Hoe schrijf je een samenvatting van een gedichten-

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Hoe schrijf je een samenvatting van een gedichten-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 13:56

bundel?

Ik moet een poezie analyse van een bundel maken en ook een algemene samenvatting geven. Maar ik snap niet eigenlijk niet hoe dat kan als het allemaal opzich staande gedichten zijn die in sommige gevallen ook pure onzin zijn (en dat is vwo6.... Bloos ). Ik dacht als eerst dat ik de algemene thematiek moest geven maar dat is een aparte deelvraag. Het moet direct na de vakantie ingeleverd worden dus tijd om de lerares te raadplegen is er niet meer. Zucht..

Don't hate me cause you ain't me!


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:13

Staat er niks op de achterkant van de kaft? Soms zijn daar wel zinnige dingen uit te halen voor een samenvatting.

Nulla tenaci invia est via

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 15:40

Misschien een korte weergave van wat je hebt gelezen. Een samenvatting is er juist om de lezer die niet veel tijd/zin heeft een idee te geven wat er in de gedichtenbundel staat. Wel vaag hoor, maar misschien kan je een paar quotes/strofes eruithalen. Wat viel je op, wat niet? Zijn er geen medestudenten aan wie het het zou kunnen vragen. Succes.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-02 16:29

Margreet schreef:
Staat er niks op de achterkant van de kaft? Soms zijn daar wel zinnige dingen uit te halen voor een samenvatting.


Zilverzonnige en onneembare maan is er, als de punt op het ondersteboven in het nocturne water staand uitroepteken.

Verder staat er nog een lijst andere boeken van deze dichter op en reactie van de stem: " Jacques Hamelink is een unieke dichterlijke stem in de Nederlandse literatuur."

Op dit moment zijn er weinig lotgenoten te bereiken Haha! . Ik denk dat ik na O&N de draad weer oppak. Heb er nu eigenlijk ook helemaal geen zin in Gaaaap

Don't hate me cause you ain't me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie