Ergernis: krantenbezorger op scooter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:24

Grrrr... ik ben me toch pissig! Mijn krant wordt elke ochtend keurig op tijd bezorgd. Niks mis mee, erg fijn. Behalve dan dat de bezorger zich verplaatst op een scooter. Ik word echt elke ochtend om stipt 6.15 wakker van dat kabaal onder mn raam. En die gast trekt niet langzaam op ofzo, die geeft vol gas en dat geeft echt flinke herrie! Afgezien van de herrie gaat hij met dat ding rakelings langs mijn auto die op de oprit staat. Ik vind het al knap van hem dat hij er nog nooit tegenaan heeft gezeten, want het is echt heel krap. Mn lieve buurman van 85zit met hetzelfde probleem.
Nu had ik al eens gebeld naar die krant met deze klacht. En inderdaad, de dag na het telefoontje heeft hij de krant zo stil mogelijk in de bus gegooid en niet meteen zijn gas vol open gedraaid. Dat duurder precies 3 dagen, daarna was het gewoon weer hetzelfde ritueel.
Ik net die krant weer gebeld en hetzelfde verhaal opgehangen...het enige wat die muts kon zeggen was dat 6.15 een mooie tijd is om op te staan en dat ik in het vervolg mijn auto maar een stuk voor- of achteruit moest parkeren. Frusty Is dit normaal?? Wat zouden jullie doen?

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:25

Zou mijn krant opzeggen en een abonnement nemen op een andere. Of in ieder geval daarmee dreigen.

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:26

briefje op de brievenbus of hij aub rustig wilt wegrijden omdat jij nog slaapt Knipoog

joyce83

Berichten: 5225
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:26

pfff niet leuk in elk geval. Ik word ook rond half 7 wakker van de krantenbezorger. Echter krijgen wij geen krant en hoor ik een auto. Hij heeft dus een zwaardere uitlaat onder de auto. Scheelt wel dat ik een kwartier later op moet en dat hij niet expres hard optrekt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:27

Tjaldur schreef:
Ik net die krant weer gebeld en hetzelfde verhaal opgehangen...het enige wat die muts kon zeggen was dat 6.15 een mooie tijd is om op te staan Frusty

Hahaha Huilen van het lachen . Sorry, hier moest ik toch even om lachen Huilen van het lachen .
Ik heb geen idee eigenlijk wat je er aan zou moeten doen. Weet ook niet hoe groot de wijk is van de bezorger. Ik weet wel dat ik vroeger een wijk buitenaf had, en dat was echt heel ver rijden, dus dan zou ik het nog logisch vinden. Maar het is niet netjes dat de bezorger zo hard wegtrekt. Enige dat ik misschien kan bedenken is een brievenbus voor aan de straat zetten?

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:27

zei ze dat echt??
ik zou een klacht indienen daarover, wat een opmerking zeg!!
als ze je klacht niet serieus nemen kan je nog altijd dreigen met opzeggen
probeer anders met meerdere mensen te doen, denk niet dat jij enige bent met dat probleem

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:29

tja het kan netzo goed een scooter van de buurjongen geweest kunnen zijn en dan is dat gewoon legaal.. dus tja kan denk ik beter ff gaan praten met de jongen zelf, vragen of hij er rekeing mee wilt houden

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:33

Briefje op de deur plakken dat je zijn kerstfooi verdriedubbeld als hij voortaan netjes wegrijdt Haha!
En anders een krantenkoker voor aan de weg zetten?

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:36

wat een uitspraak... dat zeg je toch niet!!!! Misschien een leuk idee om met een groep mensen alllemaal het abonnement op te zeggen... en dan gewoon achter mekaar bellen... dus eerst de een en daarna gelijk de ander!! zal ze ook wel op dr neus kijjken:P

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:44

Misschien helpt het als je je wekker voor één keer om 6 uur zet, je ochtendjas aantrekt en aan hem vraagt of hij iets rustiger weg zou willen rijden. Lachen

Bolxy
Berichten: 124
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Het hoge noorden!

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:49

Oef, ik heb hetzelfde probleem gehad in mijn vorige huis. Ook een brommende bezorger die op zijn groene puch onder alle ramen langs scheurde en ergerlijk fanatiek remde en optrok bij elke deur. Ik had ook zelf geen krant, dus extra ergerlijk. Ik woonde in een rustige straat met allemaal oude huisjes zonder voortuintje (stad groningen), dus hij scheurde heerlijk over de stoep. Lekker dicht bij de brievenbussen langs. Gezien ik ook nog eens op een hoek woonde van een t-splitsing kwam hij in totaal 3 keer langsscheuren en werd ik 3 keer wakker. Boos!
Ik heb hem in een moment van opper-irritatie wel een keer nageschreeuwd of het wat zachter kon en of hij dit normaal vond, maar hij had natuurlijk een helm op (ook groen) en hij zat boven een brullend puchmotortje. Alle buren zullen mij wel gehoord hebben, behalve hij. Whoops. (en dan niet de buren met abbo, maar die zonder.. arme zij)
Uiteindelijk heb ik de ochtendkrant nog gebeld om te klagen, want ik begon me zelfs te ergeren aan de buren die een ochtendkrant hadden. Zonder hun namelijk geen bezorger met groene herrie puch dacht ik.
Ook heb ik nog overwogen om een keer een emmer water uit mijn raam te kiepen vanaf boven pure wanhoopsgedachten, haha), maarja.. ik werd altijd te laat wakker en dan was hij alweer voorbij Clown
Deze dame beloofde wel beterschap en daarna sliep ik ook beter. Slapen

Ik zou dus nog even volhouden met klagen. Bezorgen kan ook op de fiets!
Of 6.15 een mooie tijd om op te staan is, daar kan iemand anders niet over oordelen.
Voor hetzelfde geld werk je in het ziekenhuis en heb je net een late shift gehad, toch?
Sterkte er mee.

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:06

Nouja, ik hem een trage schildklier en heb mn slaap daarom alleen al hard nodig, maar dat heb ik maar niet tegen dat mens gezegd. Hihi, grappig dat met die ochtendjas om 6 uur voor de deur gaan staan. Dat heeft mijn broer dus een keer gedaan, om hem te vertellen hoe hij toch weg kan rijden op zijn scooter, zonder al te veel lawaai. Dat was dus een week na de eerste klacht. Haha, die gast wist niet hoe snel hij weg moest komen toen hij mn broer zag.
En ik zou dat abonnement wel op willen zeggen, want ik vind de krant zelf ook niks. Mijn ouders hebben een andere krant die gewoon op de fiets wordt bezorgd, maar ik heb me dit weer eens aan laten smeren op straat, omdat het zo belachelijk goedkoop was en je deze krant ook op zondag krijgt. Met als gevolg dat ik met zo'n verschrikkelijke sentatiekrant zit en ook nog eens op zondag vroeg wakker word door die scooter. Maargoed, ik zit tot juli aan de krant vast.

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:06

Ik zou gaan klagen bij de krant. Boos! Helpt dat niet, zeg dan gewoon abbo op en het liefst met de hele wijk. Dan zal ie wel voelen in zijn portemonnee.

De krantenbezorger kan ook zijn scooter wegzetten en dan op en neer lopen met een stapel kranten. Dat deed ik ook toen ik een postbezorger was (circa 3 maanden) en als ik in een andere plaats moest zijn, dan ging ik met de brommer. Maar ik zette hem altijd aan het begin van de straat vast en dan liep ik gewoon op en neer met post.

Of anders moet hij gaan fietsen. Knipoog Dan kun je wel van deur naar deur gaan fietsen. Tong uitsteken

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:16


No_worries

Berichten: 1830
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:17

Bloembakje tussen auto en ...? (vul in waar het krappe paadje langs loopt). Zodat je er lopend nog langs kan maar met de scooter en/of fiets-met-brede-fietstassen toch echt zal moeten afstappen. Kan hij in ieder geval niet meer vlakbij de deur stoppen/wegtrekken. Niet leuk voor de bezorger (ben er zelf één, post van Selektmail) maar het werkt wel. Ik stap trouwens uit mezelf af als ik denk dat het net wel / net niet kan, wil geen schade aan andermans spullen maken. Andere optie is idd brievenbus aan de weg plaatsen, heb je nooit meer al die verschillende bezorgers op je erf (en dat zijn er tegenwoordig nogal wat).

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:18


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:22

hier zouden ze het niet moeten flikken... 6:15 een mooie tijd om op te staan? wie is zij om daarover te oordelen??
zeker nog nooit gehoord van mensen die ook avonddiensten draaien en daardoor pas om 12 uur 's nachts thuis zijn?

moonfish13
Berichten: 18235
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:23

bij ons brengen ze de telegraaf met de fiets! Haha!
of op zo'n oud snorfiets ding. maakt geen lawaai iedergeval... Haha!

net zolang bellen naar die krant, elke morgen weer als het gebeurt, ik denk dat ze er aardig gek van worden! Vork

Of ga aan de spijkermatten!!! Vingers aflikken

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:35

Liezel1 schreef:
hier zouden ze het niet moeten flikken... 6:15 een mooie tijd om op te staan? wie is zij om daarover te oordelen??
zeker nog nooit gehoord van mensen die ook avonddiensten draaien en daardoor pas om 12 uur 's nachts thuis zijn?


Niemand mag bepalen hoe laat je mag opstaan. Boos! Wat herrie na 12.00 uur is niet zo erg ( dan zijn de meeste mensen wel op), maar zoiets moet je ook niet flikken bij me om 6 uur 's ochtends en zeker als ik pas om 8 uur op hoef. Whoosh!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:43


Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:47

dat zijn bijna al die pokkeherrie dingen Haha!
4takt loopt rustiger maar volgens mij hebben scooters dat nog niet allemaal?

De emmer water die hier geopperd was vond ik wel een goed idee Ja Kan zijn dat je in vervolg geen krant krijgt, maar als het de televaag is, is het niet erg Haha!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:48

Stoeptegel schreef:
dat zijn bijna al die pokkeherrie dingen Haha!
4takt loopt rustiger maar volgens mij hebben scooters dat nog niet allemaal?

De emmer water die hier geopperd was vond ik wel een goed idee Ja Kan zijn dat je in vervolg geen krant krijgt, maar als het de televaag is, is het niet erg Haha!

valt mijn snor dus volgens jou onder de pokke herrie dingen? valt reuze mee hoor met de herrie. Knipoog

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:52

Ja die zijn 2takt Ja Maar de hoeveelheid lawaai die eraf komt hangt meestal af van wat voor uitlaat erachter zit.

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:52

Ik zou de krant opzeggen. Stom mens aan de telefoon zeg....

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:53