Hoe vaak douchen jullie ????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak douchen jullie per week ??

meer dan 7 keer per week.
55 (34%)
7-6 keer per week.
50 (31%)
5-6 keer per week.
18 (11%)
5-4 keer per week.
13 (8%)
4-3 keer per week.
10 (6%)
3-2 keer per week.
12 (7%)
1 keer in de week of minder.
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 160


yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:02

leentje schreef:
Oei ik ben geloof ik een grote uitzondering. Ik douche minstens één keer per week, op zondagavond, nadat ik bij de paarden ben geweest. Dan was ik ook mijn haar. Verder was ik me elke ochtend en elke avond helemaal aan de wastafel.
Reden waarom ik niet elke dag douche, is dat ik vreselijk lang haar heb (tot net boven mn achterste) en dat onder de douche elke keer nat wordt. Ten eerste wordt mijn haar vreselijk vet van elke dag gewassen te worden en ten tweede duurt het drogen (zelfs met een föhn) veel en veel te lang. En met een douchekapje of iets dergelijks op vind ik helemaal niet fijn.
Als ik de tijd heb, ga ik wel enkele keren meer per week onder de douche, ik vind het erg ontspannend (maar ondertussen ben ik natuurlijk ook weer schoon)
Ik ga ook erg graag in bad, maar daar heb ik momenteel niet de mogelijkheid toe (studentenhuis).
Ik hoop dat jullie nu niet denken dat ik geen goede hygiëne heb. Ik vind dat ik een heel goede hygiëne heb, ik was me immers elke dag tweemaal. Alleen niet onder de douche...


Ehm mijn haar is ook lang bijna tot over mijn kont zelfs maar ik douche elke dag en om de dag was ik mijn haar...Je kan toch ook je haar opsteken?? gewoon een soort knot maken en douchen maar!! ik zet de douchekop erg laag zodat mijn haar niet nat word Haha! Misschien een tip!!!
ik heb ook iets tegen douchekapjes Knipoog

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:05

Ik douche meestal elke dag, of ik moet echt doodop zijn en er geen zin in hebben...Meestal was ik mijn haar 2x in de week, op woensdag (als ik van de manege kom) en op zondag, want tegen die tijd begint m'n haar vet te worden..Ik zie dat sommige mensen hun haar elke dag wassen, dat is toch vreselijk slecht voor je haar Scheve mond

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 20:24

Bijna elke dag.

Ik was in iedergeval mijn haar elke dag vanwege gel en haarspray.
Op woensdag zwem ik en douche ik erna(ook in het zwembad) dus dubbel schoon Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:13

Ik ga in principe elke dag onder de douche, maar dat is altijd een lange geschiedenis, dus ik was om de dag m'n haar (scheelt weer tijd, ik moet ook nog op tijd naar bed). Ik word er altijd heerlijk slaperig van, en doe alles ook op mijn gemakje.
Dat is ook de reden dat ik 2 dagen in de week niet douche, als ik tenminste niet gesport heb. Ga ik sporten dan spring ik direct onder de douche. Ik vind het heerlijk, maar het is zo'n tijdrovende gebeurtenis dat ik die 2 dagen in de week (de volgende dag hoef ik toch nergens heen, als dat wel zo is douche ik wel de avond tevoren) heerlijk goor mijn bed inrol, daarna verschoon ik mijn beddegoed weer. Ik krijg na 2 dagen mijn haren niet wassen wel gelijk vet haar, dus dat zijn echt heerlijk smerige dagen. Hoewel ik niet stink etc, maar zo schoon als van douchen ben ik niet, en dat vind ik zelf nogal smerig... Haha! Douchen is gewoon een heerlijk ritueel, maar ik heb daar gewoon niet elke dag zin in. 's Ochtends ben ik nog schoon van de douche de avond tevoren (tenzij ik ziek ben, maar dan hoef ik er toch niet uit), dus dan piep ik zo in mijn kleren.
Ik ben zowel lui (langslaper en toch twee dagen niet douchen) als smetvreesderig. Ik kan er echt niet tegen als ik denk dat ik naar zweet stink, gelukkig ben ik niet zo'n zweter...
En als ik 's ochtends douche kom ik slaapwandelend uit de badkamer, ik kan mijn ogen dan echt niet lang meer openhouden, gewenning volgens mij...

BTW: als ik mijn haar niet was en wel douche, dan doe ik het ook zo als Yindey (? goed onthouden?), maar mijn haar is superdik en als het te lang wordt zakt het uit. Toen ik haar tot halverwege mijn rug had 'moest' ik het om die reden wel elke dag wassen, het werd gewoon nat en dan was het weer ontembaar als ik he tniet gewassen had... Nu is mijn haar net iets over mijn schouders en dan werkt dat idd prima voor mij, maar met dat dikke lange haar was het een ramp...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:24

Hey Yindey, geloof me, dat heb ik vaak genoeg geprobeerd, want ik sta eigenlijk wel graag onder de douche. Maar ik heb zo'n geweldige bos dik en zwaar haar, dat ik het dus echt niet kan opsteken (ofwel ben ik een kwartier bezig met tientallen speldjes en die moeten er dan later ook weer uit). Als ik wil douchen, wil ik ook echt voluit kunnen genieten (dus niet zo de hele tijd van 'ow verdorie weer water op mn haar'). In de zomer sta ik zeker vaker dan eens per week onder de douche en laat ik mijn haar gewoon mee natworden omdat dat zo heerlijk verfrissend is dan. Maar als het niet zo warm is, is het echt vreselijk om met dat natte haar rond te lopen vind ik. Ik ben heel snel verkouden en het voelt gewoonweg zo koud aan. Föhnen duurt me veel te lang als ik om 8u al in de les moet zitten en het nat invlechten heeft ook geen zin want 's avonds is het dan nog steeds kliedernat.
Dat is eigenlijk ook iets wat me "tegenhoudt" om elke dag gaan te zwemmen. Dat doe ik supergraag (met telkens een douche achteraf) maar dat natte haar.... en afknippen is geen optie Boos!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:39

Ik douche ongeveer 7 keer per week.
Voor dat ik naar school ga zowiezo, en ook was ik mijn haar dan omdat het anders gaat kriebelen en dan krab ik alles open..
Op zaterdag als ik moet werken was ik alleen mijn haar, en ga ik savonds in de douche voordat ik uit ga, ook dan was ik mijn haar.
Op zondag ga ik soms in bad, meestal douche ik gewoon. en was ik weer mijn haar.
Mijn haar was ik met van die babyshampoo, dus dat is niet echt slecht denk ik.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:45

Oja, in de zomer douche ik me 2x perdag omdat ik dat anders vies vind.
Vooral als het zo heet is bleh...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 21:46

Zou het niet zo kunnen zijn dat jouw haar gaat kriebelen omdat je het elke dag wast?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:02

Ja Tigger, daar heb je gelijk in. Mijn haar is 's avonds alweer vet. Ik kan me bedwingen om het ook 's avonds te gaan wassen, want met nat haar slapen vind ik niet fijn, maar bij mij kriebelt het ook. Omdat ik het te vaak was, en daardoor mijn hoofdhuid vet is. Maar hoe kom ik uit die cirkel? Mijn haar is niet om aan te zien als ik het een dag niet was. Een plakje op mijn hoofd, echt waar! Dus was ik het iedere ochtend.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:04

ja *zucht* daarom moet ik dus elke dag m'n haar wassen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:11

Had ik ook, maar met een shampoo voor vet haar en je haar wat vaker vastdoen kun je het wel na 2 dagen wassen. En dan merk je na een tijdje echt dat het minder snel vet wordt, je kunt weer overschakelen op een gewone shampoo en nu was ik het soms om de 2 dagen, soms om de 3 dagen (maar dan moet het ook echt weer Knipoog )
Je zit idd in een vicieuze cirkel die je moet doorbreken om van je snel vette haar af te komen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:13

Eh, ik heb mijn haar vrijwel altijd vast en heb een shampoo voor (tegen dus) vet haar...
Komt het ooit nog goed met mijn haar?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:13

nee

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:14

Een keertje droogshampoo gebruiken ipv wassen?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:20

Verward ik snap het niet? Wat is droogshampoo?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:20

hoef je je haar niet nat te maken (duh Haha! )

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:21

Ow

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:21

Soort poeder wat je in je haar spuit ipv je haar natmaken en dan met shampoo wassen. Je spuit het erin schudt ff met je haar en het is niet vet meer. Kan je bij de drogist wel krijgen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:31

meestal 5-6 keer per week.
op vakantie meestal 4x per dag(kwartier tot half uur), maar dan natuurlijk niet steeds m'n haar wassen. ik vind het juist in de winter veel lekkerder om onder de douche te staan dan 's zomers!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:33

Ik douche 7 x per week en ik was denk ik 4-5 keer ook mijn haar.
In de zomer is het prettig om zeg maar je zweet af te spoelen en in de winter is het heerlijk als je het koud hebt (maar daar is de zonnebank ook erg goed voor!!!)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:34

Cody schreef:
Soort poeder wat je in je haar spuit ipv je haar natmaken en dan met shampoo wassen. Je spuit het erin schudt ff met je haar en het is niet vet meer. Kan je bij de drogist wel krijgen.


Klinkt heerlijk ontspannend
Ik zal eens informeren.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:36

ik vind het raar spul, was liever m'n haar gewoon onder de douche
ach en ik ben er ook aan gewend dat ik het elke dag doe....

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:40

Ik ook. Het is eigenlijk onderdeel van het wakker worden. Vraag me dus af of ik er wel vanaf wil. Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen Cody, want dan denkt ze dat ze alles voor niets zit uit te leggen, enzo.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:42

ik zeg niks Lips are sealed

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 23:46

Het IS ook raar spul Schijnheilig *LOL* Bloos