Moerkapelle rustig boerendurpje? *NOT*

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sjimmy

Moerkapelle rustig boerendurpje? *NOT*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 19:08

Jaarwisseling verloopt rustig

AMSTERDAM - De jaarwisseling in Nederland is op enkele incidenten na rustig verlopen. In Amsterdam, Moerkapelle, Den Helder en Groningen moest de politie optreden tegen relschoppers. Door vuurwerk zijn voor zover bekend twee doden gevallen. In Nieuwegein werden feestgangers uit een zwembad geëvacueerd na een bommelding. In Zeeland was het alarmnummer 112 urenlang niet bereikbaar.

Drie leden van de mobiele eenheid (ME) zijn tijdens de jaarwisseling in Moerkapelle gewond geraakt, nadat relschoppers een zware vuurwerkbom onder een ME-bus hadden gegooid. Twee politiemannen kregen bierflessen en vuurwerk in het gezicht gegooid tijdens schermutselingen met circa tweehonderd jongeren in de Zuid-Hollandse plaats. In totaal zijn in de regio Hollands Midden circa vijftig mensen aangehouden voor vooral het plegen van vernielingen.

De politie van Groningen arresteerde dertig mensen wegens onder meer openlijke geweldpleging, vernieling, bedreiging en mishandeling. Een aantal zou de brandweer hebben belemmerd straatbranden te blussen. In Haren belaagden en mishandelden twee personen een brandweerman. Hij liep licht letsel op.

Het uitgaanscentrum van Den Helder was het toneel van vechtpartijen waarbij circa 150 mensen betrokken waren. Om te voorkomen dat de situatie uit de hand liep, besloot de politie met hulp van korpsen uit de regio een uitgaansstraat schoon te vegen. Ze verrichtte één arrestatie.

De politie moest in Amsterdam-Noord bij een kerstboomverbranding in actie komen tegen een groep van vijftig tot honderd stenen- en flessengooiende jongeren. Een politieagent raakte licht gewond. Arrestaties vonden niet plaats.

In Amsterdam-Zuidoost gooide iemand vuurwerk in een politiebureau. De aanwezige agenten raakten slaags met de dader en zijn vrienden. Daardoor raakten drie agenten gewond. De politie hield twee mannen aan. De politie in Rotterdam arresteerde 37 personen, voornamelijk wegens vernielingen. In Den Haag waren dat er 35.

(ANP)

Ik zal even het verhaal hierachter vertellen.
Sinds mensenheugenis wordt er hier in Moerkapelle een auto in de fik gestoken op 'het kruis' (het grootste kruispunt hier, zonder stoplichten overigens). Maar sinds een jaar of 3/4 doet de (nieuwe) burgemeester moeilijk. ze proberen het terug te dringen. Nu staan er sinds dit jaar vlak langs dat kruis huizen. Dachten ze slim te zijn en met veel bombarie aan te kondigen dat 't niet mocht. Kruis afgezet, ME paraat. ME werd bij 't kruis een beetje uitgedaagd maar ondertussen werd op een ander kruispunt een bouwkeet in de fik gestoken. Later werd er een op afstand bestuurbare oude jeep met caravan in het vuur gereden. Toen kreeg de ME er lucht van en kwam naar dit kruis, werd omgeroepen dat men zich moest verwijderen. Werd beetje gedaan. Maar toen de ME-ers uitstapten werd er een of andere vuurwerk bom onder de bus gegooid waardoor een of twee ME-ers gewond raakten Scheve mond . Toen werden de ME-ers helemaal pissig, maar het bleef rustig. Uiteindelijk was het vuur uit (brandweer heeft 't toch uit laten fikken) Maar later kwam het weer tot onenigheid toen is een vuurpijl omgevallen en bij een ME er in het gezicht geklapt en verder werd met bierflesjes gesmeten.

Lekker dan, denk je in een rustig dorp te wonen.
Ik weet wel dat als de ME ers niet in gegrepen hadden, dat er helemaal niks aan de hand was geweest. brandje uit, mensne weer naar huis en de volgende ochtend opruimen.
Maar ja, daar doen we nu niks meer aan.

Ik heb gelukkig een alibi! Ik was in Nijkerk. Ik heb dit *ooggetuigeverslag* van mijn Pa + ma + broertje (ja het hele dorp staat altijd gezellig bij het vuur, zelfs ouderen).

Maar dit is toch niet normaal!! Ik vind het overdreven dat de ME er was, maar ook van de jongeren kan ik het niet snappen..... Huilen

:evaw:

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:37

Ook in Grunn..
wasn't me Schijnheilig

haha zie net dat ze in Haren ook bezig waren, zo zo die kakkers durven Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:41

ik was net groningen uit, maar was wel vlakbij moerkapelle Knipoog jongeren op film zetten, arresteren, schade laten betalen en 1 week dwangarbeid.

Amor Vincit Omnia

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:53

*zucht*

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:16

Petra je legt het er wel superdik bovenop hoor dat jij t niet bent. Volgens mij.... stiekum...

Vertel??

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:04

Ik heb het hardop voorgelezen hiero....klonk 'm erg bekend in de oren en moest er toch wel effe om lachen. Die kleiboertjes daar! Knipoog
Jammer dat er gewonden gevallen zijn.
Ik zal het eens aan de schoonouwelui vragen....

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 22:19

Branca, je schoonouwelui moeten het wel weten de ME-er kwamen vanuit de dorspstraat 't was niet het kruispunt bij je schoonouwelui maar eentje verder (daar bij het rode kruisgebouw).

Maaik, stuur Harmen zijn vrienden maar een mail! Ik was op een verjaardag daar met oud en nieuw Tong uitsteken

:evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie