vriendin in elkaar geslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:12

volgens mij staat er in het telefoonboek zowiezo het nummer van de kindertelefoon
kun je eventueel eens naartoe bellen om te vragen wat mogelijkheden zijn qua hulp , aangifte of iets dergelijks

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:18

Jep, maar even eerst, voordat ik een bok schiet... hoe oud is zij, of ongeveer....
In welke woonplaats of omgeving?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:34

Hoi Divana

Nog een reactie wat vindt ik het ontzettend lief dat je haar wilt helpen!
Ga met haar naar een vertrouwingsarts, misschien vertrouwt ze haar eigen arts goed, en zoals al eerder werd gezegd die heeft een zwijgplicht.

Waar is ze bang voor? Voor het feit dat ze misschien alles kwijtraakt, de situatie die je schetst lijkt me niet gezond voor haar om in door te blijven leven, dus misschien wil of moet ze ergens anders gaan wonen.
Maar dan laat ze veel achter en dat kan een belemmering zijn voor haar beslissingen.
Of misschien dat ze bang is dat haar vader dan helemaal doordraait?
Praat daar goed met haar over, zo kan het niet, maar wat zou dan een oplossing kunnen zijn.
En met die antwoorden en vragen kunnen jullie terecht bij een Amk, en zeg er dan bij dat je eerst geen mensen bij je ouders aan huis wil hebben omdat je bang bent voor de gevolgen.
Zolang ze nog thuis is.

Suc6 en sterkte, dit gaat voor jullie allebei heel erg zwaar worden!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 11:04

Het heeft weinig zin als jij instanties gaat bellen, dat moet ze toch zelf doen. Als zij geen hulp wil, kun jij verder ook niets doen, en zul je je er bij neer moeten leggen (dit gebeurt vaker dan je denkt!). Verder zou ze naar de huisarts kunnen gaan of naar een vertrouwenspersoon op school. Deze mensen staan vaker toch wat dichter bij je dan mensen aan de andere kant van de telefoon. Ik kan en wil verder niet over deze situatie oordelen. Er was iemand die zei dat ze de reactie van de vader kan begrijpen, iemand reageerde daarop door te zeggen: misschien is die vader ook wel aan de drugs bla bla.. Zo kun je wel van alles gaan bedenken. Feit is dat wij maar een piepklein deeltje van het verhaal kennen, je weet de achtergronden niet, je kent de feiten niet, het hoe en waarom; daar kunnen en mogen wij niet over oordelen (ook zo'n 'kort-door-de-bocht-opmerkingen als: ik zou mijn vader nooit meer willen zien.. die slaan nergens op. Ten eerste: het slachtoffer heeft er niks aan, en ten tweede: je weet niet hoe het precies allemaal zit, en ten derde: niet te vlug oordelen,, je kunt dat pas zeggen als je het meemaakt).

Ik raad je aan om er in ieder geval met iemand over te praten in je omgeving.

Heel veel sterkte

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-02 13:03

Dit meisje is 15, komt uit omgeving utrecht... Ik vind niet (zoals misja zegt)dat ik het zomaar zo kan laten, zij gaat er kapot aan en dat wil ik niet.. Ik denk dan ook dat het het beste plan is om misschien eens de huisarts te bellen over verdere informatie.. Ik denk dat er 2 redenen zijn waarom ze nog thuis woont, 1 is ze is bang dat haar vader haar op komt zoeken en 2 is dat ze bang is dat haar paarden weg gaan, wat ongetwijfeld ook zal gebeuren als zij t huis uit gaat!Ze is nog niet in staat om voor zichzelf te zorgen, ze is pas 15! Ik zal haar graag bij mij in huis willen nemen maar dat ligt denk ik teveel voor de hand als ze niet wil dat haar vader weet waar ze is! Ik heb het met haar gehad over nummers bellen, ze is er nogal onverschillig over, wil het wel maar is bang dat het uitkomt en dat soort dingen.. volgens mij gaat het nog een hele lange weg worden om haar te overtuigen wat zwijgplicht is, wat veilige omgeving is en wat normen en waarden zijn... Maar ik heb het voor haar over!
ik kwam gister trouwens die vader tegen, wat een eikel is het toch ook!! Gaat hij heel vrolijk naar me zwaaien en hallo zeggen.... pff... alsof hij niet weet dat ik het ook allemaal weet! Hij moet niet denken dat ik ooit nog 1 woord tegen hem zal zeggen! HUFTER! Nogmaals bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 13:21

Divana, het is een vreselijke situatie en ik kan heel goed begrijpen dat je er iets aan wilt doen. Misja zegt overigens niet dat je het maar moet laten, maar Misja bedoelt dat je niet hemel en aarde kunt bewegen, maar dat je wel iets kunt doen en dat is toch ook wat je wilt? Als dat meisje de moed kan vinden om contact op te nemen met een vertrouwenspersoon zoals de huisarts, dan zou dat wel de juiste keuze zijn. Als ze dat niet duft kan ze inderdaad een van de nummers bellen om haar verhaal te doen. Het is een verschrikkelijk moeilijke situatie omdat het zo makkelijk lijkt om maar op te stappen, maar in wezen moeten deze problemen eigenlijk gewoon binnen het gezin worden opgelost. Het lukt misschien niet om dat zomaar eventjes te doen, daar is misschien wel hulp bij nodig en om hulp te aanvaarden is welwillendheid noodzakelijk bij iedereen. Daarom heeft weglopen ook weinig zin, dat maakt meer ellende los uiteindelijk.
Jij kunt haar helpen door te luisteren en door haar haar verdere stappen te laten nemen, daar kun je haar bij helpen. De bal ligt nu eventjes bij haar en met jouw steun zou het allemaal goed moeten komen,maar het blijft haar keuze. Wel klasse dat je zo voor haar op komt.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 15:28

Wat haar vader heeft gedaan, kan gewoon niet, maar als je je inleeft in hem snap ik ergens ook wel dat hij (en haar moeder) heel bezorgd zijn. Het is wel hun dochter die aan de drugs is, niet luistert naar haar ouders en haar eigen leven aan het ruineren is. We kennen nu alleen haar kant van het verhaal, maar wie weet heeft zij wel een erg grote bek tegen haar vader gegeven, en is hij uit wanhoop gaan slaan ofzo.
Nogmaals, het kan en mag niet, maar elk verhaal heeft wel 2 kanten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 22:54

Nee Miran, al heeft ze nog zulke gekke dingen gedaan, dit kan niet en mag niet, nooit niet!!!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 23:43

zinloos geweld mag niet , dus een vreemde zomaar in elkaar schoppen omdat ze iets doen wat je niet aan staat
maar totaal los gaan op je eigen kind zou wel kunnen omdat ze(waarschijnlijk vanwege een toch al foute thuissituatie)experimenteert met drugs
nee sorry dat gaat er bij mij niet in , een mens heeft rechten hoe oud dat mens ook is
oke tuurlijk het meisje doet ook dingen die ze niet zou moeten doen maar geloof me in elkaar getimmerd worden omdat je zoiets gedaan heeft slaat als en banketstaaf op een drumstel en het helpt ook nog eens totaal niet ook , door zulke geweldadige uitspattingen zal zo'n meisje zich alleen verder afsluiten voor iedereen en als het echt fout gaat alleen maar meer de foute richting opgaan om een manier te zoeken om de pijn en ellende van de situatie (die niet goed is)
buiten te sluiten
eingelijk heeft het hele gezin therapie nodig maar vaak zullen de ouders dat niet doen omdat er in hun ogen maar 1 probleem is en dat is de dochter en met hunzelf is alles oke
dus loopt het dalijk uit de hand omdat meestal niemand ook maar zijn tetter open durft te doen naar instanties
als jij weet dat een kind mishandeld word kun jijzelf ook aangifte doen, dat is je goed recht en ik vind het eingelijk ook een plicht om het te doen als je het zeker weet
en als dat wegens weet ik wat voor redenen niet kan, sta dan gewoon klaar voor de betreffende persoon

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 01:08

draumpje heeft helemaal gelijk vind ik! (de rest ook hoor, thnx allemaal) maar die vader heeft ook absoluut niet door dat hij verkeerd zit volgens mij, dat haar paardje verkocht word is volgens mij al uitgesloten maar dat veranderd weinig aan deze situatie! Morgen spreek ik haar weer, ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

Ik zag haar trouwens vanmidddag heel even maar haar vader was erbij dus kon ze niet echt praten, ze zag er erg slecht uit, moe, nogsteeds blauw/paars, dikke ogen (misschien wel van het huilen), en gewoon een dodelijke blik in haar ogen! dat doet me egt pijn....

kus mij

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 07:53

maar ik zal al een tijdje te denken, heeft niemand anders het gezien? de buren misschien?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 11:36

Ik ben het helemaal met draumpje eens dat de thuissituatie waarschijnlijk meespeelt in het feit dat ze is gaan expirimenteren met drugs. Kinderbescherming heeft inderdaad niet altijd een goede naam maar omdat ze 15 is zal er niet snel actie genomen worden waar ze zelf niet achter staat. Heeft ze geen familie die kunnen helpen in deze situatie?

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-02 12:21

de meeste van haar familie wonen ver weg, de meeste zelfs in spanje en van haar vaders kant die hier nog wel wonen hebben ze geen contact meer mee.. of buren het gezien hebben zou ik nie weten, maar tis zo raar om aan te gaan bellen en dan te vragen van goh heeft u misschien gezien dat toen en toen uw buurmeisje mishandeld werd.. is ook weer zo raar!!

Waarom heeft de kinderbescherming eigenlijk een slechte naam??

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 13:36

Kinderbescherming heeft de naam dat ze nog wel eens overhaaste dingen willen doen. Dus kinderen gelijk uit huis plaatsen ipv de thuissituatie aan te pakken. Misschien dat het inmiddels wel een stuk verbetert is moet toegeven dat het al lang geleden is dat ik me daar in verdiept heb.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:00

Hm ik begin net met een project op school waar we ons met de kinderbescherming bezig houden, maar echt ga nou eerst met haar naar de huisarts die zeggen niks.
Ik hoop dat ze dit wel wil!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 00:01

kheb met haar gesproken en voorzichtig door laten schemeren over bepaalde instanties en huisartsen enzow... Volgens mij wil ze er nix van weten, tenminste ze is volgens mij super bang!Ik denk dat ik het daarom even de eerste week het er niet meer over heb en haar gewoon zo goed mogelijk probeer te steunen en op te vangen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 00:10

Dat klinkt als een goed plan Divana! Misschien even laten rusten en er dan nog eens over beginnen?

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 00:13

ja dat ben ik dus ook van plan nu! K laat het haar allemaal eerst ff verwerken want erover doorzagen heeft geen nut!! Ik hoop dat t werkt!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 02:05

Ik haal het adres wat Ilindra heeft gegeven, nog maar eens even naar boven!!!!

Ilindra schreef:
http://www.kindermishandeling.nl/groep2/pages/amk.html

Hier kun je de gevens van de AMK vinden, het meldpunt voor kindermishandeling.


Ik denk dat er op deze site een heleboel info staat!! Misschien kan je eens "vrijblijvend" met haar deze site bekijken, gewoon om eens te zien wat de mogelijkheden zijn??! Via i-net is het wat anoniemer; hoeft ze zich niet meteen "ongemakkelijk" te voelen om met een "vreemde" te praten!
Is er geen favorite leraar/lerares van haar, waar jij kontakt mee kan opnemen?? Sterkte!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-02 14:05

Je moet iig meteen foto's maken van de verwondingen en aangifte doen bij de politie. Deze man mag niet ongestraft zijn gang gaan. Ik zou dan naar zo'n instantie bellen, op het hier boven genoemde adres is genoeg te vinden.
Sterkte!!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-02 21:21

Op dit moment wil ze nog even helemaal nix met instanties te maken hebben, ze wil het eerst voor zichzelf verwerken, wat begrijpelijk is! kzal het er over een paar weken nog ns met haar over hebben, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van alles maar ik weet niet hoe dit verder gaat lopen, dat meisje is nogsteeds geestelijk erg aangetast (lichamelijk ook)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 10:32

Opzich kan ik me de reactie van haar vader wel goed voorstellen.
Verplaats je is in de situatie van haar ouders?
Hoeveel jonge meiden raken niet op t verkeerde pad door drugs?
En hoeveel lopen er niet weg en raken in de prositutie.. ed..???
zoals ik het lees is het een natuurlijk super foute reactie van haar vader geweest, maar hoe dan ook lijkt mij dat hij bang was voor de gevolgen die drugs met zich mee brengen.
Vandaag staat ze alleen te roken en morge neemt ze weer een pilletje.. das de normale redenering van een ouder.
Tuurlijk lijkt dit op kindermishandeling...maar ik betwijfel of instanties dit ook zo zullen zien.
Zeker naar het verhaal van de drugs en dergelijke..
bedenk goed wat er gebeurd in de huiselijke situatie van het meisje als zij aangifte doet.
Aangifte van mishandeling uit wanhoop van haar vader.

Ik denk dat iedereen hier op Bokt welleens een tik van hun ouders heeft gehad...
Is dat dan gelijk mishandeling?
Dat haar vader echt te ver is gegaan ben ik absoluut met jullie eens, maar misschien is het wijs te kijken naar de gehele thuis situatie van het meisje, doet haar vader vaker zulke dingen?
Dan zou ik inderdaad stappen ondernemen.
Mocht dit niet het geval zijn is het misschien slim om het huiselijk op te lossen.

Ik hoop dat jullie het een beetje met me eens zijn...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:05

Uit het verhaal lees ik dat het meisje twee keer eerder in haar leven een tik van haar vader heeft gehad en een keer een goed pak op haar sodemieter. Sorrie hoor lijkt mij geen structurele mishandeling. Lijkt mij meer op een 15 jarige die blowt en slikt grote bekken geeft en een vader die het even allemaal niet meer weet. Neemt niet weg dat pa de weg van de minste weerstand heeft bewandeld en zijn cool verloren is maar ik denk dat ik het wel kan begrijpen. Als ik mijn dochter een paard geef waar ik hard voor moet werken, mijn dochter gaat uit en blowt en slikt en rookt. (wat ik voor haar gezondheid niet wil) Ik kom erachter en waarschuuw haar tot 3 x toe waar ze vervolgens niets op uit doet. Nou ik zal je vertellen dat mijn dochter dan een moeilijkere kluif aan mij krijgt dan dit meisje aan haar vader....... Ten eerste gaat het paard acuut de deur uit. Uitgaan nou vergeet het maar, dat gaat ze maar doen als ze er volwassen genoeg voor is. Huisarrest voor in iedergeval een maand en waarschijnlijk zal ze ook een pak op haar sodemieter krijgen als ze het lef heeft om mij dan ook nog een grote bek te geven

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 11:28

Nou gelukkig k ben niet de enigste die zich kan verplaatsen in de situatie van de vader.
En kun je nagaan Haha! haha k heb nog niet eens kids...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:16

Nou ik sta gelukkig ook niet alleen in mijn mening