Pff ik erger me dood aan alles.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Pff ik erger me dood aan alles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:28

Hee.

Ik word er eingelijk een beetje gek van. Scheve mond
Zins een paar weken zit ik gewoon niet fijn in mijn vel, ik erger me aan alles.
Als iemand naast mij zit en een een broodje eet erger ik me aan die walgelijke eet geluiden.
Ik erger me dood als mensen lomp doen.
Zelfs als ik 'grappige' plaatjes zie op internet erger ik me.
Met één woord ik erger me aan alle kleine dingen, en dat deed ik vroeger nooit.

S'avonds kan ik mijn bed niet inkomen want ik kom gewoon weg niet in slaap, dus meestal rond 11u dat ik een keer mijn bed in kruip.
S'morgens kan ik er wel uitkomen, maar ik ben dan gewoon super boos omdat ik naar school moet.
Terwijl het op school wel gewoon gezellig is.

Met één woord ik ben dit gewoon zat, ik heb dit nooit gehad!
Het is eingelijk gebeurd zins ik van mijn paard ben gevallen en mijn dag bestond uit, opstaan, school, thuis komen, computeren, slapen.
Ik moest dit gewoon even kwijt, en tips zijn natuurlijk welkom.
Geen idee of dit goed staat.

Gr Kirsten.

lesilla

Re: Pff ik erger me dood aan alles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:30

De meest voorkomende symptomen van de seizoengebonden depressie zijn dus: toename vermoeidheid, afname interesse, lusteloosheid, somberheid, concentratieproblemen, toename prikkelbaarheid, toename slaapbehoefte, veranderd slaappatroon, emotionele labiliteit, toename eetlust (koolhydraatrijk voedsel/snoep/alcohol), toename lichaamsgewicht, afname behoefte aan sociale contacten, niet kunnen genieten en minder zin in sex.

mischien dit
Laatst bijgewerkt door lesilla op 14-04-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:31

Ohh meid, tis de tijd van het jaar...
We zitten allemaal te wachten op de zomer!
Je merkt het aan alles en iedereen !
Ik heb het trouwens ook heel erg op dit moment.. (Maar sowieso erger ik me al snel.)
Let maar op , als het zonnetje gaat schijnen wordt iedereen een stuk vrolijker..

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:33

Oja, dat ken ik zo goed he. Ik heb dat ook altijd in vlagen. Heerlijk dat soort momenten (not). Ik heb het soms maanden achter elkaar en dan ineens is het over. Ik ben er eigenlijk net vanaf. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik van mezelf een vrij kort lontje heb hoor, maar op die momenten is het gewoon nóg zóveel erger. Geen tips, mijn ervaring is gewoon dat het vanzelf overgaat.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:33

Oeps..
dat bovenste stukje is wel heel erg herkenbaar.
's avonds niet in slaap kunnen komen.
'ochtends er niet uit willen.
Geen zin om ook maar iets te doen.
Niet kunnen concentreren.
En die ongelooflijke toename van de eetlust.
Ik eet echt de hele dag door ondanks dat ik mijzelf had voorgenomen er een beetje op te letten wat ik allemaal eet ivm met de aankomende zomer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:34

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:37

Ik ken het hoor... Maar ik mag het maar 1 dag in de week hebben. Me lekker aan alles en iedereen ergeren, tegen iedereen zeggen wat ik er van vind... Lucht onwijs op Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:37

Ojaa dat ik de hele dag wil eten ben ik even vergeten.
Ik ben maar liefs 3 kilo aangekomen zins deze tijd. Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:40

Misschien zijn er ook pilletjes voor (vitamines)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 22:41

Die pilletjes zou ik best kunnen gebruiken zo gezond eet ik namelijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:45

hehe een soortgenoot. heb er ook last van. dat ik afentoe gewoon nergens zin in heb. en uit verveeling ga eten. opstaan heb ik geen zin in. heb gewoon nergens zin in af en toe (op het moment is het niet altijd)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:48

Inderdaad, tis de winter. Ik ben ook niet te luchten of zien in de donkere maanden vréselijk. Aan het begin van de herfst ben ik vaak de eerste anderhalve/twee maanden helemaal chaggo. Heb geen zin om mensen te zien, leuke dingen te doen, inderdaad kleine dingen die me ontzettend irriteren, wallen tot onder m'n oksels, kortaf reageren, niet meer kunnen lachen om flauwe grapjes en acties van vriendinnen, het liefst de hele dag in bed liggen, bah.

Halverwege de winter ben ik dan wel weer vrij opgewekt, gaat het allemaal wel weer, best gezellig ook, maar dan zo rond februari en maart, vréselijk. Alleen mijn beste vriendinnen weten dan dat het maar voor even niet, maar de rest van alle mensen spreek ik dan liever gewoon niet, omdat ik wéét dat dat gaat uitdraaien op ruzie.. Wil voor volgende winter lichttherapie-iets gaan proberen, schijnt heel goed te helpen, dus dat hoop ik dan maar!

Nog eventjes, dan schijnt de zon weer de hele dag, is het weer lang licht, en zie je waarschijnlijk alles een stuk zonniger in Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:51

Ik heb nu al een tijdje dat ik mijn bed niet inkom, of tenminste niet kan slapen en lig te wroeten en niet in slaap kom. Dan krijg ik nachtmerrie's en als ik dan wakker word zweet en tril ik helemaal, als ik dan wat zeg hoor ik het dubbel en zie ik wazig en versneld (alsof het doorspoeld) Dan ga ik naar mijn moeder en bazel ik over doodgaan en ijl ik (van mijn moeder gehoor) Ik droom over cijfers ? Ik kan niet goed wakker worden en blijf liggen en sluit mijn ogen weer, ik loop hele dagen het vel van mijn vingers te pulken en dagdromen doe ik ook heel veel. Voorderest benik gewoon vrolijk Haha! en geconsentreerd. Niet prikkelbaar ofzo.

Wat is idt dan ?

edit : thuis ben ik wel wat prikkelbaar
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 14-04-08 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:13

Ik had in mn 'puberperiode' echt last van dat soort buien. Kon me aan alles irriteren en thuis liet ik dat ook écht merken met schreeuwpartijen, wat ik daarintegen op school juist weer niet liet merken. Daar was ik super vrolijk. Nu ongeveer 2 jaartjes later ben ik van die 'periode' af, maar heb af en toe nog van die dagen dat ik totáál niet lekker in mijn vel zit en echt stennis in het huis loop te maken. En waardoor? Ik zou het echt niet weten. Ik wil het ook niet, maar ik kan mezelf om de een of andere reden gewoon niet bedwingen.

Citaat:
De meest voorkomende symptomen van de seizoengebonden depressie zijn dus: toename vermoeidheid, afname interesse, lusteloosheid, somberheid, concentratieproblemen, toename prikkelbaarheid, toename slaapbehoefte, veranderd slaappatroon, emotionele labiliteit, toename eetlust (koolhydraatrijk voedsel/snoep/alcohol), toename lichaamsgewicht, afname behoefte aan sociale contacten, niet kunnen genieten en minder zin in sex.

Ik herken ze haast allemaal Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:23

had vandaag nog zo een dag Nors opkijken
en het ergste is.....ik irriteer me aan alles
en zo dus ook aan mijn eigen kribbige gedrag!

het liefst blijf ik zo een dag de hele dag in bed liggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 23:38

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:48

Haha, ontzettend herkenbaar Knipoog

Ik ben er net weer vanaf gelukkig. De zon komt weer door, en ik zie het weer helemaal zitten. Maar gedurende de winter, wow...
En inderdaad, ik erger me dan overal aan, en ook aan het feit dat ik me overal aan erger Knipoog

wat voor mij bijzonder goed helpt is aromatherapie, en dan vooral de sinaasappelolie. Lekker in zo'n aroma-lampje, paar druppels sinaasappelolie (of mandarijn als je die liever hebt) en ik ben weer vrolijk.

Als het echt zo'n bui is, waarin ik me heel down voel, wil ik ook nog weleens kiezen voor de Bach-therapie, en dan de Mustard. Werkt bij mij bijzonder goed.

Groetjes, Lacuna

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:56

Ja, ik herken het ook. Ik ben net door zo'n periode heen. Alles en iedereen was stom en vervelend. Mijn werk, met collega's, mijn vrienden... Ik wilde nergens heen en niks doen, en heb bergen chips gegeten. ik ergerde me dood aan mijn eigen ellendigheid!
Maar ineens is het ook weer over!

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:31

ja, ik had het ook Nagelbijten / Gniffelen
Ben er al een poosje van af. maarja het was echt een kút tijd. had nergens meer zin in , niet meer in paardrijden verveelde me dood ergerde me dood aan alles.
maar ineens niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:47

katiavl schreef:

mischien dit

Ik herken deze problemen wel.
Heb er op dit moment ook wel eens last van. Knipoog
Ik ben hierdoor ook een paar van mij goeie vriendinnen kwijtgeraakt....

Op het moment is het wel minder, maar er zijn dagen.... Boos! Slapen Verdrietig