Onweer jagen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Onweer jagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 23:53

In mijn ogen, hoe harder de knal en hoe feller de flits hoe mooier het is.

Ik ben volgens mij ook de enige die zo gek is om met dit weer naar buiten te gaan om juist te jagen op onweer Bloos (mijn grootste droom is ook om later eens hurricanes te gaan jagen in America. Cool )

ben ik nou zo gek dat ik hier op kik of...?

8nnemiek

Re: Onweer jagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:55

Ik vind het ook heerlijk om naar te kijken, ik ga altijd in het zolderraam staan, en dan bij elke flits "Ohhh!!" "Aaahhh!" Haha!
Maar naar buiten gaan.. Dat is me n beetje te gevaarlijk

jiehaaa

Nee hoor, je bent niet de enige liefhebber van onweer, ik vind het ook geweldig! Hoe harder hoe mooier!

Elma_

WOW, nou, gek is een groot woord Haha!
Maar lef heb je wel,!
Ik heb een keer in een boot gezeten met onweer, ik pieste nog net niet in mn broek !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:56

Haha ik snap je wel een beetje... Jagen in een auto: tsja, kan toch niet zo veel mis gaan, ik ga wel mee hoor Haha!

Het gaat hier maar niet onweren, vind ik ook echt jammer Boos!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:56

Het geluid vind ik niks maar het zien is prachtig!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:57

onweer geweldig behalve als ik buiten sta.. kan er zo van in slaap vallen Haha!

Limanade

ja hoor hier nog zo 1 Tong uitsteken
vind het prachtig en sta het liefste buiten Tong uitsteken

Kattenbak

Ik vind het ook erg mooi, maar die (kei)harde klappen vind ik niet zo...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:58

Haha, je klinkt echt precies zoals ik was op jouw leeftijd,
nu bijna 4 jaar later is het wat minder maar ben nog steeds helemaal met je eens dat het vet is.
Hoe harder het rolt en hoe lichter het word hoe beter!!
Ik vind je dus niet gek, maarja ik word door anderen ook weer gek bevonden Tong uitsteken

Moon

Onweer vanaf een afstand vind ik leuk.
Zo zaten wij een keertje op de camping.
Het was 's avonds laat en het was super warm.
En om ons heen was overal onweer.
Je hoorde gerommel, zag flitsen.
Echt overal om ons heen.
Maar bij ons was het droog en lekker warm en helemaal geen regen.
Dat was echt prachtig.
Maar ja, zodra het dichterbij komt vind ik het gelijk minder mooi Tong uitsteken

Citaat:
WOW, nou, gek is een groot woord
Maar lef heb je wel,!
Ik heb een keer in een boot gezeten met onweer, ik pieste nog net niet in mn broek !

Zo hebben wij een keer midden in een onweersbui gezeten op de afsluitdijk.
Dat was wel eng Tong uitsteken
Het regende zo hard dat je de strepen op de weg niet meer kon zien.

CandyQueen

bliksem is super! Haha!
ik wil ook graag is op orkanen 'jacht' maar mammie vind dat niet zo'n leuk idee Tong uitsteken paps wel, maar dat heb ik gewoon van hem, altijd 'gevaarlijk' willen doen Haha!

foto's maken van bliksem is altijd heel leuk Haha! maar meestal net te vroeg of te laat Clown

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 00:00

Net was er een die aan het eind van de straat (lange omhooglopende straat) net de grond niet raakte, al die autos gingen op het alarm. Geweldig om te zien! (alhoewel ik wel even blij was dat ik onderaan de straat stond en niet boven Bloos).

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:00

Ik vind het ook ontzettend mooi om te zien.
Maar om buiten te gaan staan is niets voor mij, ik bekijk het liever van achter een raampje in de woonkamer Clown

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:02

bij ons heeft het echt al lang niet meer geonweerd.. Verdrietig maar volgende keer ga ik proberen foto's te maken met nieuw fototoestel Haha! .. maar ik ga slapen.. wachtend op een beetje donder Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:02

ben een keer indirect geraakt daar de bliksem.. was in turkije op een boot.. midden op zee begon het te onweren en ik lag boven deks met mijn arm tegen de bliksem afleider aan.. en toen vanuit het niks sloeg hij in.. in die bliksem afleider.. en je zag echt zo'n bliksemschigtje vanaf die afleider toen ik mijn arm weg trok van schrik..

ben me de paasei geschrokken.. maar vind het nog steeds geweldig Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:07

ahh, auw..
Nee, ik ben echt een bange sch*terd..
die flitsen zijn nog wel mooi, vanuit mn veilige huisje..
Maar als ik buiten ben, en het gaat onweren ben ik ook heel snel weer binnen!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:08

Ik heb een keer meegemaakt dat ik met m'n zusje in een rivier in Frankrijk aan het zwemmen was. Toen gingen m'n zusje d'r haren recht overeind en ik was op een of andere manier zo wakker om te roepen SNEL HET WATER UIT! Dus toen we nét op de kant waren sloeg daar de onweer in een boom die niet meer geleefd heeft daarna. Daarna kwam er een enorme windhoos en zaten wij kleddernat te janken in onze badpakken in de auto. M'n vader hing aan de tentstokken. Doodeng was dat.

Een camping verder was NIKS van over.

het is mooi, dat zeker, maar spot er niet mee.

Laatst was m'n pa hier waterleidingen aan het omleggen, en het koper lag in de tuin. Dus hij pakt even een 5 mtr leiding en loopt met dat ding rechtop door de tuin. Klein detail: het onweerde
Pa zou je niet zorgen dat je binnenkomt met die bliksemafleider, ehhh oh ja! Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:11

Ik ga weleens met mijn broer 'op jacht' als het onweert; hij heeft namelijk een auto en dat vind ik nét iets veiliger dan met de fiets Knipoog . Maar heerlijk spannend om te doen. Hij rijdt en ik probeer foto's te maken (al een paar flitsen te pakken, waaronder twee aardige, maar damn wat is dat moeilijk...).
Ooit eens een onweersbui zien aankomen in de verte. Zo ontzettend mooi. We woonden destijds in Friesland op het platteland met uitzicht op weilanden en daarachter het bos. Broertje en ik, allebei nog een heul stuk jonger, konden niet slapen en zijn toen op twee ouwe melkbussen naar het onweer gaan kijken. Op een gegeven moment zag je gewoon de wind aankomen, doordat het gras begon te bewegen, echt kippevel, het werd heel stil en daarna kwam het onweer. Toen zijn we voor de zekerheid maar even naar binnen vertrokken. Onweer kan heel mooi zijn, maar ook gevaarlijk. Op een metalen voorwerp zitten in de middle of nowhere, naast een boom leek ons dus even geen goed plan... Haha!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:49

Ik vind onweer ook heeriljk. Vooral als het idd hard dondert en bliksemt en echt boven je is. En het liefste als je heerlijk in een warme slaapzak in een tentje ligt, inclusief het getik van de regen op het tentdoek. Heeeerlijk.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:55

Vind het vreslelijk, Hier onweerde het net zo hard.
Het was gewoon niet leuk meer.
Flitste en knalde tegelijk.
Brr.. Nee niets voor mij jij hebt lef!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 03:45

Heerlijk Lachen Moest een behoorlijk stuk rijden vanaaf en het onweerde zo vreselijk hard, flist vlak voor me ogen de grond in, zo mooi om te zien, maar had wel ff de schrik hoor. Gek, want het was in begin nog droog. Later begon het zo te hosen, dat mn ruitenwissers het niet trokken en we gezellig me zn allen op de snelweg maar zo'n 60 konden rijden hooguit. Verlichting deed het niet, én mn rechterkoplamp ook niet, moeilijk rijden, maar dor de onweer verlichte de boel zo mooi.

dus nee, je bent niet de enige gek hoor Knipoog

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:13

Equidea schreef:
Ik ben volgens mij ook de enige die zo gek is om met dit weer naar buiten te gaan om juist te jagen op onweer Bloos (mijn grootste droom is ook om later eens hurricanes te gaan jagen in America. Cool )

ben ik nou zo gek dat ik hier op kik of...?

Ik vindt onweer/stormen ook"mooi" om naar te kijken, maar dan wel op de bank voor de tv Clown Op Discovery of 1 van zulke zenders zijn er regelmatig dit soort programma's te zien(Stormchasers) http://www.stormchaser.com/ , geweldig om naar te kijken ( veilig thuis op de bank Haha! ) Als het hier onweert probeer ik binnen te zitten met de gordijnen/luxaflex dicht.Toen ik klein was vondt ik onweer erg fascinerend maar een paar jaar geleden sloeg de bliksem in op nog geen 2 meter bij me vandaan ( voor mijn gevoel dan Clown ) en sindsdien gaat alles dicht en blijf ik binnen Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:37

IK vind het ook prachtig. Alleen zo dichtbij hoeft het nu ook niet. Ik stond vd week een paard te longeren en toen begon het ook te onweren , ikke naarstig tellen hoe ver het weg was en of het dichterbij kwam.

Wat me gerust stelde was een hele grote hijskraan die vlak bij stond, ik dacht ohh als ie in slaat is het in dat grote ijzeren ding Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:51

Ik vind onweer wel iets bijzonders, maar ben er wel bang van.