Geen zin in werk, na 3 keer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Geen zin in werk, na 3 keer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 13:50

Ja, dat is mij dus overkomen! Vork

Ik werk nu sinds kort in een griekse lunchroom.. Ik heb er nu 3 keer gewerkt, maar ga nu al met tegenzin er naar toe.. En waarom?
Ik denk dat dit het namelijk niet is voor mij..

Ik werk samen met allemaal grieken, die op 1 na, geen Nederlands kunnen, en daardoor engels praten. Nou is mijn engels niet al te best, maar de standaard dingen gaat nog wel.. Alleen verder ben ik de enige Nederlandse. Verder wordt er ook niet veel tegen me gepraat..
Kortom ik vind het gewoon niet leuk!

Vandaag moet ik weer werken.. Alleen het zit mij nogal hoog om deze job op te geven.. Ik zit er namelijk nu al tegen aan te hikken.. en 2 dagen geleden maakte ik me ook al druk om deze dag; Werken.

Nu hoor ik van diverse dat het een prachtige kans is om te serveren, en dat het een betere baan is dan vakkenvullen.. Hebben ze misschien wel gelijkn in, alleen ik heb er geen plezier/lol in.. En dat vind ik toch best belangrijk?

Ik weet eigenlijk niet wat ik écht wil.. Ja, diep van binnen weet ik het wel; Stoppen. Maar dat kan je toch niet maken na 3 keer gewerkt te hebben?

Het is nogal (zeker voor jullie) een ingewikkeld verhaal geworden.. Maar wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?
Niet dat mijn uiteindelijke keuze afleidt van jullie berichtjes, maar misschien verminderd het wel mijn 'angst', om ontslag te nemen. Lachen
En als ik ontslag neem.. Wat moet ik dan gaan vertellen tegen de baas? En moet ik dat dan vandaag doen, vóór ik begin met werken?
Sorry voor deze vragen, maar ik heb nog nooit eerder een 'echt' baantje gehad. Bloos

Groetjes Melanie.

Liezel1

Re: Geen zin in werk, na 3 keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:51

wat zou je anders willen doen, als je hier niet meer werkt?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 13:54

Liezel1 schreef:
wat zou je anders willen doen, als je hier niet meer werkt?

Dat is een hele goede vraag.. Dat zou ik dus eigenlijk nog niet weten.. Maar misschien gewoon wél in een supermarkt vakken gaan vullen.. Daar heb ik eerlijk gezegd nog geen flauw benul van.. Alleen dit is het niet denk..

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:55

Ik zou eerst nog even afwachten. Na 3 keer werken ken je je collega's nog niet. Maar wat vindt je precies niet leuk dan? Het werk, de collega's ?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:56

Als je wit werkt heb je proeftijd. In die proeftijd kunnen zowel jij als je baas bekijken of jullie bij elkaar passen. In je proeftijd mag je zonder opgaaf van reden besluiten om per direct niet meer te komen. Dus áls je wilt stoppen, doe je dat het beste binnen deze tijd. Dat is meestal een maand...
Dus puur theoretisch gezien, werkt het zo...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 13:57

Leoni_ schreef:
Ik zou eerst nog even afwachten. Na 3 keer werken ken je je collega's nog niet. Maar wat vindt je precies niet leuk dan? Het werk, de collega's ?

De collega's denk ik. Ja

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 13:58

TurdusMerula schreef:
Als je wit werkt heb je proeftijd. In die proeftijd kunnen zowel jij als je baas bekijken of jullie bij elkaar passen. In je proeftijd mag je zonder opgaaf van reden besluiten om per direct niet meer te komen. Dus áls je wilt stoppen, doe je dat het beste binnen deze tijd. Dat is meestal een maand...

Dat klopt. Ja
Alleen.. na 3 keer al.. wat moet die man dan wel niet denken?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:59

Ik heb een keer heel even bij een pizzaria gewerkt..
Maar dat voelde ook niet goed, ging er ook na een paar keer met tegenzin heen.
Ik ben toen gestopt en dat was een hele opluchting!

Ik heb ook even bij de Blokker gewerkt, ook niks voor mij Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb toen mijn proeftijd afgemaakt en ik doe nu werk dat ik echt leuk vind!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:00

Als dit echt niet is wat je wil, dan moet je er mee stoppen. Je kunt je baas toch zeggen dat het gewoon niet is wat je wilt, dat begrijpt hij vast wel.
Kijk eens rond wat er allemaal voor baantjes aangeboden worden. Of ga eens bij een uitzendbureau langs....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:01

LePapillon schreef:
Ik heb een keer heel even bij een pizzaria gewerkt..
Maar dat voelde ook niet goed, ging er ook na een paar keer met tegenzin heen.
Ik ben toen gestopt en dat was een hele opluchting!

Ik heb ook even bij de Blokker gewerkt, ook niks voor mij Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb toen mijn proeftijd afgemaakt en ik doe nu werk dat ik echt leuk vind!

Bij mij voelt het ook niet goed.. en waarom niet kan ik ook niet echt precies beschrijven.. maar ik heb er geen zin in..
Ik denk dat het voor mij zelf wel een hele opluchting zal zijn om er mee te gaan stoppen.. gezien ik er nu al tegen aan hik..

Kijk, dat wil ik ook! Werk wat je écht leuk vindt! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:01

TurdusMerula schreef:

ja.. maar pas op als je een WW uitkering hebt dan kan je niet zomaar opzeggen.. dan raak je je uitkering kwijt Knipoog

ik heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt in een lingerie winkel.. was daar vaste klant en het leek me enorm leuk om daar te werken
en was ook binnen 3 dagen aangenomen.
na een halve dag werken was ik er al achter dat dit totaal niks voor mij was.. ik werkt liever met mensen die NIET de hele dag over kinderen praten en ik hou al helemaal niet van die wijvenpraatjes.. een super rustige winkel waar geen muziek gedraait mocht worden.. lekker saai dus
na ander halve dag was ik er helemaal klaar mee maar kon het gewoon niet opzeggen ivm WW uitkering
gelukkig hadden ze al snel door dat ik niet in het bedrijf paste ( hun vriendinnen groepje) en werd na anderhalve dag proeftijd ontslagen.. en geloof me.. ben nog nooit zo blij geweest!! Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:02

Maakt het je zoveel uit wat een ander van jou denkt? Daarna hoef je niet meer met hem te werken Haha!

Ik zou alleen wel zorgen voor een ander baantje voor je deze opzegt. Kan me voorstellen dat je gaat werken om er wat mee te verdienen en zonder baan geen inkomen..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:02

frisiangirl schreef:
Als dit echt niet is wat je wil, dan moet je er mee stoppen. Je kunt je baas toch zeggen dat het gewoon niet is wat je wilt, dat begrijpt hij vast wel.
Kijk eens rond wat er allemaal voor baantjes aangeboden worden. Of ga eens bij een uitzendbureau langs....

Maar moet ik het hem dan zeggen voordat ik begin met werken? Bloos
En hoe begin ik zo'n gesprek?

Sorry voor m'n vragen allemaal hoor.. Bloos

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:03

ik heb even gespiekt hoe oud je bent ...
en ik zou zeggen meid je bent nog jong genoeg
later komt het moeten werken wel

wat je wel kan doen is voor jezelf een afspraak maken bv ik probeer het nog een week (en dan ook echt proberen )
en dan kijk je wel hoe je er tegen oversta
wil je dan stoppen dan stop je

maar dan heb je het wel echt geprobeerd
en met vakken vullen is helemaal niks mis (zoals je zelf wel door hebt )
werken is heel belangrijk maar ik persoonlijk vind dat nog niet zo belangrijk op jou leeftijd
het moet ook een beetje leuk zijn
het moeten komt later wel

maar goed dat is mijn mening
en je wou een mening dus ik zeg wel proberen wil het echt niet
dan lekker ergens anders gaan werken

*edit je kan hem gewoon zeggen dat dit werk toch niet helemaal is wat je zoekt
bedank hem voor de kans en wens hem succes met het vinden van een nieuwe werknemer
eventueel kun je er als hij er naar vraagt nog wat meer uitleggen bv dat de taal niet zo goed wil
Laatst bijgewerkt door Zappa op 18-04-08 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Als je het nu al niets aan vind, dan is de kans klein dat je het over een week opeens wel heel leuk vind. Je voelt snel genoeg of iets wel of niet geschikt voor jou is. In jouw geval: stoppen dus Lachen

Ik vond het werk in de huishouding ook niet leuk en werk nu in de wasserij. Klinkt suffer, maar bevalt mij een stuk beter! Lachen

Ik heb wel eens werk 3 week volgehouden wat ik echt afschuwelijk vond.... de werkdagen voelde alleen maar langer naarmate de tijd vorderde. Ik heb daar 1 ding van geleerd: eerder stoppen als mijn gevoel dat zegt Lachen (ik ben een echte doorzetter, maar ik ga niet werken tegen mijn zin in op een plek waar ik mij niet thuis voel)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-04-08 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

je hebt trouwens wel 1 voordeel.. je kan wel goed engels leren praten zo Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:05

Chubby schreef:
Maakt het je zoveel uit wat een ander van jou denkt? Daarna hoef je niet meer met hem te werken Haha!

Ik zou alleen wel zorgen voor een ander baantje voor je deze opzegt. Kan me voorstellen dat je gaat werken om er wat mee te verdienen en zonder baan geen inkomen..

Een direct nieuwe baan hoeft niet op kort termijn. Deze baan heb ik nu met name gewoon om te gaan sparen.. maar het heeft niet perse haast dat geld.
Er komt als ik deze opzeg, zeker weten later een ander baantje. Ja

En het maakt me eigenlijk best wel uit wat hij van me denkt.. Aangezien ik er best nog wel eens een broodje zou gaan eten.. En mijn oom (Is griek) kent hem goed.. en de hele familie komt er ook gewoon..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:09

zydeco schreef:
ik heb even gespiekt hoe oud je bent ...
en ik zou zeggen meid je bent nog jong genoeg
later komt het moeten werken wel

wat je wel kan doen is voor jezelf een afspraak maken bv ik probeer het nog een week (en dan ook echt proberen )
en dan kijk je wel hoe je er tegen oversta
wil je dan stoppen dan stop je

maar dan heb je het wel echt geprobeerd
en met vakken vullen is helemaal niks mis (zoals je zelf wel door hebt )
werken is heel belangrijk maar ik persoonlijk vind dat nog niet zo belangrijk op jou leeftijd
het moet ook een beetje leuk zijn
het moeten komt later wel

maar goed dat is mijn mening
en je wou een mening dus ik zeg wel proberen wil het echt niet
dan lekker ergens anders gaan werken

*edit je kan hem gewoon zeggen dat dit werk toch niet helemaal is wat je zoekt
bedank hem voor de kans en wens hem succes met het vinden van een nieuwe werknemer
eventueel kun je er als hij er naar vraagt nog wat meer uitleggen bv dat de taal niet zo goed wil

Daar heb je helemaal gelijk in.. en idd.. ik heb ook nog een jonge leefdtijd.. en een beetje wat 'jongeren', leuk contact om me heen, leuke collega's zal denk ik een hoop schelen.. dan vliegen die uurtjes zo voorbij. (Voorbeeld: Misschien toch vakkenvullen)

Welshcobfan schreef:
Als je het nu al niets aan vind, dan is de kans klein dat je het over een week opeens wel heel leuk vind. Je voelt snel genoeg of iets wel of niet geschikt voor jou is. In jouw geval: stoppen dus Lachen

Ik vond het werk in de huishouding ook niet leuk en werk nu in de wasserij. Klinkt suffer, maar bevalt mij een stuk beter! Lachen

Ik heb wel eens werk 3 week volgehouden wat ik echt afschuwelijk vond.... de werkdagen voelde alleen maar langer naarmate de tijd vorderde. Ik heb daar 1 ding van geleerd: eerder stoppen als mijn gevoel dat zegt Lachen (ik ben een echte doorzetter, maar ik ga niet werken tegen mijn zin in op een plek waar ik mij niet thuis voel)

Ik ben ook zeker niet zo gauw een opgever.. maar ik heb hier niet echt zin meer.. Ik weet natuurlijk nog niet wat écht leuk werken is, maar voor mij is dit het niet denk ik..

LimaMambo schreef:
je hebt trouwens wel 1 voordeel.. je kan wel goed engels leren praten zo Knipoog

Daar heb je zeker gelijk in! Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:12

Zeg hem gewoon dat dit niet een baan is die bij je past. Hij begrijpt dat echt wel.. en daar nog een broodje eten kan ook wel. Het gaat toch om dat jij het niet leuk vind en niet omdat de zaak of het personeel slecht is!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:13

Wees gewoon eerlijk en zeg dat dit niet geschikt voor jou is Lachen
Zeg het wel zo snel mogelijk, dan zal hij er alle begrip voor hebben! Lachen Hij zal vast ook wel baantjes hebben gehad die hij niet leuk vond Knipoog

Je voelt snel genoeg of je ergens goed op je plek zit en of het werk geschikt voor jou is Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:13

Ik heb een tijdje bij de nettorama gewerkt. Maar na 5x vond ik het steeds nog niks achter de kassa zitten.
De leidinggevende die mij had aangenomen zag ik alleen in zijn kantoortje zitten. Heb aangeklopt en verteld dat ik graag ontslag wil nemen. Dit was ok omdat het mijn proeftijd was.

op dat moment een rot stap, maar ben er nog de hele week opgelucht van geweest.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:14

Met tegenzin naar je werk gaan is absoluut niet leuk. Het beïnvloed ook je motivatie.
Je spreekt hun taal niet en zij de jouwe niet of nauwelijks, ook dat is lastig. Spreken ze onderling ook Grieks of passen ze zich zover mogelijk aan om in jou bijzijn Engels te gaan praten?
Wat kan je verwachten na 3x werken? Je kent elkaar niet echt en weet dus niet iets af van hun of zij van jou. Je moet wel open staan voor dingen, geef het aan bij je leidinggevende dat je het lastig vind en dat je je niet prettig voelt zoals het nu gaat.
Persoonlijk vind ik het wel snel om te zeggen het is niets, want zoveel tijd heb je samen nu ook weer niet door gebracht.
Als je er echt mee wilt stoppen wat wil je dan gaan doen? Er zijn baantjes genoeg maar bedenk wel dat het overal wat is.....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:17

meggiemeg schreef:
Met tegenzin naar je werk gaan is absoluut niet leuk. Het beïnvloed ook je motivatie.
Je spreekt hun taal niet en zij de jouwe niet of nauwelijks, ook dat is lastig. Spreken ze onderling ook Grieks of passen ze zich zover mogelijk aan om in jou bijzijn Engels te gaan praten?
Wat kan je verwachten na 3x werken? Je kent elkaar niet echt en weet dus niet iets af van hun of zij van jou. Je moet wel open staan voor dingen, geef het aan bij je leidinggevende dat je het lastig vind en dat je je niet prettig voelt zoals het nu gaat.
Persoonlijk vind ik het wel snel om te zeggen het is niets, want zoveel tijd heb je samen nu ook weer niet door gebracht.
Als je er echt mee wilt stoppen wat wil je dan gaan doen? Er zijn baantjes genoeg maar bedenk wel dat het overal wat is.....

Ze praten altijd grieks. Knipoog

Ik snap ook jou hoor.. Dat het snel is om ontslag te nemen na 3 keer.. Maar iéts zegt me dat ik het moet doen, omdat ik er nu al geen zin meer in heb..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 14:20

En als ik het af ga zeggen.. Kan dat per telefoon?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:22

Kan Lachen maar ik zou zelf liever persoonlijk even babbelen met je baas.