Walking with Dinosaurs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 21:59

Sypheron"]
[quote="Cassidy schreef:
Mooie computergrafiek. Heel knap dat ze er zoveel bij kunnen verzinnen. Je vraagt je op een gegeven moment af wat er echt uit geologische fossielen komt, en wat verzonnen is. De kleur van die dinosaurussen is in ieder geval verzonnen....

Maar goede Computer Graphics. Een plezier om naar te kijken.


In feite is alles verzonnen. Ze moeten alles afleiden aan de hand van gegevens die ze via de computer terugrekenen. Hierdoor kunnen ze klimaat en alles samenstellen en dus ook de waarschijnlijke kleuren erbij verzinnen. Maar zelfs de positie en ligging van de botten is in feite verzonnen. Als je iets niet zelf meegemaakt hebt, kan je toch nooit weten hoe het is in werkelijkheid?
[/quote]

Ik heb zelf Geologie als bijvak tijdens mijn studie gehad en Paleontologie was daar een van mijn favoriete onderdelen van. Je zult ervan staan te kijken wat men op grond van fossiele vondsten allemaal kan uitvissen, tot het klimaat aan toe. Vegetatie kan aan hand van fossiele planten uit de zelfde laag waar ze een dinosaurusfossiel hebben gevonden gereconstrueerd worden, en de manier van voortplanting (via eieren en hoe de nesten hebben uitgezien die je in een van die afleveringen ziet) is ook bekend. Het enige wat verzonnen is is het gedrag, en de kleur van de dinosaurussen. Schubben en platen zijn ook bij goed bewaarde fossielen te zien...
Dus: nee, niet alles is verzonnen. Dat maakt het nou juist zo bar interessant.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:48

Mijn broertje is helemaal gek van dino's en heeft het dus allemaal opgenomen, ik heb er dus ook wel iets van meegepikt Knipoog