Verkiezingen.waar stemmen jullie op? 18+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:16

Ik zit te twijfelen tussen GL (die uit elke stemwijzer op nr. 1 komt bij mij), SP en PvdA (deze staan iedere keer op nr. 2 en 3 in de stemwijzers). Ik zou het niet erg vinden wanneer de PvdA wederom niet mee regeert, maar een coalitie met alleen CDA en VVD is in mijn ogen niet zo'n goed idee. Dus wat moet ik nou stemmen Verward Ik weet het dus nog niet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:24

Bij mij hetzelfde, uit tactisch oogpunt kan ik beter SP stemmen, maar ik kom er steeds meer achter dat er veel dingen zijn waarin ik het niet eens ben met de SP en dat mijn ideeen dichter bij die van GL liggen.
En ik zit dus ook echt niet de wachten op weer een CDA-VVD coalitie al dan niet met de LPF.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 20:24

gera"]
[quote="marel schreef:
Mmmm ik denk dat Wouter Bos met zijn gladde charisma veel kiezers van links en het midden weet aan te spreken...


Ik vind Wouter Bos dus echt té glad. Hij is echt zo'n broekie. Hij komt wel redelijk goed over hoor, maar ik vind hem toch altijd een beetje 'vrouwelijk' overkomen, als je snapt wat ik bedoel. Hij heeft zichzelf ook nog niet waargemaakt in de politiek. Hij heeft zich ook nog niet echt waar KUNNEN maken, dat weet ik wel, maar hij spreekt me momenteel nog helemaal niet aan. Geef mij dan Jeltje maar!
[/quote]

Ik ben zelf ook geen fan van Wouter Bos, itt vele anderen vind ik hem een draaikont (een goede traditie voor lijstrekker van de PvdA), die zijn mening gewoon niet prijs geeft. Op de duidelijke vragen van de gespreksleider gaf hij steeds met omtrekkende bewegingen antwoord. Wel ging Bos voortdurend drammerig en opdringerig in de aanval tegen Balkenende, waarbij hij telkens dezelfde stompzinnige vraagjes bleef herhalen. Zijn scoringsgedrag wekte bij mij niet een betrouwbare indruk.
Verder ziet Bos er goed uit op TV, maar heeft geen verhaal of filosofie waar kiezers zich tot aangetrokken zouden moeten voelen. Als je naar die man kijkt vraag je je constant af : Wat wil die man nu eigenlijk, hij is niet duidelijker dan Melkert en ziet er alleen beter uit. Ik denk dat Jeltje het beter gedaan zou hebben , ook al is dat een weinig intelligente lawaaitante. Als de PvdA haar kiezers terug wil hebben zal het echt een verhaal moeten hebben , het lijkt nu nergens op.
Ik denk dus dat Wouter Bos het niet gaat maken voor de PvdA, althans niet bij deze verkiezingen. Dat ligt voor een gedeelte aan hemzelf, maar ook aan de PvdA als partij.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:29

Er is ook een partij voor de dieren he Knipoog Haha!
Jmmr dat ik nog niet mag stemmen Knipoog Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 22:59

Zoiets bedoel je Marel Haha! ?

Afbeelding

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:52

kayla schreef:
Zoiets bedoel je Marel Haha! ?

Afbeelding



Haha! Haha! Haha!

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 01:08

Ik stem deze keer op de PVDD.
Partij voor de dieren Knipoog

Wie weet wat ze kunnen betekenen,heb momenteel echt geen andere voorkeur Verward
Ik heb hun site bekeken en het spreekt me wel aan.

www.partijvoordieren.nl

Groetjes Smousje.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 09:22

www.ministervoorfeest.nl

De FEESTPARTIJ!!!!! Haha!

Als je echt niets weet kun je dit nog gaan stemmen.

Verder is er nog een slechtziendensite. Ga naar WWW.JIJKOMTTOCHOOK.NL
En dan onderin heel erg klein staat iets van slechtzienden. Klik dat aan en je komt op de meest saaie site terecht die bestaat. Ze lezen het nog niet eens voor ook. Haha!

Partij voor dieren is de meest onzinnige partij die er bestaat. Allemaal Baronessen die op de lijst staan. Haha!
Als ik echt niets wist te stemmen, dan kreeg die dierenpartij zelfs m'n stem nog niet. Die ging dan gewoon naar de feestpartij, naar Menthal Theo.

Gelukkig weet ik wel wat ik ga stemmen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:15

Nou lis en Kayla, stem dan op Groen links! Die mensen benaderen de realiteit nog een beetje en zijn niet zo communistisch. De SP wil alles van iedereen afpakken.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 10:51

Ik heb geen idee. Mag voor het eerst stemmen en moet me d'r echt nog in gaan verdiepen hoor.

monty
Berichten: 85
Geregistreerd: 04-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:17

Ik denk dus dat Wouter Bos het niet gaat maken voor de PvdA, althans niet bij deze verkiezingen. Dat ligt voor een gedeelte aan hemzelf, maar ook aan de PvdA als partij.
[/quote]


Zo denk jij dat? En waarom dan niet?

IK heb werkelijk nog geen idee, moet nog rustig de tijd nemen voor de programma's. Maar we hebben nog 2 weken de tijd!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 11:33

monty schreef:
Ik denk dus dat Wouter Bos het niet gaat maken voor de PvdA, althans niet bij deze verkiezingen. Dat ligt voor een gedeelte aan hemzelf, maar ook aan de PvdA als partij.




Zo denk jij dat? En waarom dan niet?

[/quote]

Oke ik zal het proberen uit te leggen.
De PvdA heeft onder Kok en Melkert het goedgevonden dat de traditionele achterban wegliep naar GroenLinks en de SP en zich vooral op de grote middengroepen heeft gefocussed. Dat heeft tot gevolg gehad dat zowel GroenLinks als de SP inmiddels zijn uitgegroeid tot behoorlijk grote partijen , en met Femke Halsema doet GL nog eens een extra aanval op het PvdA-electoraat. Daar gaat men de winst echt niet pakken.
De PvdA staat ook bij de gewone kiezer bekend als de partij van de multiculturele samenleving en het allochtonenknuffeldom, en deze visie is echt even uit bij de kiezer. Dat belet ook de LPF-stemmers om terug te keren op het oude-PvdA nest. Daarom rent men in grote getale naar de SP, die niet bekend staan als voorstanders van de multi-culturele samenleving.
Tot zover mijn visie Lachen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 12:12

Mijn vriend gaat niet stemmen dat vind ik echt zooo dom! Hij is daar toch niet zo mee bezig zegt ie Verward
Wie heeft er een paar goeie argumenten zodat ie wel gaat stemmen?

(die site was nu toch http://www.jijkomttochweer.nl?? toch?)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 14:36

Desiree schreef:
Nou lis en Kayla, stem dan op Groen links! Die mensen benaderen de realiteit nog een beetje en zijn niet zo communistisch. De SP wil alles van iedereen afpakken.


beide partijen hebben dingen waar ik het mee eens ben, ben nog steeds aan het vergelijken. SP vind ik niet zo erg communistisch en ik ben het erg met hun ideeen over het asielbeleid eens, daarentegen heeft GL (vind ik) een beter standpunt t.o. het milieu en de SP wil het koningshuis afschaffen en de gulden weer invoeren, beetje rare plannen allemaal. Ik vind niet dat het koningshuis weg moet (wat hebben zij nou nog te zeggen Verward ) en het is nu te laat om de gulden weer in te gaan voeren...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:04

kayla schreef:
[de SP wil het koningshuis afschaffen en de gulden weer invoeren, beetje rare plannen allemaal. .
[/quote]

Koningshuis heeft charme. Van mij hoeft het niet afgeschaft te worden maar die belastingvrije voordelen die ze hebben is nou weer het andere uiterste. En de gulden weer invoeren is niet reeel, dat krijgen ze NOOIT van hun leven er door. Als het aan de SP ligt, zullen veel mensen hier op bokt nooit hun droom van paard aan huis waar kunnen maken, ook al werkten ze dag en nacht. DAt is wat ik tegen de SP heb.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:08

Dat bedoel ik zou, is allemaal vrij onrealistisch, dat heb ik ook tegen de SP.
En die 72% belasting geldt alleen voor de allerhoogste inkomens groep, dan kunnen ze zich nog wel een paard aan huis veroorloven (of 5), maar ik denk dat weinig bokkers in die categorie vallen.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 15:33

het idee alleen vind ik te absurd voor woorden. Zoals ik al in een eerdere reactie schreef bevallen de plannen voor autobzeitters me ook allerminst.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 01:23

Partij van de Dieren!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 02:29

joostvangestel schreef:
En zeker heel erg belangrijk: als een partij niet eens een goede leider kan kiezen, wat zegt dat dan over die partij?


Dat ze de illusie hebben dat het programma wel voldoende zal zijn ?
Helaas voor die partij(en) lopen er ook jongetjes rond die echt weten hoe mensen in elkaar zitten en die weten te bereiken dat die mensen op hun partijen stemmen.

Het CDA heeft lang mazzel gehad met Lubbers (petje af voor die man) en de PvdA met Kok (idem). Bovendien beginnen die partijen het een beetje te leren Haha!
Jammer dat de VVD het nog niet helemaal begrepen heeft.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:17

lageveld schreef:
Het CDA heeft lang mazzel gehad met Lubbers (petje af voor die man) en de PvdA met Kok (idem). Bovendien beginnen die partijen het een beetje te leren Haha!
Jammer dat de VVD het nog niet helemaal begrepen heeft.

ja maar dat ik VVD stem, wil ook nog niet zeggen dat ik op Zalm ga stemmen hoor!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:06

@smousje schreef:
Ik stem deze keer op de PVDD.
Partij voor de dieren Knipoog

Wie weet wat ze kunnen betekenen,heb momenteel echt geen andere voorkeur Verward
Ik heb hun site bekeken en het spreekt me wel aan.

www.partijvoordieren.nl

Groetjes Smousje.


Exactly!!! Ik ga dus ook op de PVDD stemmen.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:42

Nou ik heb eens op de site van de partij voor de dieren gekeken maar sorry dat ik het zeg maar het slaat nergens op.

Ze hebben in een heleboel kwesties helemaal geen standpunt.
Ja dat komt nog wel als het maar niet slecht voor het milieu is.

Maar hoe willen ze dan in hemelsnaam belangrijke kwesties aanpakken?
Meer woningbouw e.d. zal wel niet zo goed zijn voor het milieu maar wat willen ze dan doen?
Flats van 80 verdiepingen gaan bouwen zodat het zomin mogelijk ruimte inneemt of moet iedereen maar thuis blijven wonen en later ouders in huis nemen enz.???
Ik wil toch echt wel weten waar een partij staat.
Ik houd ook van dieren maar je moet als politieke partij de balans vinden tussen bepaalde zaken.
Je kunt niet zo eenzijdig regeren. Het is namelijk niet altijd zwart of wit.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 12:49

Precies, ik heb net ook even gekeken en ik hoop niet dat die partij teveel stemmen gaat krijgen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:06

Het klinkt goed, de Partij voor Dieren, maar ik vind dat ze niet bepaald concreet zeggen waar ze voor en tegen zijn en vooral niet over de dagelijkse issues en de veelbesproken zaken. Natuurlijk gaat het niet om 'een zwart schaap moet worden uitgezet, een wit schaap krijgt een perfecte stal', maar ook als Partij voor Dieren moet je zorgen dat je ook over de onderwerpen die nu ter sprake zijn (asielzoekersbeleid, spaarloonregeling, renteaftrek etc.) een mening hebt... ben ik bang

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 13:15

Ik zou nooit op een partij stemmen die eigenlijk alleen maar een mening over 1 onderwerp heeft, zoals de partij voor de dieren. Maar ook zo iemand als Ayaan Hirshi Ali, die schijnt zich alleen bezig te houden met het intergratiebeleid van moslimvrouwen, de Nederlandse politiek is meer dan alleen dat!