Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:01

Heb je nog een speciaal type dyson nodig voor de kattenharen? We hebben er drie namelijk en vooral onze witte verhaart nogal...

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:02

garny95 schreef:
wat ik wel leuk vind lijkt me om te zien wat je op zuigt, je schrik je rot volgens mij...


je rot schrikken valt wel mee, maar grappig is het wel om er naar te kijken...
sommige dingen blijven namelijk rondjes maken in de bak Haha!

ook ik ben dyson fan, maakt wel herrie maar het is een geweldig ding!!!

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:08

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger.
Ik heb ook bij de dyson gestaan, heb er ook mee gezogen.
Ik vond het niet zo fantastisch. Hij volgde niet lekker.
Ook zat er veel onderoud aan. In de winkel zeiden ze dat je et filter elke 2 weken schoon moet maken zodat ij ggoed blijft werken tegen allergien.
Hier komt geen Dyson

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:11

je hebt een type voor huisdieren, die zouden wij dan moeten hebben met al dat haar van die honden.....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:12

Saden: da's dus niet waar. Ik heb de op één na duurste variant speciaal voor allergiën en er zit een hepa-filter in dat levenslang mee gaat, dat hoeft nooit vervangen te worden. En het filter moet je in principe 2x per jaar schoonwassen, dat is overigens nog geen vijf minuutjes werk.
Ook met het legen van de bak (doe ik gewoon buiten direct in de kliko) komt er geen stof vrij, juist omdat de bak dicht blijft totdat je 'm leegt.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:18

we hadden eerste een miele cats and dogs, maar we gingen verbouwen en daar kunnen ze niet tegen. Toen een miele black pearl, ging het eerste half jaar redelijk maar hij begon al meer herrie te maken, volgt wel goed en al dat soort praktische zaken, als ik ga zuigen vliegt iedereen mijn huis uit, hij maakt echt herrie, de garantie is verlopen inmiddels. Toen naar een speciaalzaak, een duits merk SEBO, niet praktisch, volgt niet lekker, kort snoer en niemand wil er graag mee zuigen. Ik vind het echt lastig om een goede stofzuiger te vinden, Dyson klinkt goed zo en het trekt me ook wel, de prijs is hoog en dan weer het geluid..... we gaan proberen denk. Ook goed te horen dat saden hem niet heeft aangeschaft, ik ga wel turven...
Laui, is dat ook degene voor de huisdieren ?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:23

Ook ik heb overwogen een Dyson aan te schaffen, tot de schoonmoeder van mijn broertje mij erop attendeerde dat bij het legen van tja laten we het maar het vuilreservoir noemen, best stof vrij komt en dat voor mensen zoals ik met een super stofallergie toch niet heel praktisch kan zijn, dus beslissing genomen, de oude mocht nog even blijven Haha!

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:26

dat zou mij niets uitmaken maar ik heb ook geen allergie dat scheelt natuurlijk. Hij moet het hier een tijd goed doen, makkelijk in gebruik en geen zakken meer aanschaffen lijkt me lekker, alleen dat geluid ??

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:33

Wij hebben er ook 1.
Ben niet zo'n stofzuiger, maar hij ziet er wel hip uit en mijn moeder is er ook erg blij mee Clown

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:36

Ik heb de DC08 hepa+parquet, die voor dierenharen was nog ietsjes duurder. Ik zie op de site dat die van mij nu ongeveer overeenkomt met een telescooopslang, de DC08T allergy + parquet. Klik hier, daar staat ook die speciale voor dierenharen.

Miep: ik ben ook zwaar allergisch en ik heb echt nergens last van met het leeggooien. Dat doe ik gewoon buiten. Goed, je moet 't niet doen als 't stormt.

Die herrie valt mij wel mee, stofzuigen is niet stil en 't went echt wel Haha! En je bent écht sneller klaar Clown

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:46

Ik krijg van de week Dyson-DC20 allergy. Heeft iemand deze en bevalt deze?

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:47

Horse, heb jij hem besteld bij een postorder of iets ? Welke garantie krijg je dan ? Volgens mij 2 jaar, terwijl ze adverteren met 5 volgens mij, ik las ergens zoiets.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:51

Ja bij de Wehkamp staat bij 5 jaar garantie en ga er maar vanuit dat dat klopt.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:52

Laui! schreef:
Miep: ik ben ook zwaar allergisch en ik heb echt nergens last van met het leeggooien. Dat doe ik gewoon buiten. Goed, je moet 't niet doen als 't stormt.


Bloos moet je wel een buiten hebben Vork ik zie mezelf nou ook niet door het complex lopen met een stofzuiger en naar de container buiten gaan om daar mijn stofzuiger te gaan legen Nagelbijten / Gniffelen

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:53

Mijn paps en mams hebben beide een dyson en ik ben er weg van Tong uitsteken Heerlijk om te zuigen en je bent zo klaar...

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:28

ik versleet zo n 3 stofzuigers per jaar!!om niet te praten over de zakken...2 honden,3 katten en 3 kinderen maar eerlijk waar geen stof en geen haartje op mijn vloer of bank.Geweldig ding en wat denkt je dat je uitspaart op die zakken..
KOPEN!!

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:31

wij hebben inmiddels alweer een tijdje onze 2e dyson..
wij hebben 2 honden die flink kunnen verharen dus we moeten echt elke dag stofzuigen anders liggen er overal plukken haar.
bovendien ben ik zelf flink allergisch voor stof wat ook een van de redenen is om zo'n stofzuiger aan te schaffen.
met zo'n stofzuiger met stofzakken had ik altijd allergische reacties en bij deze heb ik nergens last van.

ik heb geen idee hoe goed de zuigkracht is aangezien ik geen andere stofzuiger gewend ben sinds we honden hebben en t dus niet kan vergelijken..

@ miep : ik heb dus idd ook een stofallergie en ik heb ook met t leeggooien nergens last van ( tenzij je in de wind gaat staan Tong uitsteken)

en ik vind m niet echt veel herrie maken hoor...( misschien omdat ik niet anders gewend ben Tong uitsteken)

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:34

Hij produceert veel geluid maar dan heb je ook wat.
Vind het wel een oke ding, hij zuigt goed én grondig. Alleen dat gladde vloeren en vloerbedekking systeem vond ik even wennen. (die knoppen op de voet)

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:41

miep1979 schreef:
Bloos moet je wel een buiten hebben Vork ik zie mezelf nou ook niet door het complex lopen met een stofzuiger en naar de container buiten gaan om daar mijn stofzuiger te gaan legen Nagelbijten / Gniffelen

Haha ik neem ook echt niet heel de stofzuiger mee. Je kunt het reservoir zo losmaken. Het zit dan ook nog gewoon dicht Lachen

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 11:50

connie1964 schreef:
ik versleet zo n 3 stofzuigers per jaar!!om niet te praten over de zakken...2 honden,3 katten en 3 kinderen maar eerlijk waar geen stof en geen haartje op mijn vloer of bank.Geweldig ding en wat denkt je dat je uitspaart op die zakken..
KOPEN!!


haha je moet vertegenwoordiger woorden van die dyson..
ik dacht dat wij de stofzuigers mishandelde hier, wij doen er ook 2 per jaar, gelukkig ben ik niet de enige nu...

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:08

Oei als ik dit zo lees kan ik mijn vriend vast gaan voorbereiden om er ook 1 te kopen.

Wij hebben een Princess stofzuiger, maar wat een rotding is dat zeg, zuigt voor geen meter en maakt nog een rotherrie ook.
We hebben hem pas vanaf januari dus ben bang dat ik nog even geduld zal moeten hebben (en hopen dat dat rotding snel kapot gaat).

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:13

Hier is een fan!!!
Aangezien we een hond aangeschaft hadden, leek het ons wel fijn eens een goede stofzuiger te kopen. Mijn vriend kwam toen met de Dyson, ik vond het eerst belachelijk veel geld maar ben zop blij dat we hem gekocht hebben. Dat ding is echt perfect!

Het enige wat ik wel in het begin had, was dat ik hem door de zuigkracht nogal zwaar vond te hanteren, maar daar merk ik nu niks meer van.

Edit; ik las dat er een paar mensen last hadden van het geluid, ik heb er geen last van, klinkt mij precies hetzelfde als elke andere stofzuiger in de oren.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:36

Hier nog een dyson fan.
Toen ik van de dierenarts te horen kreeg dat mijn hondje ook allergisch is voor huistofmijt heb ik niet lang getwijfeld.
Alleen was bij mij hey filter niet zo snel droog als word beweerd. Voor de rest vind ik hem geweldig.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:50

ik vind ze belachelijk duur, zijn ook genoeg andere die het goed doen. Wij hebben een simpele Maar doet het prima! Ja

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Stofzuiger Dyson, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:50

Ben ik nieuwsgierig welke jij hebt Haha!.