve mond
[/quote]

Nee, verder leven met een abortus, dat is het helemaal, YEAH!
Ik kies niet voor kinderen, maar abortus.................................. dat is volgens mij nog erger.

[quote="Sterre schreef:
Ik denk dat mensen (en Desiree in het bijzonder Knipoog ) zich in het algemeen niet zo druk moeten maken om dit soort dingen, dan leeft het al een stuk relaxter Pling !
!

Sterre, ieder zijn eigen liefhebberij he! Jij jouw kinderen, allemaal best, zolang ik er geen last van heb. Ik moet jou ook niet opschepen met het continue geblaf van mijn hond, en de buurjongen moet jou ook niet lastigvallen met zijn hobby: zijn bromfiets en deze continu laten draaien en gasgeven.
Ik ben zelf niet begonnen trouwens over het verhaal van die supermarkten, het was een passage die ik aangehaald heb. Ik heb ook gezegd dat ik begrip had dat er wel eens mensen waren die effe zonder kinderen in het zwembad wilde zijn (dat zijn vaak vooral bejaarden), maar dat kindervrije uren in supermarkten mij niet waarschijnlijk leken. Lees dus wat beter Sterre voordat je mij veroordeelt.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 08-01-03 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

De hond is de betere mens

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:04

Er bestaat hopelijk een grens tussen kindervrijen en kinderhaters, want op die site zie je het wijzertje nog weleens doorslaan vind ik.

Alleen snap ik die ergernissen niet zo, het hoort bij het leven.
Als je kindervrij in de supermarkt wil zijn ga dan omstreeks 18 uur of later. Ik en mijn kinderen storen ons toch ook niet aan hen?

Het zou toch wat worden als alle moeders, zo'n hekel zouden hebben aan kindervrijen als sommigen aan moeders....
Toch blijft een gedeelte van me vinden, dat sommige haat uitingen jegens baby's en kinderen, me doet denken aan de volwassen hond die de pup aanvalt... tegen natuurlijk.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:22

runningkawa"]
touwens ff bijvoegen.
Hebben jullie dat ook als er een baby geboren word en iedreen zit dan van oh wat leuk en schattig en lief. Iedereen wil het vasthouden.
Dan denk ik heel vaak bij mezelf, ik vind een puppie of een veulen schattiger. Haha!
[/quote]

Absoluut! Ik ben geen kinderhater maar er ook niet gek op. En ook de betreffende site is het merendeel aardig genuanceerd IMO. IK snap alleen niet waarom ouders niet begrijpen dat een krijsend kind gewoon bar irritant is, net als eene blaffende hond in/bij een supermarkt. Ik houd ook niet van onopgevoede paarden, katten, honden etc en onopgevoede kinderen vind ik ook vervelend. En ik heb heel wat voorbeelden gezien van ouders die hun kinderen prettig opvoeden, daar kom ik dan ook graag en met die kinderen ga ik wel graag om. Maar een kind dat koste wat kost NU aandacht moet hebben (of (en?) zijn zin), daar kan ik niet tegen. En ik beweer niet dat opvoeden eenvoudig is, maar ik zie ook regelmatig fundamentele fouten gemaakt worden zoals niet consequent zijn. Nee is nee, een kind (en een paard Haha!) moet ook weten waar de grenzen zijn, en anders zoekt hij die zelf.

Sterre, jouw benadering van een krijsend kind in de supermarkt vind ik een hele fraaie, jammer dat mensen dat dan weer verzieken.

[quote="orri schreef:
Alleen snap ik die ergernissen niet zo, het hoort bij het leven.

Nee, het hoort bij jouw leven, niet het mijne. En geloof me, ik doe bijna altijd om 6 uur boodschappen, kan moeilijk anders.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:25

Desiree schreef:
Nee, verder leven met een abortus, dat is het helemaal, YEAH!
Ik kies niet voor kinderen, maar abortus.................................. dat is volgens mij nog erger.


Kijk jij liever je hele leven tegen je kind aan met de gedachte: "F*ck dit was helemaal niet de bedoeling, ik wil helemaal geen kinderen en nu zit ik met dit kind opgescheept?" Lijkt me toch ook niet of wel? Zolang je die gedachten niet hebt, is er natuurlijk niets aan de hand, maar er zijn mensen die kindervrij wilden blijven en elke dag zo naar hun kind kijken, dat eigenlijk een "ongelukje" was.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:59

Desiree schreef:
Sterre, ieder zijn eigen liefhebberij he! Jij jouw kinderen, allemaal best, zolang ik er geen last van heb. Ik moet jou ook niet opschepen met het continue geblaf van mijn hond, en de buurjongen moet jou ook niet lastigvallen met zijn hobby: zijn bromfiets en deze continu laten draaien en gasgeven.


Desiree: ik zou eens snel maar het boek "The Undutchables" gaan lezen. geweldig boek, slaat vooral op de manier waarop Nederlanders hun jonge grut opvoeden. In Nederland is inderdaad de balans wat doorgeslagen. Kinderen mogen alles, altijd en overal. In het buitenland worden kinderen heel wat beter in het gareel gehouden. Iedereen stond er in Nederland dus ook verbaasd van toen ons zoontje van 2,5 zelf zijn bordje naar het aanrecht bracht om het op te ruimen. Er zijn wat limieten wat je van kinderen kan verwachten, maar in Nederland is de opvoeding imo echt wel wat te vrij. Ik ben alleen bang dat je niet alle regels kunt opleggen aan andere mensen (incl. kinderen).

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:03

Ja, the Undutchables i geweldig, ook het hoofdstuk over het Nederlandse toilet Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:07

Citaat:
Dat vind ik wel een hele gemakkelijke manier om beledigende opmerkingen etc. goed te praten: het probleem bij de ontvanger leggen en niet bij de zender.


Iemand die met hart en nieren achter een beslissing staat, laat het volkomen ijskoud als men een opmerking maakt over die beslissing. Die denken gewoon: "Vergeef het hun, ze weten niet waar ze het over hebben". Het zijn de twijfelaars die zich aan dat soort opmerkingen storen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:10

joostvangestel schreef:
Iedereen stond er in Nederland dus ook verbaasd van toen ons zoontje van 2,5 zelf zijn bordje naar het aanrecht bracht om het op te ruimen.
Mijn neefjes smijten ook altijd rommel en papiertjes zelf in de prullenbak. Het is je eigen instelling die je kinderen overnemen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 12:20

Sypheron schreef:
Kijk jij liever je hele leven tegen je kind aan met de gedachte: "F*ck dit was helemaal niet de bedoeling, ik wil helemaal geen kinderen en nu zit ik met dit kind opgescheept?" Lijkt me toch ook niet of wel? Zolang je die gedachten niet hebt, is er natuurlijk niets aan de hand, maar er zijn mensen die kindervrij wilden blijven en elke dag zo naar hun kind kijken, dat eigenlijk een "ongelukje" was.


Ik ben er van overtuigd dat als ik eenmaal een kind heb, dat ik er toch heel veel van zou houden. Daarbij zeggen ouders, dat als ze eenmaal een kind hebben dat ze deze ervaring toch niet hadden willen missen. en ZELFS als ze zeggen "ik was er niet meer aan begonnen" zouden ze zichzelf dit kind niet meer willen ontzeggen omdat ze er zoveel van houden. het hebben van een kind heb je natuurlijk de rest van je leven, maar een abortus achtervolgt je ook de rest van je leven, en op een veel negatievere manier.

Ik denk dat de benadering van STerre bij zo'n krijsende peuter in de supermarkt ook de mijne zou zijn. MAar ik hoor van meer ouders dat andere mensen zich bemoeien als ze hun kind eens (terecht) wat resoluter aanpakken. WAar halen mensen het recht vandaan?! Hoe durven ze te oordelen over een moeder of vader die altijd met het kind leeft, die er zoveel voor doet en laat, ze slechts 1 enkele fractie van de opvoeding zien om dan te oordelen? Ik zou zoiets wel uit mijn hoofd laten hoor.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:34

Het probleem is dat het ongehoorzaam zijn nou eenmaal bij een bepaalde leeftijd hoort. Dat heet grenzen verkennen. Ieder kind gaat daardoor heen, ja zelfs mijn ideale kind Knipoog heeft dit (in iets mindere mate dan ik bij de meeste kinderen zie) doorgemaakt. Juist in die periode leren ze wat wel en niet kan, maar om daar achter te komen moet het eerst uitgeprobeerd worden. Tot grote ergernis van omstanders, maar vooral van de ouders zelf.
Simpel gesteld kan je het vergelijken met ergernissen van automobilisten ten opzichte van nog-niet-verkeersmakke paarden. 'Oefen dat ergens anders', zegt men. Tja, waar?? Als je ze erbij weghoudt leren ze het nooit, toch?

זכור

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:37

Aaarrrggghhh!!! Ik moet die krijsende en / of irritante danwel asociale/slecht opgevoede kinderen maar accepteren. Maar wee je gebeente als je een hond hebt die veel blaft of jankt of een kat die in je tuin poep/piest of de bloembollen opgraaft of iemand die een luidruchtig feestje geeft: dan wordt de politie of de dierenbescherming ingeschakeld en in het geval van katten worden er nogal eens zeer dieronvriendelijke methodes toegepast. Hoe zit dat dan met roken? Ik moet het ook maar accepteren dat iemand die in mijn buurt staat rookt, terwijl ik thuis weer aan mijn puffertje mag. Daar heb ik toch ook last van.

En dan dat: "Je bent zelf ook kind geweest" daar heb ìk toch niet om gevraagd?

Als iemand kinderen wil of heeft: prima, maar verwacht van mij geen verdraagzaamheid, al doe ik mijn best. Speenvarkens in de supermarkt: ik heb meer bewondering voor iemand die het negeert en doorloopt of het kind een reden geeft om te janken (optater/billenkoek) dan wanneer het kind zijn zin krijgt om het stil te houden.

Moet je die blikken eens zien van omstanders als er een kind op zijn gemak er voor gaat staan en zijn/haar scheur opentrekt (dit is echt waar!) en jij vraagt of die sirene/ingebouwde toeter uit mag...

Ik verdraag geen kinderen, ook die van mijn zus niet, zelfs niet als je er "geen kind aan hebt" en daar kunnen die kinderen niets aan doen, maar verwacht niet van mij dat ik alles maar pik en zeker niet dat ik alles maar lief leuk en aardig moet vinden Misselijk

Kinderen moeten gewenst zijn en als jij per ongeluk zwanger wordt en er voor kiest om geen abortus uit te laten voeren, kies je er dus ook voor. Voor mensen die graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen, vind ik dat echt heel erg om dat ik een ieder een stuk van zijn of haar geluk gun. Maarreh, een verplichte cursus opvoeden voor aanstaande ouders is volgens mij heus op zijn plaats.

OK, OK, ik heb waarschijnlijk de nodige zieltjes bezeert, klinkt negatief, maar is niet zo bedoeld, evenmin is het mijn bedoeling mensen te kwetsen. Ik wordt het wel zat dat ìk moet accepteren dat kinderen mijn rust verstoren/herrie maken etc, terwijl ik mijn katten binnen hou (ik zou niet anders willen hoor!!!) zodat een ander daar geen last van heeft.

Just my 0,02

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 12:43

zo kreeg ik commentaar van een moeder met haar kind in een buggy toen ik mijn hondje uitliet en ze een plasje deed in het plantsoen. Ik vervuilde de boel. Ik antwoordde hoe belastend de luiers van haar kinderen waren voor het milieu. ZE zei dat ze de luiers niet gooide in andermans tuin, dus dan was het kennelijk niet erg. de bitch. Ik als hondeneigenaar moet een hoop verdragen van moeders hoor. Snappen de hier aanwezige (overigens dierenliefhebbende moeders) waarom ik soms zo giftig ben op moeders? leven en laten leven moet dan kennelijk alleen van mijn kant komen. Maar die vlieger gaat niet op!

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:44

Mijn kind poept niet in andermans tuin en je wordt ook niet ziek van haar aanwezigheid. Tjee, Farichta.. hoe komt het in godsnaam dat je zo'n hekel aan kinderen hebt?
Nee, je hebt me niet op mijn ziel getrapt, ik vind het hoogstens een beetje een zielig verhaal. Je klinkt een beetje als mijn schoonvader Lachen

זכור

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:46

Desiree, dat argument van die moeder slaat werkelijk nergens op. Dat je daar kwaad om wordt, moet ik een beetje om lachen. Je neemt zo iemand toch niet serieus?

זכור

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:48

lis schreef:
Simpel gesteld kan je het vergelijken met ergernissen van automobilisten ten opzichte van nog-niet-verkeersmakke paarden. 'Oefen dat ergens anders', zegt men. Tja, waar?? Als je ze erbij weghoudt leren ze het nooit, toch?


Mooie vergelijking lis!

Voor mensen die een hekel hebben aan iets of iemand is het zo makkelijk om alleen de negatieve aspecten ervan te zien. Hoe groter de hekel, hoe minder positiefs je ziet. Begrijpelijk, maar niet altijd even redelijk.

Wat Romkabouter zegt, daar kan ik me heel goed in vinden. Je brengt je eigen instelling over op je kinderen: 'zoals de ouden zongen, piepen de jongen' is het spreekwoord toch?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 12:50

lis schreef:
Desiree, dat argument van die moeder slaat werkelijk nergens op. Dat je daar kwaad om wordt, moet ik een beetje om lachen. Je neemt zo iemand toch niet serieus?

Joh, het was 's ochtends, en dan ben ik niet op mijn tolerantst. Ik ehb dan al een hele strijd geleverd (zie topic te laat op het werk) en dan krijg ik ook nog eens zo'n wijf over me heen die haar kinderen (de toekomst) voorprogrammeerd dat honden smerig zijn. Ik heb dan net een paar parkerende moeders moeten omzeilen die lukraak aan en afrijden om hun koters bij school af te zetten, moet onnodig op hun wachten omdat sommigen helemaal niet parkeren maar gewoon op de weg stilstaan om hun kinderen uit te laten, zelf nog even uitstappen, kusje hier, kusje daar, ja, dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is. Ik heb haar eens effe van katoen gegeven, woordelijk dan he. MAar ja, je kent mij! mijn mond houden is niet aan mij besteedt! *LOL*

De hond is de betere mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:50

Weer een geweldig voorbeeld van Nederlandse viezigheid: Ik stond deze keer op vakantie weer bijna in een hoop hondeschijt! Dus: kindjes opvoeden, maar alsjeblieft hondjes ook... Maar goed, niet afdwalen van het onderwerp.. Grote mensen poepen meer dan kleine kinderen..

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:52

Desiree"]
[quote="lis schreef:
Desiree, dat argument van die moeder slaat werkelijk nergens op. Dat je daar kwaad om wordt, moet ik een beetje om lachen. Je neemt zo iemand toch niet serieus?

Joh, het was 's ochtends, en dan ben ik niet op mijn tolerantst. Ik ehb dan al een hele strijd geleverd (zie topic te laat op het werk) en dan krijg ik ook nog eens zo'n wijf over me heen die haar kinderen (de toekomst) voorprogrammeerd dat honden smerig zijn. Ik heb dan net een paar parkerende moeders moeten omzeilen die lukraak aan en afrijden om hun koters bij school af te zetten, moet onnodig op hun wachten omdat sommigen helemaal niet parkeren maar gewoon op de weg stilstaan om hun kinderen uit te laten, zelf nog even uitstappen, kusje hier, kusje daar, ja, dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is. Ik heb haar eens effe van katoen gegeven, woordelijk dan he. MAar ja, je kent mij! mijn mond houden is niet aan mij besteedt! *LOL*
[/quote]

Desiree, het wordt hoog tijd om te verhuizen. *LOL*

זכור

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:52

lis schreef:
Mijn kind poept niet in andermans tuin en je wordt ook niet ziek van haar aanwezigheid. Tjee, Farichta.. hoe komt het in godsnaam dat je zo'n hekel aan kinderen hebt?
Nee, je hebt me niet op mijn ziel getrapt, ik vind het hoogstens een beetje een zielig verhaal. Je klinkt een beetje als mijn schoonvader Lachen


Moet dat ergens door komen dan? Jij vind toch ook niet iedereen of een bepaald slag mens aardig? En waarom ben ik dan zielig? Omdat jij vind dat er anders over moet denken? Of dan in jouw ogen misschien gelukkiger zou zijn?

Lang leve het respect voor elkaars mening! Ik be-/veroordeel niemand die wel van kinderen houdt, slechts de uitlatingen die ik van sommigen van die mensen krijg...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:56

Desiree schreef:
...dat ik naar mijn werkgever moet is niet zo belangrijk, hun kinderen he..... Daar moet alles voor wijken, ook ik hoewel dat mijn keuze niet is.


Ieder z'n prioriteiten, denk ik dan. Zij kunnen tenslotte ook niet in jouw hoofd kijken om te zien wat jouw prioriteiten zijn. En die lijken mij niet per definitie belangrijker dan die van hen.

Live and let live, en anders kun je idd beter verhuizen naar een hutje op de hei, zoals wij thuis zeggen als iemand weer eens loopt te klagen over de wereld om hem heen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 13:01

lis schreef:
[:n Desiree, het wordt hoog tijd om te verhuizen. *LOL*
[/quote]

ZUCHT! JA! :

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:05

farichta"]
[quote="lis schreef:
Mijn kind poept niet in andermans tuin en je wordt ook niet ziek van haar aanwezigheid. Tjee, Farichta.. hoe komt het in godsnaam dat je zo'n hekel aan kinderen hebt?
Nee, je hebt me niet op mijn ziel getrapt, ik vind het hoogstens een beetje een zielig verhaal. Je klinkt een beetje als mijn schoonvader Lachen


Moet dat ergens door komen dan? Jij vind toch ook niet iedereen of een bepaald slag mens aardig? En waarom ben ik dan zielig? Omdat jij vind dat er anders over moet denken? Of dan in jouw ogen misschien gelukkiger zou zijn?

Lang leve het respect voor elkaars mening! Ik be-/veroordeel niemand die wel van kinderen houdt, slechts de uitlatingen die ik van sommigen van die mensen krijg...

=^.,.^=
[/quote]

Ik vind jou niet zielig, dat staat ook nergens, je verhaal wel. Ik heb het idee dat je zoals Karin al zegt, alleen de negatieve dingen van kinderen kan zien.
Dat je je zo ergert aan kinderen, ze alleen maar ziet als lawaaierige (?), onopgevoede asocialen. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
Zoals ik al proef uit jouw laatste stukje; leven en laten leven. Kinderen horen bij het leven, anders was er geen leven.

זכור

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:07

Volgens mij is verhuizen geen oplossing voor je Desiree. Als het zo eens lees is het de mens waar je je aan irriteert. Jij hebt je verslapen en dan krijgen anderen de volle laag omdat je anders te laat op je werk bent Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, BarbaraNova, Butterfly, Casinolover, Ellen_ov, fjord_brucht, Gaby, Gee, GoogleAdsense, IASCrawler, Melissa0304, Nathalie18x, Pinacolada, purny, RoronaZorro, TessaxQuincy en 163 bezoekers