Hij excuses of ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:16

Gisteren is dan echt definitief alles over tussen mijn 'vriend' en ik.
Het is een lang verhaal maar wil het toch van me afschrijven. Wel lang verhaal sorry daarvoor.

3 jaar geleden heb ik een half jaartje iets gehad met een jongen. Ik was 19/20 hij 23. Ik was toen net gaan studeren in Maastricht en hij kwam uit Dordrecht waar mijn ouders wonen.
Mede vanwege de afstand, persoonlijke omstandigheden bij hem en het net gaan studeren en alles wil ontdekken bij mij is het na een half jaar stuk gelopen.
In augustus afgelopen jaar kwamen we via hyves weer in contact. Eind december zagen we elkaar voor het eerst en klikte het gewoon weer helemaal. Ik was direct verliefd.
Ik had op dat moment al een slechtlopende relatie van een jaar die ik direct heb beeindigd. Kortom eigelijk ben ik direct van de 1 naar de ander over gegaan.
Na een maand begon het al. Hij is een persoon die het zichzelf heel druk maakt. Veel afspraken, voetbal ect. Ik heb natuurlijk Ian en woon nog steeds in Maastricht (tot juni)
We hebben het daar uitgebreid over gehad en hij wilde echt zijn best doen. Die kans kreeg hij.
Ik weet dat hij geen beller en sms-er is en ik verwacht ook niet elke dag een telefoontje maar ik wil wel graag iets horen van iemand en een zekere interesse. Hij was vooral met veel dingen bezig zoals voetbalclub feyenoord en stappen met zijn vrienden. Nu heb ik ook Ian en mijn vrienden maar ik was zeker bereid dingen te schuiven.
Het kwam erop neer dat we elkaar hooguit 1x per 2 weken zagen terwijl ik wel elk weekend in Dordt was. Ik vond dat gewoon weinig.

Half april kreeg ik vreselijk nieuws. Ian mijn lieve paardje en beste vriendje heeft een dusdanige blessure dat geheel herstel niet mogelijk is. Kortom nooit meer lekker oefenen ect en een andere oplossing moeten zoeken. Dat was echt een vreselijke klap en heb me er zo beroerd onder gevoeld. Ik kreeg geen steun van mijn 'vriend'. In dezelfde week was namelijk een kennis van de voetbalclub overleden en hij moest mensen ondersteunen en schouders bieden. Prima, alleen had ik ook zo vreselijk veel behoefte aan die schouder die ik gewoon niet kreeg.

Nu is in augustus mijn opa overleden. Mijn oma is al 4 jaar geleden gestorven. We hadden afgesproken om ze met de familie uit te strooien. Dat zou op zondagochtend gebeuren nu 2 weken geleden. Die avond hadden we samen afgesproken. Zouden filmpje pakken. Ik was daar erg blij mee want was een emotionele dag zeker omdat er binnen de familie ook veel gedoe is. Kortom kost veel energie.

Toen ik mijn telefoon erbij pakte rond 4 uur zag ik dat ik 2 gemiste oproepen had van hem en een voicemail. Die ging zo 'Ja ik zeg af want mijn zus heeft het uitgemaakt met haar vriend dus ik zeg af'. Helemaal niets van hoe is het hoe gaat het. Verder klonk het allemaal bijzonder gezellig op de achtergrond.
Ik was echt heel boos en heb die avond een smsje gestuurd in de lijn van:
'Ben teleurgesteld, lijkt of iedereen een schouder kan krijgen behalve ik, snap het wel maar ben het zat op de laatste prioriteit te staan'
Vervolgens hoorde ik weer niets. Dag erna weer een smsje van 'snap het wel maar meende het wel'. Weer niets. Op vrijdag heb ik smsje gestuurd van ' gefeliciteerd je hebt je afspraak om interesse te tonen niet eens een week volgehouden. We hadden namelijk het er net over gehad dat ik dat wilde en hij vroeg om een kans en heeft die gekregen.
Waarop hij kwaad terugstuurd dat ik niet begrijp dat familie altijd voorgaat en hij geen excuses per sms van mij accepteerd.
Daarop werd ik weer boos aangezien ik niet van mening ben dat ik uitgebreid excuses moet maken.
Weer 2 weken niets.
Nu heb ik gisteren een sms gestuurd wat hij nou eigelijk wilde. Ik kreeg terug 'excuses maar dat is nu te laat' .
Nou vind ik het eigelijk niet zo erg dat het uit is aangezien ik ben in gaan zien dat het niet gaat werken en ik gewoon niet verliefd ben na alles.
Maar zit me toch dwars dat hij blijkbaar zo van mening is dat ik de schuldige ben terwijl het volgens mij niet zo is.

Wat denken jullie?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:18

Waarom zou jij je excuses aan moeten bieden?
dat snap ik niet?

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:20

lekker laten zitten die jongen. die toont dus niet genoeg intresse in jou, zoals je zelf zegt. zoek iemand die dat WEL doet en waar je je niet druk om moet maken!

Anoniem

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:23

Ik persoonlijk denk helemaal niet dat het persé met schuld te maken heeft,maar met gevoelens.
Hij heeft jouw gevoelens gekwetst en dat kan ik me erg goed voorstellen. Jij verwacht bepaalde dingen van hem,waar hij niet aan kan/wil voldoen. Dingen die in mijn ogen reël zijn in een relatie overigens.. In mijn ogen klinkt het allemaal niet ideaal,is hij wel toe aan een vaste relatie? Ik heb ook een relatie gehad,5 jaar,met iemand die ver weg woonde en die soms zijn prioriteiten moeilijk kon stellen,maar wel klaarstond als ik hem echt nodig had. Iets dat ik ook verwachtte.
Misschien kan je nog eens goed met hem praten over jullie verwachtingen en wensen in een relatie.
Excuses aanbieden waar je niet achter staat,zou ik niet doen.
En daarbij,als het gewoon niet goed voelt..volg dan je gevoel.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:24

Zoals ze in Drenthe zeggen: Noa dizze weer een frisse! (na deze weer een nieuwe)

klinkt als een egoistisch figuur en daar heb jij niks aan. NEXT!!! Excuses?? No way! Niets meer laten horen juist!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 12:25

Ik zou mijn excuses moeten aanbieden voor het feit dat ik kwaad was toen ik voor de zoveelste keer ben laten zitten. Dit keer weliswaar voor familie dat ik wel begrijp maar was gewoon de zoveelste keer.

Dat gesprek over verwachtingen hebben we al gehad. Toen heb ik duidelijk aangegeven dat ik meer interesse wilde. Hij wile heel graag eraan werken en vroeg om die kans. Die heeft hij gekregen en 2 weken later weer verpest

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:30

tsja, wij lezen het verhaal van 1 kant, maar als het exact zo is als jij schrijft denk ik dat jij geen excuses hoeft te maken. hij ook niet, maar dat smsen een grote oorzaak is. die dingen kun je zo verkeerd opvatten! bellen is dan toch vaak beter...

Anoniem

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:31

nou curly,daar heb je je antwoord al....je was kwaad omdat hij je heeft laten zitten..logisch en begrijpelijk. Ik zie geen enkele reden daarover je excuses aan te bieden en jij ook niet lijkt me?
Als je hem al een kans hebt gegeven en hij verpest het,dan gooit hij zijn eigen glazen toch in?
In dat geval zou ik hem maar mooi even laten voor wat het is.
Je hebt nu genoeg dingen aan je hoofd lijkt me zo.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:36

Curly85 schreef:
Ik zou mijn excuses moeten aanbieden voor het feit dat ik kwaad was toen ik voor de zoveelste keer ben laten zitten. Dit keer weliswaar voor familie dat ik wel begrijp maar was gewoon de zoveelste keer.

Dat gesprek over verwachtingen hebben we al gehad. Toen heb ik duidelijk aangegeven dat ik meer interesse wilde. Hij wile heel graag eraan werken en vroeg om die kans. Die heeft hij gekregen en 2 weken later weer verpest



Haha, die is grappig Clown

Gewoon laten zitten die kerel joh! Heb je niets aan

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:42

gewoon lekker laten zitten!

hij vind andere dingen veel belangrijker als jou terwijl jij op de eerste plaats zou moeten staan. tuurlijk hoef je niet op elkaars lip te gaan zitten, maar als jij een schouder nodig hebt hoort hij er voor je te zijn...

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:57

Goh het lijkt mij vriendje wel Knipoog ( ex binnekort ) precies hetzelfe die moet alles via zijn regeltjes hebben en kan ook zomaar 2 weken niks laten horen als die wilt haha.

En geloof me als je dit niet wilt is er maar 1 oplossing uitmaken veranderen zal die niet je heb hem al 2e kans gegeven toch

Elinaa

Berichten: 7498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:59

lekker laten waaiden, zo'n jongen verdiend het niet eens langer om daar nog over in te zitten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:41

Ik denk niet dat het voor één van jullie zinvol is om excuses te verwachten van de ander. Wat nodig is, is ofwel een deftig gesprek waarin jullie je wederzijdse verwachtingen op elkaar afstemmen (aftasten of dat nog haalbaar is) of een gesprek waarin jullie tot de conclusie komen dat het geen zin heeft deze relatie voort te zetten. Een gesprek dus... want ook als het uitmondt op uit elkaar gaan, is het aangenamer het zo te doen, in plaats van gewoon niets meer aan elkaar te laten weten. Zo zou het in elk geval voor mij aanvoelen.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:51

Waarom excuses? Als jullie samen zijn, ben jij ook een deel van zijn familie en moet hij ook voor jou klaar staan. In elk geval meer interesse tonen dan dat hij nu doet! Inderdaad visje, een goed gesprek om het af te ronden (want ik persoonlijk zie geen toekomst in deze relatie) is wel goed.

Anoniem

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:10

Ik snap uberhaupt niet waarom hij thuis moet zijn omdat zijn zus de verkering uitgemaakt heeft.. Dat heeft ze toch zelf gedaan en alsof je dan steun van je broertje moet hebben Clown
Maar je hebt PB Knipoog

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:14

Meid, laat gaan laat gaan. En laat nu maar eens gewoon niets meer horen. Kijken wat ie daarvan vindt.

Excuses aanbieden? Ik zou er nog geen nanoseconde over nadenken!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:14

Ik kan wel begrijpen dat hij het zo ziet van : ik moet er voor mijn "oudere" familie & vrienden zijn als ze me nodig hebben , ik kan hun niet laten barsten voor een meisje En dat jij dat dan van hem verwacht en boos wordt omdat hij er voor hun is ipv. jou , kan ik begrijpen dat hij dat egoïstisch vindt van jou en dus excuses wil omdat je hem onrechtvaardig behandelt , in zijn ogen. Hij ziet niet dat hij iets fout heeft gedaan.

En DAAR zit nu het probleem , je staat inderdaad onderaan zijn prioreiten-lijstje.

Dat is op zich niet erg , maar in dat geval kun je niet spreken van een echt goede liefdesrelatie. Want in dat geval ben je er WEL altijd voor elkaar als je elkaar nodig hebt , en komt je geliefde op nr.1 tenzij er elders wel iets heel veel verschrikkelijkers aan de hand is.

Ik zou zo'n lambal ook niet willen , maar hij wil blijkbaar dat leven , en jij wil wat anders. Jullie passen dan gewoon niet bij elkaar.

Wat jij nodig hebt , heeft hij niet te bieden , dus dan houdt het op.

Ik ben het overigens helemaal eens met jou , is hij nou gek geworden , dat verhaal van die zus is toch wel het toppunt , tsssk. Als je daarvoor al je vriendin laat barsten dan is de interesse in die vriendin toch wel ERG klein hoor , wat een druiloor Boos!

Dit gaat totaal niet werken , zeker gezien je "het gesprek" al gehad hebt en hij nu nog van deze acties heeft.

Kortom : heb je niks aan , als alles belangrijker is dan jou...wat moet je er dan mee. Laat hem dan maar lekker waaien hoor , loopt vast wel wat leukers rond dat veel beter bij je past Ja

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:18

het is man eigen volgens mij om hun eigen fouten en tekortkomingen altijd zo'n draai te geven dat jij de verantwoordelijke of de schuldige bent....als je hier eenmaal achterkomt kun je er makkelijker overheenstappen; ik had afgelopen jaar precies hetzelfde als jij dus er is nog hoop hihji

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: Hij excuses of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:07

Dank jullie wel voor alle reacties.
Ik heb vanmorgen al mijn gevoels op de mail gezet omdat ik bellen of afspreken gewoon niet zie zitten. De zet is nu aan hem om er eventueel iets mee te doen maar ik ben er gewoon klaarmee. Het heeft me zoveel energie gekost en dat heb ik niet meer ben gewoon te moe en heb veel te veel aan mijn hoofd.
Relaxed bedankt voor je PB heb nu beetje haast maar je krijgt er zeker 1 terug Knipoog