AMSTERDAM - Supermarktketen Albert Heijn heeft woensdag de langverwachte opvolger van de Wuppie gepresenteerd: de Welpie. Er zijn 24 miljoen oranje, rode, witte en blauwe langharige leeuwtjes vervaardigd. Klanten van de supermarkt krijgen vanaf 2 juni bij elke 15 euro aan boodschappen een gratis EK-knuffelmascotte.
De Welpie. (ANP) Aan elke Welpie zit een ‘spaarstaart’. Met drie staarten en bijbetaling van een paar euro kunnen klanten van Albert Heijn een van de 700 duizend knaloranje Mega Welpie-knuffels of een van de 200 duizend Welpie-caps aanschaffen.
De actie loopt tot het einde van het EK Voetbal, zegt een woordvoerder, ook als het Nederlands Elftal er al na de poulefase uit ligt. ‘Zo is het gepland.’
Maar zullen de klanten van Albert Heijn blij zijn met al die Welpies als het toernooi voor Oranje uitloopt op een fiasco? ‘Het moet niet gaan irriteren’, zegt de woordvoerder. ‘Als de sfeer in de winkels er onder te lijden heeft, kunnen we altijd nog besluiten de actie voor het einde van het toernooi te stoppen.’
Twee jaar geleden, tijdens het WK, werden de Wuppies een enorme rage. De voorraad van 15 miljoen Wuppies bleek toen niet afdoende. Ook de grotere Megawuppen waren snel uitverkocht. In de pers verschenen berichten dat auto’s zouden zijn opengebroken waarin zich Megawuppen bevonden.
Albert Heijn scoorde dit voorjaar ook met de smurfen, waarvan er 29 miljoen gemaakt werden. De smurfen kwamen negatief in het nieuws doordat de ledematen van de wezentjes nogal makkelijk afbraken. De Welpies, waarvan de lange haren snel kunnen uitvallen, zijn voorzien van de waarschuwing dat de speeltjes ongeschikt zijn voor kinderen onder de drie jaar.
Net als de Wuppie heeft de in China geproduceerde Welpie plakvoeten, waardoor je er je dashboard, computer en televisie mee kunt versieren. Vanaf dit weekend zal de bijbehorende commercial met Welpie-tune – ‘Alle Welpies helpen, we plakken ons wild’ – op televisie te zien zijn.
http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00114/Welpie_114156c.jpg
And... there we go again !!!!
en ik moet toegeven ....Ik vind ze wel ERG schattig
arme ik...hoewel...onze AH gaat 7 juni dicht ivm verbouwen...