Geslagen worden door je partner....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:32

Ik geloof er in dat iedereen anders reageert (mits ze van de persoon houden) dan dat ze nu denken.

Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...


Anoniem

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:33

Zonnetje81 schreef:
Ik geloof er in dat iedereen anders reageert (mits ze van de persoon houden) dan dat ze nu denken.

Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...


True. Je weet het nooit. Maar ik zou bang blijven voor herhaling, dat zeker. En of het dan nog zo leuk is om een relatie te hebben met die persoon weet ik niet.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:36

Ik ben ook wel eens heel hard geschopt door mijn ex vriend.. en daarna letterlijk en figuurlijk mn huis uitgegooid.... mn eigen huis desnoods.... die jongen was erg agressief en gefrustreerd en maakte overal een probleem van niet normaal.... maar ben toen echt niet meer terug gegaan ja om spullen te halen..... maar kwaaier kan je me niet maken... Boos! hij daarna huilen en huilen en nog boos worden en raar staan kijken dat ik niet terug kwam!! Ja want het was een teken ga maar even naar je ouders... haha ik lachte hem daarna vierkant uit... mooie verklaring!

:+
Theeleuter :9k

Caroline1985

Berichten: 1876
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Thuis!

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:51

Gelukkig heb ik dat nooit mee hoeven maken, maar bij mij in de familie (tantes) is dat wel meerdere keren gebeurd. En zo makkelijk gingen ze inderdaad niet bij die kerels weg. Helemaal niet toen er een met een pistool begon te zwaaien..

Ik zou niet weten hoe ik in zo een situatie zou reageren, ik zou misschien terug meppen uit reflex maar ja misschien ook met de angst in mn achterhoofd van wat als ik sla en hij slaat mij daarna nog 10x zo hard terug. Ach ja ik heb geen idee. Maar zou wel proberen weg te gaan. Blijft een lastige kwestie.

R.I.P. Zephyrius..MIS JE NOG STEEDS!! [IM] :'( Mijn paard net 4 jaar is niet meer!! :(
Onze mooie meid Aimée is geboren op 2-10-2010 <3

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:53

nickyu schreef:
heb altijd gezegd .. wijs verkeerd en ik ben weg

en na de 1e klap was ik ook weg

sorrie sorrie zal nooit meer gebeuren
en tig externe redenen waarom hij het zover liet komen
hij nam de volledige schuld op zich en tig excuses etc

daar geloof je in en zegt MAAR NOOIT MEER !

een 2e keer ben je beide fout
en een 3e keer ben JIJ fout ,,en daar gaat het fout ..
uiteraard irl zit er meer tijd tussen 2e en 3e etc

dan zit je vaak ook nog in een situatie
dat je niet zomaar weg kan
dan sluipt het nog meer er in en word het normaal
zo normaal dat je niet meer weet wat wel normaal is
leuk vind je het niet maar ja aan de andere kant zijn ze vaak zoooooon leuke pappa
of zoooo liefff of zooooo goed ..
je bent compleet gebrainwashed

totdat je ineens wakker word en denkt DIT was de druppel
en zie dan maar eens weg te komen..


Nickyu, ik vind het altijd leuk om je posts te lezen, want je schrijft het op als een gedicht Lachen.

Ontopic: ik zou zeggen: ik ben weg, maar ik heb in een andere moeilijke situatie gezeten en je doet toch vaak hele andere dingen dan je ooit van jezelf had verwacht.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:54

Dan is ook nog de vraag als je weg wilt uit zo'n situatie: waarheen?

Nu kan iedereen makkelijk roepen 'maakt niet uit waarheen, als je maar weggaat!'. Als je in zo'n situatie zit echter, kan ik me voorstellen dat het echt een issue is. Je laat toch niet zomaar je eigen huis, spullen (en wellicht dieren) achter denk ik.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:55

Zonnetje81 schreef:
Ik geloof er in dat iedereen anders reageert (mits ze van de persoon houden) dan dat ze nu denken.

Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...


Maar als je bijvoorbeeld gevechtsport beoefend zou een vrouw dan niet sterker zijn

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:57

ik hoefde er niet over te denken ben echt gelijk weggebleven.. mn kat en spullen ben ik later gaan halen en naar mn ouders gegaan...

:+
Theeleuter :9k

Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:58

katiavl schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik geloof er in dat iedereen anders reageert (mits ze van de persoon houden) dan dat ze nu denken.

Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...


Maar als je bijvoorbeeld gevechtsport beoefend zou een vrouw dan niet sterker zijn


Volgens mij gaat het niet alleen om lichamelijk sterker te zijn. De meeste van dit soort mannen manipuleren je en geven je het gevoel dat je het zelf hebt uitgelokt, dat je niet meer waard bent, dat je een nul bent (even voor de duidelijkheid, de enige nullen in dit soort situaties zijn die meppende kerels!!! Die zijn de liefde van een ander niet waard!!!!)

Volgens mij heeft de gemiddelde vrouw die in zo'n situatie terechtkomt veel meer aan goede begeleiding die haar zelfvertrouwen weer op peil brengt.

Rockes <3

fjordowner18
Berichten: 2627
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: wamel

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:02

tja is erg lastig.
ik zou mezelf nooit laten slaan, door niemand niet,heb ik ook nooit laten doen.
heb ook meteen tegen mijn vriend gezegd, sla me 1 keer, ik sla terug en ben ook meteen weg!

1 keer heeft "een" vriend mij een klap verkocht, sloeg meteen keihard terug Knipoog



maarja iedere situatie is anders en ieder mens is anders, denk ook dat er een grote rol speelt of je zelf dominant bent of niet, ik ben zelf erg dominant dus. Tong uitsteken

22-10-2008 Ryano en 24-08-2011 shaquille Jullie zijn geweldig kerels!!
http://stal-berali.webnode.nl/
http://www.bokt.nl/markt/ad/194471/hafl ... ie-te-koop

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:03

Ik kan nu wel zeggen goh ik zou hem snoeihard terug slaan, maar ik zou geen id hebbenw at ik zou doen.
Ik denk echt dat ik sprkeloos zou staan, want zou het van hem niet verwachten Tong uitsteken
Is hij veeleste lief voor haha, maar mocht hij het doen dnek ik dat mijn eerste reactie zou zijn terug slaan! En niet zo zuinig ook, maja zoals ik zei heb geen id hoe ik zou reageren.

Het maakt niet super veel uit of je wel of niet sterk bent wees maar slim.

Ik Ben Niet Eigenwijs, Ik Doe Enkel Alles Op Eigenwijze

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:04

Persoonlijk vind ik slaan/schoppen/schelden binnen een relatie geen tekenen van respect. Niemand heeft het recht om je zo te behandelen. Als je met slaan iets duidelijk moet maken is houden van wel erg ver te zoeken lijkt mij. Als je van iemand houdt doe je er alles aan om die persoon niet te kwetsen!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:05

mijn vriend was best wel breed zeg maar maar en goed gespierd en ik ben maar heel klein kon geen kant op... toen maar een glas richting zn hoofd gegooid.. maar daar werd ie niet echt vrolijker op Clown ... praat er nu heel lacherig over.. is al paar jaar geleden maar toen was het niet leuk Bloos Knipoog

:+
Theeleuter :9k

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:08

Zonnetje81 schreef:
Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...

Helemaal waar Lachen .

Gut hoeveel stoere vrouwen zijn er wel niet die nog nooit in zo'n situatie hebben gezeten en nu het luid van de daken verkondigen "maar als die van mij me ooit met een vinger aanraakt dan ben ik weg hoor!"
Totdat het dan natuurlijk gebeurt. En dan wordt het een stuk moeilijker. Medelijden, angst om hem nog bozer te maken, het misschien-ben-ik-aan-het-overdrijven-gevoel.... Het is allemaal toch een stuk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar wel zien meemaken. Ook iemand die zwoer zich nooit te laten doen door haar partner. Totdat ze bont en blauw geslagen werd. En evengoed teruggekeerd, 'want eigenlijk als je erover nadacht was het toch allemaal zo erg niet hoor...'

Gelukkig is er ook nog een andere kant. Niet iedereen laat zich doen, er zijn er ook die voor de beste oplossing kiezen en onmiddellijk de koffers nemen. Mijn oma heeft dat ooit gedaan bijvoorbeeld (niet bij mijn opa, een relatie ervoor). Die man had haar en keer een klap gegeven, ze heeft gezegd: "Je hebt mij 1 keer geslaan, en je hebt me voor de laatste keer geslaan", en ze is vertrokken.

Maar om te gaan zeggen wat je zou doen in zo'n situatie als je er niet hebt ingezeten, sorry dat kan ècht niemand. Ookal ben je er zo heilig van overtuigd dat je zo zou reageren, die anderen die hun partner uiteindelijk niet in de steek lieten waren er ook o zo heilig van overtuigd dat ze zich nooit zouden laten doen, maar liefde kan echt enorm blind zijn.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 14-05-08 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Arethe
Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:08

Ik zou dit echt niet accepteren.
Heb helaas al meegemaakt dat mn vader regelmatig last had van losse handjes, en mijn vriend weet hiervan. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat als hij mij of onze kinderen (die we nog niet hebben trouwens hoor) ooit zal slaan, dat ik meteen weg ben en hij mij nooit meer terug ziet!

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:09

Ik heb ook een tijd in zo'n relatie gezeten.
en idd op het moment dat ze er mee beginnen ben vaak al verlieft en afhankelijk.
Je hebt dan de hoop dat ie nog wel verandert.
Bij mij is uiteindelijk de bom gebarsten en ben ik halsoverkop bij m weg gegaan.

Latruda <3 -15,5 and counting!
Horses - Dangerous at both ends and crafty in the middle. :')

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:12

Ik heb helaas ook een relatie gehad waarbij meneer zijn handjes niet thuis kon houden. Dat was één keer en toen heb ik hem keihard voor zijn kop geslagen. Ik had niks, meneer had een flinke blauwe lip Bloos Maar ja, veel spijtbetuigingen etc, en toen toch weer bij elkaar gekomen. Geslagen heeft hij nooit meer, toen begonnen de psychologische spelletjes. Daar was ik veel gevoeliger voor. Godzijdank heb ik het toen na een paar maanden toch uit kunnen maken. Hij heeft me nog tijden gevolgd, en getreiterd. Ik ben zelfs een tijd de stad uit gegaan. Toen ik een andere vriend kreeg, was het gelukkig snel klaar. Maar als ik hem in de stad tegen kom, loop ik het liefst een straatje om.
Je weet echt nooit hoe je gaat reageren, tot je in een dergelijke situatie zit. Ik was er ook van overtuigd dat ik meteen op zou stappen, maar dat is ook niet gebeurd. Je kan wel denken dat je het niet pikt, maar zo werkt het helaas meestal niet.

"Je kop boven het maaiveld uitsteken? Dan zie je tenminste nog eens wat!"

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:14

Citaat:
Nickyu, ik vind het altijd leuk om je posts te lezen, want je schrijft het op als een gedicht .


Bloos wow , das wel een mooi compliment
was me er niet van bewust Bloos
krijg eerder juist vaak commentaar over mijn schrijf wijze
heb dyslectie en zelfs na uitleg schijnt daar toch vrij weinig
hoe zeg ik dat respect niet maar... kom er even niet op

katiavl schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik geloof er in dat iedereen anders reageert (mits ze van de persoon houden) dan dat ze nu denken.

Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in die situatie zit...


Maar als je bijvoorbeeld gevechtsport beoefend zou een vrouw dan niet sterker zijn

heb op de middelbare school zelfverdedigings cursus gedaan
en was vrij aggressief
menig ventje aan zijn oor naar de directuer gesleept
omdat we de deal hadden gemaakt dat ik geen jongentjes meer zou slaan

zegt dus helemaal niks

zoals rucamor ook zegt

ze brengen het zo dat het lijkt dat je het zel hebt uitgelokt
manipuleren je , dreigen , brainwashen ..

het ijn meestal hele gladde praters
terwijl daar vaak bij hun het probleem ligt
zij kunnen niet goed praten

en uit onmacht komt er dan dus slaan
en daarna praten e als brugman
om zich zelf weer goed te praten

in mijn geval stond ik na een paar ziekenhuis opnames
was alles behalve kleding al kwijt
en met een enorme schuld
(meneer had op mijn naam een aanzienlijke lening genomen)
met een mes op zijn strot
terwijl ik de politie belde

je moet NU komen want ik steek m neer ..
nog nooit eb ik zon klein ventje gezien als toen
wat scheet die in zijn broek

en maar praten tegen de politie dat ik gek was
heb toen aangifte gedaan

tijdens de aangifte hem nog goed paraten he !
weet nog dat de politie me toen in de spiegel heeft laken kijken
ik zag er niet uit..

en IK mocht weg uit MIJN huis
(doen ze zo wel met een reden .. )
heb daarna me bijna 2 jr voor hem verstopt

keer op keer werd ik gebeld of kreeg ik een brief
"je moet komen want dan en dan ga ik zelf moord plegen"
en weet je .. ik kwam ook nog
want DAT wilde ik niet op mijn geweten hebben
en dan vond je met de gaskraan open
of op een stoel staand etc
brieven klaar voor iedereen etc
ik moest maar bij m terug komen ..

dat "spelletje"heeft bijna 2 jr geduurd
totdat ik een keer niet kwam ...

hij leeft niet meer
geen idee of dat het dit keer
perongeluk fout ging of bewust
Laatst bijgewerkt door nickyu op 14-05-08 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Latruda

Berichten: 2096
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: De Hunnebed Hoofdstad!

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:19

nickyu schreef:
ze brengen het zo dat het lijkt dat je het zel hebt uitgelokt
manipuleren je , dreigen , brainwashen ..

het ijn meestal hele gladde praters
terwijl daar vaak bij hun het probleem ligt
zij kunnen niet goed praten

en uit onmacht komt er dan dus slaan
en daarna praten e als brugman
om zich zelf weer goed te praten



Ja dit is het helemaal..
Vooral het manipuleren zijn ze heel goed in.
En het slaan is idd onmacht..

Latruda <3 -15,5 and counting!
Horses - Dangerous at both ends and crafty in the middle. :')

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:25

Ik kan helaas uit ervaring spreken
Ik ben geen dom blondje, sta stevig in mijn schoenen en normaal ook niet op mijn mondje gevallen
Echter, het is mij wel overkomen. Waarom ik het liet gebeuren weet ik niet goed. Het is inmiddels al 11 jaar geleden maar nog steeds weet ik niet waarom ik 7 jaar bij hem ben gebleven en zelfs bij heb heb gewoond.
Hij heeft me vaak geslagen, gewurgd, geschopt en geduwd. Zowel binnenhuis als in het openbaar (dat vond ik wel het ergste, en als dan iemand mij hielp dan kreeg ik het thuis dubbel en dwars) Maar vooral de controle op mijn leven. Dat was het ergste. Hij bepaalde waar en wat ik deed en moest veel dingen stiekem doen. Hij wist altijd waar ik was.
Ik was altijd wel bang dat als ik bij hem weg zou gaan, het nog erger zou worden. Bang dat hij zichzelf, mij of iemand anders iets aan zou doen. Hij had ook veel chanteer middelen.
Uiteindelijk een hele lieve jongen ontmoet die mij daar weg heeft geholpen. Daar ben ik nu al heel wat jaartjes gelukkig mee getrouwd.
Uiteindelijk heeft mijn ex mijn nog wel even gestalkt en inderdaad een zelfmoordpoging gedaan. Op dat moment had het me niks kunnen schelen als die poging wel gelukt was. Ik heb hem ter plekke keihard uitgelachen.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:25

erleyne schreef:
Geslagen heeft hij nooit meer, toen begonnen de psychologische spelletjes. Daar was ik veel gevoeliger voor.


Hoe herkenbaar!

Mijn ex deed bv. ook de katten in de kelder opsluiten zonder eten en drinken tot ik hem zijn zin gaf. Later was het zo dat ik werd opgesloten, daar bleek ie dan net iets meer voldoening uit te halen.

Ben een keer weggehaald door de politie (net op tijd, het liep finaal uit de hand) en daarna wist ik ook wel dat ik weg MOEST, dus toen ben ik mijn plan gaan uitstippelen.

Het mooiste vind ik nog... De hele relatie (4 jr.) heb ik aan de antidepressiva gezeten en is er dus veel langs me heen gegaan, maar ik haatte hem vanuit mijn tenen. September 2006 heeft hij contact met me opgenomen en ben ik zijn spelletje mee gaan spelen en zag ik hoe een triest geval hij eigenlijk is (ben inmiddels niet meer aan de antidepressiva). I.p.v. haat voelde ik nu medelijden, maar hoe vervelend ook; moet ie niet voor bij mij zijn.

Kom m nog steeds niet graag tegen hoor (zie m gelukkig ook nooit meer).

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:46

Ik heb gelukkig van huis uit de goede bagage meegekregen om dit soort gedrag nooit te accepteren.
Van de dieren blijft men af! Zo niet niet dan is dáár de deur. Van mij blijft men ook af, ook niet één keer proberen, gewoon afblijven. Handjes af van de kids etc etc...

Eénmaal een vriendje gehad die zijn zelfbeheersing verloor en dreigde mij aan te vallen.
Ik ben heel rustig gebleven en slechts gezegd dat indien hij mij zou aanraken hij nooit meer een nacht rustig zou kunnen slapen. Ik zou hem nl terugpakken in zijn slaap, als hij er niet op bedacht was.
Met een groot broodmes.... Bloos Diezelfde avond waren alle messen uit de keukenlade verdwenen Haha!
De volgende dag heb ik (na 10 jaar) mn spullen en dieren onder mn arm gepakt en ben vertrokken.... Alle excusses ten spijt. Hoe zeer het ook deed, een bijna aanval was iets dat ik niet kon en nooit zal toestaan. Gelukkig heb ik zoveel zelfrespect van thuis meegkregen, dat voorkomt dat ik ooit in situaties van huiselijk geweld zal belanden.

Bedenk, geweldplegers doen dit vanuit onmacht. Ze zijn niet zelfverzekerd maar juist het tegenovergestelde. Door macht willen ze zich zelfverzekerd voelen. Je staat veel sterker in je schoenen dan je zelf denkt. Maak met jezelf de afspraak dat je het nooit zult accepteren, dan straal je dit ook uit en trek je dit soort misselijkmakende types niet zo gauw aan.

Te koop exclusieve showhalsters voor mini's shetten én arabieren!
Kijk in mijn profiel of http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=952555

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:47

Quellian schreef:
Elke vrouw die wordt geslagen heeft eens geroepen: 'geen enkele man slaat mij'.

Bij mij was het er ook in geslopen. Uiteraard hebben ze altijd spijt en zal het niet meer gebeuren, maar terugmeppen doe je op een gegeven moment ook niet meer, je weet dat het sneller voorbij is als je het gewoon over je heen laat komen.

Het zijn ratten, niets meer dan dat. Meester in liegen, manipuleren, onderdrukken en dreigen. Bij mij was het dus ook de angst waardoor ik bleef en nadat ik er een punt achter heb gezet is hij nog een jaar druk geweest met mij achterna jagen.

Mijn ex ging soms trouwens wel verder dan alleen slaan en hij heeft me een keer zo in elkaar geschopt dat ik een medische molen door mocht. Verdomde naief he Haha!


Dit kon het verhaal van mij zijn. Ik ben eigenlijk een heel sterk persoon, riep ook altijd dat geen enkele man mij zou slaan.
Ik was 18 toen ik in een soortgelijke relatie terechtkan. Ik legde de schuld altijd bij mij: "ik hou niet genoeg van hem want anders zou hij mij nooit slaan", " ik heb het huis niet goed gepoetst, had ik maar beter moeten poetsen" , "ik weet ook dat ik niet tegen mag praten, had ik mijn mond ook maar moeten houden". En zo kon ik nog heel veel redenen bedenken.....

Nu denk ik, hoe achterlijk heb ik kunnen zijn. Ik ben uiteindelijk na 4 jaar pas weggegaan, toen zat ik op het punt dat het me gewoon niks meer uitmaakte wat hij zou doen als ik wegging (hij zei altijd dat hij me zou afmaken als ik van hem af durfde te gaan). Het enige waar ik toen aan kon denken was dat ik op deze manier niet oud wilde worden. Ik was gewoon helemaal murw en ben op een dag gewoon gegaan (ook niet zonder slag of stoot maar dat terzijde). Dit is allemaal al jaren geleden (zo'n 13 jaar), ben nu al 3 jaar single en kan maar geen geschikte vriend vinden. Of dat gedeeltelijk aan die relatie ligt, wie zal het zeggen?

Ik vind het alleen heel makkelijk om te zeggen dat je het zelf schuld bent, "want dan had je maar gelijk weg moeten gaan". Het is altijd makkelijk praten als je zelf nooit in zo'n situatie terecht bent gekomen. Mensen die me nu kennen kunnen gewoon niet geloven dat ik 4 jaar zo'n relatie heb gehad. Als je jong bent en verliefd en net zo naief als ik op die leeftijd was, dan kan het je heel snel gebeuren.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:52

Pensionnetje schreef:
Ik heb gelukkig van huis uit de goede bagage meegekregen om dit soort gedrag nooit te accepteren.

Ik denk niet dat dit heel veel uitmaakt, kan me moeilijk voorstellen dat er veel huishoudens zijn waarin er wel gezegd wordt "en als je geslaan wordt moet je dat maar gewoon accepteren". Die anderen die wel gebleven zijn zullen ook wel heel vaak thuis in de oren hebben gekregen dat ze zich nooit mogen laten doen.
Uiteindelijk beslist gewoon je eigen natuurlijke karakter wat je gaat doen. Ben je sterk nog sterk genoeg om de stap te zetten of niet?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: Geslagen worden door je partner....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:57

Ik denk wel degelijk dat dit een grote rol speelt. Als je bent opgegroeid in een situatie waarin de vrouw duidelijk de onderdanige rol speelt neem je dit als kind al snel over. Natuurlijk wil geen een ouder dat hun kind binnen een relatie geslagen wordt en toch gebeurd het zo vreselijk vaak.

Mij is van jongs af aan heel duidelijk gemaakt dat niemand het recht heeft mij fysiek of geestelijk te willen domineren. Dat ik het recht heb op eigen keuzes. Indien dit binnen een relatie problemen oproept dan zul je moeten onderhandelen en niet gaan meppen of afdwingen. Voor deze bagage ben ik ze nog dagelijks dankbaar.

Daarnaast heb ik een lieve man die het niet in zijn hoofd zal wagen. Om met zijn worrden te spreken: Ik ga het toch verliezen Haha! Als jij 600 kilo hengsten de baas kunt ben ik slechts een mug....
En in die waan laat ik hem maar voorlopig Haha!

Te koop exclusieve showhalsters voor mini's shetten én arabieren!
Kijk in mijn profiel of http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=952555


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, EllaBellaah, lastig, Xyris en 210 bezoekers