Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
tantjeuh schreef:
nightlover schreef:tantjeuh schreef:
Dit is ook mijn topic
, sorry, ik moet beter leren lezen... 
Citaat:Niet eerder de antwoorden gelezen over dat "fotosessie?"
In ieder geval werkt dat fotosessie op een nogal nare manier, zo is eerder al gebleken.
Schrijven in hun 'algemene voorwaarden' wel eerst dat je 18 jaar moet zijn geweest, maar als je als 14-jarige je aanmeld dat dit wettelijk zou mogen en die veertienjarige of de ouders in ieder geval verplicht zouden zijn om bij een fotoshoot ( € 210,- voor de shoot + € 90,- voor de foto's) die € 300,- te betalen ook als de ouders geen toestemming voor zo'n overeenkomst hebben gegeven!!!
Verder krijgen jong meiden van dat "fotosessie" weleens bericht dat ze 'gewonnen'zouden hebben en dat 'gewonne' blijkt dan die fotoshoot.
En mochten ze dat niet willen dan moet diegene die 'gewonnen'hebben wel € 50,- betalen voor het afzeggen!!
Kortom, pas heel erg op met dat fotoshoot en dat alleen al door het feit dat deze "algemene voorwaarden"hanteert die volgens de wettelijke (nederlandse) regels al helemaal niet mogen!
Jongeren, die de leeftijd van 18 jaar nog niet hebben bereikt mogen geen overeenkomsten aangaan zoals dat van fotosessie!!!
En aanzetten tot valse verklaringen door te schrijven dat pa en/of ma toch zouden moeten betalen ook al heb je hun toestemming niet gekregen is een schandalige praktijk van dat fotosessie!!
Tenslotte, in heel veel gevallen komt fotosessie pas na een hele lange tijd van niets gehoord te hebben met in ieder geval de eis van die € 50,- te betalen of de verplichting van een fotoshoot die vaak voor de eringetuinde juist op dat moment niet uitkomt. waarna fotosessie erg bedreigend gaat werken.
Dat fotoshoot, na eerdere klachten door "experts"van Vara Kassa Online behandeld lijkt het erop dat ook fotosessie dit bemerkte en nu op dit forum kennelijk is gaan reageren met "tevreden klanten", een zo langzamerhand zeer gebruikelijke methode die ook door louche autohandelaren en louche internetbedrijfjes wordt toegepast.
En....... droom je over een carrière als topmodel dan zijn er voldoende betrouwbare modellenbureau's waar inschrijven gratis is en een paar gewone foto's bij een fotograaf gemaakt is dan in ieder geval een stuk goedkoper dan die € 300,- van fotosessie.
De Vrije Vogel


Evenstar schreef:Daarom plaatste ik mijn vraag, om te weten te komen hoe mensen van deze dreigbrieven zijn afgekomen. Of men daadwerkelijk naar een rechtswinkel of politie is gegaan. Ik lees heel veel negatieve verhalen, maar niets over behaalde positieve resultaten.

Citaat:100.000 euro boete voor Fotosessie.com
donderdag 4 februari 2010 12:51
Waardeer:
17 stemmen
Den Haag - De Consumentenautoriteit heeft het bedrijf Fotosessie.com een boete opgelegd van EUR 100.000 voor het op misleidende en agressieve wijze aanbieden van fotoshoots via internet.
Jongeren werden benaderd via netwerksites zoals Hyves om een afspraak te maken voor een fotoshoot. Hierbij werd de suggestie gewekt dat de 'kandidaat' speciaal was geselecteerd vanwege zijn uiterlijk en dat de fotoshoot een opstap zou zijn voor een modellencarrière. Tevens werd gesuggereerd dat de 'gelukkige' een speciale aanbieding werd gedaan tegen een gereduceerd tarief en dat het een eenmalig aanbod betrof met een beperkte geldigheid.
In de praktijk bleek dit allemaal niet het geval te zijn. Er was daarmee sprake van misleidende en agressieve werving. Ook de voorwaarden waaronder de diensten werden aangeboden voldeden niet aan de regels. De Consumentenautoriteit legt deze hoge boete op aan dit bedrijf voor een misleidende en agressieve praktijk die zich richt op een kwetsbare groep. De toezichthouder geeft daarmee ook een signaal af aan consumenten dat zij alert moeten zijn op deze praktijken die zich op sociale netwerksites afspelen.
De zaak is bij de Consumentenautoriteit onder de aandacht gekomen via klachten bij haar informatieloket ConsuWijzer. De Consumentenautoriteit heeft overtredingen geconstateerd van diverse bepalingen van de Wet op de oneerlijke handelspraktijken. De werving van de geselecteerde kandidaten gebeurde op een misleidende en agressieve manier. De verstrekte informatie over de voorwaarden waaronder de dienst werd geleverd was onvoldoende en in strijd met de regels. Consumenten werden geconfronteerd met aanmaningen, invorderingen en prijsverhogingen als men niet kwam opdagen bij de gemaakte afspraak.