auuuuuwww!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

auuuuuwww!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 21:22

AAAAuuuuww!
Even mezelf beklagen.....ik ben ruim 5 maanden zwanger en met mijn bekken gaat het helemaal niet goed. Iedere keer wanneer ik naar mijn paard ben geweest (en dat is natuurlijk iedere dag) kan ik bijna niets meer maar vandaag kom ik geeneens de trap naar boven meer op....!! Terwijl ik vrijdag ook nog gewoon heb gereden!
Wie kent dit????

groets

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 22:08

Klinkt als bekkeninstabiliteit en dat is niet iets om lichtvaardig over te denken. Het kan je zelfs uiteindelijk in een rolstoel doen belanden.
Neem dus zo snel mogelijk contact op met je verloskundige.
Ik heb het zelf gehad in de laatste maanden van de zwangerschap van mijn jongste en ben er gelukkig vrijwel geheel vanaf gekomen.

Paar kleine tips, zorg er vooral 's-nachts voor dat je met je knieen tegen elkaar aan ligt, dat geeft de minste druk op je bekken. Mijn verloskundige raadde mij aan een sjaaltje of zoiets om de knieen te knopen. ligt niet echt lekker, maar scheelt veel in de pijn.

Tik op google eens bekkeninstabiliteit in. Er zijn heel veel goede sites die je informatie en advies hierover kunnen geven.

Neem het wel heel serieus en laat je bij de verloskundige niet afschepen doordat ze zeggen dat het bij de zwangerschap hoort. Bekkenklachten horen NIET bij een zwangerschap.

Succes en ik hoop dat alles mee zal vallen.