Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinuss schreef:Dat klopt hoor Suzanne
Maar geeft de rabobank geen 3%...en dan laat je je geld vanaf die rekening maandelijks iets doorsturen naar de SNS.
Ik doe dat namelijk ook zo....je mag helaas wel maar max 250,00 per maand storten
pretletter17 schreef:Idaardoor is 20.000 euro gegarandeerd bij onverwachte gebeurtenissen.
Kitty schreef:Die 20.000 euro garantiegrens is goed te omzeilen door het geld te verspreiden over verschillende banken.
Kitty schreef:We hebben al behoorlijk wat geld verdiend door het bij de Rabobank weg te halen en te verspreiden over banken die meer rente geven. Er zijn veel mensen die voor de makkelijke weg kiezen en hun geld jaar in jaar uit bij dezelfde bank te laten staan. Lekker makkelijk en safe. Alleen wel een stuk minder rente.
Tinuss schreef:Ja maar dan staat hier een beetje en daar een beetje
Dat vind ik ook niet heel erg handig
Cerize schreef:De garantieregel is als volgt.
Over de eerste 20.000 euro krijg de 100 procent vergoedt, over het bedrag boven 20.000 euro tot 40.000 euro krijg je 90 procent vergoedt. Je krijgt dus altijd 38.000 euro vergoedt.
Suzanne F. schreef:Ik zou heeeeel voorzichtig zijn met je geld zomaar op een spaarrekening te zetten bij een onbekende bank. Ik zou zeer zeker binnen Nederland blijven en dan moet de bank ingeschreven staan bij een soort register, kan even niet op de naam komen. Vaak als ze een hele hoge rente geven gaan ze je geld beleggen en dat is risicovol, ook al zeggen ze van niet.
Laat je heel goed informeren van te voren, check de bank, staat die ingeschreven, wat gaan ze met het geld doen, kan je ten alle tijden weer je geld eruit halen of staat het vast voor bepaalde tijd?
Suzanne F. schreef:Ik ook niet. Ik wil 1 betaalrekening en 1 spaarrekening. En 1 termijndeposito.
Met die spaarrekening wil ik vrij zijn in opname en storten.
Suzanne F. schreef:Kitty schreef:Die 20.000 euro garantiegrens is goed te omzeilen door het geld te verspreiden over verschillende banken.
Ja maar dan rijst de vraag of je wel wat hebt aan die hoge rente. Als je 4,25 % hebt over 20.000 of 3,9 over bijv. 50.000 euro.
Met dat spreiden haal je naar mijn mening het voordeel van de hoge rente weg.
Suzanne F. schreef:Maar bij SNS kan je alleen brdagen automatisch sparen per maand. Je kan niet bijstorten. Als ik een paard verkocht heb, wil ik dat op een spaarrekening bijstorten.
Kitty schreef:We hebben al behoorlijk wat geld verdiend door het bij de Rabobank weg te halen en te verspreiden over banken die meer rente geven. Er zijn veel mensen die voor de makkelijke weg kiezen en hun geld jaar in jaar uit bij dezelfde bank te laten staan. Lekker makkelijk en safe. Alleen wel een stuk minder rente.
Suzanne F. schreef:Kijk maar uit met dat ATB sparen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... cdce95832b
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... cdce95832b
Kitty schreef:Cerize schreef:De garantieregel is als volgt.
Over de eerste 20.000 euro krijg de 100 procent vergoedt, over het bedrag boven 20.000 euro tot 40.000 euro krijg je 90 procent vergoedt. Je krijgt dus altijd 38.000 euro vergoedt.
Ja, maar dat helpt je niks als je bijvoorbeeld een ton op de bank hebt staan.
Suzanne, 2 x 4,25% over 20.000 euro is 850 + 850 = 1700 euro.
En 1 x 3,9% over 40.000 euro is 1560 euro.
Zie trouwens http://www.spaarinformatie.nl voor de actuele rentestanden. Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnaie als je voor een 3,9% (en niet direct kunnen opnemen) je geld bij de ene bank laat staan, terwijl bijvoorbeeld een TEB 4,6% geeft.