Nu 2 wk geleden.. brand, hoe staat het er nu voor?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Nu 2 wk geleden.. brand, hoe staat het er nu voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-02 19:48

Ik zal jullie toch wat op de hoogte houden.
Het schoonmaken is nu klaar, alles is boven weg met alles bedoel ik ook echt ALLES!
zelfs de verwarmingen, de wasmachine, de droger, dee vriezer, kasten ga zo maar door. op zolder zijn de plafonds eruit de vloerbedekingen overal en het laminaat.
De schoonmakers hadden 3 dagen meer nodig omdat het zoveel werk was.
Daarna is er een schilder gekomen in twee dagen heeft hij toch heel veel gedaan alles is nu zo'n beetje in het wit gezet (het meeste grond verf)
Het vervelende is, dat de schilder nu nog niet verder kan voordat de timmerman alles dicht getimerd heeft en dat duurt nog zeker 2 weken want die hebben nu vakantie.
Dus nu lijkt het erop dat alles twee weken stil staat.. ja jullie horen het goed.. alles loopt uit.
Van de week is er een man geweest die heeft het laminaat opgemeten we moeten alleen nog de kleur uitkiezen.
We hebben voor mij al een nieuwe slaapkamer uitgezocht, maar het kon maar op 1 manier staan.. dat was voor mij wel even slikken want mijn bed komt nu te staan waar de brand is ontstaan.
Maar ze zeiden mij ook, dalijk is alles nieuw er is niets van de brand te zien of wat dan ook.
en daar hebben ze wel gelijk in, we moesten opeens vorige week alles gaan uitzoeken terwijl je hoofd er eigenlijk helemaal niet naar stond, iets wat logische is.
Maar goed ik word FANTASTISCHE opgevangen we krijgen heel veel steun en we worden aan alle kanten geholpen.
Net om half zeven zijn er 52 zakken gekomen met kleding etc.
meer dan de helft was afkeur, echt verschrikkelijk is dat dit kan ik jullie wel vertellen.
Hoe rot je je wel niet voelt als al jou spullentjes bij de afkeur zitten.. brand gaten, half verbrand,, rookschade, verkleurd.. ga zo maar door.
Mijn wedstrijd jasje is als 1 van de weinige dingen over gebleven (ik heb verder nog helemaal NIETS van mijn kleding of spulletjes gezien.
net wel mijn rijbroeken en wedstrijd spullen, kleding.. alles tja je kan het wel weer nieuw kopen dat weet ik ook wel maar het is allemaal zo onwerkelijk.
M'n moeder was het allemaal aan het uitzoeken, ik ben maar snel achter de computer gevlucht (natuurlijk heb ik wel mee geholpen met het naar boven braengen (op de zaak van mijn pappie) maar daarna.. ben ik hierheen gevlucht.
Ik zal jullie de foto's laten zien zodra wij weer in ons eigenhuis zitten (dit kan nog wel maanden/weken gaan duren) want de meeste hebben geen idee wat er in een paar minuten kan gebeuren.
De meeste kenissen,vroienden,familie zijn allemaal wezen kijken juist omdat wij vonden dat iedereen even moest zien hoe het was/is.
Maar toch wil ik iedereen zeggen, je kent het wel je verteld iets ergs aan iemand en diegene weet totaal niett wat hij/zij moet zeggen.
Want wat kan je zeggen naast "jeetje wat erg/ wat vreselijk en als ik je kan helpen etc.."
Steeds hoor je ik weet echt niet wat ik moet zeggen maar dat is niet erg je ziet aan de mensen hoe ze met je mee leven!
Het is heel belangrijk om met iemand te praten en heel fijn om te zien dat mensen je willen helpen en goed naar je luisteren... het is niet raar als je niet weet wat je moet zeggen.
Het geen dat andere je willen helpen en het zien dat ze het erg vinden dat ze met je meeleven en naar je willen luisteren, dat is het belangrijkste!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 14:56

jeetje.
niet veel vorderingen dus.
ik hoop voor je dat het snel weer goedkomt en dat je weer verder met je leven kan.
ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je voelt.
al jij waardevolle spulletjes opgeslokt door de brand.
als je weer een tv krijgt doe hem dan van stand-by af als je hem niet gebruikt.
sinds ik dat van jou hoorde ben ik super voorzichtig.
ik hoop dat snel alles weer goedkomt en dat je toch nog een paar waardevolle spullen terugkrijgt.
maar gelukkig heb je je famillie nog.
en je vrienden die je steunen.
heel veel sterkte.
liefs marije

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 15:27

Wat jouw overkomen is, dat is een van mijn ergste nachtmerries. Het lijkt me zo vreselijk om al je dierbare spullen in een klap kwijt te zijn. En dan ook nog je twee huisdiertjes.

Heel veel sterkte ermee en ik hoop dat je straks in elk geval mooie nieuwe spullen hebt. Ze zullen je oude spullen niet kunnen vervangen maar het zal wel helpen om het gewone leven weer op te pakken.
Ik hoop dat je hier niet te veel angst aan overhoudt want dat lijkt mij nog het moeilijkste van alles.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 14:31

ja de angst is erg.. zeker gister met de vuurwerk.
Vooral toen ze naar ons toe gooide toen we de buiten deur open deden terwijl ze het goed gezien hebben dat we de deur open deden het kwam naar m'n vader toe ik schrok me rond en heb door de hele straat heen gegild dat ze normaal moeten doen en dat ze weten dat we brand hebben gehad en hoe kun je dan zoiets doen.. je bent niet wijs.
We hebben van die asociale mensen wonen tegen over ons echt niet normaal zijn die lui.
Buren kwamen kijken en hielpen ons mee want je kunt toch geen vuurwerk naar mensen toe gooien?
Tja hun doen alles wat niet kan en niet mag.. maar ik schrok eigenlijk nog het meest van me zelf hoe erg ik uitviel maar toch ook wel weer logische.
Me vader had een heel brand gad in zijn jas dus ik zag het toch goed.
Liep ik voorbij naar de auto werd er gezegt: "ja die brand is je eigen schuld dan moet je je computer maar niet op standby stand zetten" toen hadden ze het helemaal bij me gedaan dat is gewoon gemeen zoiets.
Want we konden er niets aan doen.
Het was onze computer helemaal niet, de tv ook niet en het had niets met de stand-by stand te maken waarom zeggen mensen zoiets als ze niet eens weten wat er aan de hand is.. tja zulke mensen heb je he..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:12

djeez.. je hebt zo van die mensen Verward
Ik snap heel goed dat je 100 angsten uitstaat met zoiets. Om nou vuurwerk te gaan gooien, zijn die wel goed bij hun hoofd??
Maar je weet wat het is, als mensen de waarheid niet kennen gaan ze dingen verzinnen en die de wereld in brengen...
Niks van aantrekken!

Hoe staat het nu verder met jullie huis? Zijn jullie zelf een beetje aan de gang gegaan of kunnen jullie 10 januari pas weer echt verder??

Succes en sterkte verder meis!

Kusje

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 15:57

Inderdaad een vreselijke nachtmerrie.

Wij woonden vroeger boven onze boekhandel en daar is toen met carnaval brand gesticht. Mijn moeder was thuis, wij, de kinders, niet. Ze is tussen de brandende etalages door naar buiten moeten komen en toen ze net uit het portiek was klapten de ramen en sloegen de vlammen door het stukje waar ze net gelopen had.
Uiteindelijk is het woonhuis volledig intact gebleven, op een enorme stank na en was alleen de winkel verwoest, maar toen ik het hoorde ben ik vreselijk in paniek geraakt.

Het lijkt me zo verschrikkelijk om alles en alles kwijt te zijn en dan ook nog zo afhankelijk te zijn van anderen.

Super dat jullie zo opgevangen worden. Waar logeren jullie nu ook weer?

Ik wens jou heel veel sterkte.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 15:03

Ja ze gaan dan pas verder (maandag alweer..) m'n vader mag nu dus zellf de badkamer gaan doen.
Daar is hij nu mee bezig, voor de rest is er 2 weken niets gebeurd Boos!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 15:05

het is heel vervelend om afhankelijk te zijn van andere.. want me ouders hebben het druk en ik kon nnog niet alleen naar de paarden dus in de 6 weken ben ik nog maar 3x geweest morgen gelukkig weer als het goed is Lachen
We logeren bij mijn Zus en Zwager, ik ben vandaag met m'n moeder en zus wezen winkelen.. een hele boel kleren gekocht *:)*

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:53

sterkte nog steeds marfiek!

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agee, Ania, Arlette1991, Ashkerlon, cam, Century, fohadie, GrapeshotBot, Hemellichaam, Keizerinnnn, MieLo, Mrskiwi, ola42, Steeph, Summerfly, Tomboy0, winnetou4502, xxxmh, Zunzuncito en 62 bezoekers