ff heel wat anders namelijk:badkamer vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

ff heel wat anders namelijk:badkamer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-03 21:16

Wie heeft er hier een koopwoning?ik ben namelijk bezig met een ontwerp voor een badkamer op maar 4 vierkante meter. (namelijk 209x210)
We willen een ligbad waar 2 personen in kunnen een design radiator een toilet en een dubbele wasbak (het liefste ook een douche maar ja geen meters genoeg Tong uitsteken )
Wie heeft er ook zo´n kleine badkamer?
Hebben jullie al je wensen erin kunnen passen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:25

Wij hebben nu een nieuwe (grote) badkamer gebouwd, maar ik heb wel tekeningen gemaakt voor de oude badkamer (2 x 2 m.), met dezelfde wensen als jij hebt. Ik heb het dus niet uitgevoerd, maar op papier kon het wel. Ik wilde toen een 6- kantig bad in de hoek zetten, daar bespaar je een hoop ruimte mee.

Ik hoop dat je het snapt, anders scan ik wel een tekening in.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:29

Kan de douche niet samen met het bad? Vaak zie je dat dat heel lelijk wordt met een douchegordijn, maar ik heb ook plaatjes gezien dat dat best mooi wordt. Waarschijnlijk wordt het dan ook wel prijziger, maar goed, iig het uitzoeken waard toch?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:36

Ik denk dat je er spijt van krijgt als je dit allemaal in zo'n kleine ruimte plaatst.
De vorige bewoners van ons huis hadden dat namelijk ook gedaan, onze badkamer is 2 bij 3 en ik kan je verzekeren dat het niet prettig is.
Je kunt je kont niet keren als je bij de wastafel staat en het ziet er echt zo uit van: maakt niet uit of het past, maar we willen alles hebben.
Op papier lijkt de beschikbare loop/werkruimte al gauw veel groter.
Misschien een tip om bij een badkamertoko een 3-d tekening te laten maken, dan heb je een beetje idee hoe het er in werkelijkheid uitziet.

Wij hebben het eruit gesloopt en gewoon ligbad, douchecabine, enkele wastafel en toilet in geplaatst en dat ziet er niet alleen een stuk ruimer uit, dat is het ook Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:18

wij hebben in ons huidige huis dus ook een badkamer van 2 x 2 en die is als volgt :
wij hebben al je wensen op een kleine ruimte en zijn er al een jaartje of 8 dik tevreden mee.
als je dus bij ons de badkamer inkomt heb je over de hele rechter zijde een ligbad (tip : ga er in liggen als je er een gaat kopen, de ruimte verschilt per bad) van ucosan van 1,80 bij 80 cm.
de stop zit in het midden en wij douchen in het bad, over de helft van het bad hebben wij zo'n glazen wand.
wij passen er ook makkelijk samen in
links van het raam is een zwevend toilet
de designradiator hangt tussen toilet en wastafel met designmeubel met halogeenverlichting in.

als je wilt kan ik wel een paar foto's maken met de digi en die naar je mailen.
wij hebben wel gekozen voor vrij grote tegels en alle meubels/sanitair in het wit.
zijn er nog vragen dan hoor ik dat wel,
groetjes,
marijke
ps in ons pas gekochte huis zitten een douchecabine en een ligbad, de badkamer is net iets groter.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-03 21:01

Alle foto´s zijn welkom!
We willen ook wel douchen in bad en dan zo´n glazen scherm eend ouche gordijn wil ik absoluut niet dat plakt altijd zo irritant aan je lijf.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:30

mijn broer heeft in een zeer kleine ruimte een bad voor 2 personen (waar een douche inzit), een wastafel en een toilet geplaatst.
Het is een quetie van creatief omgaan met de ruimte.
Het oogt overigens niet vol.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:32

maak een lig bad met een douche kraan erboven hangen dan heb je ze allebei in 1 Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:52

Mijn zus had precies hetzelfde toen ze in haar huis een kleine badkamer had en veel wensen. Ze heeft toen een ligbad genomen waar je ook in kunt douchen, je ziet wel eens dat mensen er gewoon een douchekraantje bovenhangen met een gordijntje eromheen. Vaak kun je in dit soort creaties ook heel moeilijk staan. Dit is een gewoon bad, alleen waar je staat is een douchecabine zeg maar wat doorloopt in een normaal bad, en daaromheen zitten douchdeuren die je wegkunt schuiven als je in bad ligt.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:10

Ik zou ook niet teveel in de badkamer plaatsen... de badkamer hier is ook niet erg groot en er staat nu een radiator, een ligbad, een enkele wasbak en een hoge kast voor de handdoeken...
En ik weet één ding...ik wil als ik op mezelf woon een ruimere badkamer, want vind het vaak vervelend dat je niet genoeg ruimte hebt om je kont te keren...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:41

wij hebben ook zo'n klein pokkehok en het van de zomer heel mooi in laten richten. Bad met douche die je los in je hand kan nemen (bubbelbad met hydrojets EN licht, dat licht wilde ik niet maar zat er standaard bij). Tegen de muur de design radiator. Ik kon kiezen tussen een plee en een douchekabine en heb de douchecabine genomen (staat in de hoek) en een wastafelmeubel met spiegel erboven. Ik zal de foto's en tekening wel eens opzoeken. 2 wasbakken vind ik overbodige luxe en neemt veel plek in.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:59

hey jullie zijn wel druk bezig he!! eerst keuken en nu de badkamer Haha!
Wij hebben geen kleine badkamer maar juist een hele grote, hij is
nog groter dan onze huiskamer Bloos maar dat kwam toevallig zo uit!!
ben benieuwd naar de foto's die mensen gaan plaatsen!!
veel succes he, ben ook benieuwd naar het resultaat!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:43

weet je zeker dat je zo'n kleine badkamer wilt?
De originele badkamer is ons huis is ook piep-klein 1,80 - 2.20m. Wij hebben daarom een slaapkamer tot badkamer omgebouwd. Ik heb er echt geen spijt van. De badkamer is nu 3-4 en is voorzien van een rond bubbelbad met verlichting en een extra grote douche cabinen van 1.20-1.20 waar je lekker met z'n 2-tjes in kunt douchen Lachen

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:45

je kunt natuurlijk ook een keertje komen kijken en dan een bezoekje brengen aan tommy en/of woonmall alexandrium !

zal nog even kijken of ik de tekeningen van de badkamer kan scannen en mailen.

groetjes,
marijke

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, brennie85, janneke_S, Kanto, Lau07, lobkewikjem, Paardennamen, petraaken, Schuur_, Sharony, singa, Summerfly en 216 bezoekers