bieden op ebay in dollars.. Hoe betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

bieden op ebay in dollars.. Hoe betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:12

Geen idee of dit topic hier goed staat maar wist even niet waar ik em anders moest zetten.

Ik heb vandaag op iets geboden op ebay. De verkoper is uit Amerika, dus kan alleen in dollars bieden.
Wat als dit product voor mij wordt en ik moet het gaan betalen? Hoe werkt het en wat moet ik doen?

Yellowfish

Re: bieden op ebay in dollars.. Hoe betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:13

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:15

Via Paypal of gewoon overschrijven via internetbankieren. Je moet dan wel de codes en de naam van de bank van de ontvanger weten. Dit kost wel wat extra geld (transactiekosten, verschilt per bank).

Dan betaal je tegen de huidige wisselkoers (wordt dus in euro's van je rekening geschreven en jij betaald aan de ontvanger in dollars).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:21

maar dan betaal ik dus gewoon het bedrag in euro's als ik via paypal betaal?
Daar wordt het omgerekend (in dit geval) in dollars?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:23

Volgens mij werkt Paypal inderdaad hetzelfde als overschrijven via je internetbankrekening. Alleen moet je eerst geld overschrijven naar je paypal rekening.

Je kan ook gewoon via internetbankieren met je eigen rekening geld overmaken naar het buitenland.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:24

Ja maar het gaat mij dus om dat ik in euro's dus betaal en hun alleen dollars aannemen. snapje?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:30

Ja dat zeg ik ook Lachen

Jij betaald gewoon via je eigen rekening in Euro's (tegen de huidige koers), de bank betaald in dollars aan de ontvanger. Je betaald alleen transactiekosten extra als je via je internetbankrekening overschrijft.

Het werkt hetzelfde als gewoon geld overmaken, alleen moet je de naam en IBAN en BIC code van de bank van de ontvanger weten.

Als je een paypal rekening opent, dan moet je geld overmaken van je eigen rekening naar paypal. Dus dat is een extra handeling, en je moet er geloof ik een creditcard voor hebben.

Tipje: kijk even bij je eigen bank op internet onder het kopje: geld overmaken naar het buitenland. De Postbank heeft een handige uitleg via een PDF, maar die link werkt hier niet.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 06-05-08 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:32

ok thnx Haha! ik ga mij even aanmelden bij paypal Tong uitsteken

LindaVelings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:38

Als je een creditcard hebt hoef je niet eerst geld over te maken naar je paypal rekening.
Tenminste, ik heb dat nog nooit gedaan.
Betaal via Paypal en krijg dan via Visa de afrekening (in euro's met tussen haakjes in dollars Knipoog )

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:45

Het aanmelden heb ik gedaan maar nu snap ik er nog niet zoveel van.. Op ebay hebben ze het, nadat ik me ingelogd had bij paypal, alleen over creditcards en dergelijke..

Ook is het op paypal beetje apart..

Heb nu net een maildje binnengekregen met het volgende:

Citaat:
Beste Cardy Kuiper,

Gefeliciteerd! U hebt een Nederland bankrekening toegevoegd aan uw PayPal-rekening. U kunt deze bankrekening alleen gebruiken om geld op te nemen.

Wat nu?

--------------------------------------------------------------------------------

Bevestig uw bankrekening in twee eenvoudige stappen

PayPal heeft twee kleine bedragen op uw bankrekening gestort als onderdeel van onze beveiligingsprocedure. Controleer over 5-7 dagen uw bankafschrift en zoek naar deze stortingen.

Heb ik het nou verder goed gedaan?
(ik heb overigens geen creditcard)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:50

Ja, over een paar dagen komen er 2 kleine bedragen op je rekening, die moet je dan invullen op je paypal account en dan kun je er mee gaan betalen Ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 16:58

Oke bedankt!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:02

Ah, ik zie dat het al is uitgelegd. Ja

Zo ging het bij mij idd ook, je kunt je Paypal-account dus ook pas daadwerkelijk gebruiken als je die twee kleine bedragen hebt binnengekregen en bevestigd hebt bij Paypal. Maar dat gaat vrij snel. Ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:13

Dan staat er ook nog dit:

Citaat:
Takenlijst (2)
1. Mijn betaalpas of creditcard koppelen en bevestigen - Koppel en bevestig uw kaart om gecontroleerd lid te worden en limieten op uw PayPal-rekening op te heffen.
2. Bankrekening controleren - Bevestigen dat u de houder bent van de bankrekening die aan uw PayPal-rekening is gekoppeld

het koppelen en bevestigen van mijn betaalpas/creditcard heb ik dus nog niet gedaan (het andere wel, zie post hierboven). Maar als ik het probeer lukt het dus niet omdat ze het dan alleen over creditcard hebben. Wat moet ik doen? Of doe ik verkeerd?

(hoop niet dat jullie gek van me worden Nagelbijten / Gniffelen )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:17

Volgens mij moet je eerst wachten tot die bedragen zijn bijgeschreven, dan de ontvangst van die bedragen bevestigen en dan je betaalpas bevestigen. Althans, dat was de volgorde bij mij.

Mijn creditcard heb ik niet aan datzelfde account kunnen koppelen omdat ik ooit een Paypal-account heb aangemaakt onder een oud e-mailadres, maar dat adres gebruik ik inmiddels niet meer. Dus daar heb ik verder ook geen (recente) ervaring mee.

Ik ga nu overigens voor het eerst ontvangen geld overschrijven naar mijn rekening, wish me luck. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-05-08 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:18

Vriendlief heeft meerdere malen dingen gekocht via ebay (wat uit amerika afkomstig was), en vriendlief gebruikte daarvoor zijn vader zn creditcard en meer ook niet (ja het bedrag in euro's natuurlijk wel overgemaakt naar zn vader, ivm ie gebruik maakt van zn creditcard).

Met een creditcard kan je heel handig betalen op via ebay, en hoef je niks anders verder te doen.. Knipoog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 17:21

maar ik heb dus geen creditcard... Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:23

Creditcards zijn idd wel handig voor betalen bij webshops e.d. Daar gebruik ik 'm ook voor, of voor het boeken van vluchten online, of op vakantie als ik geen contant geld op zak heb. Maar 'intermenselijk' internationaal betalingsverkeer doe ik eigenlijk het liefst via Paypal. Stuk makkelijker, in feite gaat het direct van rekening naar rekening.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:24

Paypal werkt volgens mij alleen via Visa of Mastercard en een creditcard is dus noodzakelijk.
Ik heb er speciaal een aangeschaft voor Paypal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:26

Nee, Paypal kan ook gekoppeld worden aan je bankrekening. Staat hierboven uitgelegd. Ik maak er zelf ook gebruik van. Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:28

Ik ook, ik heb al twee jaar Paypal en bij mij kon het niet via alleen een bankpas. Binnen Nederland wel, maar daarbuiten niet.
Heb toen de hulp van Paypal ingeschakeld en ben zo aangemeld.
Inmiddels heb ik al meer dan 100 items vanuit de hele wereld via hun gekocht.

Overigens heeft Paypal een prima klantenservice Lachen Ik zou ze gewoon eens bellen, ze lopen stap voor stap alles met je door en kunnen je haarfijn vertellen wat je moet doen Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:31

ik doe het altijd via pay pall Ja

Hij rekent het automatisch allemaal om Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:31

Ik heb inmiddels betalingen uit Denemarken, Duitsland en Finland op mijn Paypal-account ontvangen en heb dus zojuist voor het eerst het totaalbedrag doorgesluisd naar mijn betaalrekening. Ben benieuwd hoe lang het duurt en of het sowieso goed gaat, maar dat zal vast wel.

Het klopt dat het 'in de oudheid' alleen mogelijk was met een creditcard. Een paar maanden geleden heb ik me opnieuw aangemeld, toen kon het wel met bankpas en ook internationaal.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:34

Dat geld staat er heel snel op Karin Ja

Kijk alleen uit met het ontvangen van geld, boven de 1000,- dollar of euro vinden ze je namelijk een zakelijke verkoper Nagelbijten / Gniffelen En moet je je btw-gegevens, kvk nummer e.d. doorgeven, echt absurd... Ik neem dus geen betalingen meer aan via Paypal, ik ben student, geen bedrijf Clown

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:35

Heb je zo vaak betalingen boven de 1000 euro dan Clown?