Goede voornemen, relativeren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Goede voornemen, relativeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 19:28

Ik ben vandaag met rijden echt zeiknat geregend. Eerst hoopvol wachten of het droog zou worden, nee dus, dus hup, dappertjes gegeten en rijden maar. Gevolg, paard en ik door en door nat. Boos!
Jesper op stal, lekker warme wollen halsdeken om, benen met lauw water afgespoten, wat extra lekkers om te eten en toen hij er weer lekker comfortabel bij stond, ik naar de kantine. Gelukkig had ik nog een reserve rijbroek in mijn auto, dus die aangetrokken, die was tenminste droog, maar verder was alles nog steeds nat. Nou is het bij ons op stal zo dat je je paard best onder een zweetdeken kan laten staan, en je gewone dek voor de box leggen, bij de eerst volgende voerbeurt, of als de eigenaresse langs komt in stal, wordt de deken gewisseld, maar dat is een luxe waar ik alleen in 'noodgevallen' gebruik van maak. Het hoort bij het rijden vind ik, om daarna nog even een borstel eroverheen te halen en hem kant en klaar achter te laten als ik naar huis ga.
En terwijl ik daar zat te wachten tot Jesper droog zou zijn, bedacht ik me dat als dit een voorteken was voor de rest van het jaar, ik toch maar zou gaan dammen ofzo. Jeetje wat had ik het koud, ondanks de kachels in de kantine.
Maar ineens besefte ik hoe bevoorrecht ik eigenlijk ben!!!!
Hoeveel mensen zouden niet met me hebben willen ruilen, mensen van wie het paard niet gezond is en daarom niet kunnen rijden, of mensen die niet de luxe van een eigen of verzorgpaard hebben.
Ik denk dat Eyes best nat had willen regenen, als dat zou betekenen dat Cres gezond en wel thuis op stal stond, en zo zijn er nog zoveel voorbeelden waardoor ik me eigenlijk begon te schamen dat ik me druk zat te maken over het onbenullige feit dat ik het zo koud had en mijn paard er zo lang over deed om op te drogen.
Relativeren wordt dus mijn motto voor dit jaar!!!!!!!!!!!!!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:02

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar eigenlijk kan het bijna altijd wel erger, dat zou dus betekenen dat je nooit meer ergens over in mag zitten of van mag balen. Wat voor de een heel erg is, is voor een ander misschien niets bijzonders. Ik vind het bijv. zelf helemaal niet zo erg om in de regen te rijden (heb er vanmiddag nog 2 gereden) maar ik heb bijv. wel weer een hekel aan die erge kou. Maar over het algemeen is relativeren altijd goed natuurlijk!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 20:45

Ik ben het helemaal met Jura eens, dat het altijd erger kan betekent niet dat wat jou gebeurt voor jou niet erg is. Voor iemand die doodziek is of erg honger lijdt vallen de problemen van een paard die niet beter wil worden weer in het niet.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 22:30

Ik bedoel het ook helemaal niet dramatisch ofzo hoor. Ik vind alleen dat ik (en dan spreek ik echt voor mezelf) best eens wat meer stil mag staan bij wat ik eigenlijk allemaal heb.
Natuurlijk kan het altijd veel erger en is dat geen reden om zelf nooit ontevreden te zijn, maar het kan ook veel slechter, en dat wil ik mezelf eens wat vaker voorhouden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 22:32

Dat is helemaal waar.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 18:39

Ik denk dat meer mensen dat weleens zouden kunnen doen. Niet te snel klagen en aan dingen denken die nog erger zijn. Gewoon blij zijn zoals het is hoort daar bijvoorbeeld ook bij. Daar heb ik zelf weleens moeite mee. Maar is zeker een goed voornemen.
Een voornemen voor mijzelf is meer genieten van het leven!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 19:30

Je hebt helemaal gelijk hoor. Kwestie van een halfvol of een halfleeg glas.

Soms is het heerlijk om eens even lekker te mopperen en te klagen, helemaal niets mis mee, als je er maar niet in blijft hangen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 20:23

Ach ja, hoe meer welvaart, hoe meer mensen zeiken.
En zoals Youp zei: We want more!!! (en sleepte zijn bakker over de toonbank omdat hij bij zijn halfje bruin nog een extra kentenbol wilde Haha! )