Geslagen worden door je partner....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:36

Dat heeft mijn ma ooit gezegd jah, die werkt op een school met o.a. autisten. Zelf zou ik daar het geduld niet voor hebben, maar vind het wel knap van de mensen die het wel hebben dat ze ermee werken en de manier hoe ze er meestal mee omgaan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:31

AaronYve schreef:
Hmm misschien ben ik er wat anders mee omgegaan dan jou, ik stuur nu dus echt mensen op zo iemand af en hij moet niet denken dat hij makkelijk van me afkomt.

En wat nu als je 'vriendje' terugzegt: "Fijn, stuur ze maar op me af. Maar ik heb aan mijn vrienden vertelt wie je zusje is"(even ervan uitgaande dat je een zusje zou hebben-die je niet liefst zelf de grond in wilt stoppen Haha! )
Maar wat moet je dan doen? Het risico nemen en je zusje in gevaar laten komen?
Dat zijn dreigementen die ook gebeuren. En eerlijk, nu denk ik ook wel dat ik bij de eerste slag mijn koffers neem, maar als iemand mij op zo'n manier zou bedreigen gut ik zou het echt niet meer weten, zelfs misschien niet meer durven.
Verder gaan deze spelletjes inderdaad ook niet over 1 nacht ijs, ze zorgen er wel voor dat jij eerst zo holderdebolder verliefd bent dat je het vaak niet onmiddellijk wilt inzien dat het verkeerd is (echt chapeau voor de mensen die wel de kracht hebben gevonden om onmiddellijk aan de alarmbel te trekken).

Verder geloof ik ook zeker dat elk mens in staat is om iemand te vermoorden. De ene mens vééél eerder dan de andere, maar we hebben het allemaal in ons. Al is het maar om onszelf te verdedigen. Stel je bv voor dat iemand je aanvalt met een mes. Eerlijk, als ik geen uitweg zou hebben, en ik had de kans om het af te pakken dan steek ik, liever hij dood dan ik. Of misschien, misschien dat iemand mij ooit zo woedend krijgt dat ik degene ben die het eerst een mes in handen neemt. Nu voel ik me absoluut niet tot zoiets in staat, maar wie weet hoe ik verandert ben achter 25 jaar.

En nee, ook ik heb nog nooit een tik gekregen, maar ze wel eens uitgedeeld Haha! . Maar dat was maar om te spelen. Het kwam alleen een beetje harder aan dan ik eigenlijk bedoelde en ook wel op een zeer verkeerde plaats, hij heeft toen toch even erg in elkaar gekrompen gezeten Bloos Haha! . Maargoed daar hebben we achteraf gewoon over gelachen (hij heeft het doorverteld tegen een vriend en op het laatste stond ik in mijn vriendenkring bekend als 'dat meisje dat haar vriend mishandeld' Clown ). Maar echt slaan, of een tik geven, uit frustratie of woede, nee (ik denk dat ik ook wel paarden ben tegengekomen die je zoiets per direct afleren Haha! ) .

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:25

Quellian schreef:
Sonja schreef:
Aan de andere kant zijn de meesten van ons uiteindelijk toch goed terechtgekomen op relatiegebied volgens mij.

Ik denk dat 'wij' best goed weten wat we willen Lachen Of vooral wat we niet willen.



idd.. Ik heb nu een superlieve vriend en afgelopen zondag waren we 2 jar bij elkaar en still going strong.. Lovers

laliz
Berichten: 2197
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Randstad

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:11

Zo, ik heb even het hele topic doorgelezen. Ik moet zeggen dat ik het echt knap vindt van de vrouwen die weg hebben durven gaan.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee en zou ook in eerste instantie roepen dat ik dit nooit zou laten gebeuren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je compleet gehersenspoeld bent voordat de eerste klap valt. Ik denk dat de mentale mishandeling minstens zo erg is. Als je al een tijd flink onder de duim bent gehouden is de eerste klap niet zo schrikbarend meer, omdat je wordt wijsgemaakt dat het terecht was. Op dat moment is je ego al weggevaagd, denk ik.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:52

Quellian schreef:
Mijn vriend en ik wonen samen en nee, we hebben nog nooit ruzie gehad of elkaar een tik verkocht. Hij is wel extreem lomp hoor, maar das wat anders Tong uitsteken Wij zijn van de kussen- en handdoekgevechten en gevechten met lege statiegeldflessen (kinds he? Bloos ) en dan meppen we elkaar wel flink, soms tot blauwe plekken aan toe Haha! Maar we doen elkaar niet opzettelijk pijn.


Hahaha zo herkenbaar! Ook wij 'vechten' met kussens en lege statiegeld flessen! Bloos

Ook ik ben op relatie gebied goed terecht gekomen. Ben bijna een jaar getrouwd nu en daarbij wordt onze relatie elke minuut beter en sterker. Misschien ook door dingen die we samen hebben door gemaakt nu!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:10

Het verbaasd mij dat er zoveel vrouwen zijn met deze ervaringen. En ook fijn om te lezen dat ze uit deze relaties zijn weggekomen. En hopelijk lezen mensen die in zo'n situatie dit en maakt het ze net even nog wat sterker om uit die relatie te komen.

Zelf heb ik geen geweldadige relatie achter de rug maar helaas wel ervaring met geweld, pesterijen, vroeger. *en om dit te typen is al moeilijk zat* Hierdoor echt zo'n afkering tegen geweld, als er met uitgaan gevochten wordt ben ik de eerste die wegsprint. En kan soms nog helemaal verkrampen van een beweging/aanraking. En mijn vriendje dan ook verteld, dat als hij een keer agressie naar mij zou vertonen, ik weg ben.
Gelukkig is mijn vriendje alles behalve agressief en hebben we in 2 jaar relatie nog nooit ruzie gehad/geschreeuwd of wat dan ook.

Niet alle mannen zijn beesten Lachen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:31

keihard terug slaan. Ik zal gelijk in de verdediging schieten, maar ik weet dat mijn vriend mij nooit zal slaan of pijn zal doen, na 3 jaar hebben we genoeg ruzie en ergere ruzies gehad en hij zal niet aan me komen.
Maar mocht het gebeuren, keihard terugslaan!

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:04

Naja, ik ben dan wel 15 en me ex was ook 15,
Maar hij sloeg me wel!
1e keer pikte ik 't, 2e keer pikte ik 't, 3e keer sloeg ik terug. 4e keer probeerde ik terug te slaan maar pakte die me polsen beet en sloeg op me slaap (oh wat was dat een fijn gevoel Scheve mond)
Toen ben ik om 11 uur s'avonds (in 't donker) door leiden heen gefiets. (eng!!) en heb bij een vriendin geslapen die nacht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 00:59

Terugslaan, als er iig redelijke kans is dat ik het daarna nog kan navertellen.
En anders zien dat ik wegben, politie bellen en hem op laten pakken en vervolgens is de relatie direct over!

Ligt ook beetje aan de situatie, ben je beide nuchter en heb je flink ruzie en wordt er geduwd en dan geslagen is de situatie minder heftig dan wanneer er alcohol in het spel is en de lege flessen bij wijze van spreken door het huis vliegen en je dus direct echt in gevaar bent, in dat geval zou ik maken dat ik weg ben!
Maar in een iets minder heftige ruzie sla ik wel degelijk terug!
En hoe dan ook is de relatie meteen over, ik laat me níet slaan! Door niemand!!!

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 01:05

Nog nooit meegemaakt en ik hoop het niet mee te maken ook !
Als ik in zo'n situatie zou zitten wat zou ik doen ? Nou dat weet ik niet, zou ik weggaan of blijven. Waarom, wat voor exuus heeft de man ? Zou hij op je inpraten dat hij spijt heeft en dat hij het nooit meer doet, dat hij niet anders kon en zou ik het geloven ? Waarschijnlijk wel, sommige mensen waarvan je houdt kunnen erg op je inpraten al spreek ik niet uit mijn eigen ervaring Lachen.
Waarom zou je blijven ? Schaam jejezelf, is je eigenwaarde slecht geworden of denk je dat het je eigen schuld is ? Denk je dat hij naar verloop der tijd veranderd ?
Als je echt van iemand houdt is het moelijk lijkt mij.

Nu zou ik zeggen ik zou mijn spullen pakken en weggaan, maar wat doe je als het je echt overkomt ? Nou ik zou het niet weten !!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 01:59

frisiangirl schreef:
En hoe verklaar je dat een vrouw steeds weer terug gaat na meerdere malen behoorlijk mishandeld te zijn?
Ik denk dat het een combinatie van een aantal dingen is;
- Het is inderdaad een vicieuze cirkel. Na het slaan is er een soort honeymoon phase waarin de misbruiker extra lief is voor zijn slachtoffer en belooft dat het nooit meer zal gebeuren, totdat het weer gebeurt en hij/zij weer op zijn knietjes voor vergiffenis smeekt, etc., etc.
- Het slachtoffer wordt soms erg kort gehouden en heeft niet altijd veel contact en resources buiten de relatie.
- Het slachtoffer is bang dat het geweld alleen maar escaleert als hij/.zij weggaat.
- Er is een sociaal stigma ... mensen zijn soms bang voor de reactie van de buitenwereld en voelen dat het deels hun eigen schuld is.
- Lichamelijk geweld gaat vaak gepaard met emotioneel misbruik en het slachtoffer heeft (daardoor) weinig zelfvertrouwen.

Het is makkelijk om te zeggen dat je de relatie zou verbreken als je niet in zo'n situatie zit, maar wie weet zou ik zelf ook niet weg durven als ik in zo'n relatie zat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 02:00

Zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar wel in mijn kennissenkring iets dergelijks meegemaakt. Pas als je er zelf in zit weet je hoe moeilijk het kan zijn om eraan te ontsnappen en voor jezelf te kiezen. Scheve mond

Bij dit onderwerp moet ik altijd denken aan het nummer Family Business van Fish:

I heard a battle raging on the other side of the wall
I buried my head in a pillow and tried to ignore it all.
Every night when I hear you I dream of breaking down your door
an avenging knight in shining armour, to rescue you from it all.

From this family business, family business
how long does it stay, family business.
It's nobody's business, this family business,
but tell me how long it remains family business.

When I see you at the supermarket, sunglasses in the shade
averting your eyes from those staring questions, how were those
bruises made?
The children clutch tight to your legs, they've got so much they
want to say
but daddy's sitting home, drunk again so they bite their lips
and pray
cos daddy don't like people poking in his private affairs
and if anyone asks from the social, well, you tripped and fell
down the stairs.

It's family business, keep it in the family business.
Can you tell me how long it remains family business?
It's nobody's business, this family business.
But tell me how long it should stay family business.

She's waiting at the bus stop at the bottom of the hill
she know's she'll never catch it, she knows she never will.
The kids are all she lives for, she's got nothing left to lose,
nowhere to escape to, but she knows she's got to move.
Cos when daddy tucks the kids in, it's taking longer every
night.

It's family business, keep it in the family business.
Can you tell me how long it reamins family business?
It's nobody's business, this family business.
But tell me how long it should stay family business.

So I become an accessory and I don't have an alibi
to the victim on my doorstep the only way I can justify.

It's family business, family business.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 03:41

niet alles gelezen
dus misschien is het al langsgekmen

maar hoe denken jullie over een vrouw die haar man mishandeld ?

en ja dat komt echt voor

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:26

Godzijdank heb ik nooit in zo'n relatie gezeten (helaas wel in andere drama-relatie voorheen).
Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn fubby zoiets zou doen. Hij heeft wel één keer me (te) hard stoei-geslagen, kent zijn eigen kracht niet. Toen heb ik me wel bedacht dat ik niet zou willen weten hoe het zou zijn als hij het wél meende.

Natuurlijk zeg je dat je bij de eerste klap vertrekt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je daar dan de kracht/moed niet voor hebt.

Overigens vind ik de verhalen hier behoorlijk heftig en ik verbaas me er eerlijk gezegd wel over, dat het zovaak voorkomt.
Volgens mij was een keer bij Oprah, dat 1 op de 5 relaties dit soort perikelen heeft....

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:53

zydeco schreef:
niet alles gelezen
dus misschien is het al langsgekmen

maar hoe denken jullie over een vrouw die haar man mishandeld ?

en ja dat komt echt voor

net zo erg als andersom
en ja ..zucht .. ook dat komt voor

het is uberhaubt nooit goed
wie wie dan ook mishandeld

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:35

xKatleentjex schreef:
AaronYve schreef:
Hmm misschien ben ik er wat anders mee omgegaan dan jou, ik stuur nu dus echt mensen op zo iemand af en hij moet niet denken dat hij makkelijk van me afkomt.

En wat nu als je 'vriendje' terugzegt: "Fijn, stuur ze maar op me af. Maar ik heb aan mijn vrienden vertelt wie je zusje is"(even ervan uitgaande dat je een zusje zou hebben-die je niet liefst zelf de grond in wilt stoppen Haha! )
Maar wat moet je dan doen? Het risico nemen en je zusje in gevaar laten komen?
Dat zijn dreigementen die ook gebeuren. En eerlijk, nu denk ik ook wel dat ik bij de eerste slag mijn koffers neem, maar als iemand mij op zo'n manier zou bedreigen gut ik zou het echt niet meer weten, zelfs misschien niet meer durven.
Verder gaan deze spelletjes inderdaad ook niet over 1 nacht ijs, ze zorgen er wel voor dat jij eerst zo holderdebolder verliefd bent dat je het vaak niet onmiddellijk wilt inzien dat het verkeerd is (echt chapeau voor de mensen die wel de kracht hebben gevonden om onmiddellijk aan de alarmbel te trekken).

Verder geloof ik ook zeker dat elk mens in staat is om iemand te vermoorden. De ene mens vééél eerder dan de andere, maar we hebben het allemaal in ons. Al is het maar om onszelf te verdedigen. Stel je bv voor dat iemand je aanvalt met een mes. Eerlijk, als ik geen uitweg zou hebben, en ik had de kans om het af te pakken dan steek ik, liever hij dood dan ik. Of misschien, misschien dat iemand mij ooit zo woedend krijgt dat ik degene ben die het eerst een mes in handen neemt. Nu voel ik me absoluut niet tot zoiets in staat, maar wie weet hoe ik verandert ben achter 25 jaar.

En nee, ook ik heb nog nooit een tik gekregen, maar ze wel eens uitgedeeld Haha! . Maar dat was maar om te spelen. Het kwam alleen een beetje harder aan dan ik eigenlijk bedoelde en ook wel op een zeer verkeerde plaats, hij heeft toen toch even erg in elkaar gekrompen gezeten Bloos Haha! . Maargoed daar hebben we achteraf gewoon over gelachen (hij heeft het doorverteld tegen een vriend en op het laatste stond ik in mijn vriendenkring bekend als 'dat meisje dat haar vriend mishandeld' Clown ). Maar echt slaan, of een tik geven, uit frustratie of woede, nee (ik denk dat ik ook wel paarden ben tegengekomen die je zoiets per direct afleren Haha! ) .


Ja ik snap het verhaal, gelukkig heb ik alleen maar broers Lachen
Ik zal hem nooit zeggen dat ik achter hem aan zit, kijk je weet toch niet hoe je gaat reageren als je maar weet dat je weg moet. En dat hij niet alles is in je leven.
En dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar toch als je het hebt gedaan dan voel je je zo sterk.
Misschien dat ik daarom nu ook zeg dat ik die mensen op hem afstuur. ( die gaan toch dat hoef ik niet te zeggen) Maar ik denk dat ik ze dan misschien wel vraag om het te laten rusten, omdat ik er geen contact of nog meer problemen mee wil. maar ja dat is toekomst die ik niet meer mee wil maken.
En ik kan zeggen als er zoiets weer zou gebeuren dan ben ik weg na de eerste klap, ik laat me niet weer geestelijk en lichamelijk mishandelen door een jongen, echt no way!

Trouwens als ik mag vragen aan iemand die wilt antwoorden,
was het echt iedere dag slaan of kon hij ook vaak heel erg aardig zijn en je op die manier weer verder manipuleren?
Want bij mij was de agressie alleen als hij fliptte door een ruzie of iets wat ik zogenaamd zou heben moeten gedaan. Hij vertrouwde me nooit en zei ook altijd dat ik niet te vertrouwen was en maakte me daarbij voor een helehoop uit, wat ik zelf ook ging geloven.
Ik lees verhalen van getrouwde vrouwen die iedere dag geslagen werden, maar ik ben naar mijn mening meer geestelijk mishandeld, kijk dat hij dingen bij me heeft gedaan die ook echt niet kunnen, maar die ik eigenlijk alweer ''vergeten'' ben, dat geestelijke dat zit er toch nog.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor iemand die iedere dag in het nauw wordt gedreven idd veel moeilijker is om weg te komen, terwijl het eigenlijk dezelfde weg is. Of niet?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:21

Karin schreef:
Zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar wel in mijn kennissenkring iets dergelijks meegemaakt. Pas als je er zelf in zit weet je hoe moeilijk het kan zijn om eraan te ontsnappen en voor jezelf te kiezen. Scheve mond

Bij dit onderwerp moet ik altijd denken aan het nummer Family Business van Fish


Dat is ook een favoriet van mij, maar ik herken er vooral mijn vader in Lachen

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:01

@AaronYve

het slaan was zeker niet elke dag of op vaste tijden.

in het begin gebeurde het als je iets verkeerds zei of gedaan had naar zijn zeggen.
en ook de drank had veel invloed, maar goed daar hebben vissers vaker last van Clown
als het dan mnd later weer voorkomt,dan ga je zelf op je tellen passen en je denkt dat het door jou komt, JIJ hebt iets verkeerds gedaan waarom hij zo boos was
je gaat echt op je tenen lopen, en tussen door was er gelukkig [ zeg ik achteraf] meer erg leuk en gezellig dan angstig
maar juist dat onvoorspelbare daar ga je aan onderdoor
ik was jong en hij een paar jaar ouder ,had al een huwelijk achter de rug ,dus ook veel meer levenservaring,dus je denkt dan echt dat het door jou komt.

wij hebben op het laatst echt vechtpartijen gehad en ik heb hem ook wel goed geraakt ,dat hij een week op zee met hoofdpijn rondgelopen had Haha!

en tussendoor gebeurt er veel meer ,zijn familie was ook niet echt blij met mij en werkte erg tegen en vooral zijn zus kon goed op hem inpraten en hij geloofde blind op hun woord

dus als mijn zwager geweest was om iets te repareren werd dat doorgebrieft met ; er was de hele tijd een vreemde man bij haar binnen en die zoende ze bij aankomst en weggaan
nou hij stikjaloers en grote bonje ten gevolg.

Zappa

Berichten: 2740
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:52

nickyu schreef:
zydeco schreef:
niet alles gelezen
dus misschien is het al langsgekmen

maar hoe denken jullie over een vrouw die haar man mishandeld ?

en ja dat komt echt voor

net zo erg als andersom
en ja ..zucht .. ook dat komt voor

het is uberhaubt nooit goed
wie wie dan ook mishandeld



volgens mij is mijn berichtje en beetje verkeerd overgekomen
is denk ik ook niet raar aangezien ik zomaar binnen kom vallen hier na alle verhalen
ik heb even de moeite genomen om alles te lezen
en ik vind alle vrouwen stuk voor stuk hardstikke sterk die er uir zijn gekomen
ik zelf heb ook ervaringen met een gewelddadige relatie , wil er nu ook niet verder over uitwijden , eventueel via pm

maar wat ik ook gezien heb van zeer dichtbij is een man die mishandeld werd door zijn vrouw
en dan bedoel ik daadwerkelijk geslagen en geestelijk mishandeld
dit is begonnen toen de vrouw zwanger van hem was
en ja hij dacht dat zijn hormonen laat maar gaan en sowieso aan een zwangere vrouw kom je niet
maar het ging van kwaad tot erger , helemaal toen hun zoontje geboren was
deze man heeft nooit teruggeslagen en liet het op een gegeven moment maar over zich heenkomen
zodat het zo snel mogelijk over was (omwille van hun zoontje)
als hij een blauw oog of wat dan ook had dan zei hij dat hij gevochten had in de kroeg of iets dergelijks
uiteindelijk is de bom gebarsten bij hem en wou hij bij zijn vrouw weg
in dit proces is hij tegen zoveel onbegrip gelopen
want welke man laat zich nu slaan door zijn vrouw
ook werd hij gewoon niet geloofd door zijn omgeving
hij heeft doorgezet en is ook bij de vrouw weggegaan maar hij word gezien als niet mans genoeg
slap en weet ik veel wat
veel vrienden hebben hem laten vallen

zijn vriendin heeft hem een jaar lang nog gestalkt , heeft bij hem de ramen ingegooit heeft met een mes bij hem aan de deur gestaan
en bij hem ingebroken daar haar polsen doorgesneden en alles besmeurd met bloed
als zij hem aan de telefoon had dan sloeg zij hun zoontje zodat zoontje ging huilen en hij natuurlijk zo snel mogelijk daar heen ging
toen hij uiteindelijk instanties heeft ingeschakeld en zijn verhaal vertelde werd hij gewoon uitgelachen
en werd hem verteld dat dit niet de manier was om zijn zoontje te krijgen
ondertussen heeft zij hun zoontje als machtsmiddel gebruikt en heeft het hele verhaal omgedraait
zij zou door hem mishandeld worden
hij zou haar stalken en weet ik veel wat
en het ergste (in dit geval) zij werd wel geloofd door instanties
uiteindelijk is hij iemand tegen gekomen in de hulpverlening die hem wel geloofde
en zo is het hele balletje gaan rollen

ook is er toen een onderzoek van de kinderbescherming gekomen omdat zij hun zoontje ook niet helemaal goed behandelde
zij is in therapie gegaan en nu gaat het gelukkig redelijk goed met haar en het zoontje samen
maar met de man gaat het helemaal niet goed
hij voelt zich een zogezegd mietje en snapt niet hoe het hem heeft kunnen overkomen en waarom hij het
zover heeft laten komen hij voelt zich om het zo maar te zeggen ontmandt

hij durft zijn verhaal ook verder niet te vertellen aan iemand want mensen vinden het moeilijk te geloven dat
een man mishandeld kan worden door een vrouw

ik zelf heb heel veel bewondering voor deze man
en vind hem juist heel mans want ondanks alles heeft deze man nooit een vinger uitgestoken naar zijn vriendin
en ben ook heel blij dat ik hem een heel goede vriend mag noemen

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:00

Als ik je verhaal zo lees heb ik ook ontzettend veel bewondering voor deze man, dat hij zich ondanks alles elke keer heeft ingehouden om zijn vrouw niet eens een goede mep terug te verkopen. Iets wat je toch zou verwachten in elk geval. Petje af! een mietje is hij zeker niet, hij is juist in mijn ogen enorm sterk! En zo alle mannen die zich "laten" slaan door hun vrouw, die het op kunnen brengen niet terug te slaan en uiteindelijk de beslissing nemen om weg te gaan. Ik denk dat het voor een man veel moeilijker is om in een geweldadige relatie te zitten dan voor een vrouw. zoals je al zegt, een vrouw word begrepen door de maatschappij en man keihard uitgelachen. Eigenlijk iets wat totaal niet zou mogen!

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:05

Ik laat me niet slaan, ik laat niet eens (herhaaldelijk) tegen me schreeuwen!!! Ik kan er niet tegen als iemand enorm tekeer gaat.
Daarnaast... ik weet zeker dat mijn hond mij zou beschermen. Die word al bezorgd als we eens boos op elkaar zijn. Knipoog
Dus ik denk dat als iemand me slaat, dat 'ie gebeten word. En daar zou ik niet mee zitten ook!! En wie aan mijn hond komt... Boos! Dan heb ik echt reden om terug te slaan... met een wandelstok, dan wel! Boos!

Maar goed dat mijn vriendje niet eens schreeuwt. Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:11

Heb vannacht over mijn ex gedroomd, denk dat het door dit topic komt. Had gedroomd dat hij me op hyves had gekrabbeld (dat lef heeft hij een tijdje terug gehad namelijk).

Njen

Berichten: 3861
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Breda

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:25

Zydeco, ik zou ook juist bewondering voor hem hebben, niet normaal dat niemand hem gelooft eigenlijk, ik snap wel dat hij zich zo voelt, maar eigenlijk is dat te gek voor woorden, ook dat hij dat over zich heen heeft laten komen.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:55

Zydeco, dat heeft mijn partner ook gehad, alleen sloeg zij niet. Ik ga er niet over uitwijden, eventueel alleen via PB als iemand het perse weten wil...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:37

zydeco
ik heb iemand gekend welke in EXACT de zelfde situatie
heeft gezeten .. zuid-holland ..