Komt er oorlog???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:31

Amerika is wel behoorlijk troepen aan het opbouwen. Ik denk dat het nu nog op het scherpst van de snede zit, maar dat er maar weinig hoeft te gebeuren om Bush echt te laten schieten.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:32

Toch denk ik dat hij daar wel degelijk over nadenkt.. Anders was het 12 jaar geleden al afgelopen geweest met hem

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:33

dat is puur aan zijn aanhang en bewaking te danken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:34

Romkabouter schreef:
Amerika is wel behoorlijk troepen aan het opbouwen. Ik denk dat het nu nog op het scherpst van de snede zit, maar dat er maar weinig hoeft te gebeuren om Bush echt te laten schieten.


ja ik heb laatst op tv gezien hoe ze aan gaan vallen, zag er indrukwekkend uit.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:35

Btw staat Saddam op de lijst die Bush heeft opgesteld om toestemming tot doodslag te geven?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:37

ik gok van wel

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:51

Me to...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:54

Wat naief gedacht toch allemaal. Als je die slechte amerikanse acteur ziet die nu president is, die wil alleen maar aanvalleluuhhh. Welke uitkomst er ook is Bush wil zijn oliebelangen even verzekeren en de wapenindustrie die hem op die plaats gezet heeft een mogelijkheid geven om de oude voorraad weer te dumpen. Poen daar gaat het om. Als ze Sadam echt dood hadden gewild hadden de israeliers die klus allang geklaart. Het gaat nooit om mensen. Dus ondanks dat sommige mensen hun hart vasthouden alleen en verenigd Europa kan weerstand bieden aan de multi agressor in deze wereld Amerika. Europe what the hell is Europe where is it is it America then it isnt interesting and no reason for excistence

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:56

dat denk ik niet, ik denk dat sadam gewoon niet te pakken is met al z'n dubbelgangers.
als ze dat konden hadden ze een figuur als Bin Laden ook al lang gepakt.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:04

Naief of niet, het is toch 1 groot kat en muis spel, geld zal zeker een rol spelen.
Maar aan de andere kant, ik zou het wel heel zielig vinden als er zoveel mensen, militairen en burgers moeten sneuvelen om 1 persoon te pakken en het dan "the truman show" blijkt te zijn.
Dan maak je me helemaal kwwad....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 01:08

tuurlijk speelt geld een rol, maar dat doet het altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 11:34

Ik ben het helemaal met Sarabande eens.
Het gaat enkel om geld en macht en Bush moet het geld van zijn "investeerders" (de olie en wapenhandel)er wel weer uit halen.
Dat gebeurd niet alleen door deze oorlog maar kijk ook eens naar wat voor wetten hij er doordrukt ten koste van het milieu.
Eenzijdig opzeggen van het verdrag van Kyoto, olieboringen in een kwetsbaar gebied Alaska wat bekend staat als de "kraamkamer" van het daar levende wild, zo zijn er nog veel meer voorbeelden Verdrietig
Ik vind Bush minstens zo eng als Sadam of Bin Laden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 12:08

Ik ben dus wel bang dat er oorlog komt. Die Bush vind ik nu echt het prototype van Amerikaans op zijn slechts. Als ik hem zie praten en zijn ogen zie, denk ik die vent spoort niet.

Jammer dat de hele wereld afhankelijk is voor zo'n kwast, die alleen maar een marionet is van zijn achterban.

Ik zelf ben dus bang dat het niet met een paar bommen gooien over is. Juist op de plekken waar we denken dat het 'rustig' leven is, zullen de extremisten van zich laten horen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:54

De vraag is niet komt er oorlog, wél wanneer er oorlog komt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:57

Ik denk dat er helemaal geen oorlog komt...... met irak dan.
Laatst bijgewerkt door Prima op 21-12-02 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 14:06

Prima schreef:
Ik denk dat er helemaal geen oorlog komt.


NOOIT meer? Tuurlijk komt er ooit nog oorlog. Maar tussen wie, wanneer en waar dat weet ik ook niet. Maar ooit komt er heus nog wel 1, en het draait allemaal om dat stinkende geld of geloof.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:09

de mens leert het ook nooit wat.......Ik snap er niets van..waarom hebben ze oorlog? waarom is het bezitten van het land zó belangrijk? pfff.....waarom?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:36

Apollo schreef:
de mens leert het ook nooit wat.......Ik snap er niets van..waarom hebben ze oorlog? waarom is het bezitten van het land zó belangrijk? pfff.....waarom?


Tja, bezitten van land doen paarden net zo goed, dan heet dat terretorium.
Het verschil is dat ze ons mensen nu normen en waarden leren, in de tijd van de holbewoners ging het er niet veel anders aan toe als bij een Leeuw wiens terretorium werd ingedrongen door een ander. Soms kon de indringen in kwestie eens geluk hebben dat hij bij de groep mocht komen. Welliswaar als laagste in rang en vooral de wijfjes waren welkom. Later heeft de mens ingezien dat als ze samen werken ze bijvoorbeeld een grotere oogst hadden, of een mammoet konden vangen. Nu doen we dat nog steeds om onze economie draaiende te houden en ervoor te zorgen dat we niet zo leven als in de 3e wereld landen. Soms gaat dit mis (vanwege jaloezie bijvoorbeeld) en dan kunnen andere daar weer mooi op inpikken (denk aan Amerika na WOI dat ze belangrijke Europese klanten afpikten waardoor Europa niet meer het middelpunt van de wereld was) Door hun goede idee van oa een Volkenbond op te richtten (waar ze geeneens zelf lid van zijn geworden) kreeg Duitsland de schuld en moest belachelijk hoge schulden betalen en grondgebied afstaan. das de aanleiding voor WOII geweest want de Duisters raakten gefrustreerd.

Oorlog is inderdaad nonsens, maar de mens steekt nou eenmaal niet zo ineen als je je geschiedenis kent wordt dat nogal duidelijk. Een mens kan je egoistisch noemen en oorlog is al zo oud als de mens zelf. Daarnaast is ieder mens racist, dat zit gewoon in onze genen om onze "eigen" stam en nabestaan te verdedigen tegen de andere (om zo de sterktse te worden. Paarden hebben dat bijvoorbeeld ook, hengsten vechten ook voor het beste plekje en de meeste merries, zo is het met de mens maar net hetzelfde. Apen is ook zo een mooi voorbeeld, als er apejongen geboren worden en de groep ondertussen een nieuwe leider heeft zal hij deze jongen vermoorden omdat het niet zijn genen draagt. Mens is gewoon net hetzelfde maar doet dit op grotere schaal. Wij hebben immers de taal en he denkvermogen om vernietigingswapens te creeëren.

Wat voel ik me trots dat ik me op deze manier van dieren onderscheidt Lips are sealed

Bezitten van land is dus het allerbelangrijkste. das ook al zo oud als een mens (denk aan de gebieden rond Tigris en de Eufraat ofzo, of de Nijl) dat zijn enkele gebieden waar de primitieve mens goede landbouw kon verrichtten en wees maar zeker dat er heel wat "oorlogen" zijn gevoerd en doden zijn gevallen voor daar een stukje land te bezitten. Enkel en alleen opdat hun eigen stam sterk zou worden en de "grootste" en vooral RIJKSTE zou zijn .

Zo is het nog steeds en het zal ook nooit veranderen. Nu wordt ons verdraagzaamheid geleerd tegenover anderen en hebben we wetten. Maar enkele miljoenen jaren evolutie van de mens verander je niet zomaar en zullen naar mijn mening ook nooit veranderen, sommige dingen zitten te sterk in ons verankerd..(tot we onszelf uitroeien misschien ja)
Begrijp me niet verkeerd ik hoef ook geen oorlog, maar ik denk dat er wel meer zijn in de loop van de gehele evolutie die dat niet wilden..En kijk eens in je geschiedenisboek wat er ondanks alles toch allemaal is gebeurd...Niet echt opbeurend dat kan ik wel zeggen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 17:49

ik ben het met sarabande eens. een andere reden waarom sadam nog niet dood is, is zijn nog agressievere zoon.

immers al-quida (of zoiets) heeft de twin towers plat gegooid, en irak niet....het hele zootje daar in het middenoosten is super-corrupt, maar eigenlijk vind ik dat amerika daar niks mee te maken heeft, ze moeten eerst de zaakjes in eigen land maar eens oplossen en ze zijn niet de baas over de hele wereld....
ook waarschuwen ze voor aanslagen in onze omgeving, maar volgens mij is dat alleen maar om ons bang te maken en ons ook tegen irak te keren....wat voor baat zou irak nou hebben bij een aanslog op nederland?
en die osama bin laden gaf in zijn toespraak toch een compliment aan nl? nou dan?

Ook isreal wordt als amerika als slachtoffer aangewezen, terwijl ik ze de dader vind van de oorlog daar....palestijnen zijn ook niet heilig, maar israel zeker niet!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:15

missnynke schreef:
en die osama bin laden gaf in zijn toespraak toch een compliment aan nl? nou dan?


En wat voor een Frusty ja moeten we echt trots op zijn

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:20

ja maar ik bedoel dan gaan ze tocg geen aanslagen in nl. veroorzaken? of zie ik dat verkeerd?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 18:22

ja dat zie je verkeerd, in de VS waren ten tijde van de aanslag namelijk ook een hoop moslim extremisten/terroristen.