ISDN en computerinstellingen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

ISDN en computerinstellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 13:36

Over een paar dagen wordt bij ons ISDN geinstalleerd.
Dit heb ik nodig omdat ik gedeeltelijk van huis uit ga werken en zodoende meerdere lijnen nodig heb (fax, zakelijk tel.nr. etc.).
Het wordt een Quatrovox-centrale van KPN.

Op dit moment internet ik via een analoge lijn met een extern analoog modem.
Op den duur wil ik misschien een ISDN-modem aanschaffen, maar voorlopig blijf ik nog even met dit modem werken.
Snelheid zegt me niet zoveel, dus dit kan best nog even toe.

Weet iemand of nadat we overgeschakeld zijn op ISDN er aanpassingen / instellingen veranderd moeten worden aan de pc ?
Ik heb de klok horen luiden Knipoog
Deze pc-leek begrijpt niet helemaal of dit moet gebeuren, omdat er welliswaar ISDN geinstalleerd wordt, maar ik via een analoog modem blijf werken.

Alvast bedankt voor jullie reacties !


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 13:51

Ik denk dat je niets hoeft te veranderen. Volgens mij kun je ook nog gewoon analoge telefoons aansluiten, dus ook je modem. Maar als je echt zeker wilt weten zou ik even met de KPN bellen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 14:01

Romkabouter schreef:
Ik denk dat je niets hoeft te veranderen. Volgens mij kun je ook nog gewoon analoge telefoons aansluiten, dus ook je modem. Maar als je echt zeker wilt weten zou ik even met de KPN bellen.


Nu het nog kan Knipoog Haha!
Bedankt voor de tip Rom !
'k Heb al zoveel ellendige verhalen gehoord over dat ISDN-gedoe dat ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden.
Er is me verteld dat het geen probleem is om analoge telefoons en een analoog modem aan te sluiten.
Ik vraag me echter af of de overgang vlekkeloos zal verlopen, of dat ik toch iets aan de instellingen moet veranderen omdat er toch wat verschillen zijn qua centrale.

Even de reacties op Bokt afwachten, anders ga ik idd. KPN maar eens bellen !

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:14

Ik heb zelf een webvox en daar zit dus een ISDN-modem ingebouwd. Ik moest dus het e.e.a. installeren om die vanaf mijn PC aan te sturen, maar dat zat er allemaal bij en was goed gedocumenteerd.

Op die webvox kan je ook analoge toestellen aansluiten en dat werkt prima. Als dit ook bij die quatrovox is dan kan je daar volgens mij zonder problemen je stekkertje van je analoge modem inpluggen, zou verder hetzelfde moeten werken als een analoge lijn.

Maar inderdaad, om het zeker te weten, bel onze grote vrienden van de KPN.

Een gegeven paard moet je niet in de bek schijten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131720
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-03 14:28

Dus gewoon stekkertje wisselen ??? Haha!

't Zou toch haast te mooi voor woorden zijn Knipoog
Afijn, we gaan straks het gewoon proberen !
Mochten jullie me een paar weken missen op Bokt, dan is de oorzaak vast bekend Knipoog Haha!
Bedankt voor je hulp !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers