Vraagje over katten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Vraagje over katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 10:33

Ik heb even vraagje en hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is.
Wij hebben thuis drie katten Lovers , 1 daarvan kan je bij wijze van aan zijn straat trekken en dan doet ie nog niets. Maar bij onze andere twee katten moet je niet aan de achterpootjes komen het gevolg daarvan is dat ze vervolgens uithalen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?? Verward Wordt namelijk een beetje moe Gaaaap van al die krassen op mijn handen.

Alvast bedankt. Kusje


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:50

Als poes dat niet wil, moet je haar gewoon niet aan de achterpoten zitten. Hoe anders moet poes jou duidelijk maken dat zij dat niet fijn vind?

Je moet katjes als ze jong zijn al meteen wennen aan dat wat je van ze wilt. De meesten accepteren dan dat je overal aan zit, ze weten immers niet beter. Maar een volwassen kat leer je niets meer wat hij zelf niet wil. Gewoon afblijven dus.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:09

Dees schreef:
Als poes dat niet wil, moet je haar gewoon niet aan de achterpoten zitten. Hoe anders moet poes jou duidelijk maken dat zij dat niet fijn vind?

Je moet katjes als ze jong zijn al meteen wennen aan dat wat je van ze wilt. De meesten accepteren dan dat je overal aan zit, ze weten immers niet beter. Maar een volwassen kat leer je niets meer wat hij zelf niet wil. Gewoon afblijven dus.


Ik wil hier ff op reageren omdat het nu net over komt alsof ik constant met opzet aan de achterpoten zit wat dus niet waar is maar het komt wel eens voor dat ik zonder opzet zijn achterpootjes aanraak.

Ook wil ik ff kwijt dat het wel gaat om twee katten die niet uit een nestje zijn die bij een gezin is opgegroeid. 1 kat hebben we bij een restaurant meegenomen en de andere was met nog 2 broertjes en een zusje bij mijn werk achtergelaten. De laatste is ook superbang als je een snelle beweging maakt, waarschijnlijk is die ook veel geslagen vroeger.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:14

Als de katten niet zijn geleerd dat mensen aan hun kunnen komen als ze jong zijn wordt het erg moeilijk. Ook ik heb twee van die katten waar je slecht aan kan komen. Gewoon omdat ze dat tijdens hun kitten tijd niet zijn aangeleerd. Sterker nog, eentje is zelfs nog mishandeld dus heeft helemaal weinig vertrouwen in mensen.
Jammer, maar ik denk dat je hier weinig aan kan doen en gewoon de katten niet aanraken. Zolang je hun niet dwingt kan het misschien zo zijn dat als het vertrouwen beter is je wel eens aan hun kan komen, maar de kans is klein.

Ben bang dat het niet zal verbeteren en je zal er mee moeten leven en ze dus niet aanraken waar ze dat niet willen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:21

Is een kwestie van veel geduld en overdreven lief doen Lachen Bij sommige katten is het nog zeker wel mogelijk om ze aan zulke dingen te laten wennen! Gewoon voorzichtig benaderen, proberen aan te halen, snoepje geven, aanhalen. Elke keer probeer je iets meer aan te halen (als je dr al kan aaien, gewoon eerst tot waar ze het toelaat en dan elke keer wat dichterbij dr staart (wel vooraan beginnen))

En tegen het uithalen? Kweek reflexen Hyper!:):) spreek uit ervaring, zat vroeger helemaal onder de krassen, speelde ook met de katten. Nu nog zit onze zwarte kat sosm helemaal om mn hand heen gerold met zn pootjes(bij wijze van spelen hoor), maar ik heb geen krassen meer! Dus je kan ze zeker wel wat leren. Diezelfde kat kan trouwens ook deurklinken omlaag duwen door erana te gaan hangen en blijft soms een poosje op dr achterbenen stan voor iets lekkers of iets leuks (is dus een erg slimme kat)

Daarnaast hebben we nog een andere kat, die bij ons geboren is. Deze kat werd hele erg schuw nadat we die andere hadden, doordat ze steeds ruzie hadden en deze oudere kat in de schuur schuilde en tot nu ongeveer toe amper uit de schuur kwam (vrijwillig dan). Ook voor ons werd ze heel bang en nog heeft ze soms als je dr aanhaalt dat je opeens eng bent en een kras ergens op je lijf hebt. maar vergeleken met eerst is ze al heel wat relaxter geworden en elke dag word ze meer aanhaliger en nieuwsgieriger.

Het is wel ene groot voordeel als het winter is hoor, dan willen ze vaak minder graag naar buiten en heb je meer tijd voor ze en zijn ze zelf ook geduldiger.

Succes!

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:56

wij hebben 3 katten, 3 bengalen voor de kenners, en die waren allemaal volwassen toen we ze kregen
1 ervan wilde op zijn buik geaaid worden en pakte vervolgens vol in mijn hand, 4 poten en tanden. en een bengaal heeft extreem lange nagels, vooral hij
ik heb hem een keer vol in zijn buik geknepen toen hij dat deed, in zijn speklaagje, wat hij nogal heeft, en sindsdien overweegt hij het niet eens meer

niet dat dit een oplossing voor jou is hoor, maar een voorbeeld dat een kat wel wat te leren is!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:57

Ohw cool bengalen! die heb ik altijd al gewild! maarja huisbazen Boos! die willen dat liever niet...

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:59

ik had er 4, maar 1 was echt te wild voor woorden

1 van onze bengalen is nog voor 1/16 wild

heel gaaf beest, 7 kilo, grijs met bruine spots en felblauwe ogen!
ik zoek wel eens kiekjes op!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:50

ga net als bij paarden aan de ttouch beginnen. Langzaam beginnen en steeds meer naar de achterpoten toe. Mijn moeder heeft het bij haar kat ook geleerd. Daar mocht ze nooit aan z'n oren komen. Door steeds meer richting oren te gaan en iedere dag een tijdje bezig te zijn wende hij er vanzelf aan.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, _chou, _kimm, Amazonbot, amy495, Bengell, BlackClaw, craiester, Eskimo, Facebook, fotolijstje, goldith, Googlebot, Jennifer_S, kimmetje26, Lalladidoo, laurabe, Lotje033, marygoround, nafkedemi, Sodeletuut, spookyskippy, Telpeva, Yom en 215 bezoekers