slecht slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 19:01

sinds afgelopen maandag slaap ik hartstikke slecht.
Ik lig te draaien en te keren, elk uur wakker, dan weer te warm, dan weer te koud.
enge dromen die echt nergens op slaan.
ik wordt er gewoon GEK van Frusty
Ik heb behoorlijk wat electrice aparatuur in mijn kamer staat en sommige zeggen dat dat slecht is maar er is dus niets veranderd.
Heeft iemand niet wat slaap tips, de nachten duren nu eeuwen en ik wordt met hartstikke koppijn wakker en ben dus absoluut niet uitgerust eerder nog moeier dan toen ik erin ging?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:04

Een keertje erg vroeg opstaan en dan met een likeurtje 's avonds weer naar bed!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:07

In iedergeval probeer je ritme vast te houden, toch gewoon opstaan en niet blijven liggen, anders raak je in een heel ander ritme. Ik weet niet of je werkt of wat dan ook, maar probeer in iedergeval overdag bezig te zijn. Wat soms wel eens wil helpen bij mij om in slaap te komen is naar mijn ademhaling luisteren of ontspanningsoefeningen doen, al je spieren aanspannen en dan weer ontspannen (beginnen bij je benen, dan je handen, armen etc) en als laatste alles aanspannen en weer ontspannen (wil soms wel eens helpen) Als je echt niet kan slapen zou ik zeggen ga eens met je huisarts praten, want het kan goed zijn dat he een achterliggende reden heeft, dat je onbewust bijvoorbeeld ergens mee zit...

Succes X essie

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:16

Misschien heb je het momenteel erg druk - wie niet in december Knipoog -en heb je er moeite mee om tot rust te komen, dat je gedachten blijven malen als je eenmaal in bed neemt.
Het kan helpen om voor je gaat slapen een warm bad of een warme douche te nemen met lavendel.
Na 20.00 niks meer te eten en te drinken.
Voordat je gaat slapen een halfuurtje wat aanrommelen in je slaapkamer.
Zachte rustgevende muziek aandoen voor je gaat slapen.

Iedereen heeft wel eens van dit soort periodes, maar als het blijft zou ik contact opnemen met je huisarts.

Slaap ze! Dromen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:19

Ik zit met hetzelfde probleem, sinds kort heeft een muis zich gevestigd in mijn muur en die vindt het nodig om 's nachts verbouwingen te doen Boos!

Nou ben ik niet zo voor het killen van die beestjes dus nam ik iedere nacht m'n hamsters mee naar m'n kamer (muizen zijn als de dood voor die beetjes en maken zich dan uit de voeten) tging 3 dagen goed maar hij heeft z'n angsten overwonnen...Heb dus toch maar gif gestrooid (niet waar ze zo langzaam van dood gaan maar iets anders, ze vallen gewoon in slaap en worden niet meer wakker)

Misschien heb je last van stress ofzo?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 19:24

tsja ik heb de laatste weken, maanden behoorlijk veel moeten doen en heb het nu niet meer zo heel druk.
misschien inderdaat de stress van die tijd die er nu uitkomt nu ik wat tot rust kom?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:28

Misschien heb je inderdaad last van Managersziekte....

Glaasje warme melk (met of zonder honing) doet wonderen.

Probeer ook wat aan sport te doen. Als je alleen geestelijk moe bent, en lichamelijk niet, kun je inderdaad uren liggen woelen...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:12

Ik dronk altijd thee van zonnatura, speciale thee....geen rooi bos (wat volgens mij ook wel helpt). Ik weet niet of het bij iedereen werkt maar bij mij wel

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:13

Je kan ook een cdtje/bandje met een verhaaltje/muziek aan zetten en dan val je vanzelf in slaap Dromen (bij mij dan)

Of idd warme melk helpt ook wel.

Slaapze Dromen Slapen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:46

Horse Pleasure schreef:
tsja ik heb de laatste weken, maanden behoorlijk veel moeten doen en heb het nu niet meer zo heel druk.
misschien inderdaat de stress van die tijd die er nu uitkomt nu ik wat tot rust kom?

Juist als je tot rust (probeert te komen) komt, kun je je niet ontspannen. Ik heb dat ook> Ik heb heel erg uitgezien naar de kerstvakantie, eindelijk vrij. Nu loop ik met mijn ziel onder mijn arm.
Pak gewoon een boek als je wakker ligt, ga voor het naar bed gaan onder de douche. Zet een leuke film op (als niemand daar last van heeft tenminste) kortom, maak het gezellig.
De slaap komt heus wel weer, doordat je je er druk over maakt, duurt het gewoon langer.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:11

Ik slaap ook slecht, vooral nu ik vakantie heb idd.
Dacht, lekker rustig, weekje weg en een weekje nog thuis, maar nee hoor..
Na een uur of 2 val ik in slaap, maar het vreemde is dat ik 's morgens wel gewoon m'n bed uit kan komen.
Gewoon tv kijken tot ik erbij neerval helpt meestal wel, of lezen maar daarbij moet je meestal weer nadenken, al helpt dat wel om je gedachten te verzetten.
Douchen helpt meestal niet, word ik wakker van en warme melk word ik misselijk van Lachen
[edit]typfoutje[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:15

Oh jee, nog een sleep onset insomniac net als ik. Er zijn al verschillende suggesties gedaan en sommigen daarvan helpen wel. De theetjes van zonnatura helpen wel een beetje, er zijn er twee en die bevatten o.a. hop en valeriaan. Een kopje voor het slapen gaan kan goed doen.
Het is inderdaad niet goed om veel electrische apparaten om je heen te hebben, misschien kun je daar iets aan veranderen. Verder maakt het feng-shui technisch nog uit hoe je slaapkamer is ingedeeld, of er spiegels zijn en hoe die staan tov je bed, of je bed tussen 2 deuren staat of niet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 21:19

Ja ik moet aan die apparatuur iets gaan doen en dat kan ook wel hoor maar ja ik het bv tv en video naast mijn bed, maar daar staat ook weer een kastje bij voor de shotel (hebben geen kabel hier) dus das al een kastje extra, en dan natuurlijk een radio naast bed en mijn pc ook op 1 kamer.1,5 meter van mijn voeteneind is de deur en ik heb geen spiegels.
aan mijn hoofdeinde (halve meter naar rechts) is een raam en aan de rechter zijkant ook een raam.
meestal ga ik slapen met een walkman op of de radio zachtjes aan maar het inslapen zeg maar geeft ook geen problemen maar het onrustig slapen midden in de nacht etc.
steeds wakker worden en dan meestal klaar wakker zijn weet je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:35

Het kan helpen als je de apparatuur wat verder weg zet. Het kan ook helpen als je je deur dichthoudt, deze staat in een rechte lijn met het raam en je bed staat er tussen.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 21:39

deur en raam zijn allebij altijddicht. Ik zal eens kijken of ik wat dingen verder weg kan zetten maar ik vrees het ergste.
ik moet het onder ogen zien, ik heb gewoon te veel troep haha

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:44

Oeps , niet goed gelezen Lachen
Laatst bijgewerkt door pmarena op 28-12-02 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:47

Probeer zoveel als je kan om rust om je heen te hebben. Behalve dat, zou je ook eens kunnen kijken of je wel lekker ligt, is je kussen nog fijn, ligt je matras nog goed?? Als ik bijvoorbeeld in een slechter bed slaap dan mijn eigen, dan ben ik meestal brakker dan voor ik ging slapen, gewoonweg omdat ik dan tijdens mijn slaap niet voldoende kan ontspannen waardoor je slaapcyclus dus verstoord wordt.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 21:54

tsja dat zou best kunne, het bed of althans de matras waar ik op slaap is een eind versleten.
maar ik ag eerst eens proberen die aparatuur eens te verslepen haha
bedankt vor je adviezen (allemaal trouwens)

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:16

Wierook!
Koop wierook in de geur van Lavendel.Erg slaap verwekkend!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:51

Ik heb ook al een aantal nachten heel slecht geslapen. KOmt ook door de griep, maar het knullige is dat ik meestal pas beter word als ik een nacht goed slaap.

Het durt nu al tijden voor ik in slaap val en dat is dan zo'n lichte slaap dat ik van elk geluidje wakker word. Het langste wat ik achter elkaar slaap is drie kwartier, daarna lig ik weer minstens een uur te draaien en te rommelen en me steeds beroerder te voelen.

Ik ga dus zeker een paar van de dingen hierboven uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:00

Laatste tip is om vooral geen alcohol te drinken vlak voor het slapen. Het lijkt heel slaapverwekkend en ontspannend, maar alcohol bevat veel suikers en die zorgen juist weer voor energie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:41

geen knoflook eten, dat werkt ook activerend.

En aangezien je geen problemen hebt met inslapen: als je midden in de nacht wakker wordt, probeer dan niet krampachtig weer in slaap te komen maar ga iets "nuttigs" doen, zoals een goed boek lezen, of kruip achter de computer...