naar aanleiding van het topic over fitna

Sorry voor korte opening mijn leraar kwam er aan

Het gaat hier na aanleiding van het topic over het geloof.
wat je er van geloof enz.
Groeten!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.
Jezus is geen god, slechts de zoon van. De heilige geest is ook geen god.
Niet eens elke christen gelooft uberhaupt in jezus.En hij is zeker niet voor idereen een god.
lottehorse schreef:Zo hier is hij dan!..
Mystica schreef:lottehorse schreef:Zo hier is hij dan!..
Dat is idd wel een behoorlijk zinloze opening lottehorse
Blue_Eyes schreef:Wat ik dan wil antwoorden, Mystica: als je niet in Jezus gelooft, ben je geen christen. Christen betekent namelijk: 'hij die gelooft in Jezus Christus'.
Citaat:Niet eens elke christen gelooft uberhaupt in jezus. En hij is zeker niet voor idereen een god Maar goed, hier gaat de discussie idd niet over zoals ik hier ook al eerder had gezegd.
ikenindi schreef:be: daar ben ik t mee eens!
lottehorse schreef:Ga meteen even in de discusie hier over:Citaat:Niet eens elke christen gelooft uberhaupt in jezus. En hij is zeker niet voor idereen een god Maar goed, hier gaat de discussie idd niet over zoals ik hier ook al eerder had gezegd.
dit is niet waar,,
Christen zijn = geloven in jezus..
ben je christen geloof je dat.. anders ben je geen christen
Ik ga nu naar huis dus reageer niet meer voor morgen!
Mystica schreef:Blue_Eyes schreef:Wat ik dan wil antwoorden, Mystica: als je niet in Jezus gelooft, ben je geen christen. Christen betekent namelijk: 'hij die gelooft in Jezus Christus'.
Dan ben ik idd geen christen.Ik geloof namelijk alleen in het oude testament. Ben weldegelijk gedoopt, kerkganger en misdienaar.
Jennylicious schreef:ikenindi schreef:be: daar ben ik t mee eens!
Volgens mij is het gewoon zo.
Jezus Christus, Christendom, zonder Jezus was er geen christendom.
Mystica schreef:Blue_Eyes schreef:Wat ik dan wil antwoorden, Mystica: als je niet in Jezus gelooft, ben je geen christen. Christen betekent namelijk: 'hij die gelooft in Jezus Christus'.
Dan ben ik idd geen christen.Ik geloof namelijk alleen in het oude testament. Ben weldegelijk gedoopt, kerkganger en misdienaar.
Mystica schreef:Jennylicious schreef:
Feit is dan wel dat de beste man Jezus van Nazareth heet
Citaat:Het christendom is een religie gebaseerd op het leven van Jezus zoals beschreven in het Nieuwe Testament, het tweede gedeelte van de Bijbel. Centraal staan zijn prediking, kruisdood en verrijzenis.
Mystica schreef:Jennylicious schreef:Volgens mij is het gewoon zo.
Citaat:Overzicht van de afstamming van Jezus Christus, zoon van David, zoon van Abraham.
Handelingen 3:6 schreef:Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’
Jennylicious schreef:Jennylicious schreef:
Blue_Eyes schreef:Citaat:Het christendom is een religie gebaseerd op het leven van Jezus zoals beschreven in het Nieuwe Testament, het tweede gedeelte van de Bijbel. Centraal staan zijn prediking, kruisdood en verrijzenis.
Simple as that. Mystica, dan ben je inderdaad geen christen. Dan hang je eerder het Joodse geloof aan, zou ik zeggen.
Snap eigenlijk niet dat je dan misdienaar kunt zijn, houden ze geen gesprek met je voor je misdienaar wordt? Gedoopt is een ander iets, dat gebeurt vaak met kinderen en ik vermoed dat je er toen nog niet over nagedacht had.
Jennylicious schreef:Nou sorry hoor dit kan blond klinken, heeft die Jezus nu drie vaders of word ik gek?
Blue_Eyes schreef:Kopietje dan van waar het over ging:Citaat:Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.
Jezus is geen god, slechts de zoon van. De heilige geest is ook geen god.
Niet eens elke christen gelooft uberhaupt in jezus. := En hij is zeker niet voor idereen een god.
Mystica schreef:Jennylicious schreef:Nou sorry hoor dit kan blond klinken, heeft die Jezus nu drie vaders of word ik gek?
3 vaders?Nazareth is een stad
Mystica schreef:Blue_Eyes schreef:
Simple as that. Mystica, dan ben je inderdaad geen christen. Dan hang je eerder het Joodse geloof aan, zou ik zeggen.
Snap eigenlijk niet dat je dan misdienaar kunt zijn, houden ze geen gesprek met je voor je misdienaar wordt? Gedoopt is een ander iets, dat gebeurt vaak met kinderen en ik vermoed dat je er toen nog niet over nagedacht had.
Je wordt idd echt niet gekeurd oid hoorEen ander meisje dat misdienaar was, is er nu vandoor met haar moslimvriend en zelf ook moslim geworden.
En idd, ben ik een jood
Toch zitten er wel bepaalde stukken in het nieuwe testament die ik wel degelijk geloof, maar niet het verhaal van de kruisiging van jezus voor onze zonden etc. Ook niet in jezus als de zoon van god. Gewoon niet dus, behalve dat ik geloof dat hij heeft rondgelopen. Dat wat er in de bijbel staat behalve de kruisiging echt gebeurd is, maar dat jezus niet was, wie de bijbel doet voorkomen. Dat heeft hij er zelf van gemaakt, en daarom is hij uitgeleverd
Jennylicious schreef:Mystica schreef:
3 vaders?Nazareth is een stad
Nee ik bedoel, hij is de zoon van God, Abraham en ook nog is van David? Of zijn dat alle 3 1 persoon?