Verkiezingen.waar stemmen jullie op? 18+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:41

Wat ik zeker niet ga stemmen is op het CDA, ik ben zelf niet gelovig en ik denk nietdat je een land kan bestuderen op bassis van je geloofsovertuiging, daarvoor is nederland veels te multicultureel.
ik denk dat ik weer d66 ga stemmen maar VVD kan ook omdat zij wel heel goed weten dat je geen geld kan uitgeven wat je niet hebt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:04

He leuk, dit onderwerp weer Lachen
Ik was er van overtuigd dat ik deze keer SP ging stemmen, maar ben er weer enigzins van terug gekomen, het zou ook best weer Groen Links kunnen worden en dan NIET op Femke (hoewel ik haar eerst helemaal niks van ben ik daar ook weer wat op terug gekomen, ze is wel ok) maar weer op Marijke Vos (ja die van de bouwfraude enquete).

Ik heb ook weer een paar van die stemwijzers gedaan en daar kwam vanalles uit, SP, GroenLinks, D66, CDA en zelfs LPF Frusty , schiet niet echt op dus.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 22:06

Ik ga me weer verdiepen in de partij programma's. Ik wil wel weten waar ik op stem, als ik stem Lachen

Ik zeg dus als, niet wanneer.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:05

D66, in mei had ik voor eerst stemrecht, en daarvoor heb ik me wat meer verdiept in de politiek.
Ik dacht er eerst over om op de VVD te stemmen, maar toen ik de stemwijzer verscheidende malen had ingevuld, en ik de partijprogramma's bestudeerde, kwam ik erachter dat ik het met de meeste standpunten van de D66 eens ben. Daarna kwam GL en als derde VVD.
Gewoon even de moeite nemen dus om de partijen beter te leren kennen, want als je moet stemmen 'op een gezicht' kun je beter niet stemmen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 01:16

wodan schreef:
ik stem net als de vorige verkiezing gewoon CDA. waarom ik vind dat jp balkende een duidelijke mening heeft.


Na het debat wat ik gisteren op tv heb gezien, kan ik alleen maar zeggen dat degene die JUIST GEEN duidelijke mening heeft, JP is....maar dat terzijde.
Verder was de VVD al helemaal niets voor mij en dat is gisteren bij datzelfde debat ook nog maar weer eens gebleken.

Zelf wil ik (weer) Jeltje van Nieuwenhoven gaan stemmen (PvdA), maar ik moet zeggen dat Marijnissen (SP) mij zeker ook niet tegenvalt. Ik vond hem erg duidelijk en de enige met nog echt idealistische opvattingen bij dat hele debat. Bij mij hebben zowel Marijnissen als Bos wel punten gescoord met het debat!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 02:04

wahoei, heb even alle eerder genoemde internetsites bezocht voor een stemadvies.... lol kwam uit bij: groen links, LPF???, d'66, pvdaen de sp. 5 verschillende dus. Ga mijn oude techniek maar weer toepassen.... Met een rood potlood in de krant in de samenvattingen van de verkiezingsprogramma's zitten strepen waar ik het niet mee eens ben en dan stemmen op degene met de minste rode strepen.... Heb ook de voorkeurstem van mijn man nog, dus hoef me niet te beperken tot 1 dat scheelt weer. Zal wel weer 1x D'66 en 1x PvdA worden... Maar stemmen ga ik zeker. Niet stemmen vind ik ook niet zeuren... zoals iemand voor mij al eens gezegd had. En ze hebben er jaren voor geknokt dat we mochten stemmen, dus je zou toch gek zijn om niet van dat recht gebruik te maken.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 11:33

haha annegti dat heb ik ook! mijn vriend wil ook niet stemmen en wil graag dat ik dat voor hem doe....mag zelf weten welke partij .....

jp vind ik wel stabiel, en die partij ook, maar ik ben het niet eens met de standpunten...

en ik wist wel dat ad melekert eruit ligt hoor.....maar even een voorbeeld van een creep waarop ik nooit zou stemmen, al kan ik me best vinden in de pvda....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:23

Ik ga in ieder geval stemmen. Waar op, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ga me de komende weken maar eens verdiepen in de verschillende programma's.
Wie niet stemt, wil ik de komende 4 jaar ook niet horen zeuren...

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 12:39

Ik zit nog wat te twijfelen, wil mij er eerst wat meer in gaan verdiepen zodat mijn stem naar mijn idee niet verloren is. Mijn voorkeur ging uit naar D66, maar ik het zo'n versnipperde partij, dus ga ik nu meer richting VVD. Heb nog even de tijd om na te denken Lachen

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 13:46

Waar stemmen jullie op? In een peiling van 2 weken geleden, bleek dat Nederlanders nauwelijks stemmen op de punten van een partij! Veel meer wordt er gekeken naar hoe de lijsttrekker overkomt. Dit is ietwat vreemd, Nederland kent geen systeem van een gekozen minister-president, maar Nederlanders stemmen dus wel op een mannetje Verward. Er wordt ook nauwelijks gekeken naar de rest van de lijst, stemmen op de nummer 1 betekent vaak dat je stemt op iemand die er toch wel inkomt. Je moet dus eigenlijk de lijst een btje afkijken en zien wat "erachter" zit. Ik stem zoveel mogelijk op de inhoud, alhans dat probeer ik. Ik kom dan weer bij D66 uit. Natuurlijk verliest de partij aanhang, maar het sluit nog steeds verreweg het meest aan bij mijn idealen. Ik ben nuchter genoeg om te zien dat het geen grote partij zal zijn na de verkiezingen, maar dat doet niets af aan het feit dat de partijpunten voor mij het meest acceptabel zijn.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:58

Dat is zo, veel mensen kijken helaas niet verder dan hun neus lang is en hebben geen zin om zich er in te verdiepen. Jammer...

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:56

Nou ik heb ff de stemtest gedaan.

Pff mijn hoogste partij is op dit moment de partij met 0 zetels!!! LN dus.
Op de tweede plaats eindigt onze Harry Potter party en op een 3e plaats het trietse hoopje overgebleven LPF.

Leefbaar Nederland stem ik zowieso niet.
Ik heb voor mezelf nooit uitgesloten dat ik nogmaals LPF stem(om de dingen die zij willen) maar misschien maar beter dat ik CDA stem omdat de partij gewoon veel stabieler is en ik toch bang ben dat de LPF een langzame dood tegemoet gaat.

Het zal dus wel CDA worden.

PS ik he de STEMWIJZER gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat veel stellingen overeen komen met het geen wat Fortuyn vaak zei.
Met name het asielbeleid en het uitzetten van uitgeprocedeerde asiel zoekers.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:59

Op Marijnissen van de SP is in mijn ogen de enige (samen met harry potter) die nog wat zinnigs te melden heeft

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:22

ik heb nog een stemding gedaan nu had ik een top van

vvd
Groenlinks
SP

Verward Verward

ik heb nustembox 2003 gedaan met meerkeuze antwoorden.


Nu ook nog ff stemslimmer gedaan.

1:LPF Verward
2:Leefbaar Ned.
3:VVD
4:CDA.

Lijkt al iets meer op de eerste. Haha!

Ik ga ze allemaal ff doen: Kieshulp:

1 LPF(al lijkt het of de LPF(Pim) deze vragenlijst heeft gemaakt.
2 VVD
3CDA.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:50

ik vind die stemwijzer ook wel geinig, maar je moet goed beseffen dat het een vertekend beeld geeft. Ik geloof dat een van die stellingen is dat de OZB afgeschaft/verlaagd moet worden. Ik ben het daar mee eens, maar als ze dat geld op een andere manier weer terug willen gaan verdienen, dan schiet het natuurlijk nog niet op. Dat is het nadeel aan die stellingen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:52

ja het geeft meestal wel een globaal beeld van in welke hoek je moet zoeken (links in mij geval) maar het is belangrijk dat je je er zelf ook nog in verdiept vind ik, info zat op internet, alle partijen hebben wel een site.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 17:57

Stemmen doe je naar mijn mening voor jezelf, maar ook de anderen in dit landje. We zijn met een hoop mensen en moeten het allemaal in goede banen zien te krijgen. Met een moeder die zeer actief is voor een politieke partij krijg ik zo nu en dan het een en ander mee van de Nederlandse politiek. Ik vind dus als je niet gaat stemmen mag je achteraf niet klagen als het niet goed gaat en als je wel gaat stemmen mag je ook niet klagen als jouw partij niet achter jouw standpunten staat. Kijk voor je gaat stemmen even op de site van de partij die jij jouw enige stem geeft en als je twijfelt ga vergelijken. Je stemt voor je eigen toekomst dus denk daar dan heel serieus over na Lachen

Succes!!

Masja

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:03

ach ja, sommige mensen kan het nu eenmaal weinig schelen...

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:08

Je eigen toekomst? Ik vind het belangrijk dat mijn opa en oma een goede oude dag houden en mijn ouders gewoon hun pensioen kunnen krijgen als ze daar aan toe zijn.... enz....

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:59

Hebben jullie al een idee eigenlijk hoe de verkiezingen gaan lopen? Dus eigenlijk voorspellingen?

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:15

Ik heb drie test gedaan en bij alledrie komen LPF en LN bovenaan *LOL* En dat zijn twee partijen waar ik dus absoluut niet op wil stemmen eigenlijk...Moet dus nog even verzinnen wat ik ga stemmen. Bij maatschappijleer kwam ik altijd op D66 uit, maar ik ben de afgelopen twee jaar denk ik nogal van inzicht veranderd...Ik kan me daar echt niet meer in vinden Haha!
SP valt ook af, die hebben een paar uitspraken gedaan en doelen opgezet waar ik het echt totaal niet mee eens ben...(we zitten in de brandstofbranche, zou dat schelen Tong uitsteken ) PVDA en CDA zijn ook mijn partijen niet en die godsdienstige partijen worden het ook niet...Er blijft alleen zou weinig over, misschien maar VVD stemmen. Die maken zich nu plaatselijk heel sterk voor onze vereniging *LOL* (ook al ben ik ook niet echt een VVD-mens Knipoog )

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:26

Als ik op de stemwijzer moet vertrouwen moet ik op Leefbaar Nederland stemmen, maar dat ga ik dus zeker niet doen.
Ik stem PvdA denk ik. Heb in Mei op CDA gestemd, maar heb mijn mening dus gewijzigd. Ik denk dat het heel fijn zou zijn als Nederland, net als Amerika, nog maar 2 partijen aanhoud. Dus PvdA en CDA ofzo.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:31

Ik ben nu even alle partijprogramma's aan het printen en ga nu even rustig kijken(op scherm lezen vind ik zo irritant...Haha! )
Bij D66 krijg ik een pop-up voor bijdragen aan campagne, dat vind ik al zo fout hè...

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:41

Ikzelf denk dat links weer wat meer naar voren gaat komen. Volgens mij krijgt Balkenende veel Fortuynstemmen, Heinsbroek houdt de VVD wel klein en Bos zet de PvdA aanhang aan het werk. Geen meerderheid denk ik voor CDA en VVD, maar dus wel rooms-rode meerderheid.
We gaan het zien! Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:45

laat alsjeblieft de VVD iig niet weer in het kabinet komen Frusty