Tips als je de slaap niet kan vatten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Tips als je de slaap niet kan vatten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 22:19

hebben jullie, naast warme melk, tips als je de slaap niet kan vatten?
Ging gister om 22.30 naar bed, en was om 3.00 nog wakker.....


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:22

Een heeeel saai boek lezen helpt bij mij vaak wel...

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:30

hihihihi, een hand slaappillen en een waterglas whiskey bedoel je zeker niet?
Dan willen simpele ontspanningsoefeningen nog wel eens helpen....
Als je je gedachten laat gaan, voorbij laat gaan en je concentreert op de stilte die dan ontstaat, de rust in je lichaam, dan ben je meestal zo weg.
Als je zorgen hebt kan je die het beste even de revue laten passeren, vandaag is er niks meer aan te doen, en dan lukt het vast wel.
Succes!
ps geen schaapjes tellen, dat geeft heleboel modderige pootafdrukjes..

Gister? Dat komt morgen wel!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:35

Ik heb daar de laatste tijd ook erg last van. Misschien veel lezen? Daar worden je ogen moe van, of tv kijken met onder titeling.. een heeeele saaie film ofzo.. Tong uitsteken En van warme melk.. daar krijg ik juist veel energie van, haha!

"What we call human nature, is actually human habit.."

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23313
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:37

ik zet altijd de tv aan naast mijn bed, op de sleeptimer natuurlijk. Val je gegarandeerd in slaap

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:44

3 kopjes Kamille Thee voordat je gaat slapen, en je valt als een blok in slaap.
Kamille thee werkt verrustend, en helpt goed als je je slapa niet kan cvatten.
Ik drink het ook regelmatig voordat ik ga slapen.

gewoon geen onderschrift :D

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:46

Nu net na oud & nieuw is het vrij normaal dat je wat later slaapt dan normaal.
Je hebt je ritme tenslotte ook even omgegooid.
Vaak slaap je 1 jan. behoorlijk lang uit en dan is het niet zo vreemd dat je 's avonds nog geen slaap hebt.

Wat de echte tips zijn??
Dat zou ik ook weleens willen weten!
Ik heb erg veel last van slapeloosheid, mijn hele ritme ligt gewoon om.
Het begon ermee dat ik vorig jaar vanaf januari alleen nog maar tot 2 uur 's nachts werkte. Nou op een gegeven moment is dat veranderd naar 1 uur maar nog steeds lag ik tot vier/vijf uur wakker.
Op mijn verzoek zijn mijn tijden teruggezet naar 12 uur.
Vanaf die tijd lig ik meestal tot één/twee uur wakker en verder gaat het goed.
Later zijn mijn werktijden weer omgegooid waardoor ik uiteindelijk nog maar tot tien uur kon werken en sinds afgelopen maand zelfs maar tot negen uur.
Toch lig ik nog steeds wakker tot minimaal 1 uur.

Wat ik doe is niet krampachtig vasthouden aan het idee dat je moet slapen!
Ik lees een boek en zogauw ik slaperig wordt doe ik de lamp uit, soms val ik dan in slaap en soms ook niet.
Nou dan sta ik gewoon weer op, ga nog wat drinken en lees gewoon verder tot ik weer moe word.
Zo heb ik vannacht tot na drieeen wakker gelegen terwijl ik vanmorgen om kwart over zeven op moest.
So be it!
Je doet er toch niets aan, en meestal juist als je het idee opgeeft dat je perse moet slapen dan val je in slaap!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:48

Dat heb ik ook wel eens...word ik gewoon onrustig van. Ga dan lopen malen enzo. En naast me ligt er een te ronken, al dan niet met geluid. Ja en als ie dan geluid maakt...probeer dan maar eens slaap te vatten...mooi niet he.
Ik probeer dan te ontspannnen, van mijn teen tot mijn hoofd...of tv...of effe naar beneden.
Maar die kamille zal best helpen. Moet je wel lusten. Lavendel is ook rustgevend. Of bepaald homeopatisch spul proberen.
Succes..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:50

ja Branca dat is idd vreselijk irritant en het lijkt wel of
hij nooit last heeft van slapeloosheid
Als ik me ga concentreren op zijn ademhaling dan kom
ik dus nooit meer in slaap, grrr.

Ik lees meestal in mijn boek voor dat ik ga slapen,
ik kom wel in slaap maar het is raak als ik om een uur
of 1 weer wakker word dan kan ik net zo goed op blijven Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 23:03

Als ik zoaar opeens de slaap niet meer kan vatten terwijl ik de nachten daarvoor nergens last van heb werkt het bij nog wel eens om te gaan plassen. Klinkt heel stom maar op de een of andere manier terwijl ik niet hoef kom ik daarna wel in slaap.
Een half jaar terug heb ik in het ziekenhuis gelegen waar ik totaal van de leg was geraakt, daar heb ik toen echt wel 2 maanden last gehad van slapeloosheid, niets hielp en op slot ben ik maar gewoon wakker gebleven tot ik zo vreselijk moe was geworden dat ik letterlijk omging van de slaap.
Ontspannen is dan ook het beste, niet gaan lezen (als ik ga lezen wil ik het boek uit hebben en ga door tot die ook echt uit is Haha! van slapen komt dan niets ) of letten op ademhaling, dat houd je weer bezig en daardoor val je niet in slaap...
Als mijn regelmaat eruit is dan zal ik die weer moeten herstellen anders draai ik langzaam de dag om in de nacht en dat gaat fout Haha!
Zorg dus dat je 's morgens er echt op tijd uit gaat, doe veel die dag zodat je 's avonds ook echt goed moe bent en dan steeds iets vroeger naar bed tot je je oude ritme weer te pakken hebt.
Dat werkt bij mij nog altijd het beste. Lachen

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:31

frostwood schreef:
3 kopjes Kamille Thee voordat je gaat slapen, en je valt als een blok in slaap.
Kamille thee werkt verrustend, en helpt goed als je je slapa niet kan cvatten.
Ik drink het ook regelmatig voordat ik ga slapen.


Om dan rond drieën wakker te worden om naar de wc te moeten sprinten dat ik bijna in m'n broek plas Haha!!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:33

Ow jah die mensen heb je ook nog....ik moet nooit s'nachts naar de plee...ik ben echt een geval appart hoor:P

gewoon geen onderschrift :D

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:34

Neem een heet/warm bad en blijf daar lang in liggen...............

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:39


From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:41

Ontspanningsoefeningen doen. Stel je voor dat je op een duin staat en je hoort de zee, voelt de wind door je haren....

En dan ben ik over het algemeen heel snel vertrokken...

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:46

Er zijn een aantal dingen die je niet moet doen voor het slapen gaan, namelijk dingen waarbij je je hersens weer aan het werk zet. Ondanks dat iedereen denkt maar sloom voor de tv of monitor te hangen, houd je jezelf wel degelijk bezig. Het is beter om dat niet te doen, het is in het algemeen beter om niet te actief te zijn voor het slapen gaan, daarmee belemmer je je lijf om naar de slaapstand te gaan. Als je ritme niet echt een ritme wil krijgen, zul je het wel moeten helpen. Dat betekent dus ook geen middagslaapjes, niet te actief zijn voor het slapen, je slaapkamer alleen gebruiken om te slapen en niet ook nog computeren, tv kijken, of wat dan ook (uitzonderingen zijn er wel Knipoog ). Als laatste moet je je lichaam respecteren als het wel wil slapen, het duidelijkste teken daartoe is dat je het koud krijgt, dan ben je echt aan je rust toe en is je systeem al half in de slaapstand. Warme dranken, al dan niet met hop, valeriaan, kamille, venkel of meidoorn, zijn best goed, vooral vanwege het ritueel dat eraan geknoopt kan worden. Het is minder goed om te eten vlak voor het slapen, dan geef je je lijf juist weer brandstof en energie.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft Haha!.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:52

sl0wm0ti0n schreef:
Ik heb daar de laatste tijd ook erg last van. Misschien veel lezen? Daar worden je ogen moe van, of tv kijken met onder titeling.. een heeeele saaie film ofzo.. Tong uitsteken En van warme melk.. daar krijg ik juist veel energie van, haha!


*LOL* hahahaha ik zie het al voor me AAaah lekker rustig nachtje *slurp slurp* TJING klaarwakker Tong uitsteken

Boque | Bokai | Buka | Boksel

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 00:54

Lovely schreef:
Het is minder goed om te eten vlak voor het slapen, dan geef je je lijf juist weer brandstof en energie.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft Haha!.


Heb ik nou net 3 oliebollen (oudejaarsavond Tong uitsteken ) en 4 marsjes naar binnen gewerkt.. Verward

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:11

En hoe zoeter hoe slechter, dat was ik nog vergeten Haha!. Er staan geen straffen op hoor, maar als je echt moeite hebt om in slaap te komen, dan is het wel de moeite waard om rekening mee te houden.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 01:12

Scheve mond das minder.... *LOL*

Boque | Bokai | Buka | Boksel

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 06:07

ummmm, een bad nemen Lachen iets eten misschien

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:29

Ik zet de televisie aan op de sleeptimer en zoek een (saai) praatprogramma op. Dan ben ik over het algemeen zo vertrokken. Ook een boek lezen wil nog weleens helpen. Meestal merk ik na een tijdje dat mijn ogen vanzelf dichtvallen.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 08:54

Twee Dormavit-pilletjes nemen en dan via een warme douche of warm bad (lekker met zo'n olietje van Kneipp) je mandje in.... Zzzzzzzzzzzzzzzzz......

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:32

borrelglaasje Whiskey en ik ben vertrokken Haha!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 10:38

Sleepy Time thee van Celestial Seasonings: grote beker, 1 zakje, goed laten trekken en je hebt niks meer in te brengen (althans, ik niet Haha! )

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, afkepieteke, Anoukjuuuhh, Babsiej, ComscoreBot, haffiefreak, JustMyZtje, katinker, majemalo, Rijsa, Roosch, RoronaZorro, roucha1, XXInKA, Yipee en 52 bezoekers